Przesunięty przez: RaveN 2012-08-23, 07:05 |
Opel Ampera |
Autor |
Wiadomość |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 117 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-04-14, 19:23
|
|
|
de gustibus non est disputandum |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-15, 06:02
|
|
|
jackdp napisał/a: | W tej chwili w Polsce jest tylko jeden serwis obsługujący Amperę - w Warszawie. | Tak jak Yannosick pisał Gdańsk też serwisuje, choć grubsze naprawy trwają dłużej ze względu na to wypożyczanie narzędzi z Warszawy. Wiem że na południu Polski były co najmniej dwa serwisy, niestety nie pamiętam miast. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-15, 06:04
|
|
|
YANNOSICK napisał/a: | W polifcie jeżeli słucha się stacji FM i wjedzie się w zasięg tej samej stacji w DAB+ to odbiornik automatycznie przechodzi w DAB+ nawet jeżeli owa stacja nie jest zaprogramowana w pamięci odbiornika DAB+. | Sugerujesz, że przez chwilę złapałem tu coś aż z Niemiec? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-15, 06:09
|
|
|
metu napisał/a: | YANNOSICK napisał/a: | Statycznie 3,7 kW. |
Czas ładowania 3h max? | Prawie - ładowarka w samochodzie (przetwornica AC/DC) jest bodajże 3,1kW, u mnie pokazuje zwykle 3,2kW w czasie ładowania. Jeśli kabel/EVSE dają 16A to Ampera ładuje się ponad 3,5h. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
kalex
Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 345 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-04-15, 07:55
|
|
|
Znalazłem instrukcję przyuczania czujników ciśnienia w kołach. Jeszcze nie sprawdzałem u siebie czy do się aktywować to z poziomu "menu". Odrazu napiszę że zamiast urządzenia do aktywacji można spuścić powietrze (jak w Renault podczas przyuczania) wtedy czujnik wysyła informację o spadku ciśnienia.
Cytat: | GM-26
WITH STANDARD IGNITION:
1. Set parking brake.
2. Turn ignition to ON/RUN (engine off)
3. Use the MENU button to select the VEHICLE INFORMATION menu in the DRIVER INFORMATION CENTER (DIC).
4. Use thumbwheel to scroll to the Tire Pressure menu item screen.
5. Press the SET/CLR button to begin sensor matching process. A message requesting acceptance of the process should display.
6. Press the SET/CLR button again to confirm selection.
7. Starting with LF tire, increase/decrease tire pressure until horn sounds, or use TPMS relearn tool to activate each sensor.
8. After horn sounds proceed as in step 5 for the next 3 sensors in the following order: RF, RR, LR. After completing LR tire, horn will sound twice.
9. Turn ignition to OFF position to exit vehicle learn mode. Adjust all tires to pressure listed on tire placard.
WITH PUSH-BUTTON START:
1. Press and hold the push button start until the vehicle is in accessory mode. Note: on Cadillac models you will know when you are in accessory mode the Cadillac emblem appears on the DIC.
2. Press the MENU button located on the turn signal lever until “VEHICLE INFORMATION MENU” is displayed.
3. Once you are in the VEHICLE INFORMATION MENU, use the ^ v on the turn signal level until the DIC displays the vehicle’s tire inflation pressure and positions.
4. Press and hold the button located on the end of the turn signal level until “Are you sure that you want to relearn? YES or NO” is displayed.
5. Use the ^ v on the turn signal lever to highlight YES. Once YES is highlighted, press the button located on the end of the turn signal lever. The horn will chirp, “Tire Learning Active” will be displayed on the DIC, and the left front turn signal will be illuminated.
6. Beginning with the left front frire, use a TPMS activation tool to activate the left front sensor. Once the sensor has been activated, the horn will chirp and the right front turn signal will be illuminated.Repeat procedure in the following order, right front sensor, right rear sensor, and finally the left rear sensor. Once the left rear sensor has been activated, the horn will chirp twice. You can then turn the vehicle off to exit “learn mode.” |
|
|
|
|
 |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 117 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-04-15, 10:20
|
|
|
Czy w Waszych Amperach też na drzwiach od wewnątrz są ozdóbki?
Moja Ampera |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-15, 10:57
|
|
|
kalex napisał/a: | Znalazłem instrukcję przyuczania czujników ciśnienia w kołach. | Też studiowałem różne instrukcje, w Oplu też mieli którąś z nich, żadna nie działała - nie było opcji w menu, sprawa okazała się bardziej błaha - przy pewnej prędkości (50km/h?) po chwili parują się same
jackdp napisał/a: | Czy w Waszych Amperach też na drzwiach od wewnątrz są ozdóbki? | Fajne U mnie te bordowe elementy są szare, jednolite. A w siedzeniach czarne jak same siedzenia. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 39 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 930 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-04-15, 11:03
|
|
|
Pawiel napisał/a: | YANNOSICK napisał/a: | Pawiel napisał/a: | Yanosick, u Ciebie widać funkconalność A2DP? |
Nie mam pojęcia. Jeżeli powiesz mi jak to sprawdzić to zerknę. |
Najlepiej rozlaczyc (rozparowac, zapomniec) telefon z samochodem i sprobowac polaczyc ponownie. Wtedy podczas parowania pojawi sie profil urzadzenia bluetooth, jaki probuje sie polaczyc z telefonem. Jesli zobaczysz A2DP, to znaczy ze mozesz strumieniowac audio na glosniki samochodu. Ja u siebie nie widze tej funkcji. |
Powtórzyłem parowanie. Auto nie pokazało nic poza komunikatem "sparowano urządzenie" a telefon podał komunikat "połączono rozmowy,muzyka,media, dysk". Chyba symbol A2DP nie wyświetlił się nigdzie ale efekt jest właściwy. |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 39 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 930 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-04-15, 11:14
|
|
|
jackdp napisał/a: | A nie prościej wrzucić swoją ulubioną muzykę na pendrive i wetknąć go do gniazda USB w podłokietniku? |
Niby tak ale wtedy słuchasz w kółko tego samego. Ja wolę usługi online. |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 39 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 930 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-04-15, 11:20
|
|
|
PatrykS napisał/a: | YANNOSICK napisał/a: | W polifcie jeżeli słucha się stacji FM i wjedzie się w zasięg tej samej stacji w DAB+ to odbiornik automatycznie przechodzi w DAB+ nawet jeżeli owa stacja nie jest zaprogramowana w pamięci odbiornika DAB+. | Sugerujesz, że przez chwilę złapałem tu coś aż z Niemiec? |
Raczej ze Szwecji... PR1 ma latarnię testową na DAB ale audycje tylko na DAB+. Ciekawe czy można upgradować odbiornik do DAB+? Automatyczne przechodzenie w FM tłumaczyłoby ciągłość odbioru w rejonach gdzie teoretycznie DAB+ nie ma. O ile jednak pewien jestem działania tego przechodzenia w kierunku FM => DAB+ to nie wiem jak jest w drugą stronę. |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 39 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 930 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-04-15, 11:24
|
|
|
kalex napisał/a: | Znalazłem instrukcję przyuczania czujników ciśnienia w kołach. |
To by było bardzo przydatne gdyż podobno automatyczne wykrywanie nie zawsze działaCiekawe czy faktycznie działa? jackdp napisał/a: | Czy w Waszych Amperach też na drzwiach od wewnątrz są ozdóbki?
| U mnie są srebrne i stanowią jakby kontynuację listwy na desce. Fotele mam niestety jednobarwne choć te ze wstawką mi się bardziej podobają. W polifcie niestety z tego zrezygnowano chyba (zniknęła również perforacja skóry). |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 117 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-04-15, 11:26
|
|
|
Według Wikipedii DAB używa kodeka audio MPEG-1 Audio Layer-2, bardzo starego.
DAB+ używa kodeka MPEG4 HE-AAC v2, znacznie nowszego. Upgrade jest teoretycznie możliwy jeśli kodek jest software'owy. W przypadku kodeka zrealizowanego w hardware nie ma takiej możliwości. Nie mam pojęcia jak jest w Amperze. |
|
|
|
 |
kalex
Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 345 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-04-15, 11:53
|
|
|
PatrykS napisał/a: | (50km/h?) po chwili parują się same |
Każdy nowy czujnik trzeba przypisać do danego koła. Nawet jak by nowe numery czujników(nowe czujniki) odnajdywał sam i przypisywał sobie jako "swoje" to itak nie zidentyfikuje które koło jest które.
Byłem zobaczyć , nie można nic tam "wejść głębiej" w menu. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-15, 13:16
|
|
|
YANNOSICK napisał/a: | Auto nie pokazało nic poza komunikatem "sparowano urządzenie" a telefon podał komunikat "połączono rozmowy,muzyka,media, dysk". | Wg mnie muzyka to będzie właśnie A2DP.
kalex napisał/a: | Nawet jak by nowe numery czujników(nowe czujniki) odnajdywał sam i przypisywał sobie jako "swoje" to itak nie zidentyfikuje które koło jest które. | U mnie zidentyfikował - po wymianie opon dopompowywałem sobie wszystkie równo wg wskazań z deski i każde koło się zgadzało, tj. w trakcie pompowania widziałem wzrost tam gdzie pompowałem. Jeżeli paruje sam to musi mieć chyba odbiornik przy każdym kole, nie? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
kalex
Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 345 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-04-15, 13:39
|
|
|
Patryk , rozumiem że założyłeś letnie koła które kiedyś były na Twoim aucie (więc je rozpoznał bo były przypisane do auta). Ale jak by ci fikneła bateria w którymś czujniku i byś kupił nowy. To po założeniu koła nie miałbyś wskazania z tego czujnika.
Założyłeś każde koło tak jak miałeś wcześniej (zaznaczyłeś sobie felgi) , bo jak nie to masz pomieszane(zapewne) względem tego co pokazuje na wyświetlaczu. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-15, 16:40
|
|
|
kalex, w felgach stalowych nie miałem czujników i kupiłem jakieś z Allegro, i zadziało tak jak mówiłem - wskazania pomieszane nie były. W Oplu mieli instrukcję do Ampery i nijak nie pasowała, powiedzieli że pewnie w czasie jazdy się sparują i tak się stało. I tak już 2 razy się stało przy wymianach. No chyba że w czepku urodzony jestem i dwa razy miałem takie szczęście przy zakładaniu kół |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 117 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-04-15, 16:51
|
|
|
Czy mógłbym prosić o udostępnienie instrukcji serwisowej do Ampery?
Link który udostępniliście wcześniej nie jest już aktywny. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2116 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-04-15, 16:54
|
|
|
Jakaś stara serwisówka jest na moim chomiku. Udostępnione jest z bezpłatnym transferem
Jesli skorzystasz zalaikuj moją stronę FB |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 117 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-04-15, 18:16
|
|
|
Dzięki. |
|
|
|
 |
kalex
Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 345 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-04-15, 19:02
|
|
|
PatrykS napisał/a: | kupiłem jakieś z Allegro, i zadziało tak jak mówiłem |
To nie drążę puki co tematu dalej Wrócę pewnie do tego jak coś u siebie będę musiał tam grzebać.
We wtorek może przyjdzie mi ładowarka 16A Zobaczymy jak się skróci czas ładowania. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-15, 19:11
|
|
|
kalex napisał/a: | We wtorek może przyjdzie mi ładowarka 16A Zobaczymy jak się skróci czas ładowania. | Powinien z 6 godzin do niecałych 4. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-16, 11:54
|
|
|
YANNOSICK napisał/a: | Pawiel napisał/a: | YANNOSICK napisał/a: | Pawiel napisał/a: | Yanosick, u Ciebie widać funkconalność A2DP? |
Nie mam pojęcia. Jeżeli powiesz mi jak to sprawdzić to zerknę. |
Najlepiej rozlaczyc (rozparowac, zapomniec) telefon z samochodem i sprobowac polaczyc ponownie. Wtedy podczas parowania pojawi sie profil urzadzenia bluetooth, jaki probuje sie polaczyc z telefonem. Jesli zobaczysz A2DP, to znaczy ze mozesz strumieniowac audio na glosniki samochodu. Ja u siebie nie widze tej funkcji. |
Powtórzyłem parowanie. Auto nie pokazało nic poza komunikatem "sparowano urządzenie" a telefon podał komunikat "połączono rozmowy,muzyka,media, dysk". Chyba symbol A2DP nie wyświetlił się nigdzie ale efekt jest właściwy. |
Próbowałem z 3 innymi ( Samsung, Sony) telefonami. Za każym razem pojawia mi się możliwosć podłączenia telefonu, jako zestawu głośnomówiącego (profil UHP). O odsłuchiwaniu muzyki mogę zapomnieć. |
_________________ |
|
|
|
 |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 117 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-04-16, 12:29
|
|
|
Może podpiąć do analogowego wejścia audio odbiornik bluetooth:
Odbiornik Bluetooth
W ten sposób będziesz mógł odtwarzać muzykę przez system audio Ampery i to chyba bez opóźnienia. |
|
|
|
 |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 117 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-04-18, 16:33
|
|
|
Czy można jakoś skłonić ładowarkę 16A by ładowała Amperę mniejszym prądem? |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 39 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 930 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-04-18, 17:30
|
|
|
jackdp napisał/a: | Czy można jakoś skłonić ładowarkę 16A by ładowała Amperę mniejszym prądem? |
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Jaki miałby być tego powód? |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
|