SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot iOn - jeżdżę nim na codzień
Autor Wiadomość
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2714
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2012-08-21, 21:56   Peugeot iOn - jeżdżę nim na codzień

W ramach promocji sympatycznego dealera z Radomia stałem sie posiadaczem tego oto pojazdu...

Auto mam już zarejestrowane i ubezpieczone. Zrobiłem jak na razie 70km (w 2 dni).
Zakupy w TESCO (sporych rozmiarów: dwie zgrzewki wody po 6 sztuk, dwa duże opakowania z pampersami dla synka, ze trzy spore reklamówki, jeszcze kilka innych pojedynczych pakunków) udało się bez problemu zmieścić w dość małym bagażniku iOna. Więc na zakupy się sprawdza :)

Jak z jazdą i zasięgiem to się okaże. Ja jak trzeba klimę to ją włączam - nie pokonuję dziennie dystansów większych jak 70-100km, zatem jego zasięg 130-150km mi myślę wystarczy.

Liczę na pojawienie się Chademo w Polsce :) wtedy sobie pojeżdżę gdzieś dalej. Na razie sprawdzę pewnie za jakiś czas jak działa ECOMOTO.
Berlingami się nigdzie dalej nigdy nie zapuszczałem, tutaj mam zamiar użytkować go inaczej.

Auto jest małe, ale wygodne. Cisza oczywiście zabija. Przyspieszenie (jeśli mam taki kaprys) wbija w fotel od 0-50km/h i raczej mało które auto ma szansę. Ale ja jeżdżę spokojnie :)
TIRy w końcu mogę JA wyprzedzać, a nie ONE MNIE (ufff co za ulga!!!!)

Zawieszenie jest dość twarde - zobaczymy jak wytrzyma polskie drogi.

Wykończenie wnętrza - czytałem, że tandetne. Imho jak na małe auto - jest OK. Nie jest to Mercedes w końcu. Radio fajnie gra, klima pięknie chłodzi. Zupełnie normalny samochód do codziennej jazdy - bez kompromisów (oczywiście jak komuś starcza zasięg). Mogę nim jeździć wolno, szybko, itp :) . Jestem bardzo zadowolony :)

W ogóle to pierwsze auto w życiu jakie kupiłem całkowicie nowe w salonie. Powiem wam, że warto choć raz w życiu tego doświadczyć (z wrażenia w Radomiu nie umiałem nim na lawetę wjechać) ;)

Fotki:







Co mi się bardzo podoba:
- lakier perła biała metalik :)
- bardzo duże i wygodne lusterka boczne (podgrzewane) same się rozkładają/składają
- cisza (ale to chyba oczywiste)
- przyspieszenie i sama jazda (niby aż 15s do setki, ale empirycznie czuć że lepiej jedzie)
- mogę je ładować/doładowywać kiedy chcę :)

Co mi się mniej podoba:
- z racji, że auto jest wąskie - dziwnie się patrzy przez wąską przednią szybę ;)
- martwi mnie co będzie zimą (garaż pewny, ale co z ogrzewaniem vs. zasięg)
- z racji małych wymiarów co w razie kolizji jak wjedzie ktoś mi np. w tył - jeśli ktoś będzie siedział z tyłu wtedy :(
- na ładowarce z kablem mam smutny napis: 10A - co oznacza, że zapewne zamiast 5-6 godzin będzie się ładował 7-8 godzin :( - nie wiem, ale wydaje mi się, że to pudło (ładowarka? stabilizator?) z kablem może można zmienić na wersję 16A z iMIEVa? ktoś wie może?
 
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2714
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-21, 22:40   

już wiem, że puszka z kablem to tzw. kabel EVSE. Mogę sobie kupić wersję 16A (upgradowaną z LEAF'a) za jedyne $1027 z wysyłką do Polski (3400 PLN) - i wtedy będzie mi ładowało iOna prądem 16A bo jego ładowarka na to pozwala. Jeśli bym im wysłał swój EVSE to za $260 przerobią mi go, ale tylko do 13A. I tyle ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
camilos 

Wiek: 26
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 28
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2012-08-21, 23:44   

Nic tylko pogratulować i sprawdzić, jak sprawuje się w zimę, bo chyba to jest właśnie najważniejsze. Pięknie się świeci, oby więcej takich samochodów w Polsce.
 
     
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-08-22, 09:53   

No pogratulować zakupu :)

Oto kilka odpowiedzi jakie mogę Ci udzielić po użytkowaniu ponad rocznym I-Mievów (to jest to samo tylko inny znaczek na masce):

- martwi mnie co będzie zimą (garaż pewny, ale co z ogrzewaniem vs. zasięg)

Spokojnie jeżdżąc z włączonym ogrzewaniem można przejechać około 100-120km, no chyba że lubimy by nam było ciepło to 80km.

- z racji małych wymiarów co w razie kolizji jak wjedzie ktoś mi np. w tył - jeśli ktoś będzie siedział z tyłu wtedy :(

Mimo iż auto wygląda jak wygląda, to jak dobrze pamiętam dostało chyba ze 4* w jakiś testach, także źle nie jest, a poza tym trzeba patrzeć w tylne lusterko podczas hamowania i powinno w znacznym stopniu zniwelować się prawdopodobieństwo wjechania w tył.

- na ładowarce z kablem mam smutny napis: 10A - co oznacza, że zapewne zamiast 5-6 godzin będzie się ładował 7-8 godzin :( - nie wiem, ale wydaje mi się, że to pudło (ładowarka? stabilizator?) z kablem może można zmienić na wersję 16A z iMIEVa? ktoś wie może?

Napis 10A oznacza iżczas ładowania wydłuży Ci się o około 2h, możesz zakupić kabel na 16A (defakto będzie to max 14,2A bo tyle ładowarka w tym samochodzie może pobrać jak dobrze pamiętam), no ale koszta są stosunkowo drogie. Dziwi mnie, iż tak drogo znalazłeś ten kabel, mi się wydaje że gdzieś jak szukałem to był spokojnie o połowę tańszy, może w Holandii jak patrzyłem. Jak sobie przypomnę to dam znać.

Co do przyśpieszenia to też nie wierzyłem, że to auto ma 15s, ale sprawdzałem i jednak tak jest. A to dlatego iż na początkowych prędkościach mamy dostępny od razu prawie cały moment obrotowy, a później już niestety nie, wynika to z charakterystyk silników elektrycznych (szczegółów dokładnych nie podam bo już mi wyparowały po studiach).
 
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1061
Wysłany: 2012-08-22, 10:03   

highend, gratuluję!

Cieszę się, że jesteś zadowolony i założyłeś bloga.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo - to jest to prawdopodobnie jedno z bezpieczniejszych aut o takim rozmiarze. Z tyłu jest silnik, a pod siedzeniami pakiet akumulatorów i to się liczy przy zderzeniu z tyłu.

Jeśli chodzi o kabel EVSE - nie wiem, czy opłaca Ci się go przerabiać, albo kupować za taką cenę. Radzę Ci ze spokojem rozejrzeć się po ile są terminale garażowe - naścienne z wyjściem Type 1 - wtedy nie tylko będziesz miał dostępną pełną moc ładowarki, ale co nawet ważniejsze z punktu widzenia codziennego użytkowania - terminal z kablem (nie trzeba otwierać bagażnika).
Chodzi o coś takiego: terminal (w UK, gdzie jak wspomniałeś często bywasz jest kilku producentów, może znajdziesz okazję).
_________________
Samochody Elektryczne - www.SamochodyElektryczne.org
 
     
Robsonik20

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 317
Wysłany: 2012-08-22, 13:44   

Bardzo piękne autko, powiedz nam ile kosztowała Cię rejestracja, przegląd, ubezpieczenie ?
Mają jeszcze takie w przystępnej cenie? :mrgreen:
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2714
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-22, 20:20   

115km przejechałem od naładowania i pokazało jeszcze, że zrobię 17km - zostały dwie cegiełki na wskaźniku "paliwa" i zaczęły mrugać.... jazda normalna, w 70% trasa. Właśnie wpiąłem do ładowaaaaania powooolnego 10A.

Auto ma teraz przebieg 123km (w salonie w Radomiu już miało 8km przejechane)

co do pytań: rejestracja 180, przegląd jest na 3 lata dla nowego auta,
OC + AC w PZU 2900 PLN - musiałem AC z uwagi na kredyt.
najtaniej wychodziło w hestii (2600 PLN), benefia (2800 PLN), ale w pzu mam jeszcze pakiet szyba do tego :)
 
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2714
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-22, 21:13   

ircio3 napisał/a:
Dziwi mnie, iż tak drogo znalazłeś ten kabel, mi się wydaje że gdzieś jak szukałem to był spokojnie o połowę tańszy, może w Holandii jak patrzyłem. Jak sobie przypomnę to dam znać.


to ze strony evseupgrade.com. Oni po prostu kupują ładowarkę od Nissana, która ponoć kosztuje około $900 u dealera w USA i przerabiają na 16A i z przeróbką i wysyłką wychodzi właśnie ponad £1000....
 
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2714
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-22, 21:21   

RaveN napisał/a:

Jeśli chodzi o kabel EVSE - nie wiem, czy opłaca Ci się go przerabiać, albo kupować za taką cenę. Radzę Ci ze spokojem rozejrzeć się po ile są terminale garażowe - naścienne z wyjściem Type 1 - wtedy nie tylko będziesz miał dostępną pełną moc ładowarki, ale co nawet ważniejsze z punktu widzenia codziennego użytkowania - terminal z kablem (nie trzeba otwierać bagażnika).
.



hmmm....
np takie coś znalazłem, ale cena odstrasza. Z zalet ma licznik kwh ;)
 
 
     
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-08-23, 09:47   

Jeżeli zamierzasz naprawdę dużo jeździć (około 200km) dziennie to przydałby Ci się ten kabel, bądź taka ładowarka, w przeciwnym razie nie ma to sensu. Zrób sobie w domu licznik dwu-strefowy byś mógł auto ładować w nocy i będziesz miał jeszcze taniej.

Co do ceny za takie rzeczy to nie należą one do tanich, ale wiem iż można znaleźć coś taniej, tylko trzeba poszukać.
 
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2714
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-23, 11:21   

już mam taryfę dzień-noc (G12). Jakbyś znalazł gdzies taniej takie cuś - daj znać :)
 
 
     
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-08-24, 09:42   

highend napisał/a:
już mam taryfę dzień-noc (G12). Jakbyś znalazł gdzies taniej takie cuś - daj znać :)


Czekam na info od pewnego znajomego i jak coś będę wiedział to dam znać.
 
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2714
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-25, 00:10   

no to przekroczyłem 300km, a na jednym ładowaniu jestem w stanie zrobić 2x moją trasę - czyli 70km dziennie czyli mogę ładować co dwa dni. Czyli 140km na jednym ładowaniu :)

Troszkę muszę skorygować planowany miesięczny przebieg do wartości 1300-1500km, a nie 2000km jak wcześniej myślałem. No ale to i tak pewnie rocznie da 16.000km - co daje ok. 5500 - 6000 PLN zaoszczędzone na paliwie, które to drożeje ostatnio...
No ale ja go nie kupiłem po to by obliczać kiedy mi się zwróci (za 10 lat może ;) )

W mieście jego "wąskość" i super przyspieszenie początkowe pomaga szybko czmychnąć z pasa na inny pas jeśli jest taka potrzeba. Nawet w czasie jazdy w mieście z prędkością 40-50km/h gdy trzeba nagle przyspieszyć to mamy wystrzał jak z procy :)

O tirach już wspominałem (a na mojej trasie ich cała masa) - droga jest 4-ro pasmowa od Tychów do Bielska-Białej, fajna - ale usiana światłami i fotoradarami (nieczynnymi). Powoduje to, że podróż 35km trwa minimum 40 minut do godziny. Niestety nie da się tego przyspieszyć nieważne jakim autem się jedzie.
 
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1061
Wysłany: 2012-08-25, 09:00   

Ponieważ lato się jeszcze nie skończyło, profilaktycznie polecam Ci w gorące dni rzędu 40°C nie zostawiać nigdy iOna na kilka godzin na słońcu, co powinno uchronić Cię przed przedwczesnym spadkiem pojemności akumulatorów. W upalne dni staraj się zawsze znaleźć cień.

BTW. Możesz zrobić zdjęcie fragmentu instrukcji obsługi, w którym producent opisał zalecenia w stosunku do akumulatorów?
_________________
Samochody Elektryczne - www.SamochodyElektryczne.org
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2714
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-25, 10:39   

zdjęcie 4

przepiszę po swojemu bo tam trochę niewyraźnie wyszło:

- aby zoptymalizować okres eksploatacji aku głównego (czyli trakcyjnych) należy wykonywać pełne ładowanie co 15 dni. (rozumiem, że pełne to znaczy od pustego do pełnego) ? ciekawe czy jak stał u dealera od kwietnia czy ktoś dbał o to (wątpię)

- unieruchomienie samochodu na dłuższy czas - gdy auto jest nie używane należy wykonać pełne ładowanie co trzy miesiące....

czyli nie rozumiem - jak auto stoi to ładować co trzy miesiące (ale co jak NIE jest rozładowany?), a jak jeździ to wykonać pełne ładowanie co 15 dni.

nie stawiam iOn'a w słońcu - albo jest w garażu, albo tam gdzie zdjęcie wcześniejsze, a tam zawsze jest cień (kilkumetrowe tuje blokują słońce). Czasami jednak pewnie jak gdzieś pojadę to nie zawsze to będzie możliwe - mam nadzieję, że biały lakier odbija słońce i nie grzeje się auto.... Wiem też, że włączenie klimatyzacji chłodzi akumulatory - zgadza się?
Ostatnio zmieniony przez highend 2012-08-25, 10:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2714
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-25, 10:41   

i wszystkie ciekawsze zdjęcia po kolei, o ładowaniu zwykłym, szybkim, o holowaniu (jak się okazuje można iOn'a holować, no i o akcesoriach - można zamówić alarm, podłokietnik... itp). Alarm potrzebuję zamontować (wymóg polisy AC).














Ciekawe co to są te moduły izotermiczne.
 
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1061
Wysłany: 2012-08-25, 12:45   

highend napisał/a:
- aby zoptymalizować okres eksploatacji aku głównego (czyli trakcyjnych) należy wykonywać pełne ładowanie co 15 dni. (rozumiem, że pełne to znaczy od pustego do pełnego) ? ciekawe czy jak stał u dealera od kwietnia czy ktoś dbał o to (wątpię)

- unieruchomienie samochodu na dłuższy czas - gdy auto jest nie używane należy wykonać pełne ładowanie co trzy miesiące....

czyli nie rozumiem - jak auto stoi to ładować co trzy miesiące (ale co jak NIE jest rozładowany?), a jak jeździ to wykonać pełne ładowanie co 15 dni.

Dzięki.

Chodzi o to, że jak jest w 100% naładowany to stojąc bezczynnie rozładuje się w ciągu około 3 miesięcy i co taki okres należałoby go doładowywać na nowo, gdyby miał być przechowywany.

Natomiast pełne ładowanie 0-100% co 15 dni najwyraźniej ma służyć zwiększeniu trwałości (na co dzień najprawdopodobniej będziesz miał cykle rzędu 50-100%).

Nie widzę nic na temat tego jak długo auto może stać w z akumulatorem w pełni rozładowanym. W przypadku Leafa masz jakieś 2 tygodnie, zanim w akumulatorach powstaną nieodwracalne uszkodzenia.

Nie widzę również nic o tym jaka pojemność jest optymalna do przechowywania - ale biorąc pod uwagę typ akumulatora, pewnie około 80%. Np. gdy w weekend nie potrzebujesz pełnego zasięgu, to możesz go ładować do 80%, co da Ci kilkadziesiąt godzin tygodniowo nieco mniejszego obciążenia i potencjalnie większą trwałość.

highend napisał/a:
nie stawiam iOn'a w słońcu - albo jest w garażu, albo tam gdzie zdjęcie wcześniejsze, a tam zawsze jest cień (kilkumetrowe tuje blokują słońce). Czasami jednak pewnie jak gdzieś pojadę to nie zawsze to będzie możliwe - mam nadzieję, że biały lakier odbija słońce i nie grzeje się auto.... Wiem też, że włączenie klimatyzacji chłodzi akumulatory - zgadza się?


Spoko. Chodzi tylko o kilka dni w roku, kiedy jest naprawdę ciepło. Potencjalnie kilka godzin w najgorętsze dni na słońcu może być kluczowe i wtedy zabije Ci trochę pojemności. Na co dzień nie ma to znaczenia w naszym klimacie.

Klimatyzacja to chyba za duże słowo - jakiś wiatrak pewnie wymusi przepływ powietrza, ale nie wiem, czy działa on podczas postoju, gdy włączona jest klimatyzacja, czy tylko podczas ładowania i jazdy.
_________________
Samochody Elektryczne - www.SamochodyElektryczne.org
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2714
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-25, 13:53   

RaveN napisał/a:

Nie widzę również nic o tym jaka pojemność jest optymalna do przechowywania - ale biorąc pod uwagę typ akumulatora, pewnie około 80%. Np. gdy w weekend nie potrzebujesz pełnego zasięgu, to możesz go ładować do 80%, co da Ci kilkadziesiąt godzin tygodniowo nieco mniejszego obciążenia i potencjalnie większą trwałość.


no tak - tylko wtedy muszę iść i go wypiąć - trafić na moment w okolicach tych 80%


RaveN napisał/a:

Spoko. Chodzi tylko o kilka dni w roku, kiedy jest naprawdę ciepło. Potencjalnie kilka godzin w najgorętsze dni na słońcu może być kluczowe i wtedy zabije Ci trochę pojemności. Na co dzień nie ma to znaczenia w naszym klimacie.


nie strasz bo wczoraj było ciepło bardzo a on stał trochę na słońcu :/
a skąd będę wiedział, że spadła pojemność? poza mniejszym zasięgiem - ale czy na wskaźniku to się jakoś objawi?


RaveN napisał/a:

Klimatyzacja to chyba za duże słowo - jakiś wiatrak pewnie wymusi przepływ powietrza, ale nie wiem, czy działa on podczas postoju, gdy włączona jest klimatyzacja, czy tylko podczas ładowania i jazdy.


zobacz co pisze o szybkim ładowaniu w instrukcji (wkleiłem też), że może się klima samoczynnie włączyć. Wynika z tego, że jest potrzebna do chłodzenia akumulatora. Czyli w upalne dni warto jeździć z klimą włączoną (co jest logiczne ;) )

Nic nie pisze o uszkodzeniu rozładowanej baterii - ciekawe jak to się ma do gwarancji na nią.
 
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1061
Wysłany: 2012-08-25, 14:31   

highend napisał/a:
no tak - tylko wtedy muszę iść i go wypiąć - trafić na moment w okolicach tych 80%

W iOnie nie można tego zaprogramować za pomocą komputera pokładowego?

highend napisał/a:
nie strasz bo wczoraj było ciepło bardzo a on stał trochę na słońcu :/
a skąd będę wiedział, że spadła pojemność? poza mniejszym zasięgiem - ale czy na wskaźniku to się jakoś objawi?

Nie martw się. Po prostu w gorące dni w południe parkuj gdzieś w cieniu, włóż sobie za szybę matę odbijającą ciepło itp. i będziesz zabezpieczony. Generalnie nie ma na razie doniesień o niepokojącym spadku pojemności w naszym klimacie, ale lepsze warunki zawsze mogą się przełożyć na większą trwałość.
Nie wiem co oferuje wskaźnik w iOnie - trzeba by obadać (ale wątpię). Na razie obierz sobie na typowej trasie punkty charakterystyczne i zapisz ile energii ubyło ze 100%, gdy je mijasz. Za rok porównasz.

highend napisał/a:
zobacz co pisze o szybkim ładowaniu w instrukcji (wkleiłem też), że może się klima samoczynnie włączyć. Wynika z tego, że jest potrzebna do chłodzenia akumulatora. Czyli w upalne dni warto jeździć z klimą włączoną (co jest logiczne ;) )

Widziałem, ale mam wątpliwości, czy klimatyzacja użytkownika i klimatyzacja akumulatorów to to samo ;) . Np. w autobusie masz osobno układ klimatyzacji akumulatorów, kierowcy i pasażerów. Uruchomienie jednego nie musi oznaczać uruchomienia drugiego.
_________________
Samochody Elektryczne - www.SamochodyElektryczne.org
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2714
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-25, 15:54   

nie no gdzieś czytałem, że włączanie klimy również chłodzi aku, tak samo włączanie ogrzewania - je ogrzewa (zimą) - w sensie tam jest wiatrak, przez który przechodzi obieg powietrza z samochodu i jeśli jest klima to oczywistym jest, że to powietrze jest zimne.

nie ma żadnego ustawiania trybu ładowania :(
nie ma pilota (jak w iMIEV).

jak ktoś chce całą instrukcję obsługi to można ją ściągnąć z:
http://public.servicebox.peugeot.com/
zakładka "dokumenty pojazdu" w prawym górnym rogu.
występuje ona w 3 wersjach, moje auto jest z 04.2012 i mam starszą instrukcję, a tam jest już nowsza instrukcja (od 15.05.2012) - gdzie jest trochę różnic (głównie dopracowanie i doprecyzowanie pewnych opisów), ale największa różnica to pojemność aku i masa własna:

U mnie jest to 16kWh i 1120kg
w aucie od 05.2012 jest to 14,5kWh i masa 1055kg.

Ciekawe, że nigdzie o tym jeszcze nikt nie napisał ;) Chyba, że zastosowali inne ogniwa co pozwoli zachować zasięg (mniejsza masa) przy mniejszej pojemności baterii...
 
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1061
Wysłany: 2012-08-25, 16:47   

highend napisał/a:
ale największa różnica to pojemność aku i masa własna:

U mnie jest to 16kWh i 1120kg
w aucie od 05.2012 jest to 14,5kWh i masa 1055kg.

Ciekawe, że nigdzie o tym jeszcze nikt nie napisał ;) Chyba, że zastosowali inne ogniwa co pozwoli zachować zasięg (mniejsza masa) przy mniejszej pojemności baterii...

Tak, ciekawe znalezisko. Zmniejszono pakiet z nieco ponad 16 kWh do 14,5 kWh. To mogło dać oszczędność na poziomie 25 kg, a ubyło ponad 2x więcej :roll: . Nie wydaje mi się, żeby użyto innych ogniw (co najwyżej ich najnowszą wersję), bo używane w niektórych i-MiEV ogniwa SCiB przy tej pojemności dałyby wzrost masy.

Jeśli ulepszono inne elementy auta, np. poprawiono wydajność hamowania odzyskowego, to przy niższej masie zasięg może być w mieście podobny jak starsze wersje z pakietami 16 kWh. Mimo wszystko zmniejszenie pakietu mnie nie przekonuje :roll: .

i-MiEV w Polsce w najnowszej wersji 2012.5 ma nadal 16 kWh i waży 1110 kg i co ciekawe nominalnie ma tą samą cenę około 122 tys zł. To spora przewaga konkurencyjna.
_________________
Samochody Elektryczne - www.SamochodyElektryczne.org
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2714
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-25, 21:30   

Tutaj ciekawe informacje na temat zasięgu w różnych warunkach pogodowych i temperaturowych.
Po angielsku - strona kanadyjska. iMIEV w wersji USA (szerszy i dłuższy i na pewno ładniejszy).

Pisze tam też o żywotności akumulatorów, że po 5-ciu latach ma być spadek pojemności do 80%, a po 10-ciu latach do 70%. Ciekawe ile w ogóle te baterie wytrzymają.

Co ciekawe współczynnik Cx tego auta w wersji USA wynosi 0.35, a w wersji europejskiej 0.33 - tak więc teoretycznie wersja europejska (węższa) powinna mieć większy zasięg.
 
 
     
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2012-08-27, 08:59   

highend napisał/a:

- aby zoptymalizować okres eksploatacji aku głównego (czyli trakcyjnych) należy wykonywać pełne ładowanie co 15 dni. (rozumiem, że pełne to znaczy od pustego do pełnego) ? ciekawe czy jak stał u dealera od kwietnia czy ktoś dbał o to (wątpię)


Tutaj chodzi o to, by raz w miesiącu auto rozładować do poziomu dwóch kresek na wskaźniku i potem nieprzerwanie naładować do końca.

highend napisał/a:

- unieruchomienie samochodu na dłuższy czas - gdy auto jest nie używane należy wykonać pełne ładowanie co trzy miesiące....

czyli nie rozumiem - jak auto stoi to ładować co trzy miesiące (ale co jak NIE jest rozładowany?), a jak jeździ to wykonać pełne ładowanie co 15 dni.


Coś dziwnie napisane, z tego co pamiętam to w I-Mievie trzeba było auto rozładować do około 25-30% i nim nie jeździć, bo w takim stopniu ponoć bateria się wolniej zużywa, gdy auto sobie stoi. Postaram się to sprawdzić i dam znać.
 
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2714
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-08-27, 09:23   

no sprawdź. A co do EVSE to znalazłem coś takiego:

http://code.google.com/p/...OpenEVSE_boards

Czyli projekt otwartego EVSE o możliwościach lepszych niż fabryczne :)

można kupić gotowy zestaw za $150 + zapewne koszt wtyczki J1772.

wysyłka do Polski: $20
 
 
     
LeafOK

Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 56
Wysłany: 2012-08-28, 22:23   

highend napisał/a:
no sprawdź. A co do EVSE to znalazłem coś takiego:

http://code.google.com/p/...OpenEVSE_boards

Czyli projekt otwartego EVSE o możliwościach lepszych niż fabryczne :)

można kupić gotowy zestaw za $150 + zapewne koszt wtyczki J1772.

wysyłka do Polski: $20

gratuluje zakupu
trzeba to samemu zlozyc a dodatkowo dochodzi, obudowa, kabel zasilania, kabel z J1772.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11