SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-01-04, 11:30
Nissan LEAF w Irlandii
Autor Wiadomość
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2011-12-30, 23:03   Nissan LEAF w Irlandii

RaveN porzucil pomysl abym podzielil sie moimi doswiadczeniami z LEAFem. No, coz moze zaczne od tego, iz glownie zmotywowaly mnie do kupna sprawy podatkowe. Kilka lat temu partia Zielonych dorwala sie do wladzy i podczas doprowadzania Irlandii na skraj bankructwa przy okazji zaczela opodatkowywac auto w zaleznosci od emisji CO2 z rury wydechowej. Zupelnie zmienilo to sytuacje, teraz auta z silnikiem diesla sa teraz tansze (jako nowe) od tych z silnikim benzynowym. Koszty ich utrzymania (nie liczac serwisowych) sa tez nizsze, tak ze malo kto kupuje auta z innym napedem. Niestety jest to technologia nowa, niesprawdzona i cierpiaca na szereg bolaczek. Pozostal mi tylko LEAF, w tym czasie jedyny elektryczny pojazd latwo dostepny i na ktory mnie stac - laczy niskie koszty nowoczesnego diesla z ponad 100-letnia technologia.

Kilka jazd probnych z zona i bylismy wlasciwie przekonani, auto jest bardzo wygodne, jak na Irlandzkie warunki swietnie wyposazone a i bardzo tanie w eksploatacji. Aby zachecic nas do kupna dostaje sie 5000E grantu oraz zwolnienie z 14% podatku od rejestracji auta. Dodatkowo bezplatna ladowarka J1772 tudziez Mennekes instalowana w domu oraz rowniez darmowe ladowania w sieci ESB ecars do konca 2012. Niestety dla aut konwertowanych zaden z tych bonusow jest nie przewidziany :-(

Wlasciwie nie wiem, co by was interesowalo? Prosze pytajcie o wszystko, najwyzej nie odpowiem. Nie znam sie specjalnie na technicznych aspektach, ale na pewno ktos na tym forum o tym wie - gdzie jest post w ktorych ktos wylicza realny zasieg LEAF i w praktyce wynik jest bardzo zblizony do rzeczywistosci.

Rzeczywisty zasieg waha sie miedzy 80 a 200 km i zalezy od temperatury otoczenia, uzywania ogrzewania/klimatyzacji, predkosci podrozowania i roznicy poziomow na trasie. Na ogol przy podrozach dalszych, ten zasieg jest o 20% mniejszy poniewaz ladowarki pradu stalego nie laduja baterii do konca - przy takich podrozach jestem w stanie pokonac 80-90 km miedzy ladowaniem po autostradzie z predkoscia 120km/h - troche wiecej z predkosciami w okolicach 100km/h. Zasieg przy bardzo ekonomicznej jezdzie jest przypuszczalnie bliski 200km - niestety nigdy nie mialem potrzeby podrozowac tyle bez ladowania wiec to na podstawie wlasnych estymacji.

Tu dochodzimy do pewnych problemow z LEAFem, otoz Nissan ma koncepcje aby jak najbardziej odzielic kierowce od techniczych zagadnien i SOC jest podawany jako za pomoca 12 uroczych kresek - to idiotyczny pomysl, poniewaz jedna kreska moze np oznaczac 10 km, tak ze wsiadajac do auta nie mam pojecia czy bede mogl przejechac 20 czy 11 km - kresek bedzie tyle samo... Oprocz tego LEAF zgaduje zasieg w kilometrach na podstawie ostatnich kilku minut jazdy - jesli akurat jechal w dol to bedzie duzo, jesli podjezdzam pod gorke to malo. Dodatkowo uszczesliwia mnie kolejne 12 kresek ktore w nielinearny sposob pokazuje temperature baterii. Casem dodatkowa kreska to kilka a czasem to kilkanascie stopni. Kolejna informacja to przewidywany czas ladowania, ktory jest ZAWSZE zawyzony dzieki czemu jest dosc uzyteczny, poniewaz poprawka do stanu prawdziwego jest mniej wiecej taka sama.

dublin-dc.jpg
Ladowanie pradem stalym w Dublinie
Plik ściągnięto 619 raz(y) 253,02 KB

Ostatnio zmieniony przez RaveN 2012-01-04, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1072
Wysłany: 2011-12-31, 12:10   

Hej, dzięki za założenie wątku.

Moje pierwsze pytanie będzie o przebieg auta - ile udało się już przejechać i czy mimo pewnych problemów, o których wspominałeś, jesteście zadowoleni z Leafa? Po drugie, często korzystasz z szybkich ładowarek - raz na tydzień/raz na miesiąc?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-12-31, 18:35   

znajomy w UK ma leafa i tez miałem przyjemność zasiąść za sterami. Wrażenie niesamowite - ale to co piszesz no cóż... może producent poprawi te kreski w następnej wersji.
Zasięg według znajomego to ok. 80 mil...
samochód jest przepiękny i zapewne jest marzeniem niejednego.

LEAF'a można już nabyć z drugiej ręki za ok. 17.000 - 19.000 funtów, niestety kierownica z prawej strony :(
 
 
     
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-01-01, 11:43   

Dzisiaj na liczniku pojawilo sie 10800km tak ze przebieg jest wciaz niewielki, ogolnie rzecz biorac jestesmy zadowoleni, jednak o ile kiedys w przyszlosci nastepne auto tez fajni by bylo na prad to jednak nie Nissan.

Co do szybkiego ladowania, to korzystamy kilka razy w miesiacu w dwoch przypadkach, albo przy dluzszej podrozy (wtedy nawet wielokrotnie na dzien) albo jesli z powodu nie przewidywanych okolicznosci musimy pokonac dluzszy dystans niz planowano i trzeba troche sie doladowac. Ladowanie do 80% trwa na ogol krocej niz 30 minut - wlasciwie to i ja mam pytanie - czy komus kiedys auto po prostu stanelo w srodku drogi z powodu braku energii?

Co do uzywanych LEAFow to amerykanskie maja kierownice po dobrej stronie, chociaz nie zawsze maja szybkie ladowanie.

Czy szybkie ladowanie DC to cos co mozna w konwertowanych autach zastosowac?
 
     
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-01-01, 12:36   

Zuzycie energii w listopadzie przy zarejstrowanym przebiegu 1614km. Prawdziwy przebieg i zuzycie jest troche wieksze, z jakiegos powodu carwingsy w niektore dni nie rejestruja swojego przebiegu.

novenergy.jpg
Screenshot z carwings
Plik ściągnięto 17907 raz(y) 16,74 KB

 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1072
Wysłany: 2012-01-01, 13:17   

wrzesien napisał/a:
wlasciwie to i ja mam pytanie - czy komus kiedys auto po prostu stanelo w srodku drogi z powodu braku energii?

Komuś na pewno, ale raczej nie są to częste przypadki.

wrzesien napisał/a:
Czy szybkie ladowanie DC to cos co mozna w konwertowanych autach zastosowac?

Teoretycznie tak, ale nie spotkałem się, żeby ktoś tego dokonał. Nie byłoby to łatwe.

wrzesien napisał/a:
Zuzycie energii w listopadzie przy zarejstrowanym przebiegu 1614km.

Czyli przy 260,3 kWh pobranych z aku masz zużycie 16,1 kWh/100 km. Bez odzysku z hamowania byłoby 19,2 kWh/100 km. Nieźle. W Twoim przypadku rekuperacja zaoszczędziła około 16% energii.

wrzesien napisał/a:
Co do szybkiego ladowania, to korzystamy kilka razy w miesiacu

Kilka razy w miesiącu czyli np. 5 razy. Jak zmieni się Twoje podejście do samochodów elektrycznych, gdy minie okres darmowego dostępu do ładowarek i jedno użycie będzie kosztowało np. 5 euro, a np. miesięczny abonament np. 25 euro? Będzie Ci się to wtedy kalkulowało względem samochodu spalinowego?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-01-01, 14:07   

RaveN napisał/a:
Czyli przy 260,3 kWh pobranych z aku masz zużycie 16,1 kWh/100 km. Bez odzysku z hamowania byłoby 19,2 kWh/100 km. Nieźle. W Twoim przypadku rekuperacja zaoszczędziła około 16% energii.


Pamietaj ze to energia pobrana z baterii, wiec straty ladowania nie sa wliczone do tego. Niestety nie mam jak dokonac pomiaru rzeczywistego poboru :-(

RaveN napisał/a:
Kilka razy w miesiącu czyli np. 5 razy. Jak zmieni się Twoje podejście do samochodów elektrycznych, gdy minie okres darmowego dostępu do ładowarek i jedno użycie będzie kosztowało np. 5 euro, a np. miesięczny abonament np. 25 euro? Będzie Ci się to wtedy kalkulowało względem samochodu spalinowego?


Przypuszczam, iz szybkie ladowarki Nissana pozostana darmowe. Jesli chodzi o Topaz to jest to wielka niewiadoma, jedna stacja jak do tej pory pobiera oplate w wysokosci 2 eurocentow za minute ladowania co jest w pelni akceptowale. Przypuszczam ze Topazy moga pozostac darmowe, gdyz marza na kubku kawy pokrywa spokojnie koszt ladowania. Jesli chodzi o pozostale punktu ladowania do ktorych musze sie autoryzowac karta ESB ecars, to koncepcja jest taka ze dostarczanie pradu jest odzielone od infrastruktury ladowania - czyli po prostu ilosc pobranego pradu bedzie doliczana do mojego domowego rachunku przez mojego dostawce pradu, ktorym nie jest ESB. To powod dla ktorego BetterPlace (stacje wymiany akumulatorow) nie sa mile widziane w Irlandii.

W tej chwili ceny w Irlandii wygladaja nastepujaco:
Prad w taryfie 24h 18 euro centow za kWh
Prad w taryfie dzienneij 19ec/kWh
Prad w taryfie nocnej 9ec/kWh

Niektorzy operatorzy oferaja ok 10% znizki od tej ceny, ale i tak jest okropnie droga energia - wynika ona z faktu iz Irlandia nie chce miec elektrowni atomowych, ani tez takich ktore emituja CO2. W tej chwili 14% pradu jest z wiatru.

Koszt litra benzyny to 146-152 euro centow, kilka centow mniej dla diesla. Oprocz tego trzeba placic tzw "Road Tax" za posiadanie samochodu, waha sie on miedzy 150 a 2200 euro rocznie i preferuje auta o niskiej emisji CO2. Sama roznica w opodatkowaniu moze byc warta wybrania auta na prad.

Porownajmy auto z silnikiem diesla ktore pali 3l/100km i nieekonomicznie uzywanego LEAFa zuzywajacego 25kWh/100km przy najdrozszym pradzie a wyjdzie ze koszt pokonania 100km jest podobny - jednak dla silnika diesla to najlepszy scenariusz (nie bioracy pod uwage ryzyka awarii i kosztow serwisu), zas dla LEAF to najgorszy (mozna uzywac nocnego pradu, jezdzic ekonomiczniej).
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-01-01, 19:17   

zużycie prądu Berlingo na 100km użytkowanego przeze mnie wychodzi podobnie jak LEAF. Zasięg obecnie 65-70km... to taka ciekawostka :)
 
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1072
Wysłany: 2012-01-02, 20:54   

wrzesien napisał/a:
Pamietaj ze to energia pobrana z baterii, wiec straty ladowania nie sa wliczone do tego. Niestety nie mam jak dokonac pomiaru rzeczywistego poboru :-(

Zdawałem sobie z tego sprawę, tylko nie chciałem już tego rozwijać.

Powiedz jeszcze, czy korzystasz także z ogólnodostępnych punktów wolnego ładowania (ewentualnie jak często)?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 164
Wysłany: 2012-01-02, 20:54   

-Czy stanęło komuś auto...
Ja oto wysłuchałem takiej historii od użytkownika Alfy 147 z Krakowa (dla tych co jej nie znają 2x Lemco i kwasiaki pod maską):
Otóż niegdyś ów gentelmen jechał jechał i tak się jazdą upoił że zapomniał wrócić na czas. Zakończyło się to wyczerpaniem akumulatorów. Ponieważ jednak jego podróż zakończyła się w pobliżu supermarketu systemu Liroj, porzucił ów gość swój samochód tam gdzie się zatrzymał i udał się ochoczo do owego sklepu aby się rozejrzeć. Jego uwagę przykuł malutki generator prądu taki chiński za jedyne 299PLN (czy coś w podobie).
Ponieważ w sumie właściciel Alfy wiedział że zaoszczędził w ostatnim czasie ogromne sumy za niepłacenie za paliwo, postanowił kupić to małe źródełko energii i dotaszczyć go do auta stojącego opodal.
(próbowałem go nieść; waży ok 9-10kg i ma moc chyba 3,5kW)
Wg relacji, po podłączeniu wtyczki do generatorka i jego wystartowaniu oraz wypaleniu dwóch papierosów Marlboro i obsikaniu pobliskich krzaków mógł on wsiąść do auta i dokończyć te kilka kilometrów które dzieliły go od domu.
W sumie czemu nie... kiedyś woziło się kanistry...
 
     
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-01-03, 00:18   

RaveN napisał/a:
Powiedz jeszcze, czy korzystasz także z ogólnodostępnych punktów wolnego ładowania (ewentualnie jak często)?


Dwa razy na terenie UK, ze wzgledu na brak szybkiego ladowania w okolicy portu, w obu przypadkach bylo to dosc klopotliwe, w UK jest mnostwo niezaleznych od siebie sieci. Kilka razy w Irlandii, ale tylko aby przetestowac czy dzialaja.

Ladowanie z domowej wtyczki brytyjskiej 13A jest ograniczone przez ladowarke Nissana ktora pozwala tylko na pobor 10A i jest przez to niesamowicie wolna. Stacje ladowania Mennekes sa troche lepsze, ale wciaz nie tak praktyczne jak DC.

Bez BetterPlace i bez szybkiego ladowania nie widze za bardzo przyszlosci dla Renault Z.E. w Irlandii. Zreszta koszt wynajmu baterii jest tez dosc wysoki, a koniecznosc zadeklarowania przebiegu z gory na wiele lat bardzo zniechecajaca.
 
     
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-01-03, 00:54   

Apropo praktycznosci zdjecie fotelikow z tylu LEAFa``

foteliki.JPG
Plik ściągnięto 577 raz(y) 147,08 KB

 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1072
Wysłany: 2012-01-17, 15:54   

wrzesien napisał/a:
Dwa razy na terenie UK, ze wzgledu na brak szybkiego ladowania w okolicy portu, w obu przypadkach bylo to dosc klopotliwe, w UK jest mnostwo niezaleznych od siebie sieci. Kilka razy w Irlandii, ale tylko aby przetestowac czy dzialaja.

Pytałem o wolne ładowanie ponieważ z moich obserwacji oraz relacji użytkowników aut elektrycznych z różnych rejonów świata wynika, że ładowanie z publicznie dostępnych punktów wolnego ładowania to margines. Twój przypadek to potwierdza.

Dopytam jeszcze, czy zauważyłeś różnice w czasie szybkiego ładowania w zależności od temperatury?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-01-17, 22:09   

RaveN napisał/a:

Pytałem o wolne ładowanie ponieważ z moich obserwacji oraz relacji użytkowników aut elektrycznych z różnych rejonów świata wynika, że ładowanie z publicznie dostępnych punktów wolnego ładowania to margines. Twój przypadek to potwierdza.

Dopytam jeszcze, czy zauważyłeś różnice w czasie szybkiego ładowania w zależności od temperatury?


Przede wszystkim "wolne ladowanie" nie jest zbyt precyzyjnym okresleniem. W UK to ladowanie ze standartowej wtyczki, ktora pozwala na pobor pradu gora 13A. Problemem tutaj jest EVSE przenosne Nissana ktore ogranicza takie ladowanie to 10A. Takie ladowanie to nawet i 10 godzin, wlasciwie nie przydatne z wyjatkiem sytuacji awaryjnych. Dla porownania wtyczki polskie dostarczaja juz 16A czyli 60% szybsze ladowowanie powinno byc mozliwe. Mennekesy czyli nowy europejski standard ladowania samochodow elektrycznych dostarcza 32A czyli 7kW w przypadku jednej fazy i trzy razy wiecej w przypadku 3 faz. Problem w tym ze ladowarka LEAFa przyjmuje maks 14.4A (nie jestem tego na 100% pewien) czyli ladowanie trwa nawet i 8 godzin. Jesli jednak pozwolilaby wykorzystac w pelni jedna faze Mennekesa to ladowanie do pelna trwaloby tylko 3 godziny. To wbrew pozorom niezly czas, bo mozna np. zatrzymac sie na kawe i podladowac tylko kilkanascie (zamiast kilku jak teraz) procent SOC. Podobno nowe LEAFy budowane w Angli beda potrafily sie ladowac z 32A.

Jednak tak naprawde, to Chademo jest przyczyna dla ktorej moge robic kilkaset kilometrow dziennie i podrozowac miedzy miastami i bez tych ladowarek nie wyobrazam sobie LEAF w innej roli niz drugie auto w rodzinie.

Nie ladowalem, ani nawet nie uzywalem LEAFa w temperaturze nizszej niz 2C
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1072
Wysłany: 2012-01-17, 22:36   

Leafy z rocznika 2011 i 2012 mają ładowarkę 3,3 kW i nie ma możliwości skrócenia ładowania poniżej około 8 godzin. Właśnie taki sposób nazywam wolnym ładowaniem. Jeszcze wolniejsze ładowanie mniejszą mocą, ograniczoną sztucznie przez EVSE dla danego rynku, to osobna kwestia.

Nissan na pewno będzie w przyszłości zwiększał moce ładowarek na pokładzie - na początku pewnie jako opcja za dopłatą.

Ile najwięcej przejechałeś w ciągu jednego dnia?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-01-18, 13:06   

No wlasnie 3.3kW to nawet nie jest polowa Menneksowych 7kW !

Okolo 460km to moj maksymalny przebieg w ciagu doby, mysle ze daloby sie wiecej ale Irlandia to maly kraj. Licze na to ze wkrotce bede sie mogl wybrac LEAFem do Polski, ale cos malo ladowarek DC w Niemczech i zupelny brak w Polsce :-( Powaznym problemem jest trudnosc z przewidywaniem zasiegu - nie da sie go oszacowac na podstawie dlugosci trasy, bo bardzo zalezy od roznicy poziomow.

Poza tym problemem jest brak przygotowania dla gosci, gdyby ktos zechcial odwiedzic Irlandie mialby dostep tylko do ladowarek Chademo - inne wymagaja karty zblizeniowej. Ta sprawa bardzo mi utrudniala jazde w UK :-(
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1072
Wysłany: 2012-01-31, 20:56   

wrzesien napisał/a:
Wciaz pozostaje pytanie, ile kosztuje mydelniczka do i-Mieva w Polsce? :-)

Odpowiadając na Twoje pytanie z innego tematu - właśnie się dowiedziałem, że oryginalny kabel EVSE dla i-MiEV w Polsce kosztuje 2837,28 PLN brutto :shock: ;)

Przejściówkę na standard IEC 62196-2 Type 2 (popularny Mennekes) można ponoć wynająć u RWE w Warszawie za 100 zł/m-c. :shock: ;)
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-02-01, 11:34   

RaveN napisał/a:

Odpowiadając na Twoje pytanie z innego tematu - właśnie się dowiedziałem, że oryginalny kabel EVSE dla i-MiEV w Polsce kosztuje 2837,28 PLN brutto :shock: ;)

Przejściówkę na standard IEC 62196-2 Type 2 (popularny Mennekes) można ponoć wynająć u RWE w Warszawie za 100 zł/m-c. :shock: ;)


Po pierwsze to dziekuje za ta informacje. :-)

Te ceny sa zgodne z tymi tutaj, wyglada na to ze kierowcy EV placa tak malo za paliwo ze musze placic krocie za byle kabelek. Kabel z wtyczka UK kosztuje okolo 700£ (cena w funtach poniewaz NissanIE nie ma takiego EVSE w ofercie) zas od Renault kosztuje 715E. Mimo wszystko kabelek w Polsce tanszy! ;-)

Jesli chodzi o przejsciowki to mozna je nabyc za 250-300£ u niezaleznych dostawcow, np http://www.ecarconnectors.com/ gdzie sprzedaja rowniez same wtyczki, gdyby ktos chcial miec ten standard ladowania w konwertowanym aucie


Wracajac do watku LEAFa to tej nocy tempratura spadla ponizej zera, jednak nie zauwazylem widocznego pogorszenia zasiegu, takiego jaki jest widoczny kiedy temperatura spada z 10 do 4 stopni.
 
     
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-02-01, 11:56   

RaveN napisał/a:
wrzesien napisał/a:
Wciaz pozostaje pytanie, ile kosztuje mydelniczka do i-Mieva w Polsce? :-)

Odpowiadając na Twoje pytanie z innego tematu - właśnie się dowiedziałem, że oryginalny kabel EVSE dla i-MiEV w Polsce kosztuje 2837,28 PLN brutto :shock: ;)

Przejściówkę na standard IEC 62196-2 Type 2 (popularny Mennekes) można ponoć wynająć u RWE w Warszawie za 100 zł/m-c. :shock: ;)


Jak dobrze pamiętam, to ja za taki kabel dałem około 350 Euro (razem z przesyłką), ale zapomniałem nazwę firmy. Jak sobie przypomnę to dam znać.
 
 
     
LeafOK

Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 56
Wysłany: 2012-02-08, 20:26   

Pozdrawiam, wyglada ze mamy taki sam kolor i wyposazenie. Z tego co czytalem to wyglada ze grarancja w Irlandii to 3 lata i 100000 km. Zadnej dodatkowej gwarancji na baterie?
 
     
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-02-10, 16:01   

Jest dodatkowa gwarancja na baterie i elementy elektrycznego auta, ale normalne zuzycie baterii pod to nie podchodzi. Przez pierwszy rok jest tez darmowe holowanie jesli braknie pradu w trasie.

Swoja droga wczoraj udalem sie w dluzsza trase (ok 450km) i z 5 ladowarek ktorych musialem uzyc 3 sie zepsuly, koniec koncow podroz zajela mi 17 godzin!
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1072
Wysłany: 2012-02-10, 16:43   

wrzesien napisał/a:
Swoja droga wczoraj udalem sie w dluzsza trase (ok 450km) i z 5 ladowarek ktorych musialem uzyc 3 sie zepsuly, koniec koncow podroz zajela mi 17 godzin!

Nie brzmi to zachęcająco. Normalnie powinno Ci się udać pokonać taki dystans w 10 godzin.

Ostatnio zauważyłem, że szybkie ładowarki CHAdeMO, które miały dawać poczucie bezpieczeństwa, względnie często są nieczynne (dotyczy to różnych producentów i państw). Zastanawiam się z czego to wynika. Czy operator sieci podał jakiś powód lub ostrzega przed awariami np. na stronie albo aktualizując dane w systemie Carwings Nissana, czy też użytkownicy są prowadzeni prosto do nieczynnych urządzeń?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
LeafOK

Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 56
Wysłany: 2012-02-10, 17:42   

wrzesien napisał/a:
Jest dodatkowa gwarancja na baterie i elementy elektrycznego auta, ale normalne zuzycie baterii pod to nie podchodzi. Przez pierwszy rok jest tez darmowe holowanie jesli braknie pradu w trasie.

Swoja droga wczoraj udalem sie w dluzsza trase (ok 450km) i z 5 ladowarek ktorych musialem uzyc 3 sie zepsuly, koniec koncow podroz zajela mi 17 godzin!


Tutaj oprocz normalnej 3 lata i 60.000 km na wszystko jest tez 6 lat 100.000 km na zespoly elektryczne, 3 lata holawania i 8 lat 160.000 km na baterie ale bez gwarantowanej pojemnosci. Czy macie obowiazkowe sprawdzanie baterii do celow gwarancji jezeli tak to jak czesto. Kedy kupiles swoj Leaf?
Jezeli mozesz podziel sie jak poradziles sobie aby dotrzec do celu
 
     
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-02-10, 23:37   

Policzylem srednia predkosc podrozy przy sprawnych Chademo i jest to ok 50km/h tak ze nawet w mniej niz 9 godzin powinienem obrocic - moze nawet troche szybciej, gdyz te czasy przejazdu laczyly sie z przejechaniem przez centrum Dublina.

Carwings Nissana niestety nie wie czy ladowarki sa sprawne, poza tym nie ma wiekszosci istniejacych ladowarek, ma za to conajmiej jedna nieistniejaca ladowarke. Zglaszalem to do Nissana w listopadzie i bez reakcji.

Gwarancja jest na elementy EV jest 5 letnia, z tego co widze na wikipedii to w USA jest najdluzszy okres gwarancyjny.

Dwie ladowarki, ktore nie dzialaly - zadzwonilem do firmy ktora je obsluguje i wyslali serwisantow aby je naprawili. Ostatnia byla juz ok 4 w nocy i po prostu skorzystalem z darmowego holowania. Gdybym nie mial takiej mozliwosci, to wtedy skorzystalbym z stacji ladowania Mennekes, na ogol stoja przy chademo i dzialaja - niestety jak wczesniej wspomniano sa dosc wolne - naladowanie do 80% zajeloby ok 5 godzin. Zreszta pokonywalem ta trase juz kilka razy i nigdy nie mialem problemow, akurat pech trafil na nocna podroz z dziecmi :cry:
 
     
LeafOK

Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 56
Wysłany: 2012-02-11, 05:20   

Dzieki za info. Zastanawiam sie kiedy ja bede mogl wybrac sie w taka podroz mysle o ilosci km. Niestety w calych stanach ilosc Chademo da sie policzyc na palcach jednej reki. Mam dwa dodatkowe pytania:
Czy macie obowiazkowe sprawdzanie baterii do celow gwarancji jezeli tak to jak czesto. Kedy kupiles swoj Leaf?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16