BMW 225xe |
Autor |
Wiadomość |
kubekv8
iPerformance
Dołączył: 25 Mar 2018 Posty: 15 Skąd: Warmia
|
Wysłany: 2018-04-17, 17:17 BMW 225xe
|
|
|
Wątku o tym aucie nie widziałem na forum więc...
Miała być ampera, ale trochę przeraziłem się wycieczek do Gdańska, a serwis bawarski mam po drugiej stronie ulicy.
Analiza rynku wykazała parę zalet (i wad) tego auta, ale zacznę od tych pierwszych:
1. Dostępne było od ręki
W przypadku Ioniqa czy Niro czas oczekiwania był bliżej nieokreślony, w miarę szybko można kupić tylko Priusa.
2. Wygląda jak samochód
Nie żeby jakoś mi się specjalnie podobał, ale nie gustuje w stylistyce Toyoty. Wykończenie wnętrza bardzo przyjemne.
3. W trybie hybrydowym jest 4x4.
Chyba nic poza Mini i Outlanderem nie ma takiego rozwiązania (jeśli chodzi i PHEV).
4. Właściwości jezdne i osiągi.
Jeździłem jedynie Ioniqiem i Priusem, to inna liga jednak. 225km i 6,7 do setki w takim budżecie ciężko osiągnąć nawet dla aut spalinowych.
5. Cena.
Mimo, że katalogowo wygląda beznadziejne, to dzięki rabatom wychodzi taniej niż Toyota, VW czy Ioniq/Niro.
Wady:
- bateria i co za tym idzie zasięg na EV - muszę popracować na techniką, ale trudno o więcej niż 25km. Starcza na drogę do pracy. Zachodni sąsiedzi potrafią ponad 30 km w ev osiągnąć.
- jak dla mnie trochę zbyt twarde zawieszenie, ale to pewnie wina lat jazdy poduszkowcami.
- .... jest to BMW
Auto cierpi na chorobę dwubiegunową, za pomocą jednego przycisku zmienia się z potulnej owieczki (Eco pro) w hothatcha (Sport). W sumie fajne to. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 640 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-04-17, 17:34
|
|
|
W ogóle nie wiedziałem o istnieniu takiego auta. Ciekawe. Bardzo ciekawe.
Jeśli chodzi o twardość zawieszenia - jesteś w stanie porównać z jakimś nie-poduszkowcem? Porównywalne na przykład z BMW F30? |
|
|
|
 |
kubekv8
iPerformance
Dołączył: 25 Mar 2018 Posty: 15 Skąd: Warmia
|
Wysłany: 2018-04-17, 18:15
|
|
|
BMW nigdy nie było obiektem moich zainteresowań, jedynym jakim jeździłem to X1.
Tutaj jest trochę sztywniej, bardziej jak w sportowych autach Opla czy grupy VW jak są te z adaptacyjnym zawieszeniem to tryb sport jest dobrym odpowiednikiem.
To jest nasza pierwsza osobówka od kilkunastu lat, muszę trochę przywyknąć. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 640 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-04-17, 20:34
|
|
|
Jak w nim działa napęd? Da się normalnie jeździć w trybie EV, czy po mocniejszym depnięciu gazu albo powyżej jakiejś prędkości załącza się spaliniak? |
|
|
|
 |
kubekv8
iPerformance
Dołączył: 25 Mar 2018 Posty: 15 Skąd: Warmia
|
Wysłany: 2018-04-17, 21:00
|
|
|
Jest tryb Max eDrive, w którym silnik spalinowy się nie włącza, chyba, że wyczerpią się baterie. To nie jest tak jak w Ioniqu, gdzie trzeba się starać mocno o jazdę wyłącznie na prądzie. Instrukcja pisze o v-max na prądzie 125 km/h, ale tak szybko jeszcze nie jechałem, z względu na stan i charakter drogi zwykle jadę setką. Przyspieszenie na samym prądzie jest słabe jakieś 10-12 sekund, nie mierzyłem, znacznie lepiej wypada do 50-60. W mieście w trybie elektrycznym zawalidrogą nie jest, a w trybie hybrydowym zaskoczył już nie jednego kierowcę "prawdziwych" BMW |
|
|
|
 |
kubekv8
iPerformance
Dołączył: 25 Mar 2018 Posty: 15 Skąd: Warmia
|
Wysłany: 2018-04-19, 16:05
|
|
|
vwir napisał/a: |
Jeśli chodzi o twardość zawieszenia - jesteś w stanie porównać z jakimś nie-poduszkowcem? Porównywalne na przykład z BMW F30? |
Miałem okazję przejechać się nową serią 4 (ale to chyba ta sama płyta co F30), w F45 zawias jest jednak bardziej komfortowy. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 640 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-04-19, 20:27
|
|
|
No to już dobra informacja. Dzięki! |
|
|
|
 |
kubekv8
iPerformance
Dołączył: 25 Mar 2018 Posty: 15 Skąd: Warmia
|
Wysłany: 2018-04-20, 10:12
|
|
|
Odnośnie samego napędu elektycznego, to jazda z prędkością 100-110 km/h pozwala na przejechanie 25-28 km z grającym radiem i klimą oczywiście.
Dynamika jazdy przy wyższych prędkościach na samym napędzie elektrycznym tyłka nie urywa, ale zawalidrogą się nie jest.
Póki co przy normalnej jeździe (nie ekodrivingu ) zużycie prądu jest na poziomie 20kWh na 100 km. Nie wiem czy to dużo czy malo. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 640 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-04-20, 10:51
|
|
|
Dość dużo, ale trzeba wziąć pod uwagę rozmiary i masę auta, oraz to, że jest to normalna jazda. W znacznie mniejszym i lżejszym leafie mam obecnie średnią 16kWh/100km (pozostałość po miesiącach zimowych). |
|
|
|
 |
kubekv8
iPerformance
Dołączył: 25 Mar 2018 Posty: 15 Skąd: Warmia
|
Wysłany: 2018-04-20, 11:41
|
|
|
Jakoś nie umiem jeździć wolniej, nawet jadąc z podanymi prędkościami mam wrażenie wolniej jazdy.
Auto ma fajny system predykcji zasięgu w oparciu o profil jazdy kierowcy. Po tygodniu pokazuje mi już realny zasięg EV, a nie teoretycznie maksymalny. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 640 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-04-20, 11:48
|
|
|
Dlatego też pisałem, że to sporo, ale przy normalnej jeździe może to być akceptowalne (szczególnie w tak dużym i ciężkim aucie). Są ludzie jeżdżący po 40km/h po to tylko, żeby osiągnąć maksymalny możliwy zasięg (w leafie schodzą poniżej 10kWh/100km), ale ja też do nich nie należę. |
|
|
|
 |
kubekv8
iPerformance
Dołączył: 25 Mar 2018 Posty: 15 Skąd: Warmia
|
Wysłany: 2018-04-20, 12:07
|
|
|
Dokładnie, auto ma sprawiać frajdę i tyle. Dla oszczędności to kupuje się fabię czy tipo z LPG.
I tak muszę się powstrzymywać przed przyciskiem sport
Ale nie wiem jak musiałbym się starać (w trybie hybrydowym) to spalania dla czysto spalinowych aut o takich osiągach nie przebiję, szczególnie w tej półce cenowej. Przy mojej jeździe to nawet auta w stylu Kia Sportage czy Tuscon z silnikami 1.6 T-GDI paliły po 11-12L oferując w zamian o wiele mniej.
Muszę zrobić małe przemeblowanie w garażu, bo mam ochotę na jeszcze jakiegoś czystego elektryka |
|
|
|
 |
Maras
AMPERA 2012

Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-04-20, 16:54
|
|
|
vwir napisał/a: | Dlatego też pisałem, że to sporo, ale przy normalnej jeździe może to być akceptowalne (szczególnie w tak dużym i ciężkim aucie). Są ludzie jeżdżący po 40km/h po to tylko, żeby osiągnąć maksymalny możliwy zasięg (w leafie schodzą poniżej 10kWh/100km), ale ja też do nich nie należę. |
Ja dziś w Volcie też poszalałem - 9.6kWh/100km jazda eko v=constans 70km/h. Lekki wiatr z boku, płasko.
Dajemy radę
Screenshot_2018-04-20-15-48-30.jpg Wynik z APP GREENVOLT |
 |
Plik ściągnięto 11 raz(y) 437,15 KB |
|
|
|
|
 |
kubekv8
iPerformance
Dołączył: 25 Mar 2018 Posty: 15 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Wczoraj 13:05
|
|
|
Dzisiaj gapiąc się na monitor optymalizacji jazdy zszedłem do 16 kWh/100 km....ale nie chcę tak jeździć |
|
|
|
 |
wodnik7
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 865
|
Wysłany: Wczoraj 17:53
|
|
|
16 to niemalo. Tesla takie przy dzisiejszej pogodzie bezproblemowo osiaga; ale oczywiscie nie przy 120km/h. |
|
|
|
 |
|