SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot iOn - jeżdżę nim na codzień
Autor Wiadomość
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-10-22, 20:36   

gienek333 napisał/a:
Jest takie powiedzenie, że jak wszystkie sposoby zawiodą, to trzeba przeczytać instrukcję ;) .


i zadziałało, radio gra ;)

Teraz tak, błotnik, lampa, szyba przednia - bez problemu do kupienia
200, 600, 650 (nowa szyba) - ceny odpowiednio. Tyle, że ja mam lampy z dwiema soczewkami, a na allegro jest z jedną soczewką...
I teraz nie wiem czy kupić dwie lampy (i tak muszą być lampy europejskie) czy może wystarczy lewą lampę, a prawą da się przestawić-przerobić aby świeciła po naszemu. To do sprawdzenia jeszcze.

zderzaki są z imieva - więc też podpasują (miejsce na znaczek inne)
zderzak 300-400 PLN

maski nie ma nigdzie :(
tej szybki małej na lewym przodzie też nigdzie nie ma :(

zapytam w ASO o ceny, choć pewnie zwalą mnie z nóg - ale zapytać nie zaszkodzi? ;)

Co jeszcze potrzebuję: plastikowe podszybie do sklejenia, ale w sumie jest całe.

Fartuch podłużnicy - pofalowany, może da się wyklepać, a może trzeba znaleźć - sama podłużnica jest nienaruszona. Przez ten fartuch krzywo siedzi McPerson lewy i koło jest troszkę pochylone i strzela przy skręcaniu. Ciekawe czy wahacze/drążki nie pokrzywione.

W sumie tyle. Reszta to kosmetyka.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-10-23, 16:15   

Ceny w ASO:
- lampa lewy przod 2500
- szyba przednia 1900
- szybka trojkatna 650
- zderzak 2000

Ufff ;) odpada. Szukam z rozbitkow.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Elektryczny_Joe 

Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 52
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-24, 12:38   

Jak zwykle - ceny w ASO z wysokiego sufitu.
:mrgreen:
Nie pozostaje nic innego, jak kupno drugiego pacjenta, ze skasowanym tyłem i nietkniętym przodem.

A tak na marginesie - nie lepiej trzymać się jednej marki - w tym przypadku Leafa :?:
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-10-24, 20:24   

e tam, po co mi drugi. Sie okaże.
Póki co ładnie wygląda obok Leafa - podobne kolory mają.
Tesle bym kupował też srerbną ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-24, 21:27   

Srebrne się mniej grzeją i łatwo maskują brud :) .
 
     
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 63
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-24, 22:12   

Gienek333 przypomniał mi jedną z weselszych historyjek mojego życia, otóż w latach 70 mój ojciec otrzymał w pracy przydział na malucha, i w pociągu do Radomia gdzie odbierało się ten cud techniki - 126p czyli jednoosobowy, dwudrzwiowy, sześciokrotnie przepłacony - okazało się że w zasadzie wszyscy to tacy sami szczęśliwcy. Te dyskusje na temat wersji, wyposażenia i kolorów - wciąż brzmią mi w uszach. Na miejscu okazało się że na placu pod polmozbytem stoi z 1000 maluchów a wszystkie w jednolitym szarym/mysim kolorku. Już nigdy w życiu nie miałem tak praktycznego auta, brud powodował że autko robiło się matowe, a powyżej trzech milimetrów sam odpadał, wystarczało maks jedno mycie na rok. Sorka za spam ale nie mogłem się powstrzymać. Lolek
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-10, 20:25   

Trochę lipa się porobiła i nie mam czasu/środków na remont tego auta, może ktoś chce kupić? Dobre pieniążki.
Tak jak pisałem - auto technicznie, elektrycznie, mechanicznie jest 100% sprawne.
musi sie nim zaopiekować wyłącznie blacharz i lakiernik.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-02-02, 23:26   

rzepon napisał/a:
Akumulator z anglika nie pasuje do wersji europejskiej, ma winnym miejscu wlot powietrza chłodzącego z zestawu nawiewów kabiny.


Ty tak poważnie? :) I chciało by im się robić inne baterie/obudowy na anglię? ;)
a nawet jeśli... to przecież można spokojnie rejestrować angliki ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
rzepon 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-03, 01:04   

To była pestka, pomyśl jak się obuli robiąc szerszą wersję na USA przy tak niskiej sprzedaży.
_________________
http://www.evalbum.com/4085
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-02-03, 08:44   

rzepon napisał/a:
To była pestka, pomyśl jak się obuli robiąc szerszą wersję na USA przy tak niskiej sprzedaży.


i ta szersa wersja ma szerszy pakiet? :) mnie się wydaje, ze taki sam jak EU
auto szersze, pakiet ten sam.... w sumie głowy nie daję.

To co - anglika iOn'a nie da się przerobić na LHD z powodu baterii? :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 275
Wysłany: 2016-02-03, 08:47   

Jak nie tak jak tak?!?

_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-02-03, 09:12   

A kierunkowskazy jak włączysz ? Prowizorka jak smok :lol:
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 59
Wysłany: 2016-02-11, 15:54   

Jak wygląda ładowanie takiego auta w zimie (temperatura poniżej 10stopni w plusie )? Jest jakieś podgrzewanie aku jak jest ładowane na mrozie np? Jak z kosztami podstawowych części eksploatacyjnych typu hamulce , jakieś końcówki od układu kierowniczego , części zawieszenia itp . Ma to jakieś części wspólne z innymibardziej pospolitymi wcześniejszymi modelami ? Pytam bo poważnie rozważam zakup jednego z trojaczków.
 
     
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 59
Wysłany: 2016-02-14, 09:13   

Nikt nic ?
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1090
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-02-14, 12:42   

Przeczytaj cały wątek.
Wysil choć trochę.
Koledzy nie maja zamiaru produkować się po wtóre.
Jest wszystko opisane nie raz.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 59
Wysłany: 2016-02-14, 16:04   

Pir-serwis napisał/a:
Przeczytaj cały wątek.
Wysil choć trochę.
Koledzy nie maja zamiaru produkować się po wtóre.
Jest wszystko opisane nie raz.



No i Cię posłuchałem i przeczytałem wszystko (cały temat od A do Z) i straciłem tylko czas. Bo z pytań na które znalazłem odpowiedź w tym wątku to tylko że chyba można ładować w mrozie (małym prądem) bez uszczerbku dla aku ale lepiej ładować w cieple . Na temat cen części eksploatacyjnych i ewentualnej kompatybilności z innymi modelami nie znalazłem nic . Strata czasu .
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-02-14, 18:46   

Ładowanie li-ion przy -10^C = katowanie baterii, nie wolno tak robić.


Jeśli ładowanie li-ion na mrozie to po podłączeniu ładowarki prąd jest zużywany w pierwszej kolejności na podgrzanie pakietu do 0^C. Przynajmniej tak powinno być, kawałek drutu oporowego i dwa czujniki temperatury to nie majątek a umożliwi ładowanie w mrozach.

Pewnie proces ładowania rozpocznie się ileś minut po podłączeniu kabla (czas potrzebny na podgrzanie pakietu).

Jeśli jest to szybka ładowarka (kilkanaście kW) to dalsze podgrzewanie pakietu jest zbędne gdyż duży prąd ładowania podgrzewa naturalnie pakiet.

Ktoś nie pamiętam dokładnie w jakim pojażdzie pisał że przez noc podłączony samochód do ładowarki przy -15^C rano temp baterii wskazywała +2^C. Cała noc to wystarczający czas żeby bateria zrównała swoją temp. z temp. otoczenia. Więc musiała być podgrzewana.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
sbom

Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 13
Wysłany: 2016-02-14, 20:08   

Noc to za mało na zrównanie się temperatury otoczenia z temperaturą baterii.
U mnie przez 10 godz przy temperaturze otoczenia -5 , bateria schłodzi się z +14 do +1.
 
     
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 59
Wysłany: 2016-02-14, 20:15   

Chodzi mi oto czy w sposobie użytkowania producent coś wspomina na ten temat (ładowanie w ujemnych temp). Czy np tylko dopuszcza ale np traci się gwarancję lub coś w tym stylu . Ładowarka może wykrywa temp. i by chronić aku stosownie do niej ogranicza prąd ładowania lub najpierw je ogrzewa ? No nie wiem jak jeszcze mam zapytać . Prosiłbym o odpowiedź "pewną" najlepiej jakiegoś użytkownika tego samochodu . Sprawa dla mnie zasadnicza bo "garażuję" pod chmurką i w zimie nie mam jak ładować w ciepełku .

Jeśli w zimie mógłbym ładować na mrozie to dla mnie byłby to idealny samochód dla którego bez mrugnięcia okiem mógłbym zrezygnować ze spalinochodu .

sbom napisał/a:
Noc to za mało na zrównanie się temperatury otoczenia z temperaturą baterii.
U mnie przez 10 godz przy temperaturze otoczenia -5 , bateria schłodzi się z +14 do +1.


Garażujesz czy trzymasz na zewnątrz ? Piszesz o sytuacji bez ładowania ? A jak nim w takich
warunkach minusowych pojeździsz to do ilu się nagrzewa aku ?

Edyta:Z Twojej wypowiedzi wynika że do około 14-tu stopni tak ?
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-02-14, 21:51   

palo napisał/a:
Na temat cen części eksploatacyjnych i ewentualnej kompatybilności z innymi modelami nie znalazłem nic . Strata czasu .


jakich części eksploatacyjnych? Może w ASO zapytaj? ;)
co chciałbyś wymieniać w trojaczkach? Opony?

Kompatybilność z innymi modelami - ale o co chodzi? Trojaczki są takie same, imiev ma tryb "B" jazdy dodany i sterowanie klimą z pilota, c-zero i iOn tego nie mają.

Co do ładowania zimą to już masz odpowiedź.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 59
Wysłany: 2016-02-14, 22:06   

highend napisał/a:
palo napisał/a:
Na temat cen części eksploatacyjnych i ewentualnej kompatybilności z innymi modelami nie znalazłem nic . Strata czasu .


jakich części eksploatacyjnych? Może w ASO zapytaj? ;)
co chciałbyś wymieniać w trojaczkach? Opony?

Kompatybilność z innymi modelami - ale o co chodzi? Trojaczki są takie same, imiev ma tryb "B" jazdy dodany i sterowanie klimą z pilota, c-zero i iOn tego nie mają.

Co do ładowania zimą to już masz odpowiedź.


Tak jak pytałem wcześniej czyli jakie koszty części typu hamulce , zawieszenie układ kierowniczy .
Czyli jak krowie na rowie można ładować na mrozie bez konsekwencji ?
 
     
rzepon 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-15, 03:16   

Na stronie 82 instrukcji obsługi jest napisane "Jeżeli temperatura na zewnątrz spadnie
poniżej -25° C, ładowanie może okazać się niemożliwe."

Ja ładowałem przy -14 i nie garażuję auta, pakiet aku ma ogrzewanie i chłodzenie powietrzem tym samym co ogrzewa chłodzi kabinę tylko podczas ładowania jest przełączone na pakiet aku, tylko nigdy nie zaobserwowałem działania tego, po włączeniu auta do ładowania słychać przez chwilkę mocny przedmuch powietrza na zewnątrz "Rozpoczęciu ładowania może
towarzyszyć odgłos pracy wentylatora nawiewu powietrza. Jest to całkowicie normalne."

"Należy wykonać pełne ładowanie akumulatora co 15 dni dla zapewnienia optymalnego okresu eksploatacji. Aby ładowanie było pełne, należy postępować zgodnie z procedurą
ładowania normalnego (z domowej instalacji elektrycznej) nie przerywając jej aż do automatycznego zakończenia (zgaśnięcia kontrolki ładowania w zestawie wskaźników)."

Co do części to najlepiej porównywać ceny PSAvsMitsubishi bo są często spore różnice, końcówka drążka TRW 60zł, drążek Febest 170zł, tarcze 150zł
_________________
http://www.evalbum.com/4085
 
     
rzepon 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-15, 03:22   

instrukcja szybkie ładowanie
Podczas szybkiego ładowania klimatyzacja samochodu może włączyć się automatycznie aby
ochłodzić akumulator główny. Jest więc całkowicie normalne, że słychać odgłos
wentylacji na zewnątrz, a widok kałuży wody pod samochodem nie powinien nikogo dziwić.

Jeżeli temperatura zewnętrzna jest niższa od 0° C, czasy ładowania mogą być dłuższe.
Jeżeli temperatura zewnętrzna jest niższa od -25° C, ładowanie może okazać się niemożliwe
_________________
http://www.evalbum.com/4085
 
     
rzepon 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-15, 03:26   

I w czasie dużych mrozów powyżej -10 hamowanie odzyskowe po staniu auta całą noc przez kilka kilometrów było bardzo słabe, a przyśpieszenie bez zmian.
_________________
http://www.evalbum.com/4085
 
     
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 59
Wysłany: 2016-02-15, 09:23   

Pięknie .
O takie konkrety chodziło tym bardziej cenne bo od użytkownika "garażującego"pod chmurką .
Dziękuję bardzo . :-D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 12