SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2018-05-25, 00:46
Zakup Opla Ampery
Autor Wiadomość
Slavko 

Dołączył: 24 Maj 2018
Posty: 7
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2018-05-24, 12:29   Zakup Opla Ampery

Cześć, to mój pierwszy post na tym forum, to się oficjalnie witam. :kufel
Mam obecnie samochód Kia Niro w zwykłej hybrydzie. Od nowości u mnie, niecałe 20k na blacie, tak że gdyby ktoś chciał coś wiedzieć to zapraszam...

Od dawna chcę kupić auto napędzane elektrycznie ale jednak jeszcze z extenderem i dlatego wybór padł na Opla Amperę (raczej z naciskiem na Amperę niż Volta). Jest kilka sztuk wystawianych na portalach i większość z nich to jednak komisy i sprowadzane a nie od prywatnej osoby. Chcę podjechać obejrzeć kilka, ale na pewno jest coś na co powinienem zwrócić uwagę. Czego szukać, na co patrzeć, o co pytać, co sprawdzić i gdzie? Może po VIN'ie, ale gdzie?

Podpowiedzcie proszę...

Na przykład ten: https://www.otomoto.pl/of...html#f9df049ee3
Po zdjęciach to widać tyle co zwykle...
 
 
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 316
Wysłany: 2018-05-24, 12:40   

Zerknij TU

Przy zatrważającej ilości chyba 9szt ostatnio amper na otomoto, pozostaje szukać w innych krajach

Polecam lekturę TEGO wątku.
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 281
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-24, 14:45   

Jedno jest pewne , ta z ogłoszenia ma tablice rejestracyjne od Priusa :mrgreen:

A tak poza tym to najbezpieczniejszym sposobem jest kupić na

https://www.opeloccasions.nl/opeloccasions/
 
 
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 316
Wysłany: 2018-05-24, 16:02   

kalex napisał/a:
Jedno jest pewne , ta z ogłoszenia ma tablice rejestracyjne od Priusa :mrgreen:

A tak poza tym to najbezpieczniejszym sposobem jest kupić na

https://www.opeloccasions.nl/opeloccasions/


Mam nadzieje że jesienią będzie większy wybór, ponoć pod koniec roku był największy popyt na Ampery i jak ludziom się pokończą leasingi to będzie wysyp - przy dobrych wiatrach od października zaczynam polowanie na swoją
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 36
Wysłany: 2018-05-24, 16:42   

Ja kupiłem w Holandii w Enschede. Bardzo fajny plac, duży wybór, mieli 4 Ampery, jak przyjechałem odebrać swoją to została już tylko jedna. Ich strona: nlcars.eu
 
 
Slavko 

Dołączył: 24 Maj 2018
Posty: 7
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2018-05-25, 11:29   

Dzięki chłopaki za wskazówki... No właśnie widzę, że główny przerzut następuje z Holandii (jakieś tam spore dopłaty mieli/mają czy co?).
Ja to jestem taki trochę raptus i jak się decyduję kupić, to nie lubię potem czekać miesiącami. Chciałbym jeździć Amperą jeszcze tego lata... Nie mam kompletnie pojęcia i doświadczenia z kupowaniem na zagranicznych placach (polskich z resztą też nie). Zwykle albo od prywatnej osoby - gdzie widać, że po prostu sprzedaje swoje - albo ostatnio salon.

Dlatego chodzi mi o taką żelazną listę spraw, które należy sprawdzić w przypadku zakupu Ampery. Oczywiście ścieżka zdrowia w stacji diagnostycznej to nie trzeba mówić, ale ze spraw bardziej typowych dla Ampery, czy jest coś co mogę sam zweryfikować na placu?
 
 
Slavko 

Dołączył: 24 Maj 2018
Posty: 7
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2018-05-25, 13:25   

kalex napisał/a:
Jedno jest pewne , ta z ogłoszenia ma tablice rejestracyjne od Priusa :mrgreen:

No właśnie??? Jak to jest z tymi tablicami z Holandii? Samochody przyjeżdżają na żółtych czy białych (eksportowych jak czytam w internecie). Zapytałem w tym komisie, to krótko odpowiedzieli "widocznie pracownik się pomylił"??? Ale w czym? W zakładaniu blach w Holandii na placu?
Macie jakiś wątek o sprowadzaniu aut z tamtego rynku?
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 281
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-25, 15:46   

Jeżeli auto zostało sprzedane , to je wyrejestrowują i dostaje białe tablice na których można jeździć 14 dni. Janusze biznesu ( bo inaczej tego nazwać nie można) pewnie sobie wyprodukowali holenderskie tablice , bo "lepiej" to wygląda (przynajmniej im się tak wydaje)
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-25, 23:09   

U mnie było tak, że zaufałem uczciwości sprzedawcy (salon Opel fred Jannsen Huizen), zadatkowałem auto nie widząc go (myślę, że była to dobra okazja), wgląd jedynie miałem w historię serwisu (w j. holenderskim), jaką mi osoba mnie obsługująca wyslała prawie natychmiast, jak zasygnalizowałem zainteresowanie wozem. W ten sam dzień auto zniknęło z wszelkich ogłoszeń i było nieformalnie moje - pojechałem po nie 2 tygodnie później, z resztą kasy, na pełnym luzie - nie było pośpiechu. W salonie obejrzałem dokładnie samochód, załatwiłem formalności, odebrałem kluczyki i pojechałem do Polski.

Kalex ma rację, auto można wyeksportować z NL rozliczając się z tablic (żółtych). Dostaje się białe, wraz z ubezpieczeniem, na 14 dni. Więc, jeśli sprzedawca w PL chwali się, że auto jest na żółtych tablicach, to zachodzi tam niezła magia. Janusz biznesu kombinuje na maksa. Zauważcie, ile aut jeździ na niemieckich blachach w PL (albo na nich stoi w komisie). To blachy z literką "D" kupowane na granicy zazwyczaj. Nie mają charakterystycznych naklejek urzedowych (bodajze z przeglądem i herbem landu) - przednia jedna naklejka, tylna - dwie naklejki na srodku blach. Powinni to jakoś uregulować, bo w niemczech takie auto prawdpodobnie byłoby szybko zatrzymane - niech sprostuje mnie Wodnik7, jeśli sie mylę.

A co do rzeczy, na któe nalezy zwrócic uwagę:
1. II część dowodu rejestracyjnego - nie jest praktykowane, by w NL ja dawali przy sprzedaży (eksporcie). W urzedzie komunikacyjnym w PL musi być oddana wraz z tłumaczeniem przysiegłym. Trzeba się o nia upomnieć - załatwienie jej dla auta jeszcze niewyrejestrowanego trwa dwa dni. RObi to właściciel (sprzedwca/salon/dealer).
2. Historia serwisowa i wpis, ze zostało zrobione łożysko - no i najlepiej, by auto już przejechało kilkadziesiąt tys km ppo tej naprawie - znaczyć to będzie, ze zrobili dobrze.
3. Zuzycie jednostki spalinowej - mówi o tym ekran na srodku, tam, gdzie wyswietla się podsumowanie zużycia paliwa za cały okres. Jeśli jest tam np. 3litry, to znaczy, ze mniej wiecej auto jeździło 50% czasu na paliwie, jeśli jest np. 1litr/100km, to znaczy, że auto jeździło około 1/6 na paliwie, reszta na prądzie. ta druga wartość swiadczy o zdecydowanie mniejszym zuzyciu jednostki spalinowej.
4. ksiażeczka serwisowa - wszystkie wpisy - innymi słowy - wypeniona. Należy pamiętac, że (zgodnie z tym, co pisał Yanosick), w NL sa nieco mniej restrykcyjne warunki serwisowania auta. W PL musi być co rok w ASO, tam pewnie rzadziej.
5. Od 2013 r. Ampery się różnią wyposażeniowo - lepsze wersje mają kamerę nad lusterkiem, to jest system ostrzegający o zjechaniu z pasa, zbyt bliskim aucie jadącym przed nami i rozpoznanie znaków drogowych. Moim zdaniem świetna sprawa. Wersje od 2014 r. powinny miec mapę PL, we wcześniejszych wersjach nie bedzie tej cześci Europy, nie ma możliwości również wgrania - sprzetowo jest to nieobsługiwane.
6. Od 2013 r. część aut ma DAB +, w PL działa DAB +, w innych krajach DAB. Reasumując, starszym autem z DAB nie posłuchamy radia cyfrowego w PL. Co prawda teraz nadają stacje państwowe tylko, ale co będzie w przyszłości - kto wie, moze coś więcej się pojawi. Jakośc sygnału - świetna.
7. czasem salon proponuje przegląd (maintenance) - kosztuje on 300 EUR. Chcą go robić u siebie. Mi się opłacało, w ramach usługi dali mi dwie nowe opony Michelin Energy Saver Plus, stwierdzili, że stare się nie nadają i muszą zmienić. Czy tak samo podchodzą gdzie indziej do klienta - nie wiem. Następny przegląd po roku.
8. Biorąc auto z OpelOcassions.Nl można na dzień dobry powiedzieć, ze chce się dać 500 EUR mniej (auto na eksport), powinno się udać. Ja zaproponowalem 900 EUR mniej, zgodzili się.
9. Sprawdźcie sobie, czy działają wszystkie przyciski na klamkach - lubią się psuć podobno.
Zgodnie z radą kolegi yanosicka, szukałem tylko na opeloccasions.nl. Nie zawracałem sobie glowy innymi ogłoszeniami (handlarzami, osobami prywatnymi).
To tyle, jak mi się coś przypomni, to napiszę.
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2293
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-26, 07:37   

Pawiel napisał/a:
3. Zuzycie jednostki spalinowej
Ten silnik pracuje w tak komfortowych warunkach, że można sobie chyba tym nie zawracać głowy tak jak stanem baterii.

Pawiel napisał/a:
6. Od 2013 r. część aut ma DAB +
Moduł radia jest bardzo łatwo dostępny w bagażniku, można go podmienić na DAB+ od dowolnego Opla (są na Allegro), na forum były podane numery części. Wymiana polega tylko na wyjęciu starego i włożeniu nowego - żadnego parowania/konfiguracji, działa od razu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-26, 10:28   

Wtrące małe co nieco. Wszystkie Ampery i Volty które widziałem i testowałem były prawie takie same mechanicznie a przebiegi od 20.000 do 200.000km. Bardziej zwróć uwagę na naprawy blacharskie jeśli kupujesz w pl. Jeśli auto nie ściąga, jest cicho nie słychać żadnych łożysk i nie wyświetla check engine to myślę że nie ma się czego czepiać. To są naprawdę bardzo dobre auta.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-26, 20:05   

Maras napisał/a:
Wtrące małe co nieco. Wszystkie Ampery i Volty które widziałem i testowałem były prawie takie same mechanicznie a przebiegi od 20.000 do 200.000km. Bardziej zwróć uwagę na naprawy blacharskie jeśli kupujesz w pl. Jeśli auto nie ściąga, jest cicho nie słychać żadnych łożysk i nie wyświetla check engine to myślę że nie ma się czego czepiać. To są naprawdę bardzo dobre auta.

Też nie słyszalem o powaznych usterkach.
Inny problem to proba sprzedaży auta po jakiejś większej lub mniejszej przygodzie (dzwon, topielec...)
_________________
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 36
Wysłany: 2018-05-27, 23:23   

Co do Ad. 1 - kupowałem kilka aut w NL i w zasadzie każdy plac jest punktem RDW, drukują na miejscu cz. II dowodu rejestracyjnego, gdzie są nasze dane.
 
 
Slavko 

Dołączył: 24 Maj 2018
Posty: 7
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2018-05-28, 10:07   

Od jakiego miesiąca był ten lift w 2013 roku?
Interesuje mnie ten egzemplarz:
https://www.financialleas...paign=gaspedaal

On jest marzec 2013, ale nie ma systemów wspomagania (poznaję po przyciskach na kierownicy) więc najpewniej jeszcze przedliftowy.
 
 
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 316
Wysłany: 2018-05-28, 10:20   

Pamiętaj że ten marzec co może być miesiącem pierwszej rejestracji a nie miesiącem produkcji, do tego byłe egzemplarze przejściowe
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 281
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-28, 17:03   

Rozpoznasz tylko po podłokietniku z tyłu.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-28, 22:49   

granit napisał/a:
Co do Ad. 1 - kupowałem kilka aut w NL i w zasadzie każdy plac jest punktem RDW, drukują na miejscu cz. II dowodu rejestracyjnego, gdzie są nasze dane.

Mialem na mysli te czesc dowodu rejestracyjnego, ktora ma postac karty chipowej. Bez tego kawalka plastiku w kraju auta nie zarejestruje sie.
_________________
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-28, 22:51   

kalex napisał/a:
Rozpoznasz tylko po podłokietniku z tyłu.

Nie tylko. Kierownica moze miec przyciski do asystenta pasa ruchu i systemu ostrzegania przed kolizja czolowa. Poza tym na panelu pod srodkowym wyswietlaczem moze byc o jeden rzad przyciskow mniej i moze tam byc charaktrystyczny domek. Nie kazdy polift mial kamere, niektore nie mialy.
Tak jak wczesniej kolega napisal, byly egzemplarze przejsciowe , takie pół-lifty, mialy mix funkcji starych i nowych...
_________________
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 281
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-29, 07:21   

Właśnie dlatego chyba tylko podłokietnik z tyłu może coś podpowiedzieć. Domku na nawigacji czasami nie mają nawet te z asystentem pasa ruchu.
 
 
Slavko 

Dołączył: 24 Maj 2018
Posty: 7
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2018-05-29, 11:45   

No właśnie zależałoby mi na tych systemach bezpieczeństwa, bo to jednak jest... bezpieczeństwo. Mam to w innych autach i sobie chwalę...
A jak na złość z 2014 nie ma w zasadzie wcale w sprzedaży...
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 167
Wysłany: 2018-05-29, 12:53   

Kusi mnie ta Ampera:
https://www.otomoto.pl/of...4-ID6A3zkp.html
Niby już po lifcie 2014...z mapą PL... Kolor nie tuzinkowy. czy ten przebieg itd...Czy lepiej polować na te z NL z przebiegiem ok. 60000km?
A moze ktoś ją ogladal już?
 
 
Slavko 

Dołączył: 24 Maj 2018
Posty: 7
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2018-05-29, 13:05   

Darek napisał/a:
Kusi mnie ta Ampera:
https://www.otomoto.pl/of...4-ID6A3zkp.html
Niby już po lifcie 2014...z mapą PL... Kolor nie tuzinkowy. czy ten przebieg itd...Czy lepiej polować na te z NL z przebiegiem ok. 60000km?
A moze ktoś ją ogladal już?

- w ogłoszeniu stoi że 2013
- nie widać przycisków na kierownicy
- brak podłokietnika z tyłu
Wnioskuje, że to jednak przedliftowa (albo przejściowa - bo nie umiem dokładnie określić).

Też miałem tę na oku, ale jednak dla mnie kolor to tylko biały... Ale mam do niej maksymalnie 20km mogę podjechać obejrzeć.

Pomału wyrabiam sobie opinię, że handlowcy ciągną do Polski tylko te "okazje" czyli dobry stan techniczny i wizualny, ale jednak z nabitym licznikiem, co mocno obniża cenę w Holandii. Tak że jeśli kupić w Polsce, to raczej z przebiegiem po gwarancji (co wcale nie znaczy "do dupy") albo jednak więcej zachodu i ciągać z Holandii upatrzoną sztukę z mniejszym przebiegiem.
Jest jeszcze opcja dogadać się z handlarzem, żeby on to przyciągnął dla nas...
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 281
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-29, 15:51   

Na pewno nie ma nawigacji na PL. Przedlift z baterią 16kWh. Pierwsza rejestracja 29-03-2013 O dziwo nie wyrejestrowana w NL.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 36
Wysłany: 2018-05-29, 23:35   

Pawiel napisał/a:
granit napisał/a:
Co do Ad. 1 - kupowałem kilka aut w NL i w zasadzie każdy plac jest punktem RDW, drukują na miejscu cz. II dowodu rejestracyjnego, gdzie są nasze dane.

Mialem na mysli te czesc dowodu rejestracyjnego, ktora ma postac karty chipowej. Bez tego kawalka plastiku w kraju auta nie zarejestruje sie.

Czyli tzw. cz. I dowodu, Kentekenbewijs. Dają z uciętym rogiem, w cz.2 jest specjalne wycięcie na tą kartę. Oczywiście musi być do zarejestrowania pojazdu w PL.

Ja nie kupiłbym auta u handlarza w Polsce. Jeśli cena jest atrakcyjna to albo było walone i naprawiane po kosztach w stodole albo ma przekręcony licznik. Cudów nie ma.

Ja świadomie kupiłem w NL auto z większym przebiegiem, ale z pełną historią serwisową, nie kombinowane. Wszystko napisane w mailu, czarno na białym. Za to cenię Holendrów, że wolą pokazać wady auta niż malować trawę na zielono.
 
 
g_r_e_g_o_r 
Greg


Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-07-09, 20:23   Zakup Ampery

Witajcie,
Brat się napalił na zakup cos z EV i wypatrzył takie coś:
https://www.otomoto.pl/of...html#f9df049ee3
Czy warto i ile może kosztować naprawa(co tam mogło ulec uszkodzeniu)

Pozdrawiam
Greg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 15