Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Leaf 2 - możliwości komputera diagnostycznego
Autor Wiadomość
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
  Wysłany: 2020-04-17, 21:27   Leaf 2 - możliwości komputera diagnostycznego

Jakie są dostępne, możliwe do włączenia/wyłączenia opcje z poziomu komputera diagnostycznego w ASO? W Toyocie mogę poniższe opcje zmieniać takim komputerem - a w Leafie?
- możliwość wyłączenia sygnalizacji dźwiękowej zapięcia pasów dla kierowcy (dużo jeżdżę czasem po zamkniętym terenie)?
- możliwość ustawienia klimatu dla klimy?
- zamknięcie/otwarcie centralnego zamka (tutaj chyba Spy Pro to umożliwia?)?
- włączenie/wyłączenie niektórych funkcji?
- ....inne opcje, jakie??

Na youtube pokazują ludziska też tryb serwisowy menu w aucie - ale ciężko tam coś użytecznego spotkać i w wielu filmach mówią: "jest, ale nie ruszać". OK, ale jak "nie ruszać, bo nie wiemy", to nie ma po co tam wchodzić...
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-17, 21:36   

Centralnego zamka nie da się przypadkiem z menu auta zmienić?
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-17, 22:36   

Nie wiem - jeszcze nie wiem. Na screenach widziałem, że da się przez Leaf Spy Pro podobno, ale w menu auta - chyba nie(?).
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-17, 22:48   

Na pasy kupilem w China wpinki w gniazda . Za 3 zł
Generalnie nic nie zrobisz tym programem . No moze niektóre "pipkanie" bo Nissan jest gadatliwy . Ale od tego jest przycisk kolo kolumny kierownicy.
Blkoada centrlnego zamka , to normalneie ustawiamy w menu jesli chodzi czy ma blokować i kiedy odblokować - jak w wiekszości samochodow .
Nissan Spy jest jak juz pisałem dla maniaków kontroli dla kontroli . na poczatku mnie ciekawił po miesiącu znudził . Niewiel w nim jest do działania .

Niestety Leaf jest samochodem w tej chwili w fazie stagnacji . Nic nie zrobili by sie rozwijal jak cala branża .
Jest fajny ale juz nie innowacyjny , jego czas minął . wart swej ceny na pewno . Tylko nie ma co go przeżywać jak mrówka okres. nieaktualizuja nawet nawigacji . Już w Nissanie Juke jest lepsza.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-17, 23:41   

Bronek napisał/a:
Na pasy kupilem w China wpinki w gniazda . Za 3 zł
Generalnie nic nie zrobisz tym programem .


Zaletą wyłączenia pikania na pasy jest to ze w przypadku wypadku auto wie ze nie masz zapietych pasow i nie odpali poduszki w kierownicy czy desce.
Wpięcie czegos co symuluje zapiecie pasow komputer odczyta jako zapiete i odpali ładunki.

Mnie tez pikanie w BMW wkurza, ale nie wiem czy da sie wyłączyć...
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-18, 04:10   

Durna Tesla np potrafi sygnalizować nie zapięte pasy gdy masz torbę i to wcale nie ciężką na tylnym siedzeniu .
Nissan czasem głupieje i np pomimo zapięcia np z tylu pasów potrafi alarmować.

Te wpinki to takie przejściówki, bo pasażer się na parkingu szybciej wypnie i to pipka i pipka nawet jak wysiądzie . Trzeba dać Park.
Nie polecam a tylko przypominam że można bo się nie sygnalizacji wyłączyć

Wyłączenie przyciskiem od razu wyłącza też ostrzeganie na ekranie. Nissan jest czasem głupkowato skonfigurowany.
Wyrazem tego jest brak pełnego ustawiania kierownicy , wybiórcze podswietlenie na drzwiach itd...
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-18, 08:47   

Myślę, że skoro w 9-letniej Toyocie się da, to w Nissanie na bank też się da wyłączyć sygnalizację pasa - tylko do tego niezbędny jest komputer diagnostyczny. W Toyocie to mogę włączać/wyłączać dla każdego siedzenia z osobna.
Te zapinki to są IMHO dobre dla kogoś, kto i tak jeździ bez pasów - ja zawsze pasy zapinam, poza wyjątkami np. na zamkniętym parkingu.
A tak na marginesie, to kiedy się włącza w Leafie ten sygnał: w Toyocie mam powyżej 20 km/h, a w Leafie też tak jest czy inny zwyczaj?


...a tak swoją drogą, to do klikania w kółko "OK" (lub Anuluj) za każdym razem po odpaleniu Leafa już się przyzwyczailiście, czy to olewacie?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-18, 09:45   

Nikt Ci nie każe w to klikać. W sensie dopiero gdybyś chciał korzystać z tego ekranu, to musisz kliknąć. Kamera parkowania i radio działają bez klikania.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-18, 09:57   

No tak, wiem, choć to irytujące - wystarczyłoby, żeby był komunikat z okienkiem: "nie pokazuj więcej", zgodzić się i już.
Swoją drogą - jest jakaś różnica czy się kliknie OK czy Anuluj?
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-18, 10:32   

Możesz to wyłączyc w opcjach , podobnie ja asystenta pasa , ostrzeganie przed pieszym i hamowanie awaryjne . Tylko ,że to zaprzecza sensowi istnienia tych systemów .
Wkurw...ia ale cos za coś .
ten mój nawet lepiej radarem widzi jak cofam czy z boku cos nadjeżdż niz Tesla !

Weź to wyłącz jak jest i czasem ratuje dupe. , . Podobnie z klimą powinna chodzić non stop . Ale to zużywa benzyne lub energię .... tak z 2 zł i.... :mrgreen:
Oczywiście "janusze biznesu" wypruwali kiedys nawet poduszki powietrzne, bojąc sie ich eksplozji .
A Automat to sie psuje i auto wiecej pali ... Niestety żyjemy w takim smiesznym swiecie .

Sa tacy przewrażliwieni ,że sentry mode i lokalizacja im przeszkadza , no bo żona wie gdzie Szanowny do Krystyny pojechal itp :mrgreen: Lub w jakiej to Agencji bywa .

Ale faktycznie Nissan pipka jak cholera Ja bym mu do pipadło odlączył ale bez utrary funkcji na ekranie .
I tak moge wyłaczyc np sygnał jazdy do przodu taki gwizd do 30 km/h w nowych ponoc juz sie nie da ???
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-18, 10:45   

Bronek napisał/a:
Możesz to wyłączyc w opcjach , podobnie ja asystenta pasa


Ten komunikat o zbieraniu danych po odpaleniu? Eee... naprawdę?

Bronek napisał/a:
moge wyłaczyc np sygnał jazdy do przodu taki gwizd do 30 km/h w nowych ponoc juz sie nie da


Nie wiem - ale się dowiem :mrgreen: Bo jeśli da się wyłączyć - to wyłączę. Podobnie jak "pipkanie ciężarówki" na wstecznym.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-18, 11:02   

komunikatu nie da rady .przynajmniej ja nie wiem Bjorn Nyland tez poległ swego czasu.
Pipkanie cofania zostawilbym bo akurat to jest pod hypermarketem przydatne.
A sygnal jazdy do przodu bym wzmocnił z podobnego powodu
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2020-04-18, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
papamila2

Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 35
Wysłany: 2020-04-18, 11:04   

Hermes napisał/a:
Bo jeśli da się wyłączyć - to wyłączę

tylko pamietaj, jeśli nie daj Bóg trafisz pieszego na małej predkości, a on powie ze nic nie słyszał,
to sprawdzą a wtedy...☠
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-18, 12:07   

Ale piesi nie słyszą spalinówki, bo albo głuchy albo "jestem na pasach i mam d.pie czy coś jedzie". Zauważcie, że nawet rodzice w dzisiejszych czasach nie uczą dzieci, żeby - co z tego, że jest na pasach! - nie patrzyły, czy coś jedzie. Jakieś dziwne przekonanie, że "mam rację, to jestem nieśmiertelny". A potem co takiemu w trumnie ze stwierdzenia, że "miał rację"...? :shock:
A póki co mi wiadomo, to nie ma obowiązku pipkania: jest zalecenie - a obowiązek ma być, więc albo proszę jakieś uzasadnienie konkretne albo nie dorabiajmy teorii do czegoś nieistniejącego.
Tak jak niektórzy straszą, że w Polsce jakiś ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania, bo opony ktoś o 1 rozmiar szersze założył: wierutna bzdura. ;)
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-18, 18:06   

Konkretne uzasadnienie jest takie : Idzie ktoś środkiem parkingu i jak zatrąbisz to Cie słusznie opierdzieli. Do tego wzbudzisz agresję. A tak usłyszy cos dziwnego ,co go może przekona by Ci zlazł z drogi .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-18, 18:32   

Coś "dziwnego", to mi się kojarzy, że usłyszy ryk osła :lol: I jak będzie możliwość, to może sobie wgram. :mrgreen:
A gwiżdżenia (do przodu) nie usłyszy albo usłyszy zmieszane z szumem opon - i stwierdzi: a to jakieś auto, to... pójdę dalej, nie zejdę.
Natomiast gwarantuję, że na osła to by zszedł z drogi... :lol:
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-18, 19:02   

Jeżdże juz jakis czas takimi cichymi to wiem ... jak to utrudnia zycie dla "zombi" zes sluchawkami w uszach lu wlepinym wzrokiem w smartfon .
W Tesli jest gorzej . Dlatego chyba w nowych dali głośnik symulacje nawet z Monty Python,em patataj patataj :lol:
Głupio jest trąbić na starsza osobę . Dotyczy to też cichych hybryd i spaliniaków
. Powinien być taki delikatny dźwięk - na rządanie . Np : słodkie " spierd...j skarbie"
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2828
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-04-18, 19:43   

Bronek napisał/a:

. Powinien być taki delikatny dźwięk - na żądanie . Np : słodkie " spierd...j skarbie"

To Was zaskoczę , pierwsze EV z PSA z lata 1996-1998 miały dwa sygnały dźwiękowe. Standardowy w lewej manetce ( jak to u francuzów) oraz w prawej manetce tzw cichy - coś ala brzęczyk - własnie dla pieszych .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-04-18, 20:59   

jas_pik napisał/a:
To Was zaskoczę , pierwsze EV z PSA z lata 1996-1998 miały dwa sygnały dźwiękowe. Standardowy w lewej manetce ( jak to u francuzów) oraz w prawej manetce tzw cichy - coś ala brzęczyk - własnie dla pieszych .
Ampera też ma ostrzegacz - przycisk w lewej manetce. Normalny klakson ma tam gdzie i Maluch miał.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-18, 22:28   

I to byłoby fajne, zamiast ciągłego bzzzzz... albo pi-pi-pi :lol:
 
 
papamila2

Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 35
Wysłany: 2020-04-18, 22:34   

Cytat:
niektórzy straszą, że w Polsce jakiś ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania, bo opony ktoś o 1 rozmiar szersze założył: wierutna bzdura.

zdziwiłbyś sie , bardzo,
20 lat temu w wypadku z moim udziałem zginęło 3 ludzi,
nie masz zielonego pojecia jak skrupulatnie prokuratorzy sprawdzali auto, mnie i całą resztę okoliczności.
To były kwestie przepisów, winy itp.
Ubezpieczyciel pojazdu ma jeszcze zaplacic, a im kasa wieksza tym większa determinacja żeby sie z tego wykrecić

nie strasze, przestrzegam bo spotkalem sie osobiście z nadgorliwoscia, idiotyzmami a trudno z tym walczyć jak np. zostaniesz zatrzymany do wyjaśnienia, albo z tytułu wydumanych nieprawidłowości ubezlieczenie nie dośc ze nie wylłaci ci 150.000 to jeszcze obciazy cie 50.000kosztów i przyzna rente dożywotnią poszkodowanemu
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-18, 23:02   

W sądach - to jest inna rzeczywistość. I wszystko zależy czy i jakiego masz adwokata. Słowem: jak masz dobry papier, który mówi, że jako łysy 40-letni facet, jesteś jednak 25-letnią długonogą blondynką z dużym biustem - to papier jest ważniejszy. Ważniejszy niż to, co sędzia widzi. Bo na to co widzi "podkładki" nie ma, a natomiast papier sam w sobie taką podkładką jest. Proste. A że nieprawdziwe...
Są wreszcie tzw. "biegli", którzy zwykle (powiedzmy w 80% przypadków) są takimi "specjalistami" na papierze głównie, bo nigdzie ich nie chciano zatrudnić za normalne pieniądze, to zostali biegłymi. Za grosze. I jeden biegły mówi "tak", a drugi rabin (tfu! biegły) mówi "nie".
Wiecie ile Sąd zasądził wynagrodzenia biegłemu tłumaczowi za 3-godzinną rozprawę? 18 zł!! OSIEMNAŚCIE ZŁOTYCH! Bo zdaniem sądu "nie pracował zbyt dużo" na rozprawie. :shock: I jak ten biegły ma być "normalny" i jednocześnie "fachowcem"??
Inny przypadek: "biegły" wycenia komputer - ot taki normalny, zwykły domowy PC. Skasował sąd (ten biegły był cwany) na 800 zł, bo "pracował 14 godzin" przy wycenie! Jak to mówią: jak kuba bogu, tak bóg kubie. I kto za to płaci? My. Za głupotę i bezmyślność - jednej i drugiej strony.

Także sądy to i owszem, ale tutaj się szuka dziury w całym i podważa wszystko. I niestety często przegrywa ten uczciwy i prawdę mówiący, bo był przekonany, że prawda sama się obroni, nie wziął adwokata lub wziął złego - takie życie. :-(
Przy czym jakoś trzeba żyć: przejmując się zbytnio, trzeba by się zamknąć w klatce, nie jeść, nie oddychać itp. Cóż... w sumie prawie tak (aktualnie) jest... :-(
Ostatnio zmieniony przez Hermes 2020-04-18, 23:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-04-18, 23:03   

Jestem za takimi rozwiazaniami jak w w/w samochodach .
O taki dźwięk / muzyka np : https://youtu.be/eU_xEHdZACM?t=0m13s

PS Koledze bieżnik mierzyli i ciśnienie w oponach itd ...po wypadku jak go znioslo i przywalil w inne auto
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2020-04-18, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-04-18, 23:08   

Dobre! :mrgreen: :lol: :lol:
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-04-19, 06:16   

Zastanawiające jest to, że jeszcze tego auta nie masz, a już Ci przeszkadzają jego dźwięki. Może gdybym jeździł z otwartą szybą to istniałaby szansa, że by mi przeszkadzały. Ale praktycznie nigdy tak nie jeżdżę, więc mam to gdzieś. Te dźwięki nie są ani przesadnie głośne, ani irytujące, a leaf II jest nieźle wygłuszony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12