SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ford C-MAX
Autor Wiadomość
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 72
Wysłany: 2015-10-13, 18:30   Ford C-MAX

http://otomoto.pl/oferta/...html#427538561a

O takim jeszcze nie słyszałem, wiecie coś więcej ?
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2684
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-10-13, 20:40   

w USA sprzedawany C-MAX Energi Plug-In Hybrid

http://www.ford.com/cars/cmax/trim/energi/


komis w Żorach, więc na 99.9% składany z przystanku autobusowego ;)
jak ktoś chce VIN to mogę tam podjechać i cyknąć.
No problemo
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 164
Wysłany: 2015-11-12, 13:30   

http://www.caranddriver.c...rid-test-review
Wyglada bardzo super. Ciekawe jak toto będzie się przedstawiało u nas cenowo w pl?
Jest to samochód wg mnie ciekawszy niż Mondzio Hybrid
 
     
warstar

Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 1
Wysłany: 2016-03-22, 12:14   

Z wielkim zadowoleniem współpracuję z Ursyn Carem (dealer Forda w Warszawie), ale zaciekawił mnie temat samochodów elektrycznych. Czy stanowią/będą w przyszłości stanowić sensowną alternatywę w stosunku do klasyków?
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 59
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 215
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-22, 15:14   

Za 10-15 lat zapomnimy że istnieją wszystkie spalinowce nie tylko klasyki
 
     
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 385
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2016-03-26, 20:55   

44km na ladowaniu, w NL juz od 36.900euro
https://youtu.be/CWGpM2X0F1Y
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
     
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 46
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 55
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-05-28, 00:52   

mann25 napisał/a:
44km na ladowaniu, w NL juz od 36.900euro
https://youtu.be/CWGpM2X0F1Y

Kupiłem C-Max Energi 2015 rok ponad miesiąc temu. Mój rekord wydajności, to jazda po mieście w korkach z małą prękością: 1kWh/10km, przejechałem 56km. Z całkowitej pojemności baterii 7,7kWh można wyciągnąć 5,5kWh. Szukałem w necie i okazało się że więcej energii nie odda. Dużo zależy od temperatury otoczenia. Optymalna: 22st. C.
Przy prędkości na poziomie 100km/h bez pomocy TIR'a, przy bezwietrznej pogodzie: zasięg 30km. Niestety, C-Max ma chyba większy Cx (współczynnik oporu powietrza) niż Ampera, co widać z daleka.
W wolnym czasie założę wątek o eksploatacji tego samochodu. Muszę jeszcze kilka prób zrobić.
A tak na szybko: zużycie paliwa hybryda w trybie miejskim/podmiejskim 4,5l/100km, autostrada: płynna jazda 150km/h łyka 6,2l/100km. Silnik 1997 ccm, moc 188KM.
Najpierw myślałem o normalnej hybrydzie i przed zakupem tego samochodu jeździłem Toyotą CHR, demo z salonu. Ojjj przy przyspieszaniu rzęzi jakby silnik miał przez maskę wyskoczyć.
Pewnie dlatego, że mała moc spaliny i musi się wysilić, żeby auto rozbujać.
W C-Max przy prędkościach do 90km/h silnika prawie nie słychać (bardziej powietrze słychać), można zauważyć jego pracę po wyświetlaczu, ewentualnie lekkich drganiach, bo zaraz po uruchomieniu na chwilkę wchodzi na wysokie obroty.
Przed podjęciem decyzji o zakupie wybrałem się do dwóch salonów Forda w Krakowie. Sprzedawcy, których spotkałem o takim C-Max nawet nie słyszeli. Wciąż gadali o hybrydzie Mondeo. Jeden opowiadał o C-Max, sprowadzonym, który na serwis przyjechał i niby miał baterię do bani (zużytą), ale nie powiedział mi czy to był plug-in czy czysta hybryda.
Obawiam się, że dla nich (w polskich salonach) wszystko co sprowadzone, to jest beee i złe.
Jeden znajomy opowiadał mi przygodę z ładowaniem Nissan'a Leaf. Pojechał do salonu Nissana, który ma ładowarkę. Ale zanim pozwolili mu się podłączyć to sprawdzili gdzie kupiony, czy czasem nie w USA.
To jest żałosne!!! Koszt ładowania mojej baterii to max 2,50zł (5,5kWh).
To samo doświadczyłem w salonie Nissana w Krakowie na Jasnogórskiej. Salon należy do grupy PGD. I co z tego, że w przeciągu ostatnich 12 lat kupiłem w PGD 5 Fordów? Nie pozwolili mi się podłączyć moim C-Max Energi do ładowarki Nissana, bo ona tylko dla Nissana.
Na tej samej ulicy, około 1,4km bliżej centrum jest Tauron. Mają ładowarkę na parkingu przed biurowcem. Ładują czasem służbowe Nissan Leaf.
Podjechałem, patrzę: zielone się świeci, można kabelek zapiąć i ładować, żadnych zakazów. Ale poszedłem do recepcji biurowca, laska w recepcji nie miała pojęcia, że stacja ładowania jest na parkingu, odesłała mnie do Tauron'a na 3-cie piętro.
Dotarłem, kolejna laska w recepcji/sekretariacie Tauron'a konsultowała tę kwestię "słupka" z trzema osobami. W końcu dowiedziałem się, że to tylko dla Taurona jest i ich samochodów.
Przypadkowo przechodzący przez recepcję gostek poinformował mnie o projekcie ustawy (którą my wałkujemy na forum), mówiąc: że może coś się zmieni.
Tak a'propos lokalizacji Kraków, Jasnogórska i okolice: wyłączyli zasilanie gniazdek w Galerii Bronowice, bo zbyt wiele EV (Tesli) się tam tankowało. A wiem to, bo rozmawiałem z ochroną obiektu.


Tyle na dzisiaj. c.d.n.
_________________
Ford C-Max Energi 2015
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 722
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-28, 05:46   

Od sprzedawców z salonów nic się nie dowiesz szkoda nerwów.

W Polsce odłączają zasilanie a w UK (choć nie ma co porównywać) co chwile powstają nowe stacje i ostatnio wybudowali w centrum handlowym St.Davids na 8 stanowisk.
Na drugi dzień jak sprawdzałem dostępność to ładowało się 6 sztuk: 4 Tesle S i X i 2 sztuki BMW I3 za free!!!
Prawdopodobnie w przyszłym miesiącu będa budować stacje z dwoma stanowiskami o mocy 150kW! :lol:
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 722
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-28, 06:04   

Panaceum napisał/a:

Na tej samej ulicy, około 1,4km bliżej centrum jest Tauron. Mają ładowarkę na parkingu przed biurowcem. Ładują czasem służbowe Nissan Leaf.
Podjechałem, patrzę: zielone się świeci, można kabelek zapiąć i ładować, żadnych zakazów. Ale poszedłem do recepcji biurowca, laska w recepcji nie miała pojęcia, że stacja ładowania jest na parkingu, odesłała mnie do Tauron'a na 3-cie piętro.
Dotarłem, kolejna laska w recepcji/sekretariacie Tauron'a konsultowała tę kwestię "słupka" z trzema osobami. W końcu dowiedziałem się, że to tylko dla Taurona jest i ich samochodów.
Przypadkowo przechodzący przez recepcję gostek poinformował mnie o projekcie ustawy (którą my wałkujemy na forum), mówiąc: że może coś się zmieni.


Jak Kuźwa "może się coś zmieni" przecież oni są w spółce ElectroMobility Poland i przecież to właśnie oni czyli spółki energetyczne decydują o infrastrukturze która ma powstać - oj coś kiepsko to widze!!!
Obym się grubo mylił.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 673
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-05-28, 19:10   

Miałem przyjemność niedawno pojeździć C-Maxem Energi. Nowe auto, jeszcze pachnące fabryką, z przebiegiem 44km ( byłem drugim testującym). Piszę "przyjemność" gdyż rzeczywiście jazda tym Fordzikiem to przyjemne doznanie. Zawieszenie i układ kierowniczy są tak dopracowane, że lepiej chyba nie można. Pod tym względem bije zarówno Kię Niro jak i Golfa GTE. Problem z C-Maxem jest taki, że w tym miejscu kończą się zalety a zaczyna nieskończony ciąg wad i słabostek. Auto przyspiesza mizernie (choć na papierze wygląda to ok to w praktyce sprawdziłem go ze staruszką Amperą i nawet z ciężkim Oplem dostał baty) no i niestety nie posiada trybu EV, tylko podobnie jak wszystkie hybrydy Volkwagena, Toyoty czy Mitsubishi w pewnym momencie przestaje radzić sobie bez benzyny. To niestety oznacza, że zasięg na baterii jest tylko teoretyczną liczbą a w praktyce zawsze wtrąci się benzyniak nawet jeżeli do pracy dojeżdżamy raptem 10 km. Wnętrze C=Maxa jest już nieco zestarzałe i widać wiek konstrukcji ale olbrzymim plusem jest wypas. Testowany przeze mnie Ford miał wszystko a nawet więcej. Tragedią jest całkowity brak bagażnika!!! Po prostu cały kufer zajmuje akumulator. Cały! Napęd byłby OK gdyby auto było z 2010 roku. Brak możliwości doładowania z ICE sprawia, że po wyczerpaniu baterii benzyniak musi sam radzić sobie z autem z mocną nadwagą i to czuć w spadku osiągów. Bez prądu nie ma dynamiki choć tragedii też nie ma - jedzie jak zwykły C-Max 1,6. Silnik benzynowy włącza się dość gwałtownie i od razu kręci wysoko co przy zimnym rozruchu gwarantuje nie tylko dźwięk rodem z serialu z Borewiczem ale również nie wróży długowieczności jednostki.
Generalnie pięć lat temu byłoby to kuszące auto ale w czasach Volta II, Ford C-Max to taka sama żenada jek GTE, Prius czu Outlander. Zrobiłem nim 68 kilometrów i zrozumiałem jak wielka jest przepaść między EREVem a PLUGINem.
Nie polecam!
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 271
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-28, 23:14   

Jest dokladnie tak, jak piszesz (kwestie wizualne, poza jazda, bo nie jezdzilem). Widzialem to auto dzisiaj w Ząbkach na ekozlocie. Minki rzedly wszystkim, ktorzy zajrzeli do bagaznika. Widac bylo, jak od entuzjazmu po ogledzinach wnetrza, po otwarciu klapy ludzie przechodzili w zazenowanie bagaznikiem.
Moim zdaniem dramat.
_________________
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-28, 23:20   

Panaceum napisał/a:
Nie pozwolili mi się podłączyć moim C-Max Energi do ładowarki Nissana, bo ona tylko dla Nissana.
Róźnie z tym bywa - w Szczecinie na Struga pozwalają tylko Nissanom, w Gdańsku na Grunwaldzkiej pozwalają wszystkim.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 46
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 55
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-05-28, 23:52   

YANNOSICK napisał/a:
... no i niestety nie posiada trybu EV, tylko podobnie jak wszystkie hybrydy Volkwagena, Toyoty czy Mitsubishi w pewnym momencie przestaje radzić sobie bez benzyny.

Obawiam się, że ktoś Ci nie pokazał gdzie się włącza czyste EV. C-max ma 3 tryby jazdy:
1. Auto-najpierw bateria trakcyjna do zera, potem hybryda
2. EV -tylko prąd (spalina się włącza przy przekroczeniu 120km/h oraz gdy bateria jest w 100% naładowana i włączysz maksymalną rekuperację jadąc z góry, "L" na lewarku.)
3. EV z zegarkiem, tzw. EV later, jedziesz nie używając baterii trakcyjnej. Ja to stosuję jadąc szybką trasą, gdy wiem, że przed ładowaniem będę jeździł powoli, albo w korkach.

Przykładowe zdjęcie menu wyboru trybu zasilania. Foto zrobione w trakcie ładowania baterii i przy otwartym bagażniku (otwarcie bagażnika, albo szyb z tyłu skutecznie chłodzi samochód w czasie ładowania. C-Max ma w bagażniku system wiatraków chłodzących baterie, co niechcący jest ogrzewaniem w zimie)


A tutaj się wybiera tryb zasilania, środkowym przyciskiem:


Ja nie słyszę i nie widzę silnika spalinowego nawet 4 dni, pod warunkiem, że dojadę do gniazdka na prądzie.
Do pracy mam 33km (tryb podmiejski i miejski) na końcu przeważnie zostaje mi jeszcze 8 do 12km zasięgu na bateriach.
Co do bagażnika: przyznaję rację-jest mały.
Przyspieszenie: mam też Focusa 1.8 TDCi i jest mułowaty w porównaniu z C-Maxem, a jak chcę poczuć fotel na plecach i poszaleć, to mam jeszcze stare Mondeo ST220 3.0 V6 (mam go od wyjścia z salonu), które potrafi wykręcić 290km/h. Kiedyś tego dokonałem, teraz chyba bym się nie odważył.
I zasadnicze pytanie: dlaczego ten samochód wybrałem, przebieg 17tys km, 2015 rok?
Jaki inny PHEV z roku 2015, z takim przebiegiem kupię za 70tys PLN?
Albo inaczej: co można kupić w tym segmencie za 70tys zł.
_________________
Ford C-Max Energi 2015
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 673
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-05-29, 08:52   

Panaceum napisał/a:
Obawiam się, że ktoś Ci nie pokazał gdzie się włącza czyste EV. C-max ma 3 tryby jazdy:
1. Auto-najpierw bateria trakcyjna do zera, potem hybryda
2. EV -tylko prąd (spalina się włącza przy przekroczeniu 120km/h oraz gdy bateria jest w 100% naładowana i włączysz maksymalną rekuperację jadąc z góry, "L" na lewarku.)
3. EV z zegarkiem, tzw. EV later, jedziesz nie używając baterii trakcyjnej. Ja to stosuję jadąc szybką trasą, gdy wiem, że przed ładowaniem będę jeździł powoli, albo w korkach.

Używałem wszystkich trzech a właściwie dwóch pierwszych gdyż miałem auto na godzinę i nie było sensu oszczędzać baterii. W żadnym trybie nie mogłem jechać autostradą 140 na prądzie. Nie udało się osiągnąć maxymalnej prędkości na prądzie co dla mnie jest nie do zaakceptowania. To jest moim zdaniem różnica między hybrydą a EREVem. W Fordzie można zapomnieć o tankowaniu tylko gdy używa się auta tylko w pewnym ograniczonym zakresie jego możliwości.
Panaceum napisał/a:
jak chcę poczuć fotel na plecach i poszaleć, to mam jeszcze stare Mondeo ST220 3.0 V6 (mam go od wyjścia z salonu), które potrafi wykręcić 290km/h.

Dawno temu bywałem regularnie na ulicznych wyścigach w Rumii na pasie i tam bywał koleś z takim szybkim Mondkiem - pięknie gasił cwaniaków w Betach i Audi.
Panaceum napisał/a:
I zasadnicze pytanie: dlaczego ten samochód wybrałem, przebieg 17tys km, 2015 rok?
Jaki inny PHEV z roku 2015, z takim przebiegiem kupię za 70tys PLN?
Albo inaczej: co można kupić w tym segmencie za 70tys zł.

Moim zdaniem słuszny wybór. Gdybym jeździł mało i bez autostrad to bym się nie wahał. C-Max mi się bardzo spodobał wewnątrz (poza brakiem bagażnika i niewygodnym schowkiem na EVSE pod fotelem) i pod względem prowadzenia. Zasięg rozsądny i rewelacyjna cena!
Niech Ci dobrze służy.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
suma

Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 3
Wysłany: 2017-08-20, 10:46   

witam.
C-max to moje pierwsze zetknięcie z phev/ev .potem dokupiłem twizy a teraz focusa.
Jest to bardzo dobry samochód. Ma roczmik 2013 kupiony we wrzesniu 2016r. z przebiegiem ok 60tys.
zasięg lato bez klimy sięga ok 35 do 38 km przy eko drivingu. wskazuje do 40km po naładowaniu uwzględnia ostatnie użytkowanie.
w zimie z ogrzewaniem najgorszy wynik to 18 do 20 km przu dużych mrozach. opłaca się nagrzać z gniazdka przed jazdą lub wystartowac na silniku pierwsze 2 km.
co do krytykowanego bagażnika. używam dla 4 osobowej rodziny i byliśmy na nartach. w lecie używam bagażnika na hak dla 4 rowerów. a do kufra wchdza 2 średnie walizki plus 2 małe i drobiazki na dopakowanie pod dach. oczywiście bez rolety.
co do haka to nie można nim ciągnąć ale kupiony w usa zamontowany i do bagażnika rowerowego użytkuje..

a więc na dojazdy do pracy ok10 w jedna strone idealny 20 przy ładowaniu w pracy .
tryb ev max 120/h

w trasie spalanie 5.5 przy normalnej jeździe. autostrada to 6l przy 120 i 8 l przy 140 prędkości stałe samochód obciążony do granic możliwości.

Samochód jest ciężki ale bardzo komfortowy i cichy. w trybie ev i ruchu miejskim pomimo małej mocy ev 60km bardzo przyjemny w prowadzeniu.

o zaletach i wadach napiszę w przyoadku zainteresowania.
aktualnie zrobione ok 15 tys km z czego wiekszośc ev czyli ponad 10tys. na liczniku 75tys .
nie zauważyłem spadku pojemności bateri.!.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13