SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-01-04, 11:30
Nissan LEAF w Irlandii
Autor Wiadomość
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2985
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-18, 14:58   

Arkadiusz napisał/a:
Wedlug faktury koszt wymiany filtra 21.98euro, plyn do spryskiwacza zimowy1.65euro , reszta to obowiazkowa check lista potrzebna do przegladu gwarancyjnego za 99.72 plus Vat. Jesli masz ochote kupic taniej filtr i plyn to zycze szczescia, mozesz rowniez zrezygnowac z tego luksusu i zaoszczedzic 23.63euro.


tu bardziej chodzi o "FUN FACTOR", filtr kosztuje 40 PLN (9 EUR) na allegro ;)

:D

poza tym w PL serwisie Nissana sobie życzyli jakieś 250 PLN za filtr z wymianą + zapewne gratisowe ułamanie zatrzasku (znany problem na mynissanleaf opisany) - sprawdź czy Ci nie ułamali zatrzasku od klapki gdzie się wkłada filter. Dlatego lepiej zdemontować schowek i wymienić samemu - ciasno tam jest.... dla małych japońskich rączek.

Zrobię sobie coś sam - wiem co zrobiłem i wiem, że dobrze.
W sprinterach służbowych sam zmieniam olej. I nikt mi tego nie zrobi tak jak sobie to zrobię sam.... :) Niby prosta czynność, a warsztat się spieszy zazwyczaj, nie spuści starego do końca, nie wyczyści miejsca gdzie filtr.... oczywiście to off topic (bo spalinowe), ale mi chodzi o zasadę :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
GTX7 
GTX7


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-07-22, 01:13   

Cytat:
Arkadiusz napisał/a:
Wedlug faktury koszt wymiany filtra 21.98euro, plyn do spryskiwacza zimowy1.65euro , reszta to obowiazkowa check lista potrzebna do przegladu gwarancyjnego za 99.72 plus Vat. Jesli masz ochote kupic taniej filtr i plyn to zycze szczescia, mozesz rowniez zrezygnowac z tego luksusu i zaoszczedzic 23.63euro.

Highend napisał/a:
tu bardziej chodzi o "FUN FACTOR", filtr kosztuje 40 PLN (9 EUR) na allegro ;)


W Wawie wzięli ode mnie za filtr z wymianą ok 90 netto, a całość przeglądu (jak chyba pisałem) 390 brutto, więc delikatnie mówiąc - bez dramatu. :-)
Ja póki co wybieram opcję serwisową - przy Leafie to znacznie mniejsze oszczędności niż przy tradycyjnych ICE, więc ekonomiczny sens niewielki, ale to rzecz gustu :-)

BTW Highend: Jeśli chcemy by dealerzy (tacy czy inni) inwestowali 500 kpln w pojedyncze stanowisko diagnostyczne EV i ładowarkę przy salonie to może nie oszczędzajmy na serwisie 100 pln na 30 tys przebiegu. Inaczej przez lata będziemy dojeżdżać do "autoryzowanego dealera EV" Ty do KRK, a ja do WAW ;-)
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2015-09-10, 11:03   

Odzyskałem urządzenie i w tej chwili mam przebieg 93kkm, SOH 86%, pojemność 56.55AHr. 191 razy używałem szybkiej ładowarki i 3095 razy wolnej co daje ponad dwa razy dziennie. Nie wiem jak to możliwe, bo są dni kiedy się nie ładuje i raczej mało jest dni kiedy ładuję się wolno więcej niż raz dziennie.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2015-09-10, 17:59   

Dobrze piszesz wrzesień. Zysk jest dobrą motywacją. Ludzie będą kupować jak im się będzie opłącało a i przedsiębiorcy z tego samego powodu zainwestują w warsztaty i ładowarki. Zyski nie mogą być tylko po stronie kierwców.
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2985
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-10, 20:27   

wrzesien napisał/a:
Odzyskałem urządzenie i w tej chwili mam przebieg 93kkm, SOH 86%, pojemność 56.55AHr. 191 razy używałem szybkiej ładowarki i 3095 razy wolnej co daje ponad dwa razy dziennie. Nie wiem jak to możliwe, bo są dni kiedy się nie ładuje i raczej mało jest dni kiedy ładuję się wolno więcej niż raz dziennie.


on zlicza każde włożenie wtyczki do ładowania... a niekoniecznie wtedy się musisz ładować, ale zalicza jako wolne ładowanie.
Czyli masz 56.55AHr i SOH 86%, ja mam 30kkm 56.05AHr i SOH 85% i myślę jak zepsuć baterię.
Ty już nie masz szans na wymianę bo niebawem zrobisz 100kkm i po gwarancji, ja mam szansę (przebieg!) ale nikłą.... (zostało mi na to 16 miesięcy - mało!), a nadal mam 12 pasków pojemności.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1329
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-10, 20:40   

Nie da się w warunkach samochodowych z taką dokładnością określić pojemności aku. Wystawisz go na słoneczko i zaś będzie "cud", a jak mawiał jeden ksiądz "cudów nie ma" ;) .
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2985
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-10, 22:34   

gienek333 napisał/a:
Nie da się w warunkach samochodowych z taką dokładnością określić pojemności aku. Wystawisz go na słoneczko i zaś będzie "cud", a jak mawiał jeden ksiądz "cudów nie ma" ;) .


nieważne czy się da, czy się nie da... .ważne jest to co pokazuje Leaf Spy oraz to co piszą na MyNissanLeaf, np jeden user (z Kaliforni) pisze o stracie pasków pojemności:

"
Lost #12 12/03/13, 17550 miles, 28 months owned. AHr=55.45, SOH=84%
Lost #11 06/15/14, 21493 miles, 34 months owned. AHr=50.70, SOH=77%
Lost #10 10/08/14, 23020 miles, 38 months owned. AHr=47.44, SOH=72%
Lost # 9 08/31/15 , 26946 miles, 49 months owned, AHr=42.53, SOH=58%
"

czyli mogę wiedzieć kiedy zgasną 4 paski w Leafie za pomocą tej aplikacji.... pojemność aku musi spaść poniżej 60%.
20 miesięcy minęło u niego żeby zgasły 4 paski od momentu kiedy zgasł pierwszy.

Jak widać przebieg w zasadzie nie ma znaczenia.
Można mieć Leafa z przebiegiem 100 tys mil i ubytkiem rzędu 10-15% pojemności, a można mieć Leafa co ma 27 tys mil i ubytek 42% pojemności.

Człowiek oczywiście dostanie nową baterię na gwarancji. I należy ona mu się bo niczemu nie zawinił. To tylko Nissan dał d**y.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1210
Wysłany: 2015-11-08, 19:45   

wrzesien napisał/a:
Odzyskałem urządzenie i w tej chwili mam przebieg 93kkm, SOH 86%, pojemność 56.55AHr. 191 razy używałem szybkiej ładowarki i 3095 razy wolnej co daje ponad dwa razy dziennie. Nie wiem jak to możliwe, bo są dni kiedy się nie ładuje i raczej mało jest dni kiedy ładuję się wolno więcej niż raz dziennie.

No to teraz pytanie za 100 punktów, co dalej, gdy CHAdeMO w Irlandii z darmowego zrobiło się odpłatne?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2015-11-08, 20:45   

Po 4.5 roku od pierwszej rejestracji oraz 95kkm zgasł mi pierwszy pasek pojemności. :cry:
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2985
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-11-08, 23:29   

wrzesien napisał/a:
Po 4.5 roku od pierwszej rejestracji oraz 95kkm zgasł mi pierwszy pasek pojemności. :cry:


witam w klubie 11-pasków

masz jeszcze 5 miesięcy gwarancji i 5kkm w gwarancji. Wstaw auto do gorącego pomieszczenia na 3 miesiące, powinny 3 paski zgasnąć i bateria nówka gratis ;)
Sauna jakaś czy cuś ;) Dobry będzie piec do wygrzewania karoserii (tam jest nawet 80 stopni ) ;) - każdy dobry warsztat blacharski taki ma, gdzie się wygrzewa auto ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Arkadiusz 

Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 72
Skąd: Castleconnell
Wysłany: 2015-11-09, 03:44   

Oplata za chademo w Irlandii ma wejsc od kwietnia 2016 i to chyba jest ok, ale zadziwiajacy jest sposob naliczania oplaty czyli za minute podlaczenia do ladowarki 30centow a nie za pobrana energie.
Kolejny irlandzki idiotyzm...Jedyny plus jest taki ze lokalesi nie beda sie ladowac na chademo tylko w domach bo taniej i to zwolni miejsca na ladowarkach dla bedacych w trasie, ponadto bedzie mozna reklamowac jesli jakas ladowarka bedzie nieczynna mimo ze na car wings i w internecie jest zaznaczona OK. Irlandzka opieszalosc w tym wzgledzie juz dwa razy zmieniala mi przymusowo plany podrozy.
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2015-11-09, 11:25   

Bardzo mi się podoba pomysł opłat za minutę, inaczej mamy mnóstwo osób które blokują ładowarki z SOC powyżej 70%, kiedy prędkość ładowania jest już niska. Szybciej jest ładować częsciej a do niższego SOC.
 
 
Arkadiusz 

Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 72
Skąd: Castleconnell
Wysłany: 2015-11-09, 15:35   

Prawie zawsze spotykam lokalesow na chademo przy hotelu Maldron na M7, ludzie z pobliskiego Portdlaoise laduja sie tam nagminnie blokujac ladowarke. Spotkalem nawet taksowkarza - LEAF TAXI!
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 60
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2015-11-19, 23:20   

Witajcie
Wiec przeczytalem caly temat milo bylo cofnac sie w czasie
Wrzesien ze chcialo sie tobie tyle czasu aktualizowac post o dane i dzielic sie wiedza. Mi osobiscie to wiele pomoglo w nastawieniu do leafa.
W przyszlym tygodniu odbieram swojego leafa milo wiedziec ze nie jestem jedynym polakiem w ie z EV
Tu zaczolem pisac na forum http://forum.samochodyele...p?p=16648#16648
milo bylo was znalezc dzieki RaveN-owi
Pomyslnosci zycze.
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
Arkadiusz 

Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 72
Skąd: Castleconnell
Wysłany: 2015-12-02, 11:36   

INFORMACJA Z OSTATNIJ CHWILI
Jak nieoficjalnie twierdzi przedstawiciel salonu Nissana, w kwietniu 2016 nie bedzie wprowadzonych oplat za chademo w irlandii.
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 60
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2015-12-03, 02:01   

Tak potwierdzam dostalem juz oficjalnego maila od dealera w tej sprawie
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2016-04-06, 19:13   

Przy 103kkm pojemnosc 53.69 AHr, SOH 81% i miałem 202 szybkie ładowania oraz 3625 wolne.
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1210
Wysłany: 2016-04-06, 20:13   

wrzesien napisał/a:
Przy 103kkm pojemnosc 53.69 AHr, SOH 81% i miałem 202 szybkie ładowania oraz 3625 wolne.

Czyli co, około 19% mniej zasięgu po 100.000 km. Średnio 1.9% co 10.000 km :P .
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2985
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-04-07, 09:20   

chyba teraz to szybko poleci (bateria)
Wrzesien co planujesz zrobic potem? wymienic baterię?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2016-04-07, 12:41   

Zmieniłem dzisiaj auto na nowe, to był pomiar końcowy.
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2985
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-04-07, 19:13   

wrzesien napisał/a:
Zmieniłem dzisiaj auto na nowe, to był pomiar końcowy.


ale nowe to też Leaf czy inny elektryk?
A co ze starym? Oddałeś na złom czy jak? :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
MojaTesla 

Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 209
Skąd: Bodo
Wysłany: 2016-04-07, 19:18   

Jak zmieniles?
Stare sprzedales i kupiles nowe?
_________________
Tesla Model S 85 VIN54341
fb.com/MojaTesla
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2016-04-08, 09:23   

Oddałem w rozliczenie, i wziąłem nową spalinówkę, nawet nie hybrydę.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 485
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2016-04-08, 10:24   

wrzesien napisał/a:
Oddałem w rozliczenie, i wziąłem nową spalinówkę, nawet nie hybrydę.


A to ciekawostka.
Możesz powiedzieć co skłoniło Cię do powrót do samochodu spalinowego?
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1210
Wysłany: 2016-04-08, 11:09   

wrzesien napisał/a:
Zmieniłem dzisiaj auto na nowe, to był pomiar końcowy.

No to widzę koniec przygody z Leafem.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13