SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
Marcel01 
Marcel01


Wiek: 60
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 35
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2021-01-10, 07:09   

„akumulator zimny wtyk za ciepły” - ten komunikat (Ampera 2013 polift) pojawiał mi się sporadycznie w okresie kiedy temperatura powietrza była poniżej -2 st. - tylko po wyjeździe z ciepłego (ok 20-23 st. C) garażu.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 190
Skąd: Toruń
Wysłany: 2021-01-17, 13:37   

Czujniki ciśnienia w kołach po prawej stronie pojazdu jakiś czas temu zaczęły pokazywać niezmiennie ciśnienie 220 i 200, czyli chyba jakieś defaultowe.

Nabyłem coś takiego:

Czujniki ciśnienia

Po kilku kilometrach od zamontowania same zaczęły prawidłowo pracować:)

Poza brakiem logo GM wyglądają identycznie.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3772
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-01-17, 16:19   

Rafał napisał/a:
Nabyłem coś takiego:

Czujniki ciśnienia
Dobrze wiedzieć. Ja do zimówek zainwestowałem w komplet używanych od Insignii, jakieś 2 stówy z hakiem mnie to parę lat temu wyszło.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 98
Skąd: Płock
Wysłany: 2021-01-17, 19:28   

Rafał rozbierz stare... pewnie tylko baterie padły
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 190
Skąd: Toruń
Wysłany: 2021-01-18, 12:50   

Maxi napisał/a:
Rafał rozbierz stare... pewnie tylko baterie padły


Próbowałem, ale są zalane czarną żywicą bardzo wredną do usunięcia bez uszkadzania elektroniki.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 419
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-01-18, 14:23   

Trzeba wyciąć tylko baterię. Przykładasz 5 złotówkę po stronie plastikowej przy krawędzi , od strony wentyla. Tak jest ułożona bateria. Można na gorąco ją wykroić. Problem w tym że bateria jest zgrzana do styków. Nową baterię trzeba także zgrzać ze stykami , co nie jest proste. Dawno temu próbowałem reanimować w Renault , ale poległem na zgrzewaniu.
 
 
BogdanS


Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 30
Skąd: Venlo
Wysłany: 2021-02-11, 15:27   

Witam
Spotkała mnie niestety niespodzianka. Auto stało od niedzieli po tym ostatnim ataku zimy ale uruchomiło się normalnie, pojechałem wymienić uszkodzony mechanicznie filtr oleju i olej. Autko paliło normalnie, po powrocie i podłączeniu pod słupek pojawił się komunikat " Nie można naładować" Odłączyłem od słupka, po otwarciu drzwi był komunikat, że baterie pełne ale zasięg "0".... Uruchomienie powoduje dłużej trwający ekran inicjacyjny, następnie wszystkie kontrolki są normalnie wyświetlone, wyłączone i tyle....tzn nie jedzie, nie mam wspomagania, nie uruchamia się też silnik po otwarciu maski, nic, cisza...wyłączenie przy wciśniętym hamulcu powoduje ponowne uruchomienie, dopiero wyłączenie bez naciskania hamulca wyłącza system...
Potrzebuję jakieś porady co może być przyczyną i jak to usunąć...
Pozdrawiam
_________________
FIAT 126p, FIAT UNO 1,7D, VOLKSWAGEN Passat 1.8 G60 GT Syncro, FORD Escort 1.6 16V EFI, Opel Vectra B 1.6 16V, Nissan sunny 2.0 D, Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD, HONDA Insight 1.3 IMA, Opel Ampera 1.4 150Pk
 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 69
Wysłany: 2021-02-11, 16:11   

BogdanS napisał/a:
Witam
Spotkała mnie niestety niespodzianka. Auto stało od niedzieli po tym ostatnim ataku zimy ale uruchomiło się normalnie, pojechałem wymienić uszkodzony mechanicznie filtr oleju i olej. Autko paliło normalnie, po powrocie i podłączeniu pod słupek pojawił się komunikat " Nie można naładować" Odłączyłem od słupka, po otwarciu drzwi był komunikat, że baterie pełne ale zasięg "0".... Uruchomienie powoduje dłużej trwający ekran inicjacyjny, następnie wszystkie kontrolki są normalnie wyświetlone, wyłączone i tyle....tzn nie jedzie, nie mam wspomagania, nie uruchamia się też silnik po otwarciu maski, nic, cisza...wyłączenie przy wciśniętym hamulcu powoduje ponowne uruchomienie, dopiero wyłączenie bez naciskania hamulca wyłącza system...
Potrzebuję jakieś porady co może być przyczyną i jak to usunąć...
Pozdrawiam

Część.
Proponuję zacząć od sprawdzenia akumulatora. Moja Ampera stała ostatnio że dwa tygodnie na mrozie i mimo rocznego akumulatora musiałem go naładować prostownikiem bo padł
_________________

 
 
BogdanS


Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 30
Skąd: Venlo
Wysłany: 2021-02-11, 16:47   

Wojtasek0 napisał/a:
Proponuję zacząć od sprawdzenia akumulatora. Moja Ampera stała ostatnio że dwa tygodnie na mrozie i mimo rocznego akumulatora musiałem go naładować prostownikiem bo padł
Tylko co wskazuje na padnięty aku? Bo rano normalnie się uruchomił, dopiero po podłączeniu pod słupek się zbuntował....
_________________
FIAT 126p, FIAT UNO 1,7D, VOLKSWAGEN Passat 1.8 G60 GT Syncro, FORD Escort 1.6 16V EFI, Opel Vectra B 1.6 16V, Nissan sunny 2.0 D, Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD, HONDA Insight 1.3 IMA, Opel Ampera 1.4 150Pk
 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 69
Wysłany: 2021-02-11, 16:53   

BogdanS napisał/a:
Wojtasek0 napisał/a:
Proponuję zacząć od sprawdzenia akumulatora. Moja Ampera stała ostatnio że dwa tygodnie na mrozie i mimo rocznego akumulatora musiałem go naładować prostownikiem bo padł
Tylko co wskazuje na padnięty aku? Bo rano normalnie się uruchomił, dopiero po podłączeniu pod słupek się zbuntował....

Z tego co się dowiedziałem to są bardzo wrażliwe na stan Aku.
Większość problemów jakie są zgłaszane na tym forum kończyło się zazwyczaj wymiana akumulatora.
Dlatego to zasugerowałem.
Sprawdź jeszcze jak masz możliwość jakie błędy się wyświetla po OBD
_________________

 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 67
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-02-11, 21:13   

Będąc posiadaczem takiego kosmicznego samochodu jakim jest Ampera/Volt należy wraz z nim zakupić co najmniej dobre OBDII, a najlepiej od razu opisywany tutaj model który współpracuje jak należy z elektroniką naszych aut.

Widać (po wolnym starcie systemu) że masz błędy które powodują długie procedury kontrolne, a te na końcu mówią ... CEGŁA :D
Proponuję zacząć nie od wymiany akumulatora tylko odczytania błędów które mówią często co boli samochód - może się okazać że wystarczy "normalne" kasowanie błędów, ale przy takim statusie może się też okazać zę potrzeba nieco poważniejszych narzędzi niż tanie OBDII.
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3772
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-02-12, 13:40   

Miałem już raz czy dwa podobny przypadek - odpięcie aku 12V na chwilę rozwiązało sprawę. Jako że dostęp do aku jest utrudniony (pod podłogą bagażnika, ja mam na tym jeszcze 150kg dodatkowego aku HV) to wyprowadziłem sobie od niego kable i założyłem wyłącznik łatwiej dostępny, ze 2 razy już się przydał.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
BogdanS


Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 30
Skąd: Venlo
Wysłany: 2021-02-17, 11:51   

trax napisał/a:
Będąc posiadaczem takiego kosmicznego samochodu jakim jest Ampera/Volt należy wraz z nim zakupić co najmniej dobre OBDII, a najlepiej od razu opisywany tutaj model który współpracuje jak należy z elektroniką naszych aut.

Chyba w sumie to mam farta, auto mam 2,5 roku, kupiłem z 67tys, teraz mam 190tys i do tej pory miałem tylko raz zablokowaną kierownicę, z mojej winy bo skręciłem koła po wyłączeniu silnika, przepis forumowy i wyjęcie bezpiecznika załatwiły "awarię" ale skorzystam z rady i czystej ciekawości zakupię to OBD
PatrykS napisał/a:
Miałem już raz czy dwa podobny przypadek - odpięcie aku 12V na chwilę rozwiązało sprawę.

WIELKIE DZIĘKI!!! Autko po tym zabiegu odżyło, ładuje się już normalnie i uruchamia :D
_________________
FIAT 126p, FIAT UNO 1,7D, VOLKSWAGEN Passat 1.8 G60 GT Syncro, FORD Escort 1.6 16V EFI, Opel Vectra B 1.6 16V, Nissan sunny 2.0 D, Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD, HONDA Insight 1.3 IMA, Opel Ampera 1.4 150Pk
 
 
BogdanS


Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 30
Skąd: Venlo
Wysłany: 2021-02-17, 12:22   

trax napisał/a:
co najmniej dobre OBDII

Mógłby ktoś podpowiedzieć jaki model i jaka APP do tego? Bo nie mogę się doszukać...
_________________
FIAT 126p, FIAT UNO 1,7D, VOLKSWAGEN Passat 1.8 G60 GT Syncro, FORD Escort 1.6 16V EFI, Opel Vectra B 1.6 16V, Nissan sunny 2.0 D, Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD, HONDA Insight 1.3 IMA, Opel Ampera 1.4 150Pk
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 52
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 120
Wysłany: 2021-02-17, 14:24   

Vgate iCar II OBD professional solution działa na 100% kosztuje około 60 zł . Aplikacja Torque Pro płatna jednorazowa porę zł około 15.Z innymi miałem problem z komunikacją ten jest ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 12