SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW i3
Autor Wiadomość
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-12-15, 14:28   

ircio3 napisał/a:

A co do RWE parkowania na miejscach RWE< to ludzie tam nagminnie stają i nic z tym nie da się zrobić. Tak samo jest z miejscami dla osób niepełnosprawnych. Jak ja kiedyś podjechałem do RWE i zobaczyłem, że 2 miejsca były zajęte, to zastawiłem oba auta podłączyłem wtyczkę i poszedłem na zakupy. Wróciłem po 3 godzinach i spotkałem policję i właścicieli aut.

Zgadnij kto dostał mandat :)


I bardzo dobrze. Ewentualnie mogłeś im zostawić za wycieraczką numer telefonu do siebie.
btw. ile mandatu dostali i na jakiej podstawie prawnej? :-)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2013-12-15, 16:17   

Co do kwoty mandatu to nie wiem.

Był znak D-18a a pod nim tabliczka, żę tylko dla aut elektrycznych na czas ładowania. No to ja się ładowałem, a oni czekali. To nie był odosobniony przypadek kiedy tak zrobiłem.

Raz jak zastawiłem jakieś auto to przyszedł do niego jakiś obcokrajowiec i chciał mnie bić :)
Różnie ludzie reagują....)

No, ale nie ma co zbaczać z tematu i zasięg 200km dla BMW i3 jest realny. Nie miałem okazji jazdy tym autem, bo jak pracowałem przy elektrykach, to dopiero mieli wprowadzać to auto w 2014 (sam z nimi o tym rozmawiałem), ale widać że zrobili to wcześniej.
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-12-16, 23:37   

Znak D-18a „parking — miejsce zastrzeżone" oznacza miejsce przeznaczone na postój pojazdu uprawnionej osoby. Pod znakiem D-18a mogą być umieszczone tabliczki określające użytkowników lub rodzaj pojazdów, dla których parking jest przeznaczony, np. tylko dla zaopatrzenia, tylko dla karetek pogotowia itp., ewentualnie z podaniem, w jakich godzinach wynikające stąd ograniczenia dotyczą innych uczestników ruchu.

Taryfikator mandatów na 2013r:
Niestosowanie się do znaku D18a - 100 zł

aczkolwiek na forum prawnym znalazłem:
"
Znak D-18a wraz z tabliczką T-29 nie mają mocy prawnej jeżeli nie są zastosowane wraz ze znakiem poziomym P-20.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 31 lipca 2002 r.
w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
(Dz. U. z dnia 12 października 2002 r.)

§ 52.
4. Znak D-18a "parking - miejsce zastrzeżone" oznacza miejsce przeznaczone na postój pojazdu uprawnionej osoby.

§ 90.
4. Znak P-20 "koperta" wyznacza stanowisko postojowe zastrzeżone dla określonego rodzaju pojazdów.


Zwrot miejsce zastrzeżone oznacza jedno, konkretne miejsce, więc jeżeli konkretne to należy je wskazać.
"

P-20 to namalowana koperta - była tam taka? Bo jeśli nie było to mandat dla parkujących spalinówek był bezzasadny... :/
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 37
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-17, 01:03   

w stolcu przy moscie Świętokrzyskim sa koperty i dwie ladwarki ,bardzo szerokie miejsca, duzo za szerokie ,a zaparkowac nie ma gdzie - jednak nie ryzykowalem ,bo a noz sie znajdzie jakis powalony straznik wiejski ,mimo ze po 22:00 juz i zadnego EV w promieniu 20km nie bylo :-P
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 949
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2013-12-17, 09:23   

"highend"
Cytat:
A niech się zwijają, ktoś inny przejmie pałeczkę.


Zwijają bo widocznie mało aut EV w naszej Stolicy!

a propo artykułu na temat jazdy testowej BMW i3
Testujac BMW kierowca zdziwił sie, że w miescie ma tak mały zasięg bez dodatkowego obciążenia i z włączonymi odbiornikami prądu na dodatek nie dojechał na lotnisko i musiał skorzystać z lawety gdzie auto odstawiono do salonu!

Po przeczytaniu takiego testu społeczeństwo bardzo szybko zniecheci się do EV.
.
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-12-17, 14:20   

domino napisał/a:
"highend"
Cytat:
A niech się zwijają, ktoś inny przejmie pałeczkę.


Zwijają bo widocznie mało aut EV w naszej Stolicy!

[...]

Po przeczytaniu takiego testu społeczeństwo bardzo szybko zniecheci się do EV.
.


masz odpowiedź. Polska prasa i tzw. "testy" są zazwyczaj anty-EV.
Skoro facet nie umiał jeździć elektrykiem i mu brakło prądu to nie jest powód, że całe auto jest BE i samochody EV są BE. Ale tłum ludzi czytający artykuł oczywiście tak to odbierze.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-18, 13:57   

ja bylem dzisiaj w bmw w eindhoven maja tam wersje z extenderem, ogolnie super autko te duze kola robia wrazenie, z tylu pok tapicerka bagaznika jest takie oczko mozna sprawdzic poziom oleju, reszta plynow z przodu, zbiornik paliwa tez.
co mie zadziwilo to takie rozwiazania jak wymiana zarowek kierunku i mgielnych w nadkolu, ale ogulnie dostep wszedzie ok
co mnie oburzylo duzy przeswit z nadkola pod maske, poprostu bloto bedzie pryskac bezposrednio pod maske z przodu :-? tak nie powinno byc. po obydwu stronach przedniego bagaznika sa zaslepki z materialem w srodku pod nimi jest pelno zbiorniczkow na plyny, mogli tez tam umiescic wlew paliwa, bylo by estetyczniej niz w karoseri z przodu. bagaznik trohe maly mogl by byc troche dluzszy, no i ten system dzwi :-? ogulnie w srodku bardzo przyjemnie :->
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 949
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2013-12-27, 12:42   

W poniedziałkowym (25.12.13r) wydaniu "Autoświat" bdzie przedstawiony TEST porównawczy BMW i3 zmierzy się z Nissanem Leaf i Renault Zoe.
 
 
GTX7 
GTX7


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-05, 18:12   

domino napisał/a:
W poniedziałkowym (25.12.13r) wydaniu "Autoświat" bdzie przedstawiony TEST porównawczy BMW i3 zmierzy się z Nissanem Leaf i Renault Zoe.


Dość ciekawy artykuł :-) - wreszcie coś o EV w popularnej prasie, jest szansa, że szersze grono ludzi dowie się, że w PL takie rzeczy są już dostępne. :-)

3 tygodnie temu byłem na jeździe testowej w Wawie, 143 km/h bez wysiłku na S8 udało się osiągnąć. BMW i3 to fajne choć niewielkie auto, szkoda że takie drogie w skromnej specyfikacji 165 tys pln brutto mi wyszło, a odbiór we wrześniu ;-( dopiero.

Wczoraj miły Pan zadzwonił, by poinformować, że od 1. marca ceny idą w górę i Navi wypada ze standardu :-(

Mają taką w miarę szybką ładowarkę 22kW przed salonem, ale pan powiedział, że i tak szybciej niż 7,4 kW na godzinę nie naładuje się go. Nie wytłumaczył dlaczego...
 
 
maciek127 

Wiek: 27
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 92
Wysłany: 2014-02-06, 14:59   

^^ pewnie operatora wina że jest tylko 7,4 ;) a nie 22
_________________
Zapraszam na blog motoryzacyjny www.TEST.AUTO.PL
 
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1210
Wysłany: 2014-02-06, 18:10   

Cytat:
Mają taką w miarę szybką ładowarkę 22kW przed salonem, ale pan powiedział, że i tak szybciej niż 7,4 kW na godzinę nie naładuje się go. Nie wytłumaczył dlaczego...

RWE pewnie tam stoi skoro 22 kW? BMW i3 nie ma po prostu pokładowej ładowarki o takiej mocy, żeby tyle pociągnąć. Jedyne rozwiązanie to mieć opcjonalny port DC combo 2 i znaleźć stację z takim wyjściem do ładowania w 20-30 minut przy 40-50 kW.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 65
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-07, 11:30   

Też wczoraj byłem na jeździe próbnej, boskie autko, pogadałem trochę i powiedziałem im by się pojawili na zlocie ev. Pewnie będą. Ze skrzyżowania startuje tak że jak byliśmy za, to inni właśnie wjeżdżali na pasy. L
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 37
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-02-07, 12:20   

bo takim elektrowozem latwiej operowac i nie ma zjawisk dzwiekowych jak w spalinowcu ,to i start jest zaskakujacy,
jednak przy tankowaniu zauwazysz roznice :-P
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 949
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2014-03-18, 12:16   

Znalazłem rzetelny artykuł o BMW i3

http://www.samar.pl/wiado...ow?locale=pl_PL
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-03-18, 20:31   

domino napisał/a:
Znalazłem rzetelny artykuł o BMW i3

http://www.samar.pl/wiado...ow?locale=pl_PL


Czy ja wiem czy rzetelny.
W tabelce porownawczej podali vmax leafa 144km/h.
Moj leci 160km/h. Taki maly szczegol.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Notoco 

Wiek: 47
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 140
Skąd: NL
Wysłany: 2014-05-16, 12:52   

Widzialem to BMW cacko na ulicy - mala uwaga, wszystkie byly kierowane przez kobiety (a widzialem ich z dziesiec (BMW nie kobiety ;) )
Ladne male i wyglada na ulicy oryginalnie. Nadwozie przypomina troche Audi A2.
Wyswietlacz troche kosmiczny.
Jest to autko typowo miejskie i taki chyba byl cel konstruktorow. I ta opcja z doladowanie (zwiekszanie zasiegu) bardzo przydatna. Ale cena w salonach niestety powala. Za takie pieniadze to uzywane Ampery mozna dostac.
Ja osobiscie celuje w Priusa plug-in szukam w uzywanych z rocznika 2012-2013 ale cizko o dobry i tani .... :)
 
 
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 65
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-16, 13:08   

Dziś po raz pierwszy widziałem i3 na ulicy w wawce, czyli na jednym skrzyżowaniu były dwa elektryki, co prawda tylko ja o tym wiedzałem ale zawsze! Pozdro. L
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 179
Wysłany: 2014-08-20, 17:41   

highend napisał/a:
domino napisał/a:
Znalazłem rzetelny artykuł o BMW i3

http://www.samar.pl/wiado...ow?locale=pl_PL


Czy ja wiem czy rzetelny.
W tabelce porownawczej podali vmax leafa 144km/h.
Moj leci 160km/h. Taki maly szczegol.


Liczniki w autach przeklamuja, byc moze fakt ze na liczniku mozna miec gora 160 km/h oznacza ze auto jedzie tylko 144 km/h.
 
 
MojaTesla 

Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 209
Skąd: Bodo
Wysłany: 2014-09-17, 23:56   

http://losyziemi.pl/polsk...naniu-i-elblagu
Beda w i3 montowac bankomaty :)
_________________
Tesla Model S 85 VIN54341
fb.com/MojaTesla
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2015-09-09, 17:51   

Czy ta wersja i3 z extenderem umożliwia jego powiedzmy w miarę łatwe wyjęcie czy jak już jest to jest na stałe zamontowany ?



PS. Czym jest zasilany ten Range Extender ? LPG czy benzyną ?
 
 
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 65
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-09, 20:57   

Benzyną, do zbiornika wchodzi 9 l i podają zasięg 120 do 150 km. L
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2015-09-09, 21:38   

Ten Range Extender to jaki to jest typ urządzenia prądotwórczego ? Prądnica ??? Jaki daje prąd ?
 
 
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 65
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-09, 22:31   

Wg danych technicznych z BMW jest to silnik spalinowy o poj. 647 cm3 i mocy 25 kW przy 4300 obr./min. Dwa cylindry, cztery zawory, nie podają czy łącznie czy na cylinder, nie podają danych prądnicy, ale najlogiczniej byłoby zastosować alternator prądu stałego o odpowiednim napięciu, tak by doładowywał baterię już bez innych regulatorów. Raczej nie przewidują doinstalowywania do wersii bez REX'a, tak więc łatwe wymontowanie raczej nie wchodzi w grę. L
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2015-09-09, 23:13   

Na zdjęciu widać,że i3 bez i z Extenderem nie różnią się konstrucją chyba. Tzn. ,że nie skonstruowali dwóch nadwozi tylko jedno. Jest miejsce na ten ekstender a conajwyżej elektronika może być inna, wiązka itp.

Zakładam zatem,że będzie możliwość przeróbki i3 na i3REX.

Zastosowany silnik spalinowy jest mniej ciekawy. Ostatecznie jest jakiś wałek który ma jakąś prędkość obrotową itp, itd. Dużo ciekawszy jest ten alternator !!!
Chociaż i ten spalinowy jest ciekawy. Czy ma chłodzenie cieczą(chyba nie),czy ma jakiś katalizator,czy jest nową konstrukcją czy jest "zdjęty z półki".

PS. Jest na forum jakieś i3REX ?
 
 
piotrc 
piotrc

Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 37
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-10, 07:06   

[quote="Jacky X"czy jest nową konstrukcją czy jest "zdjęty z półki".[/quote]


podobno to jest silnik od skutera:
http://www.scigacz.pl/BMW...nowe,17241.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11