SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-01-04, 11:30
Nissan LEAF w Irlandii
Autor Wiadomość
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1210
Wysłany: 2012-02-11, 12:04   

wrzesien, przykra sprawa :-(
Podejrzewam, że ta przygoda mocno nadszarpnęła Twój entuzjazm do EV.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-02-13, 14:19   

Troche tak, ale z drugiej strony to dopiero poczatki a operatorzy sa bardzo pomocni. Na pewno w krytycznych sytuacjach rozwaze uzycie innego srodka transportu, bez Chademo auta elektryczne staja sie okropnie ograniczone. Licze ze takie awarie nie beda zbyt czeste w przyszlosci... Na pewno rozwaze wymiane ladowarki w aucie na taka ktora potrafi uzyc 7kW, co daje juz calkiem rozsadny plan awaryjny na wypadek gdy Chademo nie dziala.
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1210
Wysłany: 2012-02-18, 15:12   

A powiedz, skąd masz drugi kabel do terminali Mennekesa (przejściówkę IEC 62196-2 Type 2 / Type 1), bo Nissan razem z autem przekazuje chyba tylko EVSE dla zwykłego gniazdka. Dokupiłeś?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-02-21, 12:37   

Stad go mam http://www.ecarconnectors.com/ - wysylaja za granice, jesli by kogos to interesowalo.
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-03-06, 14:59   

Udalo mi pokonac jednego wieczoru 430km podroz, srednia predkosc uwzgledniajac ladowanie to ok 60km/h - wyglada na to ze z doswiadczeniem poruszam sie coraz szybciej. Intensywana podroz i czeste szybkie ladowanie podniosly temperature baterii do ok 40C przy temperaturze otoczenia 6C
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-03-06, 15:01   

Jeszcze jako ciekawostka w tym roku zarejestrowano w Irlandii 6 nowych leafow, jednego Citroena C-Zero oraz 5 Renault Z.E. (Fluence i Kangoo).
 
 
LeafOK

Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 56
Wysłany: 2012-03-06, 21:50   

Mozesz podac wiecej szczegolow. Ile razy, jak dlugo, uzywales QC. Caly czas podrozy
wrzesien napisał/a:
Udalo mi pokonac jednego wieczoru 430km podroz, srednia predkosc uwzgledniajac ladowanie to ok 60km/h - wyglada na to ze z doswiadczeniem poruszam sie coraz szybciej. Intensywana podroz i czeste szybkie ladowanie podniosly temperature baterii do ok 40C przy temperaturze otoczenia 6C
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1210
Wysłany: 2012-03-06, 22:50   

wrzesien napisał/a:
Udalo mi pokonac jednego wieczoru 430km podroz, srednia predkosc uwzgledniajac ladowanie to ok 60km/h - wyglada na to ze z doswiadczeniem poruszam sie coraz szybciej. Intensywana podroz i czeste szybkie ladowanie podniosly temperature baterii do ok 40C przy temperaturze otoczenia 6C

Nieźle. Robisz spore trasy jak na auto elektryczne. Jaki masz już przebieg i ile miesięcy od zakupu?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Robsonik20

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 321
Wysłany: 2012-03-06, 23:14   

Nagrałbyś jakiś filmik po polsku, całego auta, obsługi, osiągów itp..
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-03-07, 15:43   

Przez 5 miesiecy pokonalem okolo 9000 km czyli srednio 1800 - tego typu dlugie trasy to wyjatek a nie zasada. Zreszta chyba LEAF bylby kiepskim wyborem jesli mialbym pokonywac jakies wielkie dystanse - mimo wszystko auta spalinowe pozwalaja je pokonac blisko dwa razy szybciej.

Tego dnia uzywalem QC czyli Chademo 6 razy, gdyby nie to ze musialem jeszcze udac sie do pracy to byloby to tylko 5 ladowan. Poniewaz ladowarki nie sa ustawione optymalnie, czasem musze np ladowac przez 10 minut aby podniesc SOC na tyle zeby dojechac do nastepnej.

Co do filmiku jest ich juz duzo na sieci, LEAFy bardzo malo roznia sie miedzy soba ;-) W Irlandii sa tylko dwie opcje, kolor metalik i bateria sloneczna na spoilerze.

Za tydzien czeka mnie pierwszy serwis, dam znac jak bylo i ile kosztowalo.
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-03-20, 15:19   

Serwis kosztowal 95E, dla porownania dla Micry kosztuje 129E wiec jest pewna oszczednosc. Niestety z powodu updatu software, pol dnia zeszlo :-(
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-03-20, 15:37   

wrzesien napisał/a:
Serwis kosztowal 95E, dla porownania dla Micry kosztuje 129E wiec jest pewna oszczednosc. Niestety z powodu updatu software, pol dnia zeszlo :-(


Pół dnia to mało. U nas w Polsce I-Mieva trzeba oddać na cały dzień, bo "specjaliści" muszą zmierzyć pojemność baterii po roku użytkowania. Z racje tego, że nie mieli jeszcze przygód z takimi samochodami obawiam sięiż ten pierwszy przegląd może zająć im dwa dni.
Pojemność baterii mierzona jest w określonym stopniu rozładowania baterii i wcale nie tak łatwo w niego się wstrzelić.
 
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1210
Wysłany: 2012-03-20, 18:41   

wrzesien napisał/a:
Serwis kosztowal 95E

To bardzo dużo jak na półroczne auto, w którym nic nie miało prawa się jeszcze zużyć, ani zepsuć. Coś wymieniali?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-03-20, 23:26   

RaveN napisał/a:
wrzesien napisał/a:
Serwis kosztowal 95E

To bardzo dużo jak na półroczne auto, w którym nic nie miało prawa się jeszcze zużyć, ani zepsuć. Coś wymieniali?


Filtr kabinowy zmieniono i jest to roczne auto, kupiłem je gdy miało pol roku - nie stać mnie na nowe samochody. Zgadzam się jednak ze to za wysoka kwota, jednak dopóki tylko Nissan serwisuje LEAFy nie mam wyboru. Na marginesie to mam wrazenie ze poniewaz EV sa tak tanie jesli chodzi o paliwo to kazdy chetnie nas rabuje sprzedajac kabelki 16A za kilkaset euro czy pobierajac 95 euro za ogledziny auta.
 
 
Robsonik20

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 321
Wysłany: 2012-03-21, 09:24   

Na wasze zarobki to są grosze, VW za serwis Passata bierze 1000zł, skoda 700.
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-03-28, 11:12   

Dzisiaj udalo mi sie pokonac 10kkm odkad mam LEAFa i 16kkm jest juz na liczniku. Fala ciepla niesamowicie wydluzyla zasieg! Wyglada na to ze ogrzewanie jest bardzo slabym punktem, potrzeba na nie okolo 1.5kW podczas gdy klimatyzacja radzi sobie z 0.5kW - podobno w przyszlych LEAFach bedzie zmieniony sposob ogrzewania, pewnie jakas pompa cieplna..
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1210
Wysłany: 2012-05-07, 16:46   

wrzesien napisał/a:
Dzisiaj udalo mi sie pokonac 10kkm odkad mam LEAFa i 16kkm jest juz na liczniku. Fala ciepla niesamowicie wydluzyla zasieg! Wyglada na to ze ogrzewanie jest bardzo slabym punktem, potrzeba na nie okolo 1.5kW podczas gdy klimatyzacja radzi sobie z 0.5kW - podobno w przyszlych LEAFach bedzie zmieniony sposob ogrzewania, pewnie jakas pompa cieplna..

Może na przyszły sezon warto zaopatrzyć się w jakieś alternatywne ogrzewanie siedzenia kierowcy zasilane z gniazda zapalniczki?

Z tego co widzę, w Irlandii sprzedaż aut przeżywa sporą zapaść. Zarówno Renault jak i Nissan mają wysokie promocje na EV. Leaf kosztuje (z dopłatą) 25595 EUR, czyli ponad 107 tys. zł. W Polsce za tyle nie dostanie się nawet nowego i-MiEV, no i nie mamy także żadnej szybkiej ładowarki.
:arrow: Nissan Ireland
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Robsonik20

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 321
Wysłany: 2012-05-07, 19:50   

Polski rząd ma daleko gdzieś EV, wolą nas rżnąć na akcyzie i podatkach za paliwa. :evil:
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-05-08, 16:40   

RaveN napisał/a:


Z tego co widzę, w Irlandii sprzedaż aut przeżywa sporą zapaść. Zarówno Renault jak i Nissan mają wysokie promocje na EV. Leaf kosztuje (z dopłatą) 25595 EUR, czyli ponad 107 tys. zł. W Polsce za tyle nie dostanie się nawet nowego i-MiEV, no i nie mamy także żadnej szybkiej ładowarki.
:arrow: Nissan Ireland


W tej cenie jest 5k bonusu od Nissana, 5k bonusu od rzadu oraz brak oplaty za rejestracje warty 3.5k. Ciekawsze jest jednak to iz na lokalnym rynku LEAF kosztuje teraz mniej niz podobnie wyposazony Focus czy Golf a mimo to nie sprzedaje sie najlepiej. Statystyki rejestracji aut sa publiczne i publikowane co miesiac:
Styczen - 4 sztuki
Luty - 2 sztuki
Marzec - 7 sztuk
Kwiecien - 7 sztuk
Czyli jak do tej pory 20 sztuk.
Zas w zeszlym roku zarejestrowano 45 sztuk i wyglada na to, iz ten rok bedzie podobny.

Renault zarejestrowal 9 sztuk a Mitsubishi 1
Z drugiej strony, to trudny rok, recesja i ludzie niechetnie kupuja nowe auta.
 
 
Robsonik20

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 321
Wysłany: 2012-05-08, 21:58   

Już się pogubiłem. Jaka cena wynosi po wszystkich rabatach?
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-05-09, 11:09   

Robsonik20 napisał/a:
Już się pogubiłem. Jaka cena wynosi po wszystkich rabatach?


25595Euro jednak nalezy pamietac ze auta ICE nie sa tak tanie jak w Polsce, najtanszy mozliwy kompakt (Kia ceed albo Hyundai i30) kosztuje 19000, zas najtanszy Golf kosztuje 21000. Oba te auta w podobnym wyposazeniu beda kosztowac tyle samo albo wiecej niz LEAF czyli kupno nowego auta elektrycznego nie wiaze sie z wiekszym wydatkiem niz diesel czy benzyna. Mimo to wcale nie sa masowo kupowane w Irlandii, przynajmniej do 30 Kwietnia nie byly.

Renault dorzuca dwuletnie darmowe wypozyczenie baterii, a mimo to tez kiepsko idzie im sprzedaz zas, nie mowiac juz o i-Mievach ktore calkiem nie wydaja sie sprzedawac (kosztuja 30K lub 26K jako Citrone C-Zero).

Czyli korzystna cena, duza siec ladowarek (jest ich wiecej niz EV), darmowe stacje ladowania w domu lub pracy, bardzo niskie koszty paliwa nie sa w stanie przekonac ludzi do przesiadki.
 
 
LeafOK

Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 56
Wysłany: 2012-05-09, 16:13   

To samo tutaj. Nissan obnizyl leasing o $90 miesiecznie. Niestety tu nie ma szybkich ladowarek a wolna trzeba kupic osobno $1000. Wyglada na to ze bedzie mala sprzedaz w nastepnych miesiacach cena bezyny spada a koszt EV duzo wyzszy niz benzynowego nawet o wyzszej jakosci
 
 
Robsonik20

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 321
Wysłany: 2012-05-09, 17:21   

Jestem ciekaw czy dałoby się kupić np leafa w Norwegii czy w Niemczech, zarejestrować go i ubezpieczyć go w danym kraju, przywieźć go do Polskich i jeździć na zagranicznych tabelach.
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-05-10, 15:40   

Robsonik20 napisał/a:
Jestem ciekaw czy dałoby się kupić np leafa w Norwegii czy w Niemczech, zarejestrować go i ubezpieczyć go w danym kraju, przywieźć go do Polskich i jeździć na zagranicznych tabelach.


Jako iz Norwegia nie jest czescia UE to moglby byc ciezko, ale nie ma problemu aby auta zarejestrowane w jednym kraju jezdzilo w innym kraju - problemem jest to ze aby zarejestrowac i ubezpieczyc w danym kraju trzeba w nim mieszkac.

Mozesz rozwazyc zrobienie czegos takiego jak ja, odczekac az auto nie bedzie podlegac VAT i kupic je z drugiej reki i legalnie sprowadzic. Granty nie wymagaja tego aby auto bylo uzywane po kupnie w danym kraju...
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 178
Wysłany: 2012-06-15, 14:32   

W maju zarejestrowano 9 LEAFow i 4 elektyczne Renault.

W sumie od 2007 roku zarejestrowano 117 elektrycznych samochodow w Irlandii.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12