SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 43
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-02-26, 07:21   

Pawiel podesłał ciekawą stronę meinampera.de gdzie autor pokazuje oszczędny tryb jazdy w długich trasach:

1. Startuję z całkowicie naładowanym akumulatorem i pełnym zbiornikiem.
2. Jadę w trybie elektrycznym aż pozostanie 5-6 km zasięgu.
3. Przechodzę do trybu górskiego i jadę około 10 km z napędem spalinowym. Teraz bateria jest naładowana do około 18-20km.
4. Jadę w trybie elektrycznym aż pozostanie 5-6 km zasięgu.
5. Potem znowu 3.
6. Potem znowu 4.
7. Potem znowu 3.
8. 4. Potem znowu
etc etc .....

Z tego co dalej pisze, to udało mu się na trasie 494 km przejechać w trybie elektrycznym aż 270 km. Na całej trasie wyszła mu średnia około 5l/100km.

Jest jedno ale, w moim aucie jeżeli przełączę w tryb górski i trochę na nim pojeżdżę, to nie mogę skorzystać z nagromadzonej energii, aż do ponownego uruchomienia samochodu.
Chyba że czegoś nie wiem.
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 37
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 190
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2017-02-26, 13:17   

Akurat tego nie doczytałem bo już mi się nie chciało wczoraj wieczorem. Z moich obserwacji Ampera jest dosyć oszczędnym samochodem, jeśli chodzi o zużycie benzyny. Pytanie - z jaką prędkością poruszał się ten Niemiec w poszczególnych trybach, aby mieć tak niskie spalanie. To, z jaką prędkością jechał to podstawowa informacja moim zdaniem.
Nie znalazłem o tym wzmianki. Żeby nie było tak, jak opisuje Zbyszek Kpeć swoje "śłiczne" i "prawidłowo skonstruowane" konstrukcje, pisząc że przejedzie Corollą 700km na jednym ładowaniu .... ale przy v=45kmh.
Jadąc z Amsterdamu do Warszawy dwa tygodnie temu, przy prędkości 125 kmh średniej wyszło mi 6,4 L/100km. Ciekawe, jak musiałbym zmniejszyć prędkość, by mieć w trybie wyłącznie spalinowym 5,0 L/100km i czy jest potrzeba aż tak kombinować z przełączaniem tych trybów. Czy zarządzanie mocą w Amperach nie poradzi sobie z tym lepiej samo bez kombinowania?
_________________
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 828
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-26, 19:42   

Rafał napisał/a:
Jest jedno ale, w moim aucie jeżeli przełączę w tryb górski i trochę na nim pojeżdżę, to nie mogę skorzystać z nagromadzonej energii, aż do ponownego uruchomienia samochodu.
Chyba że czegoś nie wiem.
Jeśli prognoza zasięgu spadnie do ok. 5km i przełączysz w tryb podtrzymania lub górski, to tryb zmieni się na spalinowy (tryb podtrzymania będzie niedostępny) i pozostały ładunek w akumulatorze zostanie zużyty w pierwszej kolejności. Denerwujące, ale co zrobić. Po przełączeniu z trybu górskiego na normalny jest chyba podobnie - zgromadzony ładunek zostanie zużyty bez możliwości przełączenia na podtrzymanie.

Jeśli prognozę mamy większą to możemy się swobodnie przełączać i kombinować, ale patrzeć możemy tylko na średnie zużycie paliwa, bo podział dystansu na paliwo i prąd jest zaburzony i niemiarodajny.

Pawiel napisał/a:
Czy zarządzanie mocą w Amperach nie poradzi sobie z tym lepiej samo bez kombinowania?
Niekoniecznie - producent może mieć trochę inne priorytety niż użytkownik, np. trwałość baterii ponad zużycie paliwa. Jak dla mnie w mieście silnik mógłby nie wkręcać się tak na obroty po depnięciu, tj. akumulator mógłby w większym stopniu być używany jako bufor - przy ruszaniu mógłby dostarczać więcej mocy, a w czasie jazdy od świateł do świateł silnik mógłby większą mocą go ładować, bo teraz wkręca się i przy lekkim hamowaniu się wyłącza, czyli nierównomiernie. Jeśli chodzi o podładowywanie trybem górskim to trudno powiedzieć, czy silnik wtedy pracuje w optymalnym zakresie obrotów/obciążenia, ale wg mnie lepszym niż ten przy 50km/h, gdzie obroty spadają do nawet 1300.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-01, 19:42   

PatrykS napisał/a:
Jeśli prognoza zasięgu spadnie do ok. 5km i przełączysz w tryb podtrzymania lub górski, to tryb zmieni się na spalinowy (tryb podtrzymania będzie niedostępny) i pozostały ładunek w akumulatorze zostanie zużyty w pierwszej kolejności. Denerwujące, ale co zrobić. Po przełączeniu z trybu górskiego na normalny jest chyba podobnie - zgromadzony ładunek zostanie zużyty bez możliwości przełączenia na podtrzymanie.


Jeśli zgromadzimy ładunek w trybie górskim. Przełączamy się na normalny a nastepnie na podtrzymanie. Natomiast z moich obserwacji wychodzi mi że jadąc w trybie górskim z jego maksymalnym zapasem ładunku zmienia się charakterystyka włączania silnika spalinowego. Działa nieco inaczej niż w podtrzymaniu i przy równej prędkości ok 114km/h zużywa mniej paliwa niż w podtrzymaniu.
ładowanie w trybie górskim - od 0km do ok 18km by uzyskać taki przyrost ładunku trzeba przejechać ok 10km w trybie górskim. Warto to robić przy prędkościach rzędu 50km/h wtedy zapotrzebowanie na energię silnika jest dośc niskie i następuje szybsze ładowanie. Obroty silnika wtedy są umiarkowane. Należy unikać gwałtownych przyśpieszeń gdyż obroty zaraz na maximum. Po osiągnięciu odpowiedniego zapasu obroty silnika spadają i do prędkości 114km pozostają na najniższym poziomie ( na ucho ), auto pali wtedy najmniej ok 5,0-5,6 l/100 do 124km/h zużycie zazwyczaj 6.3l.
W mojej amperze prędkości 114 i 124 to graniczne wartości powyżej których zmieniają się prędkości obrotowe silnika.

Ponadto jadąc w trasie w podtrzymaniu staram się zjazdy pokonywać czysto elektrycznie a podjazdy ( zwłaszcza strome w górskim lub podtrzymaniu bez forsowania prędkości.

Wcześniej opisałem trasę do Zakopca i z powrotem. Starałem się właśnie tak żonglować trybami - wynik oceńcie sami.

Trochę już tras zrobiłem i takie są obserwacje. A co do tego niemca - nie znamy prędkości ale myślę że nie był to ekonomiczny sposób jazdy. Bo na samym spaliniaku taki wynik tez osiągniemy.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 828
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-02, 08:25   

Maras napisał/a:
Po osiągnięciu odpowiedniego zapasu obroty silnika spadają i do prędkości 114km pozostają na najniższym poziomie ( na ucho ), auto pali wtedy najmniej ok 5,0-5,6 l/100 do 124km/h zużycie zazwyczaj 6.3l.
Czy po osiągnięciu zapasu jechałeś dłuższy dystans, na którym te obroty były niskie? Sterowanie silnikiem w trybie podtrzymania mają trochę skomplikowane, bo jadąc nawet 120km/h z tempomatem po płaskim czasami silnik się wyłącza i potrafi nie włączyć się przez kilka kilometrów. Yannosick wspominał kiedyś, że tryb podtrzymania w mieście działa mu trochę inaczej, gdy ma zapas energii w akumulatorze (ze 2 kreski z 10), i inaczej, gdy rozładuje do zera - w tym drugim przypadku silnik wchodzi na wysokie obroty przy przyspieszaniu. U mnie bez względu na stan akumulatora silnik się wkręca, ale ja mam starszy rocznik (2012).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-02, 22:27   

Cytat:
Czy po osiągnięciu zapasu jechałeś dłuższy dystans, na którym te obroty były niskie?

Tak kilkadziesiąt kilometrów. Obroty na max wskakują przy energicznym wciśnięciu pedału. Staram się nie przyśpieszać gwałtownie to przy zapasie w aku nie wskakuje na wysokie obroty ( czasem tylko o poziom wyżej )

PatrykS napisał/a:
Yannosick wspominał kiedyś, że tryb podtrzymania w mieście działa mu trochę inaczej, gdy ma zapas energii w akumulatorze (ze 2 kreski z 10), i inaczej, gdy rozładuje do zera - w tym drugim przypadku silnik wchodzi na wysokie obroty przy przyspieszaniu


Potwierdzam, przy pustym akumulatorze obroty wskakują zaraz na wysoki poziom.

PatrykS napisał/a:
U mnie bez względu na stan akumulatora silnik się wkręca, ale ja mam starszy rocznik (2012).


Ja mam ten sam rocznik. Może masz "ciężką" nogę?

Na weekend lecę w trasę 250km w jedną stronę ( startuję z pełnym naładowaniem ). Potestuję jeszcze i dam znać co zaobserwowałem.

Pozdrawiam

Maras
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 828
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-02, 22:32   

Maras napisał/a:
Ja mam ten sam rocznik. Może masz "ciężką" nogę?
Nie - Ty najwyraźniej masz wersję poliftową, Twoje menu na wyświetlaczu też na to wskazuje. Słowem naprawdę coś ulepszyli w zarządzaniu energią.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-02, 22:40   

O ile pamiętam ja mam z kwietnia 2012 a ty chyba z maja, czy tak?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 828
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-02, 22:53   

Maras napisał/a:
O ile pamiętam ja mam z kwietnia 2012 a ty chyba z maja, czy tak?
Pierwszą datę w papierach mam z czerwca zdaje się. Hmm, jak Twoja z kwietnia to chyba nie może być poliftowa. A może jakieś aktualizacje softu zbliżyły Cię blisko wersji poliftowej?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-02, 23:04   

Gdzieś wcześniej na forum jest moja historia serwisowa przetłumaczona przez Yannosika. Lecz nic specjalnego tam nie widać poza jedną aktualizacją.

Natomiast zaobserwowałem że jadąc na podtrzymaniu czasem rzeczywiście włącza się tylko tryb elektryczny. Ale potem silnik nie wraca na najniższe obroty. Są one przez jakiś czas wyższe jakby celem uzupełnienia zużytej energii.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 828
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-02, 23:23   

Maras napisał/a:
Są one przez jakiś czas wyższe jakby celem uzupełnienia zużytej energii.
Potwierdzam - tak jakby silnik zasnął w czasie jazdy i potem nagle się ocknął :-)

A co Ty tu ściemniasz (czy raczej rozjaśniasz) na tym zdjęciu po lewej? :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-03, 05:11   

znalazłem w sieci... spodobało się i oto jest :mrgreen:
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 37
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 190
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2017-03-03, 09:28   

Fajnie wyglądają te zdjęcia. Przynajmniej teraz nie jest jałowo pod tym względem i wiadomo kto czym jeździ (chodzi o właścicieli Amper)...
_________________
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 110
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-03-03, 10:18   

Czuję się przywołany do tablicy więc i ja się ujawniam chociaż tym co na biegu znalazłem.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 13
Wysłany: 2017-03-03, 10:44   

Witam serdecznie,
Ja z kolei mam problem z innej bajki...
Ostatnio przestały mi działać czujniki parkowania ....oczywiście mam komunikat z komputera..
Wcześniej było to związane z brudnym autem, jak to w zimie, ale teraz jako że już wiosna chyba za pasem pojawił się taki komunikat i niestety czujniki przestały działać.
Ktoś moze miał podobny problem??? Jest jakiś sposób by to usprawnić???
Pozdrawiam,
Wojtek
_________________

 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 828
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-03, 20:25   

Wojtasek0 napisał/a:
Ktoś moze miał podobny problem??? Jest jakiś sposób by to usprawnić???
Coś chyba gdzieś słyszałem, że po dłuższym niedziałaniu przez brud wyłączają się. Może wystarczy podłączyć się przez interfejs diagnostyczny OBDII i skasować błędy?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 43
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-03-03, 21:23   

Wojtasek0 napisał/a:

Ostatnio przestały mi działać czujniki parkowania



Moją Amperę kupiłem z uszkodzonym zderzakiem i nie do końca wpiętą wtyczką od jednego z czujników z tyłu. Wówczas komputer wyświetla komunikat o awarii czujników i wyłącza ich działanie (przednich również). Ponowne podłączenie czujnika zlikwidowało komunikat, bez potrzeby ingerencji w kasowanie błędów przez OBDII. Trzeba wykryć, który czujnik powoduje problem. Myślę, że elektryk samochodowy sobie z tym poradzi.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 474
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-03-06, 09:48   

Zazwyczaj wystarczy wypiąć na moment wtyczkę od czujników i odpalić auto z wypiętą wtyczką po czym zgasić i wpiąć ją na miejsce. Po ponownym uruchomieniu auta problem znika. Warunkiem jest oczywiście sprawność układu. Info z niderlandzkiego forum.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
metu 

Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 26
Skąd: Katowice
  Wysłany: 2017-03-06, 13:01   

Wybaczcie odrobinę humoru :-D

 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 915
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-03-06, 14:27   

E tam...
Znam lepszy sposób na likwidację błędów - wystarczy wyjąc żarówki podświetlające kontrolki błędów ( co prawda dotyczy to starszych modeli) z brakiem ekranów wyświetlających informacje.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 474
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-03-08, 13:43   


Po 21 miesiącach od zakupu przyszedł czas na pierwszy przegląd. Wprawdzie auto jeszcze się nie upomniało (jakość oleju była około 35%) ale wymogi rozszerzonego Opel Assistance (wycena auta), zmiana opon na letnie i odprysk lakieru zmusiły mnie do wizyty u dealera więc poprosiłem o przegląd. Przeprowadzono tzw. mały przegląd w ramach którego wymieniono płyny i filtry, oczyszczono klimę, zbadano zawieszenie i hamulce, skontrolowano stan karoserii i oświetlenie. Dodatkowo zrobili aktualizację softu radaru odległości i systemu rozpoznawania znaków drogowych (teraz czyta również niektóre tabliczki pod znakami).
Przegląd darmowy. Normalnie czyszczenie klimy kosztowałoby 39 € ale jest aktualnie promocja dla zapisanych do MyOpel. Zajęło to wszystko dwie godziny na warsztacie plus prawie godzina w myjni. Oczywiście klient może być przy wszystkich czynnościach ale ja wolałem spędzić czas w poczekalni bo jestem łasuchem a kateringowy obiad i deser dla klientów mają świetne.
Diagnosta zbadał odprysk na tylnej klapie który zauważyłem kilka tygodni temu i zgłosił go na gwarancji - czekamy na odpowiedź Opla.
Ze złych wiadomości tylko tyle, że nie dostanę więcej darmowych aktualizacji map navi. Za rok już tylko aktualizacja ze strony www producenta map.
Auto okazało się być w stanie wzorowym. Zaproponowano mi przedłużenie gwarancji o kolejne 2 lata/80kkm za jakieś 750 € ale oczywiście nie skorzystałem.
Najważniejsze na koniec. Pojemność całkowita akumulatorów wynosi na dziś 17,05 kWh a pojemność robocza 10,9 kWh (tolerancja 0,5kWh). Po dwóch latach i nieco ponad 1500 ładowaniach nie stwierdzono spadku pojemności baterii.

Jeżeli ktoś w niedalekiej przyszłości planuje zakup Ampery to lada moment będzie dostępna biała bez dodatków z przebiegiem 340 kkm z 2011 roku za około 9900 brutto. Dzisiaj przyjęli ją w rozliczeniu za swoją demo z 2015r.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 828
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-08, 14:03   

YANNOSICK napisał/a:
Jeżeli ktoś w niedalekiej przyszłości planuje zakup Ampery to lada moment będzie dostępna biała bez dodatków z przebiegiem 340 kkm z 2011 roku za około 9900 brutto.
Bardzo ciekawy jest stan jej baterii - czy będzie widać zużycie, 340Mm to już coś powinno ubyć. No i jakie prace w zawieszeniu już przechodziła. Bo cena straaaasznie kusząca :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 250
Wysłany: 2017-03-08, 14:16   

kurcze, zazdroszcze tej gwarancj na 80kkm i dwa lata za 750€. W tesli w Europie rozszerzenia nie maja, niestety, ma "w nastepnych miesiacach" byc. Szkoda, ja mam teraz 72kkm, i za 2 miesiace pewnie strzeli 80kkm

no ale jak fajnie, ze wszystko dziala! Gratuluje! Swoja droga, nawet za 39€ klima to niewiele, w Niemczech wolaja (co najmniej) podwojna cene..:)
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 110
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-03-08, 14:21   

YANNOSICK napisał/a:

Jeżeli ktoś w niedalekiej przyszłości planuje zakup Ampery to lada moment będzie dostępna biała bez dodatków z przebiegiem 340 kkm z 2011 roku za około 9900 brutto. Dzisiaj przyjęli ją w rozliczeniu za swoją demo z 2015r.


Jaka waluta tej ceny?
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 250
Wysłany: 2017-03-08, 14:23   

w Holandii mieszka, wiec chyba € ? ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14