SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 536
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2015-07-09, 18:33   

oprocz generatora potrzebne jest jeszcze paliwo,
wszystko rozbija sie o koszty ,
wypozyczenie auta spalinowego za ~150pln/dobe 4 razy w roku kontra generator wbudowany w auto za ~20kpln,
zycia zabraknie,zeby sie zwrocil :roll:
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 37
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-09, 19:42   

Tak samo mówią elektro-sceptycy, że życia zabraknie by się koszt zakupu EV zwrócił...
Poniekąd trochę racji mają. Ale tylko trochę :)
_________________
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 536
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2015-07-10, 01:22   

tylko tutaj jest inna sytuacja,bo do EV dopychane sa silniki spalinowe w cenie niezlego auta uzywanego z silnikiem spalinowym
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1032
Wysłany: 2015-08-29, 09:58   

Obszerna dyskusja o tym, czy Opel Ampera to auto elektryczne, czy hybrydowe oraz inne wątki na temat motoryzacji zostały wydzielone do tematu:
:arrow: Opel Ampera - elektryczny, czy nie? ...oraz inne dywagacje
_________________
Samochody Elektryczne - www.SamochodyElektryczne.org
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 641
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-08-30, 20:57   

To ja postaram się w kilku zdaniach opisać moje doświadczenia z Amperą.

- Zakup nowego bez dotacji ale z solidnym upustem sprzedawcy: 32000 € z pełnym możliwym wyposażeniem i akcesoriami(kabel do słupków, organizery bagażnika, dokładka zderzaka, zasłonki szyb i jakieś drobiazgi) i pełną gwarancją (zero kosztów obsługi, części i napraw). Do tego otrzymałem pakiet lojalnościowy czyli gratis ubezpieczenie OC/AC, opony letnie i zimowe do końca użytkowania, asistance na cały świat na cały okres użytkowania i darmowe łącze internetowe.

- W pierwszym okresie jeździłem tylko na prądzie. Po pokonaniu około 3000 km musiałem zatankować 30 litrów. Średnie spalanie benzyny wyniosło około 1l/100km.

- Koszt naładowania baterii w domu to w przybliżeniu 1,80 € w taryfie droższej i 1,30 € w nocnej, tańszej taryfie. Na pełnym ładowaniu udaje mi się pokonać średnio 73 km, Dwukrotnie na specjalnie dobranej trasie uzyskałem wyniki 100,9 i 105,3 km na jednym ładowaniu. Żeby nie było tak słodko to na autostradzie nie udaje się nawet 60km przejechać na pełnej baterii.

- Czas ładowania od zera do full wynosi od 2 do 10 godzin:
W domu na trybie 6A około 8 - 8,5 godziny.
W domu na trybie 10A około 5 - 6 godzin.
Na firmie mam siłę i tam trwa to 4 - 4,5 godziny.
Na słupku 2,5 - 4 godziny (nigdy nie zdarzyło mi się dojechać na słupek z totalnie pustą baterią więc tu czas ładowania podaję od "niemal pustej" do full)

- Osiągi auta są całkiem całkiem. Do setki 8,5s w trybie Sport. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 169 km/h. Cały zakres prędkości osiągalny jest na akumulatorach. Po wyczerpaniu baterii nie następuje obniżenie osiągów.

- Auto posiada cztery tryby jazdy (to największe różnica względem niemal bliźniaczego Volta.
Normalny - tryb codzienny. Oszczędna jazda na bateriach z odzyskiwaniem energii a potem ewentualnie niezauważalne przejście na agregat.
Sport - Mocy nie przybywa ale reakcja na dodanie gazu jest dużo gwałtowniejsza. Wspomaganie kierownicy jest bardziej bezpośrednie.
Górski - Auto pracuje ze stale włączonym agregatem a komputer dba aby bateria była w połowie naładowana. W czasie długich, stromych podjazdów zawsze mamy pełną moc do dyspozycji.
Podtrzymanie - tryb pozwalający przejść na agregat zanim wyczerpie się bateria. Jest to sposób na zaoszczędzenie prądu na autostradzie gdzie korzystanie z agregatu jest ekonomiczniejsze.

- Komfort jazdy jest nadspodziewanie wysoki. Cztery wygodne pełnowymiarowe fotele i doskonałe audio BOSE. Auto posiada oczywiście możliwość postojowego nagrzewania i schładzania kabiny ( i foteli) co oprócz zwiększenia zasięgu podnosi bardzo komfot podczas rozpoczynania jazdy.

_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Robsonik20

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 316
Wysłany: 2015-08-30, 23:39   

Trochę mi się wierzyć nie chce, że w Holandii taka full wersja kosztuje tylko 32tys €, w Polsce za taką trzeba zapłacić 40-42 tys €
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 641
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-08-31, 07:59   

W marcu Opel dość mocno obniżył ceny Ampery. W cenniku stoi 34900 €.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 641
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-09-05, 14:05   

Dostałem dziś listę pytań odnośnie użytkowania Ampery od GM w związku z Drive Electric Week. Trzy czwarte ankiety dotyczyło sugestii na temat następcy. Szczególnie pytania o wyposażenie mogą budzić pewne podejrzenia. Jest to jakiś sygnał,że dla Opla nowy Volt jest zbyt prostym i plebejskim autem. Odniosłem wrażenie, że planują kolejnego elektryka ulokować wyżej niż Amperę. Pewnie powstanie po prostu e-Insygnia.
Kiedyś już Opel konstruował auto na podstawie głosów klientów. Jak to się skończyło wszyscy wiemy... :cry: :cry: :cry:
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1179
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 2015-09-23, 00:10   

YANNOSICK napisał/a:
Dwukrotnie na specjalnie dobranej trasie uzyskałem wyniki 100,9 i 105,3 km na jednym ładowaniu.

Wow - jaka to trasa? Mi udało się raz po mieście przejechać 76km i zostały jeszcze 2 w prognozie, i też chcę spróbować przekroczyć 80km przy najbardziej ekonomicznej jeździe jak tylko się da.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 641
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-09-23, 08:13   

PatrykS napisał/a:
YANNOSICK napisał/a:
Dwukrotnie na specjalnie dobranej trasie uzyskałem wyniki 100,9 i 105,3 km na jednym ładowaniu.

Wow - jaka to trasa? Mi udało się raz po mieście przejechać 76km i zostały jeszcze 2 w prognozie, i też chcę spróbować przekroczyć 80km przy najbardziej ekonomicznej jeździe jak tylko się da.

Z Antwerpii do Brugii. To jest bardzo spokojna i płaska droga w dużej części dwupasmowa więc jadące wolno pojazdy nie utrudniają płynnego ruchu. W zeszłym tygodniu też przejechałem ten odcinek z wynikiem 83 km z kompletem pasażerów.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1179
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 2015-09-23, 12:09   

YANNOSICK napisał/a:
PatrykS napisał/a:
YANNOSICK napisał/a:
Dwukrotnie na specjalnie dobranej trasie uzyskałem wyniki 100,9 i 105,3 km na jednym ładowaniu.

Wow - jaka to trasa? Mi udało się raz po mieście przejechać 76km i zostały jeszcze 2 w prognozie, i też chcę spróbować przekroczyć 80km przy najbardziej ekonomicznej jeździe jak tylko się da.

Z Antwerpii do Brugii. To jest bardzo spokojna i płaska droga w dużej części dwupasmowa więc jadące wolno pojazdy nie utrudniają płynnego ruchu. W zeszłym tygodniu też przejechałem ten odcinek z wynikiem 83 km z kompletem pasażerów.


O, a z jaką prędkością?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 641
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-09-24, 07:33   

Starałem się obserwować wskazania zużycia energii. nie przekraczałem 80 ale często gdy między rondami był raptem kilometr czy dwa to delikatnie rozpędzałem się do najwyżej 60. Na miejsce dotarłem może 5 minut później niż zwykle. Kilka razy trzymałem się też metr za ciężarówką co na pewno nie jest bezpieczne ale wyraźnie zmniejsza zużycie prądu.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 641
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-12-03, 19:59   



Dzisiejsza niespodzianka od ASO !!!
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1179
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 2015-12-08, 23:25   

YANNOSICK napisał/a:
Dzisiejsza niespodzianka od ASO !!!


W sensie skasowanie przebiegu czy holenderskie menu?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 641
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-12-11, 18:57   

Wymienili BCM i wyzerował się licznik i wiele innych danych. Kod do przywracania nie wchodził więc zostawili mi wyzerowane auto.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1179
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 2015-12-16, 20:37   

YANNOSICK napisał/a:
Wymienili BCM i wyzerował się licznik i wiele innych danych. Kod do przywracania nie wchodził więc zostawili mi wyzerowane auto.

Bosko - ja mam wkrótce pojechać na update oprogramowania w BCM, mam nadzieję że nie skończy się tym samym :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 641
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-12-16, 21:33   

Ja miałem nadzieję, że wyzerowanie będzie trwałe ale po dwóch dniach wszystko wróciło do stanu właściwego...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1179
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 2015-12-17, 18:04   

YANNOSICK napisał/a:
Ja miałem nadzieję, że wyzerowanie będzie trwałe ale po dwóch dniach wszystko wróciło do stanu właściwego...

Hmm, ciekawe - czyżby zdalnie to zrobili? Niby OnStara nie możemy używać, ale on tam przecież siedzi cały czas :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 641
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-12-17, 19:37   

Uprzedzili mnie, że co któryś tam cykl (logowanie kluczyka pewnie) system sprawdza poprawność odczytów z czujników i koryguje ewentualne nieprawidłowości (wtedy znikają kontrolki błędów). Zapewne wtedy nastąpiło przywrócenie stanu liczników.

Dziś okazało się, że Ampera nie jest w pełni elektryczna...



Z okazji zbliżających się Świąt życzę każdemu skazanemu na spalinaka takich komunikatów.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2636
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-12-17, 21:55   

zleżałe paliwo... skisłem!
widzisz, nie da się używać ampery w trybie pureEV.
już auto samo zadba o to by wypalić benzynę :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 641
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-12-17, 22:23   

Taki komunikat wyskoczył po około 5000 km w trybie 100% EV. Paliwo miało może dwa miesiące...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2636
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-12-18, 00:13   

już sam fakt słowa "zleżałe"... co za mądrala tłumaczył menu Ampery na polski ;)

ja tam widziałem spalinowca, gdzie benzyna miała 10 lat i odpalił i jeździł ;)
fakt, że paliwo się starzeje, no ale nie kurde w 2 miesiące.

prąd się nie starzeje, prąd ma stałą tą samą jakość, nie trzeba ładować prądem
z vervą czy tam v-power nitro ;)

choć kto wie co wymyślą kiedyś: super 230V sinus power clean wave ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 260
Wysłany: 2015-12-18, 00:29   

highend, jeszcze wszystko przed nami. Marketingowcy coś wymyślą.
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1179
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 2015-12-25, 16:24   

YANNOSICK napisał/a:
nie przekraczałem 80 ale często gdy między rondami był raptem kilometr czy dwa to delikatnie rozpędzałem się do najwyżej 60

Dziś korzystając z bardzo małego ruchu i wziąwszy duży zapas cierpliwości wybrałem się na swoją specjalnie dobraną trasę po płaskich Żuławach obwodnicą południową Gdańska między starą obwodnicą a Nowym Dworem (kilka razy) - wyłączone ogrzewanie i wyświetlacz, tylko światła dzienne, słońce, 9 stopni ciepła, 50km/h na tempomacie. Wynik - 92,6 km, czyli więcej niż max podany przez producenta (80km), ale do Twoich wyników jednak daleko :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 63
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-25, 21:18   

Już kiedyś to pisałem ale dawno, mój rekord na trasie to 125 km, w mieście 105 ale to było 3 i 1/2 lat temu, teraz po przejechaniu 70 kkm, w mieście około 70 km. Chyba będę musiał poszukać który alumulator jest do wymiany. Pozdrawiam świątecznie. Lolek
PS Chyba nie zauważyłem że Wy o Amperach a ja o pugu 106. :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12