SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
samochody elektryczne na allegro
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-07, 21:29   

mmazi napisał/a:
Chociaż zasięg Leafa 40kwh a Bolta 60kwh to niebo a ziemia ...
Pamiętaj że trwałość baterii Bolta i Leafa to przepaść, i brak Rapid Gate.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 65
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2019-04-08, 10:41   

PatrykS napisał/a:
mmazi napisał/a:
Chociaż zasięg Leafa 40kwh a Bolta 60kwh to niebo a ziemia ...
Pamiętaj że trwałość baterii Bolta i Leafa to przepaść, i brak Rapid Gate.

No nie wiem tylko w którą stronę. Może i Bolt nie ma problemów z szybkim Ładowaniem ale trzeba pamiętać że GM miał sporo problemów z pierwszymi modułami BECM z roczników 2016-2017. Jak Padnie to tylko import USA i kłopotliwa wymiana bo moduł jest przy baterii więc demontaz połowy auta będzie konieczny.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-08, 13:05   

Drobny napisał/a:
GM miał sporo problemów z pierwszymi modułami BECM z roczników 2016-2017
OK, to uściślę - trwałość ogniw, są dobrze chłodzone wodą jak w Amperze/Volcie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 108
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-08, 14:04   

Baterie to i ja w Sparku mam chłodzone/grzane. Ale to nie o to chodzi. Bardziej o to, że Boltem można pojechać troszkę dalej, nie myśląc czy już Outlandera trzeba, czy nie. Bo wątpie bym Boltem miał robić trasy 300+. Ale pojechać 100km do innego miasta i wrócić spokojnie bez obaw - byłoby fajnie, bo za darmo.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
cielak94 

Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 15
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-04-16, 21:37   

Panowie podrzućcie jakieś linki do aukcji z elektrykami. Dysponuje hajsem 15k-30kzł i nie wiem co kupić, czego szukać, a czego się wystrzegać...
Dzięki z góry za pomoc!
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 108
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-18, 14:21   

https://www.otomoto.pl/of...html#6dd736e842
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
cielak94 

Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 15
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-04-21, 17:01   

Dzięki bardzo za link!
Btw.
Opłaca się elektryka brać ? Nawet takiego starego Partnera electrique ? Chodzi mi o koszty ładowania z gniazdka, a przejechane kilometry. Bo myślałem też nad toyotą prius i zamontowaniu do niej lpg.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2238
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-04-21, 17:11   

Stare Berlingo Electrique zyzywa średnio 18kWh na 100 km. Zobacz na swojej fakturze za prad ile płacisz za 1kWh . Pomnożysz i wyjdzie Ci koszt przejazdu 100 km .
U mnie wynosi 0 zł ( bo mam na dachu panele fotowoltaiczne) .
A mam na sprzedaż Partnera Electrique :)
U poprzedniego właściciela wychodziło 6 zł/100 km .
Ogłoszenie wisi na FB
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 15
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-04-21, 21:10   

https://www.otomoto.pl/of...html#682e67ca94

Jakie jest zagrożenie przy zakupie takiego auta? EE i Rex to jest chyba idealne połączenie :mrgreen:
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 108
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-22, 08:17   

To było do przewidzenia ze pojawia się EE/PB zarejestrowane jako EE . Nie wiem czy jeśli Policmajster będzie się znał na autkach, czy nie wróci go na badanie , ale ja się nie znam, tylko sobie myśle 🤔

A wracając do tematu : w teorii rewelacja połączenie, w praktyce zasięg I3 do typowo miejskiej jazdy jest wystarczający. Jest taki sam jak w moim Sparku - wiec z doświadczeni mogę powiedzieć : jest ok. A raczej EE to nie jedyne auto w rodzinie, wiec rex wg mnie zbędny. Trzeba jednak w nim olej wymienić, od bać jak o Hybrydę.... . W czystym EE nic się praktycznie nie robi :)
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-22, 10:08   

mmazi napisał/a:
To było do przewidzenia ze pojawia się EE/PB zarejestrowane jako EE . Nie wiem czy jeśli Policmajster będzie się znał na autkach, czy nie wróci go na badanie , ale ja się nie znam, tylko sobie myśle 🤔

To, że się kupi EE nie znaczy że taki będzie. Mi przy przerejestrowaniu zmienili na EE/P. Mowa o Volcie.
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 15
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-04-22, 11:04   

Właśnie tego dotyczyło pytanie. Rożnica jest raka że Volt to jednak jakaś odmiana hybrydy i tylko taka wersja występuje a i3 występują jako czyste elektryki. Pewnie jak nie ma śladu o rex w dokumentach to przejdzie gładko w urzędzie. Jako niedogodność dojdą problemy z serwisowaniem części spalinowej.
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-22, 15:43   

Hakun napisał/a:
Pewnie jak nie ma śladu o rex w dokumentach to przejdzie gładko w urzędzie.

Z pewnością tak.
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 39
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 39
Skąd: celomS
Wysłany: 2019-04-22, 20:02   

Pierwsze rexy były rejestrowane jako EE, teraz już to nie przejdzie....chociaż zależy od dostarczonego świadectwa homologacji.
_________________
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 363
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-04-22, 22:21   

Napięli się z tym EE w polandii do stref czystego transportu. A Ioniq PlugIn w wersji poliftowej ma mieć tak ze w strefach pojedzie tylko na EV , w oparciu o nawigację.

Już widzę tępych urzędasów co im przez szarą komórkę taki stan rzeczy nie przejdzie , "bo ustawa".
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-22, 23:12   

kalex napisał/a:
A Ioniq PlugIn w wersji poliftowej ma mieć tak ze w strefach pojedzie tylko na EV , w oparciu o nawigację.
Ciekawe czy zrobi to również po 200km trasie...
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 363
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-04-23, 08:28   

Wystarczy po 50 km trasie i już pusty :mrgreen:
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 39
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 39
Skąd: celomS
Wysłany: 2019-04-23, 08:37   

To samo myśli bmw dla rexa - update systemu także dla starszych wersji.
_________________
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 222
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-04-23, 11:35   

Hakun napisał/a:
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-i3-rex-ee-w-dowodzie-rej-nawigacja-menu-pl-ID6BRNiR.html#682e67ca94

Jakie jest zagrożenie przy zakupie takiego auta? EE i Rex to jest chyba idealne połączenie :mrgreen:


BMW i3 REX z 2016 roku - cena bardzo atrakcyjna, a to dlatego, że to wersja USA (podejrzewam, że aukcje powypadkowe)

Ze zdjęć wynika, że to wersja z USA - ładowanie Typ1 CCS, widać w bagażniku leży EVSE typ1 i na foto gniazda ładowania, mimo założonych gumek widać, że to CCS1.

Wymiana CCS1 na CCS2 to koszt około 5 000 PLN. (zresztą tyle samo kosztuje zewnętrzna przejściówka)

Za 16 000 - 19 000 EUR można kupić BMW i3 wersję EU (bez REX, roczniki 2014-2015). I taka wersję bym wolał niż naprawionego z USA.
 
 
cielak94 

Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 15
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-04-24, 13:19   

Ktoś na forum takim czymś jeździ ? Jak się to sprawuje ?
https://www.olx.pl/oferta...html#6365772bb1
 
 
aisin 

Dołączył: 28 Kwi 2019
Posty: 1
Wysłany: 2019-04-28, 11:56   

Cześć wszystkim!
Zastanawiam się nad kupnem swojego pierwszego elektryka - poniższa oferta wydaje się ciekawa:
https://www.otomoto.pl/of...y-ID6BSB2m.html

Co o tym myślicie? Czy IONIQ EV to w ogóle dobry pomysł na początek? Auto służyłoby głównie do codziennych dojazdów do pracy (ok. 80 km w obie strony), zasięgu chyba powinno wystarczyć. ;)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1076
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-04-28, 14:27   

Wybór świetny, ale czy nowe w salonie są dużo droższe?
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 363
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-04-29, 08:12   

Nie widzę powodu żeby przepłacać 30 tyś zł . Takie "sztuki stoją w Holandii za około 25 tyś Eur.
http://www.handelsprijzen.nl/advertentie/auto/hyundai/ioniq/8978991/hyundai-ioniq-electric-comfort-prijs-excl-btw-4-bijtelling.html
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1076
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-04-29, 10:17   

A ta cena jest w końcu excl. BTW czy Incl. BTW? Bo ktoś się nie może zdecydować:
"Hyundai IONIQ - Electric Comfort | prijs excl. BTW | 4% Bijtelling
€ 24.950,- (Incl. BTW) "
 
 
cielak94 

Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 15
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-05-08, 00:02   

https://www.olx.pl/oferta...D5-IDyYlFs.html

Ktoś miał okazję jeździć smartem? Jak się to sprawuję? Jaka cena baterii ? Dał by radę zrobić pakiet z 18650 ? Jaki minimalny koszt takiego pakietu? z 12k ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11