SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Ampera czy warto zakupić
Autor Wiadomość
nuclear 
armator

Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 4
Wysłany: 2017-09-18, 22:35   Opel Ampera czy warto zakupić

Dzień dobry,

Na samym początku chciałbym zaznaczyć, iż w kwestii samochodów jestem kompletnym laikie. Do tej pory związane z nimi tematy raczej mnie nie interesowały.
Jednakże, z racji tego, że dostałem nową pracę postanowiłem zainteresować się zakupem samochodu. Przeglądając "miliony" ofert trafiłem na Opla Amperę / Chevy Volt.
Samochód wizualnie bardzo mi się spodobał. Tak samo idea elektrycznego, cichego, mało emisyjnego samochodu jest bardzo interesująca.
Przegrzebałem internet w poszukiwaniu recenzji oraz opinii jednakże mam do Państwa kilka pytań.

Po pierwsze, znalazłem ofertę sprzedaży samochodu. Nie oczekuję od Państwa jednoznacznych opinii warto / nie warto, o tyle chciałbym się kilku rzeczy dowiedzieć.

1. Czy przebieg 180k km jest duży jak na ampera?
Znalazłem w sieci filmik na którym, facet pokazuje swojego Volta z przebiegiem 300k mil ~ 500 k km. Mówi on też, że nie miał praktycznie z nim problemów. Natomiast ja bym się chciał dowiedzieć jak to wygląda w polskich, "używanych" warunkach. Czy osiągnięcie wyniku na poziomie 300-400k km jest wykonalne?

2. Jak wygląda żywotność baterii? Z tego co wyczytałem wynika, że GM daje 8 lat lub 100k km gwarancji. Natomiast, internecie można znaleźć informacje, że są praktycznie niezniszczalne jednak ja w to średnio wierzę. Gdzie takie baterie można wymienić? Czy dużo jest takich zakładów? Ile taka przyjemność kosztuje? Jak często trzeba się nimi zajmować.

3. Usterki związane z silnikiem spalinowym. Jak często, oczywiście z Państwa doświadczenia, do nich dochodzi? Czy są kosztowne, oraz jak trudno znaleźć mechanika, który się ich podejmie.

4. Inne usterki. Chodzi o te związane z elektryką, klockami hamulcowymi etc. Czyli podsumowując jak często właściciel Opla Ampery musi odwiedzać mechanika oraz ile procent przeciętnego wynagrodzenia mu zostawia.

5. Dziennie mam zamiar pokonywać ok 40 km po mieście oraz koło mojego miejsca pracy znajduje się, jak na razie darmowe źródło ładowania samochodów elektrycznych.
Czy warto iść w stronę elektrycznych samochodów? Czy lepiej zostać przy zwykłym benzyniaku za 20 parę tysięcy (samochód typu Toyota Yaris, Peugeot 108 czy Renault Clio)?

6. Uwzględniając wyżej wymienione ergumenty który z samochodów Opel Ampera czy Chevy Volt? I dlaczego?

Pozdrawiam serdecznie i czekam na państwa komentarze i odpowiedzi.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-09-19, 06:46   Saxo

Mniej kosztownym rozwiązaniem jest zakup starszego zadbanego Saxo,P106 EV.
O Amperze nic nie wiem..tyle co Ty.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-19, 07:39   

nuclear napisał/a:
1. Czy przebieg 180k km jest duży jak na ampera?
Jest już po gwarancji - do 160 tys. km. Na forum nie mamy jeszcze zbyt wielu użytkowników z podobnym przebiegiem, ale ktoś już chyba ok. 160 miał, nie słychać o większych problemach.

nuclear napisał/a:
Czy osiągnięcie wyniku na poziomie 300-400k km jest wykonalne?
Jak dało się w Ameryce to u nas też powinno się dać :-)

nuclear napisał/a:
2. Jak wygląda żywotność baterii? Z tego co wyczytałem wynika, że GM daje 8 lat lub 100k km gwarancji. Natomiast, internecie można znaleźć informacje, że są praktycznie niezniszczalne jednak ja w to średnio wierzę. Gdzie takie baterie można wymienić? Czy dużo jest takich zakładów? Ile taka przyjemność kosztuje? Jak często trzeba się nimi zajmować.
Gwarancja do 160 tys. km. Prawdopodobnie jest to najbardziej długowieczna bateria na rynku - o ile nie zacznie coś przeciekać :-) Unikalna konstrukcja z chłodzeniem/grzaniem wodnym oraz zakres pracy w optymalnym przedziale pojemności (20-85%) sprawiają, że po 5 latach i prawie 100 tys. km zużycie mojej nie przekracza 5% - spekuluję tylko na podstawie dodatkowych odczytów aplikacją, bo dla użytkownika cały czas widać oryginalną pojemność 10,3kWh (ubytek pojemności maskowany jest przez zapas). Bateria jest bezobsługowa (ewentualnie wymiana płynu chłodzącego), przewidziana na cały czas życia samochodu, wymiana w serwisie za przypuszczalnie >50kPLN, ale jedyną sensowną opcją wydaje się wymiana z rozbitka i jakiś sprzedawca na Allegro taką wymianę oferował. Wymiana baterii prawdopodobnie będzie potrzebna tylko w przypadku jakiejś jej awarii, o których się jak dotąd nie słyszy (ponoć był jeden przypadek wymiany w Europie).

nuclear napisał/a:
3. Usterki związane z silnikiem spalinowym. Jak często, oczywiście z Państwa doświadczenia, do nich dochodzi? Czy są kosztowne, oraz jak trudno znaleźć mechanika, który się ich podejmie.
To zwykły oplowski silnik benzynowy, więc każdy mechanik powinien sobie dać radę. Jako że silnik rzadko pracuje i do tego w komfortowych warunkach (delikatne rozgrzewanie, praktycznie brak przeciążeń przy ruszaniu/przyspieszaniu) prawdopodobnie będzie żył długo i szczęśliwie. Wydech zwykle jest zimny, więc też będzie pewnie długowieczny. Nie słyszy się o problemach z silnikiem.

nuclear napisał/a:
4. Inne usterki. Chodzi o te związane z elektryką, klockami hamulcowymi etc. Czyli podsumowując jak często właściciel Opla Ampery musi odwiedzać mechanika oraz ile procent przeciętnego wynagrodzenia mu zostawia.
Klocki i tarcze zużywają się bardzo wolno jak to w elektryku - dzięki odzyskowi przy hamowaniu. Póki mam gwarancję to raz w roku przegląd, od 500 do 1000zł, ale po gwarancji już niekonieczny. Przy jakichś dziwniejszych usterkach (a układ chłodzenia np. jest dosyć skomplikowany) mogą z czasem być konieczne wizyty w ASO, one do tanich nie należą, parę osób z forum już z jakimiś drobiazgami było. Tych samochodów w kraju coraz więcej, więc niezależne warsztaty mogą z czasem też być w stanie niektóre z tych usterek załatwić, fora polskie i zagraniczne też są nieocenioną pomocą.

Kolejne odpowiedzi wkrótce.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 364
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-19, 08:45   

Trzeba też wziąć pod uwagę to, co mnie zniechęciło do tego auta: w skali kraju masz 2 (może 3) ASO, które w ogóle podejmą się naprawy Ampery. Gdańsk, Warszawa i możliwe, że gdzieś na śląsku. Niestety część z pojawiających się usterek wymaga wizyty w ASO, bo potrzebny jest specjalistyczny sprzęt, którego "zwykły" mechanik po prostu nie ma (i nie będzie miał, bo nawet gdy ilość amper w kraju się podwoi, to będzie ich znikoma ilość). Do tego niektóre z usterek powodują, że do ASO dojedziesz jedynie na lawecie, więc jeśli masz daleko to może być kosztowan wycieczka. Konieczne są też wizyty w ASO jeśli masz gwarancję (i chcesz ją zachować), ale jeśli patrzysz na auta, które są już po gwarancji (powyżej 160tys przebiegu) to w sumie masz to gdzieś.

Z tego co czytałem to często usterki to:
1. Łożysko układu napędowego - częsta usterka w autach z pierwszych 2-3 latach produkcji. Naprawiana w ramach gwarancji (o ile ją masz). Jedynie w ASO.
2. Zawieszanie się BCM. Niekiedy wystarczy jedynie reset, ale czasami konieczna jest laweta do ASO.
3. Problemy z układem chłodzenia (usterki czujników lub niski stan płynu). Niestety - naprawa w ASO.
4. Drobiazgi w stylu wyrabiające się gniazdo ładowania, nie działające bezkluczykowe otwieranie drzwi, itp. Z tym poradzi sobie większość mechaników.

Przeglądnij ogłoszenia na przykład w Holandii - tam część sprzedawców podaje pełną historię serwisową aut. Widziałem tam różne usterki: wymiana baterii (tak, to też się zdarza), wymiana okablowania baterii, wymiana ładowarki pokładowej auta. Na szczęście to raczej jednostkowe przypadki.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-19, 09:10   

nuclear napisał/a:
5. Dziennie mam zamiar pokonywać ok 40 km po mieście oraz koło mojego miejsca pracy znajduje się, jak na razie darmowe źródło ładowania samochodów elektrycznych.
Czy warto iść w stronę elektrycznych samochodów? Czy lepiej zostać przy zwykłym benzyniaku za 20 parę tysięcy (samochód typu Toyota Yaris, Peugeot 108 czy Renault Clio)?
Na tym forum odpowiedź może być tylko jedna - WARTO IŚĆ W STRONĘ ELEKTRYCZNYCH SAMOCHODÓW!!!! :-) Co niekoniecznie oznacza opłacalność finansową.

nuclear napisał/a:
6. Uwzględniając wyżej wymienione ergumenty który z samochodów Opel Ampera czy Chevy Volt? I dlaczego?
Wg wielu opinii (w tym mojej) Ampera wygląda lepiej, jest też ponoć statystycznie lepiej wyposażona. Części blacharskich z rozbitków więcej jest do Volta, ale trzeba doliczyć czas i koszt transportu ze Stanów. Pozostałe części mamy identyczne, więc nie ma znaczenia.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-19, 09:58   

220 dni po 40 km plus jakieś weekendy to 10000 - 12000 km rocznie.
Benzyna kompakt = 5000 zł
Diesiel kompakt = 4000 zł
Elektryk = 0zł

Jedyny ładny elektryk do 50 tys zł to Ampera

Ampera z 2013 r kosztuje 50 tys zł a mniejsza i gorzej wyposażona Astra 45 tys zł.

Problemów technicznych właściwie brak. Wbrew sceptykom NIGDY nie było wymiany baterii w Amperach. Łożysko jest na gwarancji 8 lat a BCM to kwestia resetu we własnym zakresie lub wymiany w ASO (podobno 300 € w Holandii). W starszych autach pojawiają się sporadyczne problemy z przyciskami w klamkach - naprawa wymaga dwóch godzin czasu i kilkudziesięciu zł na części. Najbardziej bolesnym problemem może być czujnik płynu chłodzącego baterie - sam tego nie zrobisz a w ASO stracisz na to cały dzień więc mogą słono policzyć. W poliftach zdarza się szybkie zużycie gniazda ładowania - gwarancja 8 lat.
Auto nie ma obowiązkowych przeglądów gwarancyjnych ani ustalonego z góry interwału czynności serwisowych (poza kontrolą układu chłodzenia po bodajże 5 latach) więc nie poniesiesz żadnych kosztów jeżeli nie będzie awarii a w przypadku przewidywanych przez Ciebie przebiegów to na awarie nie masz co liczyć. Zanudzisz się więc z tym autem...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-19, 10:31   

YANNOSICK napisał/a:
W starszych autach pojawiają się sporadyczne problemy z przyciskami w klamkach - naprawa wymaga dwóch godzin czasu i kilkudziesięciu zł na części.
Daj jakiś namiar na te części - bo u nas to tylko całą klamkę chcą wymieniać. Przy okazji - przydałyby mi się gumowe dywaniki dopasowane (przynajmniej do tyłu, bo przód od czegoś pasował), w Polsce nie do dostania. I w sumie do bagażnika też.

YANNOSICK napisał/a:
Auto nie ma obowiązkowych przeglądów gwarancyjnych ani ustalonego z góry interwału czynności serwisowych (poza kontrolą układu chłodzenia po bodajże 5 latach) więc nie poniesiesz żadnych kosztów jeżeli nie będzie awarii
To chyba nie jest prawda w Polsce.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-19, 10:50   

PatrykS napisał/a:
Daj jakiś namiar na te części - bo u nas to tylko całą klamkę chcą wymieniać. Przy okazji - przydałyby mi się gumowe dywaniki dopasowane (przynajmniej do tyłu, bo przód od czegoś pasował), w Polsce nie do dostania. I w sumie do bagażnika też.
Spytam w Oplu jak podjadę na dolanie płynu do spryskiwaczy. Wspominałem Ci coś o konkretnych cenach przy okazji naszego ostatniego spotkania ale już nie pamiętam detali. Dywaniki mi się należały ale nie brałem więc mogę się upomnieć a jak się uda to masz ode mnie na gwiazdkę.
PatrykS napisał/a:
To chyba nie jest prawda w Polsce.

Nikt mi nie pokazał wpisu w książce mimo moich próśb więc bazuję na mojej książce gdzie jak byk stoi: przyjedź do ASO gdy auto poprosi.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 364
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-19, 10:50   

Z tym 50tys za amperę to też raczej nie w Polsce. No chyba, że netto. Czyli realnie ponad 60tys, za auto z przebiegiem w okolicach 160tys km. Jeśli chcemy mieć niższy przebieg, żeby jeszcze mieć gwarancję, to sensowne minimum to okolice 70tys.
Jeśli chodzi o wymianę baterii: mam podesłać PDF-a z historią serwisową ampery, która miała wymieniona baterię?
No i z tym 0zł to też bzdura, bo ampera to nie elektryk, więc jednak czasami paliwo trzeba zatankować. No i nawet za prąd często trzeba jednak płacić, bo z infrastrukturą w PL jest na razie tak sobie i trzeba się liczyć z ładowaniem auta w domu. Jestem zwolennikiem jeżdżenia na prądzie, ale nie czarujmy się, ten rodzaj "paliwa" też kosztuje.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-19, 11:06   

Pisałem 50 tys zł bo tyle mniej więcej wyjdzie po sprowadzeniu.
PDF wrzuć. Chętnie poczytam bo na Holenderskich forach nic nie ma a to tam sprzedano większość europejskich Amper.
vwir napisał/a:
No i z tym 0zł to też bzdura, bo ampera to nie elektryk, więc jednak czasami paliwo trzeba zatankować. No i nawet za prąd często trzeba jednak płacić, bo z infrastrukturą w PL jest na razie tak sobie i trzeba się liczyć z ładowaniem auta w domu. Jestem zwolennikiem jeżdżenia na prądzie, ale nie czarujmy się, ten rodzaj "paliwa" też kosztuje.

nuclear napisał/a:
Dziennie mam zamiar pokonywać ok 40 km po mieście oraz koło mojego miejsca pracy znajduje się, jak na razie darmowe źródło ładowania samochodów elektrycznych.

Muszę coś dodawać?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 364
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-19, 11:16   

Dlatego napisałem "to też raczej nie w Polsce". Z tym sprowadzeniem z europy zachodniej to też się z sensownym autem nie zamkniemy w 50tys. Chyba, że jakieś powypadkowe, albo z duzym przebiegiem. Gdy szukałem to sensowne auta zaczynały się w okolicach 12tys eur netto. Nie liczę takich z przebegiem powyżej 120tys km i powypadkowych.

No i nadal tak jak pisałe trzeba tankować paliwo. Więc nie 0 pln. No i w pracy jednak nie jesteśmy codziennie, więc trzeba się liczyć z weekendami, wypadem do znajomych (u których niekoniecznie chcemy się ładować), itp. Tak jak pisałem - jakieś koszty paliwa trzeba liczyć. Nie będzie to 4tys pln, jak w spaliniaku, ale do 1tys się można łatwo zbliżyć.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-19, 11:24   

https://www.opeloccasions...-btw/occ3612891
Salon nie ma najlepszej opinii ale auto full opcja i cena do negocjacji.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 364
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-19, 11:42   

Czyli 56tys pln + opłaty. No to już masz 60 tys, za auto, które za 15tys km będzie po gwarancji.

Edit:
Znalazłem już tego PDFa, o którym wspominałem. Wklejanie PDFa tutaj nie ma chyba sensu, więc wkleję sam tekst:
VIN 1G0R86E45CU107862
Model Ampera 11
Silnik A14XFL 2253A0203
Opcje OPEL AMPERA EREV & A14XFL
Producent Opel
Rok modelowy 2012A
Data pierwszej rejestracji 2012-03-07

2017-01-05 114 512 km Wymiana modułu ładowania akumulatora elektrycznych silników napędowych
2016-02-05 101 602 km Wymiana obudowy złącza ładowarki
2015-08-26 90 730 km Programowanie BCM 15-C-042
2015-08-26 90 730 km Przekazanie nowego przewodu ładowania i utylizacja starego przewodu 15-R-052
2015-08-26 90 730 km Wymiana siłowników klapy bagażnika 15-R-030
2014-04-03 54 889 km Programowanie BCM i pozostałych jednostek sterujących 14-N-010
2013-09-06 33 259 km Wymiana hybrydowego modułu sterującego 2 zespołu napędowego
2013-02-08 23 131 km Wymiana akumulatora silnika napędowego
2012-12-28 20 995 km Ochraniacze progów, komplet - wymiana - lewa strona
2012-12-28 20 995 km Osłona wnęki koła na ścianie bocznej - wymiana - lewa strona

Są tam też wpisy w oryginalnym języku i są znacznie bardziej szczegółowe. Na przykład procedura wymiany akumulatora to znacznie więcej, niż 1 krok (spuszczanie płynu, itp).
 
     
nuclear 
armator

Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 4
Wysłany: 2017-09-19, 15:36   

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Jeżeli mają panowie jeszcze jakieś komentarze to bardzo chętnie poczytam.

Chciałbym się jeszcze dowiedzieć ile kosztują wyżej wymienione naprawy?

I co sądzicie o tym Volcie?
Takie jeszcze mało istotne pytanie. W wyposażeniu nie widzę kamery cofania. Czy to jest pomyłka sprzedawcy, czy jest możliwość podłączenia jej do tego pięknego tabletu?

Jak sprawuje się nawigacja? Czytałem, że nie obsługuje mapy Polski, czy jest możliwość instalacji innej lub podłączenia telefonu?

Wiem, że moje pytania mogą wydawać się dość trywialne ale jak wspominałem bardzo daleko mi do eksperta motoryzacyjnego.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 364
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-19, 16:11   

Sprowadzony z USA, czyli nawigacja u nas bezużyteczna. Tutaj masz niewiele droższy, z europy, z mapami polski, o rok młodszego: http://allegro.pl/chevrol...6954541325.html

W amperze z pierwszych 2 lat produkcji nie ma map polski i nie ma możliwości ich zainstalowania. Za to są urządzenia dodatkowe, które pozwalają na wyświetlanie obrazu z telefonu na fabrycznym wyświetlaczu (w tym nawigacji z telefonu).
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-19, 18:39   

vwir nazwij mnie niedowiarkiem albo jak tam chcesz ale ani trochę mnie nie przekonałeś. Wolałbym jednak tego PDFa w oryginale.
Wrzuciłem link z najdroższego źródła. Na zwykłych portalach stoją już poniżej 10tys netto.

nuclear cenami napraw się nie przejmuj bo nie różnią się niczym od innych aut w tej klasie. Jedyną różnicą jest to, że naprawy zdarzają się bardzo rzadko i są to zazwyczaj już rozkminione problemy.
Volt z tego rocznika nie ma trybu HOLD. Navi jest bezużyteczne aż do rocznika modelowego 13.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 143
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-09-19, 20:17   

vwir napisał/a:
Tutaj masz niewiele droższy, z europy, z mapami polski, o rok młodszego


No chyba nie do końca z mapami polski.
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-19, 21:17   

nuclear, mam Amperę od pół roku, przejchała już 15 000 km.

1. Czy warto kupić? jeździłem wcześniej 208'ką 1.2 benzyna, myslałem, że to jest super samochód, ale po jednym (dłuższym) przejechaniu się Amperą do 208'ki nie chciałem wracać. To, czy warto, widać po moich statystykach zużycia:

Przejechane 15 000km, paliwo: 950zł. Prąd około 900 zł.
Auto niezwykle ekonomiczne. Ja przejeżdżam 40km dziennie minimum. Zasięg waha się od 77km do 90km (lato, wiosna, wczesna jesień, w zimie mniej). Paliwo zużywam, gdy jadę na wakacje lub rodziny kilkaset km co jakiś czas. gdyby nie to, byłoby 0 litrów. Wspomniany zasięg wystarcza praktycznie na 99% potrzeb związanych z codzienną eksploatacją.

2. Zgodnie z informacjami od użytkowników tych samochodów, dostępnych w Internecie, przebieg 180 000 km nie jest duży. Moim zdaniem istotne jest, ile % tego dystansu auto przejechało wyłącznie na benzynie. Im mniej, tym lepiej. Można to zgrubsza oszacować, wybierając ten ekran w menu:
https://www.opeloccasions....jpg?4290375162
Auto zużywa 5-6 litrów benzyny na 100km, z tego ekranu wynika, że akurat to (z mojego linka powyżej) jeździło mniej więcej 50% na benzynie.
Dla mnie istotne było posiadanie gwarancji na baterie. Ale kupując nie wiedziałem, że bateria uchodzi za mega trwałą, jak wspominał Patryk. Bazując na mojej wiedzy o bateriach, zapewnienie jej takich warunków, w których pracuje w sposób znaczny wydłuża jej żywotność względem innych aut - np. Leafa bez chłodzenia/grzania... Dodany zapas czyni spadek pojemności praktycznie niezauważalnym, nawet grubo po gwarancji.

3. Nie słyszałem o usterkach silnika spalinowego. Jego żywotność zależy pewnie od tego, ile pracował. Należy pamiętać, że o jego pracy decyduje komputer, który go na pewno nie przeciąża. nawet w trybie benzynowym silnik przy niższych prędkościach (80kmh) uruchamia się okresowo i się włącza. Przy wyższych prędkościach pracuje stale, z reguły na niskich obrotach (ledwo go słychać). Na wyższe obroty wchodzi przy wzniesieniu i mocniejszym wyprzedaniu.

4. Klocki w aucie z przebiegiem 100 000 km (moim) są jak nowe. Tarcze tym bardziej. Auto hamuje w pierwszej kolejności silnikiem (odzysk mocy).

5. Dzienny dystans 40km to idealne warunki do eksploatacji Ampery. Ja przejżdżam tyle samo.

6. Jeśli przebieg poniżej 160 kkm, to Ampera - masz gwarancję w EU na baterie i instalacje HV. Moja miała 77 000 km w chwili zakupu. Założyłem, że celuję w przebieg 80-100 000 km. Udało się mniej.

7. Warto obserwować ogłoszenia na:
https://www.opeloccasions...js_verkoop_tot=
Jeśli się trafi auto u sprzedawcy o dużej reputacji, można brać (np. Fred Jannsen).

8. Wygląd - auto całkiem ładnie wygląda, wyróżnia się wśród innych na parkingu, szczególnie gdy stoi się przodem. W środku jest wszystko na swoim miejscu, wykończenie świetne. Auto dla 4 osób, w tym dwóch niewysokich (ze wzgl. na siedzenia z tyłu).

9. Cena. Ampera z 2013 r. kosztuje o 20% więcej niż podał Yanosick (myślę że Yanosick podał cenę netto), czyli conajmniej 60,65 000 zł.

10. Sprowadzając z NL należy pamiętać, że w PL bezwzględnie wymagane jest do rejestracji posiadanie II części dowodu rejestracyjnego. Dealerzy nie zawsze go wydają, trzeba się o niego upomnieć. gdy go nie ma, muszą go wyrabiac - trwa to minimum 1-2 dni robocze. Da się go wyrobic po zakupie (poprzez dealera), nawet po eksporcie auta, ale trzeba trafic na sprzedawcę, który będzie chciał to zrobić, no i czeka się na to nieco dłużej. Od kilku dni do nawet 2 tygodni.

11. Vwir, po wpisie z 2013 r z 23 131 km nie widać, że był wymieniany akumulator wysokiego napięcia. Mógł to byc akumulator 12V?

12. Nawigacja z krajami europy środkowej jest dopiero w późnych poliftach z 2013 r. i we wszystkich z 2014 r. jednak w dobie smartfonów myślę, że nie jest to tak istotne.

13. Tutaj fajna oferta:
https://www.opeloccasions...laar/occ3638423
_________________
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 364
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-19, 21:29   

kalex napisał/a:
vwir napisał/a:
Tutaj masz niewiele droższy, z europy, z mapami polski, o rok młodszego


No chyba nie do końca z mapami polski.


No chyba do końca.

Pawiel napisał/a:

11. Vwir, po wpisie z 2013 r z 23 131 km nie widać, że był wymieniany akumulator wysokiego napięcia. Mógł to byc akumulator 12V?


Nie sądzę, żeby do wymiany akumulatora 12V spuszczali płyn chłodzący akumulator, odpinali przewody wysokiego napięcia, itp. Tutaj masz dokłane info, w oryginalnym języku:
2013-02-06 23 131 km
N111111
diagnose mdi
Insignia-Astra JMeriva B2

N111111001
Diagnose met
volledige
documentatie

N850000 Hoogspanning in- en
uitschakelen

N850000001
Extra werk voor
vervanging van een
hoogspannnigs

N850100 Accu aandrijfmotor
vervangen

J640100
Accukoelsysteem
aandrijfmotor
aftappen en vullen

N311010
Electronische
regeleenheid ecu
programmeren
Ostatnio zmieniony przez vwir 2017-09-19, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 545
Wysłany: 2017-09-19, 21:32   

jesli sprzedawany w Niemczech byl (a byly takie volty), moze miec..
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 143
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-09-20, 05:40   

vwir napisał/a:
No chyba do końca.


Po czym poznajesz :?:
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-20, 06:57   

Nigdy nie widziałem Volta czy Ampery ze "starym softem" który miałby mapę Polski ale szczerze przyznaję że częściej oglądam polifty. w Voltach po 2014 roku jest większa bateria która nigdy nie zdążyła trafić do Ampery.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 364
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-20, 07:55   

kalex napisał/a:
vwir napisał/a:
No chyba do końca.


Po czym poznajesz :?:


Po opisie auta ;) Gość ewidentnie dodatkowo pisze, że jest mapa polski.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-20, 12:17   

W ogłoszeniach słowa prawdy nie uraczysz!
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 143
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-09-20, 12:22   

Pisze też : klimatyzacja dwustrefowa,spryskiwacze lamp,czytnik kart sd, szyba fotochromatyczna,karbonowe wykończenia wnętrza,podgrzewana przednia szyba - a tego tam nie ma.

Tak jak nie ma polskich map.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13