Przesunięty przez: RaveN 2012-08-23, 07:05 |
Opel Ampera |
Autor |
Wiadomość |
Marcel01
Marcel01

Wiek: 60 Dołączył: 26 Sie 2018 Posty: 35 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 2021-01-10, 07:09
|
|
|
„akumulator zimny wtyk za ciepły” - ten komunikat (Ampera 2013 polift) pojawiał mi się sporadycznie w okresie kiedy temperatura powietrza była poniżej -2 st. - tylko po wyjeździe z ciepłego (ok 20-23 st. C) garażu. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 190 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2021-01-17, 13:37
|
|
|
Czujniki ciśnienia w kołach po prawej stronie pojazdu jakiś czas temu zaczęły pokazywać niezmiennie ciśnienie 220 i 200, czyli chyba jakieś defaultowe.
Nabyłem coś takiego:
Czujniki ciśnienia
Po kilku kilometrach od zamontowania same zaczęły prawidłowo pracować:)
Poza brakiem logo GM wyglądają identycznie.
 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-01-17, 16:19
|
|
|
Rafał napisał/a: | Nabyłem coś takiego:
Czujniki ciśnienia | Dobrze wiedzieć. Ja do zimówek zainwestowałem w komplet używanych od Insignii, jakieś 2 stówy z hakiem mnie to parę lat temu wyszło. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Maxi

Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 98 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2021-01-17, 19:28
|
|
|
Rafał rozbierz stare... pewnie tylko baterie padły |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 190 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2021-01-18, 12:50
|
|
|
Maxi napisał/a: | Rafał rozbierz stare... pewnie tylko baterie padły |
Próbowałem, ale są zalane czarną żywicą bardzo wredną do usunięcia bez uszkadzania elektroniki. |
|
|
|
 |
kalex
Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 419 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-01-18, 14:23
|
|
|
Trzeba wyciąć tylko baterię. Przykładasz 5 złotówkę po stronie plastikowej przy krawędzi , od strony wentyla. Tak jest ułożona bateria. Można na gorąco ją wykroić. Problem w tym że bateria jest zgrzana do styków. Nową baterię trzeba także zgrzać ze stykami , co nie jest proste. Dawno temu próbowałem reanimować w Renault , ale poległem na zgrzewaniu. |
|
|
|
 |
BogdanS

Dołączył: 11 Wrz 2018 Posty: 30 Skąd: Venlo
|
Wysłany: 2021-02-11, 15:27
|
|
|
Witam
Spotkała mnie niestety niespodzianka. Auto stało od niedzieli po tym ostatnim ataku zimy ale uruchomiło się normalnie, pojechałem wymienić uszkodzony mechanicznie filtr oleju i olej. Autko paliło normalnie, po powrocie i podłączeniu pod słupek pojawił się komunikat " Nie można naładować" Odłączyłem od słupka, po otwarciu drzwi był komunikat, że baterie pełne ale zasięg "0".... Uruchomienie powoduje dłużej trwający ekran inicjacyjny, następnie wszystkie kontrolki są normalnie wyświetlone, wyłączone i tyle....tzn nie jedzie, nie mam wspomagania, nie uruchamia się też silnik po otwarciu maski, nic, cisza...wyłączenie przy wciśniętym hamulcu powoduje ponowne uruchomienie, dopiero wyłączenie bez naciskania hamulca wyłącza system...
Potrzebuję jakieś porady co może być przyczyną i jak to usunąć...
Pozdrawiam |
_________________ FIAT 126p, FIAT UNO 1,7D, VOLKSWAGEN Passat 1.8 G60 GT Syncro, FORD Escort 1.6 16V EFI, Opel Vectra B 1.6 16V, Nissan sunny 2.0 D, Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD, HONDA Insight 1.3 IMA, Opel Ampera 1.4 150Pk |
|
|
|
 |
Wojtasek0
Ampera for EVER

Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 69
|
Wysłany: 2021-02-11, 16:11
|
|
|
BogdanS napisał/a: | Witam
Spotkała mnie niestety niespodzianka. Auto stało od niedzieli po tym ostatnim ataku zimy ale uruchomiło się normalnie, pojechałem wymienić uszkodzony mechanicznie filtr oleju i olej. Autko paliło normalnie, po powrocie i podłączeniu pod słupek pojawił się komunikat " Nie można naładować" Odłączyłem od słupka, po otwarciu drzwi był komunikat, że baterie pełne ale zasięg "0".... Uruchomienie powoduje dłużej trwający ekran inicjacyjny, następnie wszystkie kontrolki są normalnie wyświetlone, wyłączone i tyle....tzn nie jedzie, nie mam wspomagania, nie uruchamia się też silnik po otwarciu maski, nic, cisza...wyłączenie przy wciśniętym hamulcu powoduje ponowne uruchomienie, dopiero wyłączenie bez naciskania hamulca wyłącza system...
Potrzebuję jakieś porady co może być przyczyną i jak to usunąć...
Pozdrawiam |
Część.
Proponuję zacząć od sprawdzenia akumulatora. Moja Ampera stała ostatnio że dwa tygodnie na mrozie i mimo rocznego akumulatora musiałem go naładować prostownikiem bo padł |
_________________
 |
|
|
|
 |
BogdanS

Dołączył: 11 Wrz 2018 Posty: 30 Skąd: Venlo
|
Wysłany: 2021-02-11, 16:47
|
|
|
Wojtasek0 napisał/a: | Proponuję zacząć od sprawdzenia akumulatora. Moja Ampera stała ostatnio że dwa tygodnie na mrozie i mimo rocznego akumulatora musiałem go naładować prostownikiem bo padł | Tylko co wskazuje na padnięty aku? Bo rano normalnie się uruchomił, dopiero po podłączeniu pod słupek się zbuntował.... |
_________________ FIAT 126p, FIAT UNO 1,7D, VOLKSWAGEN Passat 1.8 G60 GT Syncro, FORD Escort 1.6 16V EFI, Opel Vectra B 1.6 16V, Nissan sunny 2.0 D, Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD, HONDA Insight 1.3 IMA, Opel Ampera 1.4 150Pk |
|
|
|
 |
Wojtasek0
Ampera for EVER

Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 69
|
Wysłany: 2021-02-11, 16:53
|
|
|
BogdanS napisał/a: | Wojtasek0 napisał/a: | Proponuję zacząć od sprawdzenia akumulatora. Moja Ampera stała ostatnio że dwa tygodnie na mrozie i mimo rocznego akumulatora musiałem go naładować prostownikiem bo padł | Tylko co wskazuje na padnięty aku? Bo rano normalnie się uruchomił, dopiero po podłączeniu pod słupek się zbuntował.... |
Z tego co się dowiedziałem to są bardzo wrażliwe na stan Aku.
Większość problemów jakie są zgłaszane na tym forum kończyło się zazwyczaj wymiana akumulatora.
Dlatego to zasugerowałem.
Sprawdź jeszcze jak masz możliwość jakie błędy się wyświetla po OBD |
_________________
 |
|
|
|
 |
trax

Dołączył: 04 Wrz 2019 Posty: 67 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2021-02-11, 21:13
|
|
|
Będąc posiadaczem takiego kosmicznego samochodu jakim jest Ampera/Volt należy wraz z nim zakupić co najmniej dobre OBDII, a najlepiej od razu opisywany tutaj model który współpracuje jak należy z elektroniką naszych aut.
Widać (po wolnym starcie systemu) że masz błędy które powodują długie procedury kontrolne, a te na końcu mówią ... CEGŁA
Proponuję zacząć nie od wymiany akumulatora tylko odczytania błędów które mówią często co boli samochód - może się okazać że wystarczy "normalne" kasowanie błędów, ale przy takim statusie może się też okazać zę potrzeba nieco poważniejszych narzędzi niż tanie OBDII. |
_________________ Pozdrawiam
Trax |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-02-12, 13:40
|
|
|
Miałem już raz czy dwa podobny przypadek - odpięcie aku 12V na chwilę rozwiązało sprawę. Jako że dostęp do aku jest utrudniony (pod podłogą bagażnika, ja mam na tym jeszcze 150kg dodatkowego aku HV) to wyprowadziłem sobie od niego kable i założyłem wyłącznik łatwiej dostępny, ze 2 razy już się przydał. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
BogdanS

Dołączył: 11 Wrz 2018 Posty: 30 Skąd: Venlo
|
Wysłany: 2021-02-17, 11:51
|
|
|
trax napisał/a: | Będąc posiadaczem takiego kosmicznego samochodu jakim jest Ampera/Volt należy wraz z nim zakupić co najmniej dobre OBDII, a najlepiej od razu opisywany tutaj model który współpracuje jak należy z elektroniką naszych aut. |
Chyba w sumie to mam farta, auto mam 2,5 roku, kupiłem z 67tys, teraz mam 190tys i do tej pory miałem tylko raz zablokowaną kierownicę, z mojej winy bo skręciłem koła po wyłączeniu silnika, przepis forumowy i wyjęcie bezpiecznika załatwiły "awarię" ale skorzystam z rady i czystej ciekawości zakupię to OBD
PatrykS napisał/a: | Miałem już raz czy dwa podobny przypadek - odpięcie aku 12V na chwilę rozwiązało sprawę. |
WIELKIE DZIĘKI!!! Autko po tym zabiegu odżyło, ładuje się już normalnie i uruchamia |
_________________ FIAT 126p, FIAT UNO 1,7D, VOLKSWAGEN Passat 1.8 G60 GT Syncro, FORD Escort 1.6 16V EFI, Opel Vectra B 1.6 16V, Nissan sunny 2.0 D, Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD, HONDA Insight 1.3 IMA, Opel Ampera 1.4 150Pk |
|
|
|
 |
BogdanS

Dołączył: 11 Wrz 2018 Posty: 30 Skąd: Venlo
|
Wysłany: 2021-02-17, 12:22
|
|
|
trax napisał/a: | co najmniej dobre OBDII |
Mógłby ktoś podpowiedzieć jaki model i jaka APP do tego? Bo nie mogę się doszukać... |
_________________ FIAT 126p, FIAT UNO 1,7D, VOLKSWAGEN Passat 1.8 G60 GT Syncro, FORD Escort 1.6 16V EFI, Opel Vectra B 1.6 16V, Nissan sunny 2.0 D, Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD, HONDA Insight 1.3 IMA, Opel Ampera 1.4 150Pk |
|
|
|
 |
ARTEK 68
Wiek: 52 Dołączył: 23 Gru 2018 Posty: 120
|
Wysłany: 2021-02-17, 14:24
|
|
|
Vgate iCar II OBD professional solution działa na 100% kosztuje około 60 zł . Aplikacja Torque Pro płatna jednorazowa porę zł około 15.Z innymi miałem problem z komunikacją ten jest ok. |
|
|
|
 |
|