SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przerobienie układu ładowania [Chevrolet Volt II]
Autor Wiadomość
Tomass

Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 3
Wysłany: 2018-02-23, 10:59   Przerobienie układu ładowania [Chevrolet Volt II]

Witam,
Czy przerabiał ktoś może układ ładowania w samochodzie elektrycznym bądź hybrydzie plug-in lub ma namiar na taką osobę?
Chevrolet Volt II przyjmuje maksymalnie ładowanie o mocy 3kW, a gdyby przyjmował 6kW bądź 11kW ładowanie trwało by o wiele krócej.
_________________
Nissan Leaf 24kWh 2015r
Chevrolet Volt II 18.4kWh 2016r
 
     
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 13
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-02-23, 11:33   

Byłbym także zainteresowany takim rozwiązaniem. Jednakże pamiętaj że Volt Gen2 ma gniazdo jednowazowe i to już mocno ogranicza możliwości.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1872
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-23, 15:45   

KillerRacer kombinuje z włożeniem ładowarki 11kW z Tesli do Leafa. Ja za jakiś czas będę próbował doposażyć Amperę w CHAdeMO - oby tylko elektronika w Oplach była tak samo tolerancyjna na nietypowe sytuacje jak ta w Nissanach :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 205
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-02-23, 21:05   

PatrykS napisał/a:
KillerRacer kombinuje z włożeniem ładowarki 11kW z Tesli do Leafa. Ja za jakiś czas będę próbował doposażyć Amperę w CHAdeMO - oby tylko elektronika w Oplach była tak samo tolerancyjna na nietypowe sytuacje jak ta w Nissanach :-)

No coś kombinuję ale chciałem się pochwalic jak bedzie czym :) Narazie to uzbrajamy sprzęt na stole i czy cos stego bedzie czas pokaże.
 
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 334
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-23, 22:10   

PatrykS napisał/a:
KillerRacer kombinuje z włożeniem ładowarki 11kW z Tesli do Leafa. Ja za jakiś czas będę próbował doposażyć Amperę w CHAdeMO - oby tylko elektronika w Oplach była tak samo tolerancyjna na nietypowe sytuacje jak ta w Nissanach :-)

Zdaje się, że będziesz prekursorem takiego rozwiązania. Ja już na samą myśl miałbym stresa, że popsuję najlepszy samochód, jakim do tej pory jeździłem.
_________________
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1872
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wczoraj 18:23   

Pawiel napisał/a:
Zdaje się, że będziesz prekursorem takiego rozwiązania.
No pewności nie ma - takie pomysły w internecie sie pojawiały, może ktoś je zrealizował.

Pawiel napisał/a:
Ja już na samą myśl miałbym stresa, że popsuję najlepszy samochód, jakim do tej pory jeździłem.
No risk no fun :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 321
Skąd: Poznań
Wysłany: Wczoraj 23:01   

Na moje to dużo łatwiej i taniej będzie zamontować ładowarkę typu stand-alone, jak używa się w konwersjach. Zaprogramowaną pod pakiet.
Jedyne ALE będzie takie czy BMS nie będzie się wkurzał, że większy prąd płynie. Ale tak czy siak sądzę, że łatwiej będzie go przeprogramować, żeby to tolerował niż adaptować ładowarkę z Tesli.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1872
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Dzisiaj 0:34   

EVgarage napisał/a:
Ale tak czy siak sądzę, że łatwiej będzie go przeprogramować, żeby to tolerował niż adaptować ładowarkę z Tesli.
Okazuje się, że ładowarki z Tesli czy Volta/Ampery są dość uniwersalne i łatwe w obsłudze, rozpracowane już przez hobbystów. Oczywiście takie rozwiązanie posłuży lepiej w polu, gdzie o CHAdeMO nawet nie słyszeli, ale CHAdeMO w samochodzie plus przenośna ładowarka siłowa CHAdeMO to jest niemal pełna swoboda :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12