SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi i-MiEV
Autor Wiadomość
LeafOK

Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 56
Wysłany: 2012-02-14, 19:21   

ircio3 napisał/a:
Należy przy tym zaznaczyć, iż aby naładować samochód, który stałą całą noc na dworze nie należy od razu podłączać go do gniazdka, tylko trzeba trochę przejechać i rozgrzać choć w niewielkim stopniu baterię.

czy to prawda ze i-MiEV nie na ma podgrzewania baterii. Leaf zaczyna podgrzewac przy -20C
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-02-16, 11:31   

LeafOK napisał/a:
czy to prawda ze i-MiEV nie na ma podgrzewania baterii. Leaf zaczyna podgrzewac przy -20C


Tak to prawda. W przypadku gdy są duże mrozy (poniżej -20 stopni) trzeba samochód naładować po jeździe, gdyż wtedy bateria jest w miarę podgrzana.
Natomiast gdy mamy jeszcze większe mrozy -30 i więcej to wtedy bateria może nie być ładowana.
 
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1224
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2012-02-16, 11:53   

Nie rozumię ostatniego stwierdzenia-odnosnie ładowania (-30).Wytłumacz proszę.
Układ samochodu na pewno przewiduje zmiany ze wzgledu na temperaturę.
Ładujesz i tyle.

Do ładowania mam kabel podgumowany-tak więc jest w porządku-wyciągam go i wpycham za każdym razem bez problemu.

Zwykły w izolacji PCV z którego farelke podłączałem przy -20 jak było gdybym chciał zmienic jego uklad-to by sie połamał zapewne-tak stwardniał
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-02-16, 14:39   

Pir-serwis napisał/a:
Nie rozumię ostatniego stwierdzenia-odnosnie ładowania (-30).Wytłumacz proszę.
Układ samochodu na pewno przewiduje zmiany ze wzgledu na temperaturę.
Ładujesz i tyle.

Do ładowania mam kabel podgumowany-tak więc jest w porządku-wyciągam go i wpycham za każdym razem bez problemu.

Zwykły w izolacji PCV z którego farelke podłączałem przy -20 jak było gdybym chciał zmienic jego uklad-to by sie połamał zapewne-tak stwardniał


Tak mam napisane w instrukcji obsług:

Ładowanie może być niemożliwe. (gdy temperatura akumulatora trakcyjnego spadnie poniżej -25, ładowanie zostanie ograniczone, aby chronić akumulator).

W takich warunkach zalecane jest ładowanie samochodu od razu po zakończonej jeździe.

Zresztą jak próbowałem kabel rozprostować to średnio się to dało zrobić :)
 
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1224
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2012-02-16, 15:36   

Teraz już wiem,że wynika to z instrukcji obsługi-i być może jest jakiś czujnik,który to zabezpiecza.
Wyglada na to,że mogli zrobić podgrzewanie baterii-ale z drugiej strony takie mrozy nie sa non stop,a pojazd kierowany jest na rózne rynki zbytu,i zgoła odmienne warunki-w takich sytuacjach konkretne partie są przystosowywane do panujących warunków.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1212
Wysłany: 2012-03-15, 20:12   

ircio3, nowy i-MiEV 2012.5 ma kabel EVSE 10 A i czas pełnego ładowania 8 h. Czyżby krok wstecz w porównaniu do wersji używanej przez Ciebie :roll: ?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-03-16, 12:23   

Właśnie zdążyłem się dowiedzieć. Mój ma 16A, ale tak na prawdę to bierze max 14,2A. Obniżanie do 10A pozwala ładować już prawie wszędzie*

Moim zdaniem jest to fatalny błąd !! Wydłużanie czasu ładowania mim o iż cena została znacznie zmniejszona jest bardzo fatalnym posunięciem. Mając okazję rozmowy z wieloma ludźmi, którym użyczałem samochód to 99% twierdziło iż 6 godzin to troszkę za dużo, teraz ten czas wydłuży się jeszcze do 8 to już w ogóle będzie kiepsko. Nie wiem czemu MMC postępuje tak dziwnie.

Ja z wielką chęcią widział bym tam zamiast Yazaki złącze Menekesa 3-fazowe, dzięki czemu byśmy skracali czas ładowania, a nie wydłużali go poprzez dawanie kabla o możliwości przesyłu niższych natężeń prądów !!
 
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1212
Wysłany: 2012-03-16, 13:32   

No niestety, w obecnym świecie sztucznie ogranicza się możliwości prawie wszystkich urządzeń w imię źle pojętego bezpieczeństwa.

Prawdopodobnie ładowarka w 2012.5 ma taką samą moc jak w 2011/2012 (zmniejszenie mocy z około 3 do około 2 kW nie byłoby zauważalne z punktu widzenia obniżania kosztów). Chodzi najprawdopodobniej jedynie o ujednolicenie wersji EVSE na wszystkich rynkach, a to wymusza wyrównanie do najniższego poziomu. Głupota.
Lepszym rozwiązaniem byłby wybór mocy/prądu ładowania tak jak np. w Tesla Roadster.

Sam w sobie port IEC 62196-2 Type 2 (Mennekes) niewiele zmieni, bo wymaga instalacji trójfazowej, terminalu ładownia i ładowarki trójfazowej. i-MiEV ma ładowarkę jednofazową i problemem jest sztuczne ograniczenie mocy ładowania. W USA setki, a może już tysiące osób przerabia sobie kable EVSE dołączane razem z Leafem, aby w pełni wykorzystywać moc ładowarki.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-03-16, 15:29   

RaveN napisał/a:

Sam w sobie port IEC 62196-2 Type 2 (Mennekes) niewiele zmieni, bo wymaga instalacji trójfazowej, terminalu ładownia i ładowarki trójfazowej. i-MiEV ma ładowarkę jednofazową i problemem jest sztuczne ograniczenie mocy ładowania. W USA setki, a może już tysiące osób przerabia sobie kable EVSE dołączane razem z Leafem, aby w pełni wykorzystywać moc ładowarki.


Chyba źle się wyraziłem :) Chodziło mi o to by też wymienić ładowarkę wewnętrzną na 3-fazową (chociaż na te 16A 400V). Przecież to niewielka zmiana (znacznie nie wpłynęłaby na cenę samochodu), a korzyści byłoby dużo więcej. Dzięki takiemu rozwiązaniu byśmy I-Mieva naładowali do pełna w niespełna 2-3 godziny.

To jest według mnie najlepsze rozwiązanie do popularyzacji elektrycznych samochodów:
Zmniejszanie czasu ładowania.

Przy dwóch godzinach ładowania i zasięgu na ładowaniu około 150km, można by spokojnie w jeden dzień dojechać z Wa-wy nad morze oczywiście z przerwami na zwiedzanie i jakieś jedzenie. Sądzę iż wtedy dużo więcej osób rozważałoby możliwość zakupienia takiego samochodu !
 
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-16, 18:07   

Ja nie widzę problemu, źeby sobie wstawić do auta EV taką ładowarkę trójfazową jako jeden z dodatkowych gadżetów.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1224
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2012-03-16, 22:50   

Samochod ten jest traktowany jako miejskie auto i w większości ladowany bedzie w nocy,czy jak potrzeba jeszcze gdzieś obrócić to i w dzień celem wydłuzenia zasięgu.

Zmniejszenie poboru zapewne jest w kierunku by móc podłączyć sie jak kolega pisze prawie wszędzie.Nie wszyscy maja zabezpieczenia powyzej 16A, badz instalacje nie sa nowe i nie pociągniesz i co wtedy?hm?

Tak ciagnąc mniejsza moc jesteś w stanie sie doladować,inaczej stałbyś na lodzie.

W innych krajach gdzie jest postawione HADEMO,a IMIEV ma wejscie z lewej pod nie,ładujesz się szybko i po klopocie,i wtym celu to jest.

Zapewne znalazłoby sie masę ludzi,którzy nie byliby w stanie naładowac auta bez zmiany instalacji.

Najlepsza bylaby ladowarka dopasowujaca sie do sieci i tak sterujaca przetwornica by ta oczywiście pociagnęła z 1 przewodu skrajnego bez przysiadania największy dopuszczalny prąd.

Ja rano wybieram sie w dłuąsza trasę-około 200km-i tez nie wiem jak wyjdzie mi po drodze,gdyż teraz mam 3.4kw a jak zabezpieczenia bedą słabe to będę musiał czekać x2 by dobić (2ładowarki pokładowe 48v/30A (z sieci 16A)).

Do tej pory ładowałem 12A (6A z sieci) i nie ma sensu pchać du zych pradów i skracać życia baterii bez potrzeby jeśli to nie konieczne.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-03-19, 09:58   

No tak mówisz prawdę, ale z racji tego iż często jeżdżę na różnego rodzaju konferencje i jakieś wydarzenia i podczas nich udostępniam ten samochód, to ludzie narzekają na zbyt długi czas ładowania (chodzi o domowe warunki ładowania). To jest dla nich na razie największa wada oczywiście poza ceną (obecnie cena spadłą i to o 1/3 także jest dużo lepiej).

Wiadomo iż zmniejszając pobór prądu do 10A spowoduje się iż ten samochód będzie można naładować prawie wszędzie (nawet przedłużacz z biedronki powinien wytrzymać :D ) bez większych problemów, ale dodatkowe dwie godziny spędzony przy gniazdku co dla niektórych nie będą zadowalające.

Zobaczymy niebawem co z tego wyniknie :)


Wczoraj elektrykiem przekroczyłem 10 000 km :) :)
 
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1212
Wysłany: 2012-03-22, 16:36   

ircio3 napisał/a:
Wczoraj elektrykiem przekroczyłem 10 000 km :) :)

Gratuluję!

Myślisz, że będziesz mógł przyjechać EV na zlot w Żyrardowie?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-03-23, 09:51   

RaveN napisał/a:
ircio3 napisał/a:
Wczoraj elektrykiem przekroczyłem 10 000 km :) :)

Gratuluję!

Myślisz, że będziesz mógł przyjechać EV na zlot w Żyrardowie?


Właśnie jak zobaczyłem datę to się zezłościłem, bo akurat w tym czasie jadę do Chorwacji na majówkę :( No i znowu nie będzie mi dane przyjechać do was :(:(
 
 
 
liszek

Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 92
Wysłany: 2012-03-23, 09:56   

Ale jedziesz chyba nie elektrykiem? :)
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-06-05, 13:26   

Około dwa tygodnie temu dałem 5 I-Mievów na przegląd. Poniżej przedstawię wyniki z pomiarów baterii:


1.
5870 km - przebyty dystans
90,5 % - stan naładowania akumulatora
43,2 Ah - pojemność aktualna akumulatora
Samochód stał całą zimę na parkingu i nikt nim nie jeździł.

2.
4677 km - przebyty dystans
68,0 % - stan naładowania akumulatora
43,4 Ah - pojemność aktualna akumulatora
Samochód stał całą zimę na parkingu i nikt nim nie jeździł.

3.
5564 km - przebyty dystans
74,5 % - stan naładowania akumulatora
41,8 Ah - pojemność aktualna akumulatora
Samochód stał całą zimę na parkingu i nikt nim nie jeździł.

4.
5891 km - przebyty dystans
87,5 % - stan naładowania akumulatora
41,8 Ah - pojemność aktualna akumulatora
Samochód garażowany i jeżdżony podczas zimy.

5.
11895 km - przebyty dystans
62 % - stan naładowania akumulatora
42,7 Ah - pojemność aktualna akumulatora
Samochód jeżdżony zimą, ale nie garażowany.


Co do wyników to według dealera mieszczą się one w normie, ale widać iż pojemność baterii jednak spadła (nie wiem jak z tego wyliczyć o ile procent). Wyniki testów były robione jeden raz i podawane były tylko dla tych wartości wyżej opisanych.
 
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1212
Wysłany: 2012-06-05, 13:51   

ircio3 napisał/a:
Co do wyników to według dealera mieszczą się one w normie, ale widać iż pojemność baterii jednak spadła (nie wiem jak z tego wyliczyć o ile procent). Wyniki testów było robione jeden raz i podawane były tylko dla tych wartości wyżej opisanych.

Hej, bardzo interesujące dane.

Nie znam metodologii pomiarów serwisu Mitsubishi, ale zakładając, że pomiary wykonano poprawnie, a podane wartości pojemności to średnia z pomiarów 22 połączonych szeregowo modułów LEV50-4, znajdujących się w i-MiEV, to spadek jest bardzo wysoki (szczególnie że auta mają dopiero nieco ponad rok i niewielkie przebiegi). Nominalnie producent podaje 50 Ah.

:arrow: Lithium Energy Japan "LEV50"

Auto 1: 86,4% (strata 13,6%)
Auto 2: 86,8% (strata 13,2%)
Auto 3: 83,6% (strata 16,4%)
Auto 4: 83,6% (strata 16,4%)
Auto 5: 85,4% (strata 14,6%)

Niewykluczone jednak, że nie są to średnie, a wartości najsłabszych modułów (wtedy spadek pojemności jest nieznany - może być dużo mniejszy). Należałoby teraz sprawdzić zasięgi auta, czy rzeczywiście spadły o około 15%.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-06-05, 14:01   

Co do aut 1-3 to tutaj zasięg spadł i to na pewno. Co do auta nr 5 to raczej niewielki spadek odnotowałem, gdyż mogę przejechać nim około 150km przy prędkości ok. 50-60km/h. W przypadku 3 pierwszych mogłem osiągnąć około 120-130km (wartości wyświetlane po naładowaniu auta do pełna na wyświetlaczu przy jeździe około 50-60 km/h).
Autem nr 4 się nie poruszam, ale wiem iż jest ono dość mocno eksploatowane (żółwik się palił podczas jazdy) i najwięcej jakiś czas temu udało mi się przejechać na nim około 125km.

Tak jak napisał Raven wydaje mi się iż te pomiary mogą być dla najsłabszych modułów w każdej z baterii.
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-06-06, 23:13   

hmm.. ciekawe to wszystko - to co będzie za rok? spadek o kolejne 10%?

w zimie w Berlingo EV zauważyłem znaczny spadek zasięgu na dużych mrozach (do 40km nawet), ale jak się ociepliło to wróciło do 80km czyli w sumie zasięg się nie zmienił
 
 
 
liszek

Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 92
Wysłany: 2012-06-07, 10:28   

Czytając o tych wielkich spadkach to aż mnie ciarki przelatują. Kupić auto za taką kasę i już po roku mieć mniejszy zasięg...
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-07-31, 15:16   

Jak tam sie imievy sprawują teraz? Bo będę kupował tego iona, a to to samo - ircio3 napisz cosik jak z zasięgami

A zima nie jeździłes z uwagi na ogrzewanie?
 
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-08-01, 09:24   

highend napisał/a:
Jak tam sie imievy sprawują teraz? Bo będę kupował tego iona, a to to samo - ircio3 napisz cosik jak z zasięgami

A zima nie jeździłes z uwagi na ogrzewanie?


Ogólnie auta sprawują się w dobrze, mimo iż wcześniej pisałem tam, że niby ich pojemność spadła. Mimo tego i tak potrafię nim przejechać około 150km :) W sumie teraz jest dość ciepło, to nawet i więcej bym pojechał. Niebawem chcę zabrać jednego na dłuższą trasę z Warszawy do Łodzi i zobaczę czy dam radę bez tankowania jechać.

W zimie też nie ma problemu, tylko trzeba się przestawić, bo zasięg będzie wynosił około 100km. (może nawet mnie jeżeli ktoś jest ciepłolubny).

Ja średnio dwa razy w miesiącu bez problemu pokonuję trasę 110-120km do 2h z prędkością około 65-75km/h. Także nie jest to jakoś tragicznie, a dużo taniej mnie to wychodzi niżeli podróż pociągiem, gdzie za ten dystans płacę ok 60zł (obie strony).
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-01, 12:00   

Dzięki za info :)
Mnie się bardzo podoba wersja USA imieva, bo jest większa i szersza i znacznie lepiej się prezentuje (inne zderzaki), co ciekawe z tego co czytałem, to szersze auto jest w środku o ok 10cm, ma dwie wycieraczki na przedniej szybie, ale sprzedaje się kiepsko - kilkadziesiąt sztuk na miesiąc w USA. Ciekawe czy mitsubishi opłacało się tworzyć osobna wersje na rynek usa
4 sierpnia na discovery będzie program o imiev
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-21, 22:37   

jeszcze dopiszę małą uwagę - pisałeś, że auto nr 5 nadal ma największy zasięg. Zauważyłem, że ma ono 11.000 przejechane, a pozostałe mają 5000 przejechane około.
Czyli sprawdza się zasada (podobnie jak w laptopie) - używasz to działa. Nie używasz (auto stoi) - to się psuje....

Swojego iOna zamierzam używać, tak więc nie martwię się :)
 
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-08-22, 09:38   

Takie wrażenie miałem jak wziąłem samochód na testy i przejechałem tak ok. 80km. (było to gdzieś w kwietniu).

Obecnie zasięg się wydłużył, gdyż jest ciepło, a jak wiadomo ze wzrostem temperatury autem elektrycznym można pojechać troszkę dalej :)

W przyszłym tygodniu jak będzie ładnie, to postaram się przejechać jednym I-Mievem do Łodzi bez tankowania i zobaczymy czy mi się taka podróż uda. (około 147km)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11