Zlot EV 2017
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ładowania aku w Hondzie Civic Hybrid
Autor Wiadomość
tomrach

Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-03-16, 00:41   Brak ładowania aku w Hondzie Civic Hybrid

Witam. Jestem tu pierwszy raz. Może wy mi pomożecie. Mam Hondę Civic Hybrid VIII 2008r. Kupiłem ją 1,5 m-ca temu. W ciągu tego okresu do dzisiaj 4 razy pojawiała mi się kontrolka ładowania. Samochód odpala bez problemu, tylko świeciła się cały czas kontrolka. Jak go zgaszałem i odpalałem ponownie to już było ok. Na forum zagranicznym gość mi pisze, że mam walnięty aku. Ostatnio jeździłem nim w niedzielę, garażu nie mam a na zewnątrz jest ostanio temperatura od 2-3 st. do 7-8 st ., czyli dość zimno. Mierzyłem wczoraj ładowanie. Bez odpalania pokazywało mi 12.06V a przy odpalonym 14.23V. Czy to są prawidłowe wyniki co do 10-letniego akumulatora? Co ładuje w tej hondzie aku 12V, bo tam standardowego alternatora nie ma. Podaję wam teraz tekst tego gościa z forum:

"Everything suggests your 12V is failing. 12.06V is a failing battery nearly depleted of charge. It should be over 12.6V after sitting overnight. 14.23V indicates the car is trying very hard to charge the battery. It is almost never this high except on a severely discharged battery. Again, first step is to confirm health of the 12V. You have only confirmed that it is likely NOT healthy with both voltage readings. It needs to be load tested. Personally, with the information you have provided, if the battery is > 2 years old, I would replace it with a 51R."

I co wy na to? Błagam pomóżcie bo już mam mętlik w głowie. Pozdrawiam i dziękuję.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 954
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-16, 08:22   

tomrach napisał/a:
Bez odpalania pokazywało mi 12.06V a przy odpalonym 14.23V. Czy to są prawidłowe wyniki co do 10-letniego akumulatora?
To są rewelacyjne wyniki jak na 10-cioletni akumulator - jesteś pewny, że nie był wymieniany? Mimo to jak najbardziej kwalifikuje się do wymiany :-) Chyba da się tam włożyć na próbę jakiś inny pożyczony i spróbować?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 531
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-03-16, 09:46   

Tak jak Patryk pisze przełóż od sąsiada/brata/wujka dwunastkę na dwa trzy dni i będzie jasne. Moim zdaniem parametry podane przez ciebie są OK.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
tomrach

Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-03-16, 12:51   

Ale patrząc na zwykłe samochody, kontrolka sie zapala jak nie ma ładowania z alternatora, czyli alternator, szczotki itp. muszą być uszkodzone. Natomiast w hondzie ładowanie idzie z konwertera DC-DC umieszczonego w baterii IMA, więc pewnie tam jest coś nie tak. Chyba że jak akumulator jest juz mało wydajny to też się świeci ładowanie. Bo w zwykłych wozach tak nie ma.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 954
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-16, 13:39   

tomrach napisał/a:
Chyba że jak akumulator jest juz mało wydajny to też się świeci ładowanie.
Ja to właśnie założyłem - konwerter DC-DC może odmówić ładowania zbyt rozładowanego akumulatora.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
tomrach

Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-03-16, 13:48   

Dziwne. Może to tak tylko w tej hybrydzie? Trzeba spróbować podłączyć jakiś inny. Tylko tam idzie jakiś specjał ponoć (51R) no i wymiary ma mniejsze, jest taki bardziej wąski i wysoki.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 976
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-03-16, 14:34   

Problemy mogą być gdy Twój akumulator dogorywa trzyma napięcie ale ma bardzo małą pojemność lub gdy pada konwerter DC-DC.

Możesz podjechać do dowolnego sklepu z akumulatorami żeby Ci sprawdził ten akumulator i dobrał zamiennik albo tymczasowo podłączyć równolegle drugi sprawny.
Jeśli jednak akumulator jest sprawny to wszystko wskazuje na uszkodzenie konwertera (najlepiej sprawdź czytnikiem kodów jaki kod błędu wyskakuje)
Konwerter ma symbol : OEM 1C800-RMX-003
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
tomrach

Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-03-17, 00:04   

Kurcze w Polsce tego konwertera nie dostanę a na ebay.com kosztuje 770 dolców. To kupa kasy :-( A jaki to czytnik kodów i jak go podłączyć?
Ostatnio zmieniony przez tomrach 2017-03-17, 00:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 913
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-17, 00:08   

A ja bym wyjął ten aku i poładował go jakimś małym prądem (nawet do 17V), tak przez kilkadziesiąt godzin.
 
     
tomrach

Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-03-17, 00:13   

A w tej hondzie odpala się "miękko" czyli silnikiem prądowym, więc aku 12v nie bierze w tym udziału tylko bateria IMA. Być może on jest tylko "na wszelki wypadek" gdyby padła IMA. A pozostałe podzespoły na desce też może są zasilane z IMY do momentu aż ona padnie. Konwerter wysyła napięcie 12v na deskę mając pierwszeństwo. Tak tylko przypuszczam.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 976
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-03-17, 07:27   

tomrach napisał/a:
Kurcze w Polsce tego konwertera nie dostanę a na ebay.com kosztuje 770 dolców.

A myślisz że rozbieracze samochodów nie maja w PL takich części , zazwyczaj sporo taniej niż w USA? Z moich poszukiwań zazwyczaj ceny sa podobne kwotowo ale waluta nasza :)
tomrach napisał/a:
A jaki to czytnik kodów i jak go podłączyć?

Dowolny czytnik błędów dołączany do złącza CAN ( może być nawet ELM+Torque+smartfon)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
qwas0987

Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 23
Wysłany: 2017-04-05, 11:28   

tomrach, prawidłowe napięcie akumulatora to 12,5 V (ale to minimum), powinien mieć 12,7-12,8V.
Najlepiej podjedź do specjalisty który zajmuje się wymianą akumulatorów, powinien mieć tester akumulatorów to potwierdzi na 100% wstępne podejrzenia. Przy okazji może ci doradzi jaki akumulator można tam wsadzić.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13