Przesunięty przez: RaveN 2012-08-23, 07:05 |
Opel Ampera |
Autor |
Wiadomość |
granit
Opel Ampera

Wiek: 32 Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 100
|
Wysłany: 2019-01-17, 16:36
|
|
|
Bizon4444 napisał/a: | Jaka jest mniej wiecej róznicaw koszcie miedzy mały a duży przebieg? |
W koszcie zakupu samochodu? |
|
|
|
 |
Grooby78
Wiek: 40 Dołączył: 14 Gru 2018 Posty: 26 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2019-01-17, 17:41
|
|
|
Koledze chyba chodzi o różnicę w koszcie małego i dużego przeglądu, tylko trochę kulawo napisał |
|
|
|
 |
granit
Opel Ampera

Wiek: 32 Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 100
|
Wysłany: 2019-01-17, 18:06
|
|
|
Aaa, ok. To nie pomogę w kwestii tych kosztów.
A czy ktoś pomoże rozszyfrować poniższe z historii serwisowej? Co to dokładnie może oznaczać?
Pierwsze:
5040210
0801369
0801391
Aandrijfmotor, acculader
vervangen
Hoogspanning inen
uitschakelen
Accukoelsysteem
omvormermodule dynamo
Drugie:
8466800
0801369
Rotorlager aandrijfmotor
vervangen
Hoogspanning inen
uitschakelen
Trzecie:
5430922
Stekker repareren
niveausensor koelvloeistof accu
Resztę w miarę rozumiem |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-18, 07:21
|
|
|
Bizon4444 napisał/a: | Jaka jest mniej wiecej róznicaw koszcie miedzy mały a duży przebieg? |
koszcie serwisu? Zalezy od konkretnego przebiegu i od tego co zostalo wykonane i co jest wkolejce. Roznie z tym bywa. |
_________________ |
|
|
|
 |
rume

Dołączył: 18 Wrz 2018 Posty: 37 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2019-01-19, 10:53
|
|
|
Wyczytałem, że przy dużych prędkościach główna jednostka jest dodatkowo wspomagana mniejszą - też elektryczną. Tą samą mniejszą jednostką wspomagany jest silnik spalinowy przy rozładowanej baterii i większych prędkościach. Czy ktoś zna moce poszczególnych jednostek?
Skąd ta mniejsza jednostka czerpie energię przy rozładowanej baterii? Czy to pakiet baterii niedostępny w procesie ładowania? |
|
|
|
 |
Darek

Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 199
|
Wysłany: 2019-01-19, 17:15
|
|
|
No tam zostaje 6 kWh po zerze na liczniku...Poza tym GM się przyznało, że jest taki stan w którym przy dużych szybkościach napęd spalinowy podpiera silniki elektryczne... |
|
|
|
 |
rume

Dołączył: 18 Wrz 2018 Posty: 37 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2019-01-19, 19:09
|
|
|
Możliwe ale tu chodzi o wsparcie elektryczne spalinowego w trybie rozładowanej baterii. |
|
|
|
 |
Darek

Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 199
|
|
|
|
 |
Maras
AMPERA / VOLT

Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 235 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-20, 01:44
|
|
|
Pawiel napisał/a: | Darek napisał/a: | Właśnie dostałem ofertę na przegląd po 160tys. z Żoliborza <2200PLN
Wliczona wymiana płynu chłodzącego w baterii oraz stan baterii. Olej itp
Mapy do polifta 10.2013 nie ma. |
Zloz takie samo zapytanie do hallera. Bedziesz mial porownanie. |
Wymień sam. Jak chcesz mam serwis mały i brudny lecz w Warszawie i ogarną Ci wymiany. |
|
|
|
 |
kalex
Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 346 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-01-20, 09:04
|
|
|
Koledze chodzi o spięcie momentu obrotowego wszystkich silników powyżej 130 km/h. |
|
|
|
 |
Maxi

Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 69 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2019-01-20, 13:37
|
|
|
Powyżej 130km/h z pustą baterią tym autem się nie jeździ, ponieważ generator wkręca się na wysokie obroty i niemiłosiernie wyje, zwłaszcza przy wyprzedzaniu i urok jazdy elektrykiem pryska
Z moich obserwacji wynika iż jazda w trasie (100km i +) jest najekonomiczniejsza w trybie podtrzymania (a testowałem różne konfiguracje i techniki jazdy z ładowaniem baterii w trybie górskim włącznie). |
|
|
|
 |
Maras
AMPERA / VOLT

Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 235 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-20, 20:20
|
|
|
Maxi napisał/a: | Powyżej 130km/h z pustą baterią tym autem się nie jeździ, ponieważ generator wkręca się na wysokie obroty i niemiłosiernie wyje, zwłaszcza przy wyprzedzaniu i urok jazdy elektrykiem pryska
Z moich obserwacji wynika iż jazda w trasie (100km i +) jest najekonomiczniejsza w trybie podtrzymania (a testowałem różne konfiguracje i techniki jazdy z ładowaniem baterii w trybie górskim włącznie). |
Ja ostatnio testuję app volthold, odpalam engine on na pełnej baterii i jadę ok 90km/h Obroty ok 1400 i powolutku ubywa energi z akku. Trasa 200km średnie poniżej 3.8l. |
|
|
|
 |
Komandrat
Krzysztof
Dołączył: 02 Sty 2019 Posty: 4
|
Wysłany: 2019-01-23, 21:44
|
|
|
rume napisał/a: | Wyczytałem, że przy dużych prędkościach główna jednostka jest dodatkowo wspomagana mniejszą - też elektryczną. Czy ktoś zna moce poszczególnych jednostek? |
Silnik-generator o mocy 150 KM(silnik B) jest na stałe podłączony do napędu końcowego i jest używany głównie jako silnik trakcyjny. Mniejszy silnik-generator (silnik A) jest stosowany jako silnik pomocniczy (75 KM) lub jako generator (63 kW).
Silnik A pracuje do prędkości 56 km/h. Stąd przyspieszenie 2.2 sekundy do 50km/h.
rume napisał/a: | Tą samą mniejszą jednostką wspomagany jest silnik spalinowy przy rozładowanej baterii i większych prędkościach. Skąd ta mniejsza jednostka czerpie energię przy rozładowanej baterii? Czy to pakiet baterii niedostępny w procesie ładowania? |
Silnik nie potrzebuje wspomagania ponieważ zasilany jest paliwem. Mniejsza jednostka tylko odpala silnik spalinowy.
Po wyczerpaniu się baterii uruchomi się silnik spalinowy. W rzeczywistości w baterii pozostaje rezerwa. Podczas gwałtownego przyspieszania moc pochodzi z generatora i rezerwy baterii.
Rezerwa to około 3,2 kW dla Ampery z mniejszym zasięgiem ( roczniki 2011-2012) |
|
|
|
 |
granit
Opel Ampera

Wiek: 32 Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 100
|
Wysłany: 2019-01-25, 16:50
|
|
|
Komandrat napisał/a: | Stąd przyspieszenie 2.2 sekundy do 50km/h. |
Czy jest to w jakikolwiek sposób potwierdzone? Jakikolwiek filmik czy dane na papierze? Raczej niemożliwością jest, żeby auto, które przyspiesza w nieco ponad 9 sekund do 100 km/h osiągało 50 km/h w 2,2 sekundy. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1002 Skąd: Podkarpacie
|
|
|
|
 |
ralf46
Wiek: 39 Dołączył: 22 Lis 2018 Posty: 10
|
Wysłany: 2019-01-25, 19:19
|
|
|
Witam spotkał się ktoś z wypadaniem zapłonu tak po ok 5 min jak skasuje na szybko błąd przez obd2 to chodzi już normalnie ,świece i cewka nowa |
|
|
|
 |
rume

Dołączył: 18 Wrz 2018 Posty: 37 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2019-01-26, 12:37
|
|
|
vwir napisał/a: | https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/chevrolet-volt-prawdziwa-hybryda/w7bpmbp
Kolegę trochę poniosło. 3,1s do 50km/h |
Stary artykuł , wtedy jeszcze jednostką napięcia elektrycznego był Amper |
|
|
|
 |
Bizon4444
Dołączył: 12 Sty 2019 Posty: 19
|
Wysłany: 2019-01-26, 20:08
|
|
|
Ampera praktycznie nabyta- we wtorek odbiór.
Mam jeszcze pytanie odnośnie ładowania.
W ustawieniach mogę wybrać 6A lub 10A - czy z każdego "domowego" gniazdka 230V mogę ładować 10A?
Z tego co udało mi się ustalić "najszybsze" ładowanie jakie Ampera prszyjmie to 3,6kW, czyli 230V 16A.
W garażu mam podciągniętą siłe m.in gniazdko 230V 16A, ale czy Ampera przyjmie z niego te 3,6KW kablem z zestawu czy potrzebna jest jakaś stacja ładowania?
Mam też 400V 16A i 32A Mennekes ale rozumiem że i tak więcej jak 3,6KW Ampera nie obsługuje, więc bedą bezużyteczne...?
Z góry dziękuję za odniesienie sie do moich pytań |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2126 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-01-26, 20:16
|
|
|
Bizon4444 napisał/a: |
W ustawieniach mogę wybrać 6A lub 10A - czy z każdego "domowego" gniazdka 230V mogę ładować 10A? |
Tak
Bizon4444 napisał/a: |
Z tego co udało mi się ustalić "najszybsze" ładowanie jakie Ampera prszyjmie to 3,6kW, czyli 230V 16A. |
Jak będziesz miał EVSE z ustawieniem prądu na 16A to bedzie to najszybsze ładowanie
Bizon4444 napisał/a: |
W garażu mam podciągniętą siłe m.in gniazdko 230V 16A, ale czy Ampera przyjmie z niego te 3,6KW kablem z zestawu czy potrzebna jest jakaś stacja ładowania? |
Tylko 16A z 230V
Bizon4444 napisał/a: |
Mam też 400V 16A i 32A Mennekes ale rozumiem że i tak więcej jak 3,6KW Ampera nie obsługuje, więc bedą bezużyteczne...?
|
Jak zrobisz sobie przejsciówkę z 3f na 1f to taka przejsciówka może Ci się przydać w przyszłości. |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
Bizon4444
Dołączył: 12 Sty 2019 Posty: 19
|
Wysłany: 2019-01-26, 20:28
|
|
|
Ok dziękuję za odpowiedź, ale czy tym fabrycznym kablem/ładowarką, która jest w zestawie z Amperą wyciągne z gniazka 230V 16A-3,6KW? Bo gdzieś wyczytałem, że ten kabel/ładowarka obsługuje maks 10A... |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2126 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-01-26, 20:39
|
|
|
To nie jest ładowarka tylko EVSE
Da Ci tylko taki prąd jaki jest na niej opisany. Jak chcesz mieć regulowany 6/8/10/12/16 to poluj na tanie Kopp-y na portalach i przeprogramuj u Patryka lub u mnie |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
rume

Dołączył: 18 Wrz 2018 Posty: 37 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2019-01-27, 16:30
|
|
|
Możesz podać jakiś link do Koppa, czego konkretnie szukać? |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2675 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-01-27, 18:49
|
|
|
jas_pik napisał/a: | Da Ci tylko taki prąd jaki jest na niej opisany. | I na fabrycznych jest to max 10A. Jak będziesz miał szczęście i trafisz lewą z poniższego zdjęcia to sam możesz ją przerobić na 16A - wystarczy przeciąć jedną zworkę w środku, obudowa jest rozkręcalna.
 |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2675 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-01-27, 18:53
|
|
|
rume napisał/a: | Możesz podać jakiś link do Koppa, czego konkretnie szukać? | Najtańszą jaką znalazłem to ta:
https://allegro.pl/oferta/vw-e-golf-e-up-ladowarka-7773030258
Aczkolwiek szukałbym z wtyczką kątową. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Maxi

Dołączył: 28 Paź 2017 Posty: 69 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2019-01-27, 20:36
|
|
|
PatrykS napisał/a: | jas_pik napisał/a: | Da Ci tylko taki prąd jaki jest na niej opisany. | I na fabrycznych jest to max 10A. Jak będziesz miał szczęście i trafisz lewą z poniższego zdjęcia to sam możesz ją przerobić na 16A - wystarczy przeciąć jedną zworkę w środku, obudowa jest rozkręcalna.
Obrazek |
Mam tę środkową ze zdjęcia z przyciskiem. Możesz podesłać jakąś fotę którą zworkę przeciąć? |
|
|
|
 |
|