SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 38
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-04-14, 20:23   

de gustibus non est disputandum
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1038
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-15, 07:02   

jackdp napisał/a:
W tej chwili w Polsce jest tylko jeden serwis obsługujący Amperę - w Warszawie.
Tak jak Yannosick pisał Gdańsk też serwisuje, choć grubsze naprawy trwają dłużej ze względu na to wypożyczanie narzędzi z Warszawy. Wiem że na południu Polski były co najmniej dwa serwisy, niestety nie pamiętam miast.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1038
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-15, 07:04   

YANNOSICK napisał/a:
W polifcie jeżeli słucha się stacji FM i wjedzie się w zasięg tej samej stacji w DAB+ to odbiornik automatycznie przechodzi w DAB+ nawet jeżeli owa stacja nie jest zaprogramowana w pamięci odbiornika DAB+.
Sugerujesz, że przez chwilę złapałem tu coś aż z Niemiec? :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1038
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-15, 07:09   

metu napisał/a:
YANNOSICK napisał/a:
Statycznie 3,7 kW.

Czas ładowania 3h max?
Prawie - ładowarka w samochodzie (przetwornica AC/DC) jest bodajże 3,1kW, u mnie pokazuje zwykle 3,2kW w czasie ładowania. Jeśli kabel/EVSE dają 16A to Ampera ładuje się ponad 3,5h.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-04-15, 08:55   

Znalazłem instrukcję przyuczania czujników ciśnienia w kołach. Jeszcze nie sprawdzałem u siebie czy do się aktywować to z poziomu "menu". Odrazu napiszę że zamiast urządzenia do aktywacji można spuścić powietrze (jak w Renault podczas przyuczania) wtedy czujnik wysyła informację o spadku ciśnienia.

Cytat:
GM-26

WITH STANDARD IGNITION:
1. Set parking brake.
2. Turn ignition to ON/RUN (engine off)
3. Use the MENU button to select the VEHICLE INFORMATION menu in the DRIVER INFORMATION CENTER (DIC).
4. Use thumbwheel to scroll to the Tire Pressure menu item screen.
5. Press the SET/CLR button to begin sensor matching process. A message requesting acceptance of the process should display.
6. Press the SET/CLR button again to confirm selection.
7. Starting with LF tire, increase/decrease tire pressure until horn sounds, or use TPMS relearn tool to activate each sensor.
8. After horn sounds proceed as in step 5 for the next 3 sensors in the following order: RF, RR, LR. After completing LR tire, horn will sound twice.
9. Turn ignition to OFF position to exit vehicle learn mode. Adjust all tires to pressure listed on tire placard.

WITH PUSH-BUTTON START:
1. Press and hold the push button start until the vehicle is in accessory mode. Note: on Cadillac models you will know when you are in accessory mode the Cadillac emblem appears on the DIC.
2. Press the MENU button located on the turn signal lever until “VEHICLE INFORMATION MENU” is displayed.
3. Once you are in the VEHICLE INFORMATION MENU, use the ^ v on the turn signal level until the DIC displays the vehicle’s tire inflation pressure and positions.
4. Press and hold the button located on the end of the turn signal level until “Are you sure that you want to relearn? YES or NO” is displayed.
5. Use the ^ v on the turn signal lever to highlight YES. Once YES is highlighted, press the button located on the end of the turn signal lever. The horn will chirp, “Tire Learning Active” will be displayed on the DIC, and the left front turn signal will be illuminated.
6. Beginning with the left front frire, use a TPMS activation tool to activate the left front sensor. Once the sensor has been activated, the horn will chirp and the right front turn signal will be illuminated.Repeat procedure in the following order, right front sensor, right rear sensor, and finally the left rear sensor. Once the left rear sensor has been activated, the horn will chirp twice. You can then turn the vehicle off to exit “learn mode.”
 
     
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 38
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-04-15, 11:20   

Czy w Waszych Amperach też na drzwiach od wewnątrz są ozdóbki?
Moja Ampera
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1038
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-15, 11:57   

kalex napisał/a:
Znalazłem instrukcję przyuczania czujników ciśnienia w kołach.
Też studiowałem różne instrukcje, w Oplu też mieli którąś z nich, żadna nie działała - nie było opcji w menu, sprawa okazała się bardziej błaha - przy pewnej prędkości (50km/h?) po chwili parują się same :-)

jackdp napisał/a:
Czy w Waszych Amperach też na drzwiach od wewnątrz są ozdóbki?
Fajne :-) U mnie te bordowe elementy są szare, jednolite. A w siedzeniach czarne jak same siedzenia.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 549
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-04-15, 12:03   

Pawiel napisał/a:
YANNOSICK napisał/a:
Pawiel napisał/a:
Yanosick, u Ciebie widać funkconalność A2DP?

Nie mam pojęcia. Jeżeli powiesz mi jak to sprawdzić to zerknę.

Najlepiej rozlaczyc (rozparowac, zapomniec) telefon z samochodem i sprobowac polaczyc ponownie. Wtedy podczas parowania pojawi sie profil urzadzenia bluetooth, jaki probuje sie polaczyc z telefonem. Jesli zobaczysz A2DP, to znaczy ze mozesz strumieniowac audio na glosniki samochodu. Ja u siebie nie widze tej funkcji.

Powtórzyłem parowanie. Auto nie pokazało nic poza komunikatem "sparowano urządzenie" a telefon podał komunikat "połączono rozmowy,muzyka,media, dysk". Chyba symbol A2DP nie wyświetlił się nigdzie ale efekt jest właściwy.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 549
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-04-15, 12:14   

jackdp napisał/a:
A nie prościej wrzucić swoją ulubioną muzykę na pendrive i wetknąć go do gniazda USB w podłokietniku?

Niby tak ale wtedy słuchasz w kółko tego samego. Ja wolę usługi online.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 549
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-04-15, 12:20   

PatrykS napisał/a:
YANNOSICK napisał/a:
W polifcie jeżeli słucha się stacji FM i wjedzie się w zasięg tej samej stacji w DAB+ to odbiornik automatycznie przechodzi w DAB+ nawet jeżeli owa stacja nie jest zaprogramowana w pamięci odbiornika DAB+.
Sugerujesz, że przez chwilę złapałem tu coś aż z Niemiec? :-)

Raczej ze Szwecji... PR1 ma latarnię testową na DAB ale audycje tylko na DAB+. Ciekawe czy można upgradować odbiornik do DAB+? Automatyczne przechodzenie w FM tłumaczyłoby ciągłość odbioru w rejonach gdzie teoretycznie DAB+ nie ma. O ile jednak pewien jestem działania tego przechodzenia w kierunku FM => DAB+ to nie wiem jak jest w drugą stronę.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 549
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-04-15, 12:24   

kalex napisał/a:
Znalazłem instrukcję przyuczania czujników ciśnienia w kołach.

To by było bardzo przydatne gdyż podobno automatyczne wykrywanie nie zawsze działaCiekawe czy faktycznie działa?
jackdp napisał/a:
Czy w Waszych Amperach też na drzwiach od wewnątrz są ozdóbki?
U mnie są srebrne i stanowią jakby kontynuację listwy na desce. Fotele mam niestety jednobarwne choć te ze wstawką mi się bardziej podobają. W polifcie niestety z tego zrezygnowano chyba (zniknęła również perforacja skóry).
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 38
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-04-15, 12:26   

Według Wikipedii DAB używa kodeka audio MPEG-1 Audio Layer-2, bardzo starego.
DAB+ używa kodeka MPEG4 HE-AAC v2, znacznie nowszego. Upgrade jest teoretycznie możliwy jeśli kodek jest software'owy. W przypadku kodeka zrealizowanego w hardware nie ma takiej możliwości. Nie mam pojęcia jak jest w Amperze.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-04-15, 12:53   

PatrykS napisał/a:
(50km/h?) po chwili parują się same :-)


Każdy nowy czujnik trzeba przypisać do danego koła. Nawet jak by nowe numery czujników(nowe czujniki) odnajdywał sam i przypisywał sobie jako "swoje" to itak nie zidentyfikuje które koło jest które.


Byłem zobaczyć , nie można nic tam "wejść głębiej" w menu.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1038
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-15, 14:16   

YANNOSICK napisał/a:
Auto nie pokazało nic poza komunikatem "sparowano urządzenie" a telefon podał komunikat "połączono rozmowy,muzyka,media, dysk".
Wg mnie muzyka to będzie właśnie A2DP.

kalex napisał/a:
Nawet jak by nowe numery czujników(nowe czujniki) odnajdywał sam i przypisywał sobie jako "swoje" to itak nie zidentyfikuje które koło jest które.
U mnie zidentyfikował - po wymianie opon dopompowywałem sobie wszystkie równo wg wskazań z deski i każde koło się zgadzało, tj. w trakcie pompowania widziałem wzrost tam gdzie pompowałem. Jeżeli paruje sam to musi mieć chyba odbiornik przy każdym kole, nie?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-04-15, 14:39   

Patryk , rozumiem że założyłeś letnie koła które kiedyś były na Twoim aucie (więc je rozpoznał bo były przypisane do auta). Ale jak by ci fikneła bateria w którymś czujniku i byś kupił nowy. To po założeniu koła nie miałbyś wskazania z tego czujnika.

Założyłeś każde koło tak jak miałeś wcześniej (zaznaczyłeś sobie felgi) , bo jak nie to masz pomieszane(zapewne) względem tego co pokazuje na wyświetlaczu.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1038
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-15, 17:40   

kalex, w felgach stalowych nie miałem czujników i kupiłem jakieś z Allegro, i zadziało tak jak mówiłem - wskazania pomieszane nie były. W Oplu mieli instrukcję do Ampery i nijak nie pasowała, powiedzieli że pewnie w czasie jazdy się sparują i tak się stało. I tak już 2 razy się stało przy wymianach. No chyba że w czepku urodzony jestem i dwa razy miałem takie szczęście przy zakładaniu kół :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 38
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-04-15, 17:51   

Czy mógłbym prosić o udostępnienie instrukcji serwisowej do Ampery?
Link który udostępniliście wcześniej nie jest już aktywny.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1007
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-04-15, 17:54   

Jakaś stara serwisówka jest na moim chomiku. Udostępnione jest z bezpłatnym transferem :)
Jesli skorzystasz zalaikuj moją stronę FB :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 38
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-04-15, 19:16   

Dzięki.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-04-15, 20:02   

PatrykS napisał/a:
kupiłem jakieś z Allegro, i zadziało tak jak mówiłem


To nie drążę puki co tematu dalej ;) Wrócę pewnie do tego jak coś u siebie będę musiał tam grzebać.

We wtorek może przyjdzie mi ładowarka 16A 8-) Zobaczymy jak się skróci czas ładowania.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1038
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-15, 20:11   

kalex napisał/a:
We wtorek może przyjdzie mi ładowarka 16A Zobaczymy jak się skróci czas ładowania.
Powinien z 6 godzin do niecałych 4.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 37
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 243
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2017-04-16, 12:54   

YANNOSICK napisał/a:
Pawiel napisał/a:
YANNOSICK napisał/a:
Pawiel napisał/a:
Yanosick, u Ciebie widać funkconalność A2DP?

Nie mam pojęcia. Jeżeli powiesz mi jak to sprawdzić to zerknę.

Najlepiej rozlaczyc (rozparowac, zapomniec) telefon z samochodem i sprobowac polaczyc ponownie. Wtedy podczas parowania pojawi sie profil urzadzenia bluetooth, jaki probuje sie polaczyc z telefonem. Jesli zobaczysz A2DP, to znaczy ze mozesz strumieniowac audio na glosniki samochodu. Ja u siebie nie widze tej funkcji.

Powtórzyłem parowanie. Auto nie pokazało nic poza komunikatem "sparowano urządzenie" a telefon podał komunikat "połączono rozmowy,muzyka,media, dysk". Chyba symbol A2DP nie wyświetlił się nigdzie ale efekt jest właściwy.

Próbowałem z 3 innymi ( Samsung, Sony) telefonami. Za każym razem pojawia mi się możliwosć podłączenia telefonu, jako zestawu głośnomówiącego (profil UHP). O odsłuchiwaniu muzyki mogę zapomnieć.
_________________
 
     
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 38
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-04-16, 13:29   

Może podpiąć do analogowego wejścia audio odbiornik bluetooth:
Odbiornik Bluetooth
W ten sposób będziesz mógł odtwarzać muzykę przez system audio Ampery i to chyba bez opóźnienia.
 
     
jackdp 
Jacek

Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 38
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-04-18, 17:33   

Czy można jakoś skłonić ładowarkę 16A by ładowała Amperę mniejszym prądem?
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 549
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-04-18, 18:30   

jackdp napisał/a:
Czy można jakoś skłonić ładowarkę 16A by ładowała Amperę mniejszym prądem?

Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Jaki miałby być tego powód?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14