SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Porównanie kosztów różnych aut na długim dystansie
Autor Wiadomość
Arek_polska

Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 8
Wysłany: 2017-08-14, 21:35   Porównanie kosztów różnych aut na długim dystansie

Hej, jestem całkiem nowym "nabytkiem" tego forum ;) przeczytałem już bardzo wiele jego wątków. Przeczytałem bardzo wiele innych stronek, filmów na YouTube kilkanaście. Nie znalazłem typowego porównania np. Koszt przejechania 100km, 500km i 1000km różnymi butami. Powiedzmy Ampera, Prius, Leaf. Na temat pierwszych 100km można poczytać, ok. Ale jak wypada ich ekonomia przy dłuższej trasie...???

----------------------------------------------------------
Edit: Wątek wydzielony z tematu Opel Ampera.
----------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2017-08-14, 22:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-14, 22:04   

Miedzy Ampera, a leafem sa zapewne niewielkie różnice, gdy jedzie ten sam kierowca w ten san sposob. W Amperze nie musisz sobie zawracac glowy fundamentalnym pytaniem:
A co, jak mi sie skonczy prad...?
_________________
 
     
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-08-14, 23:36   

Leaf z założenia nie jest samochodem na trasę aczkolwiek są napaleńcy (w tym ja) co mogą jechać dalej niż dzienny zasięg.
Jak dobrze pokombinuję jestem w stanie przejechać trasę 200 km za 10 zł (jak na razie rekord w jeden dzień miałem 250 km, a w ostatnie 2 miesiące zrobiłem 4800km co kosztowało mnie ok 120 zł). Wszystko zależy od infrastruktury płatnej i bezpłatnej ;)
Zazwyczaj nie przekraczam 100km/h. Przy wyższych prędkościach ponad 130km/h zasięg potrafi spaść o połowę. Klimatyzacja/ogrzewanie też ma na to wpływ.

@ Pawel - prąd mi się jeszcze nie skończył :-P
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 311
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-15, 08:30   

Takie porównanie kosztów jest bez sensu, bo te auta służą do innych celów. Wiadomo, że leaf wygra, bo nigdy nie spali ani kropli paliwa. Ale będzie to okupione kilkugodzinnym wydłużeniem czasu przejazdu na trasie rzędu 200km (jeśli w okolicy nie ma chademo). To auto jest świetne jako drugie auto w rodzinie, przejeżdżające kilkadziesiąt km dziennie. Ale jako główne auto się nie nadaje. Natomiast ampera i prius mogą przejechać ile tylko chcesz, ale w zależności od dystansu spalą już paliwo, więc koszt przejazdu będzie wyższy. Prius przejedzie mniej na prądzie, więc koszt przejazdu na pewno będzie miał najwyższy. Ale cena zakupu znacznie niższa niż ampera czy nawet leaf. Więc jeśli liczysz tylko koszty a nie patrzysz na wielkość auta, wygodę, itp, to musisz sam pomyśleć do czego to auto będzie Ci służyło, ile km będziesz jeździł dziennie i samemu sobie policz, jakie będą koszty. Uniwersalnej odpowiedzi nie ma.
 
     
Arek_polska

Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 8
Wysłany: 2017-08-15, 08:31   

No a jak policzyć ile kosztuje mnie naładowanie Ampery z domowego gniazdka? Bardzo interesuje mnie to auto i szczerze myślę o zakupie lecz z uwagi na dużą ilość wyjazdów, średnio dziennie 100km. Muszę jakoś przekalkulować ekonomię zakupu :-)

------------------EDIT-------------------
Leaf nie wchodzi w grę. Myślę głównie o Amperze ew. Prius. Autem robię 30km, później stoi kilka h, czasami ok 10km wkoło komina i powrót 30km. Prędkość max 110km/h.

Widzę że Prius ładny, w cenie to max 10k na jego korzyść. Myślę o aucie nie starszym jak 2012.
Ostatnio zmieniony przez Arek_polska 2017-08-15, 08:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 311
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-15, 08:41   

Średnio w elektryku licz 8pln/100km. Tak realnie, bez kombinowania z jazdą o kropelce, bez drugiej taryfy, itp. W amperze jakieś 60-70km bez problemu przejedziesz na prądzie. Później już spaliniak. Mówię o normalnej jeździe, a nie 50km/h metr za tirem
 
     
Arek_polska

Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 8
Wysłany: 2017-08-15, 08:56   

Vwir mówisz o koszcie prądu czy już wliczasz w to jakaś benzynę z doładowania?
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 311
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-15, 09:08   

Nie, mówię o koszcie samego prądu. Tyle mi wychodzi w leafie. W amperze niech się wypowiedzą właściciele amper, ale pewnie wyjdzie podobnie. Może ciut więcej, bo ampera jest cięższa. Do 60-70km pojedziesz na prądzie i wtedy koszt taki jak pisałem. Później odpala się spaliniak i wtedy spalanie paliwa jak w benzyniaku.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1425
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-15, 09:28   

vwir napisał/a:

Nie, mówię o koszcie samego prądu. Tyle mi wychodzi w leafie. W amperze niech się wypowiedzą właściciele amper, ale pewnie wyjdzie podobnie. Może ciut więcej, bo ampera jest cięższa. Do 60-70km pojedziesz na prądzie i wtedy koszt taki jak pisałem. Później odpala się spaliniak i wtedy spalanie paliwa jak w benzyniaku.
Potwierdzam. Jedno ładowanie Ampery od zera do pełna to ok. 12kWh, czyli przy 60gr/kWh jakieś 7zł.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Arek_polska

Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 8
Wysłany: 2017-08-15, 15:28   

No to już jakaś informacja. Zastanawiam się na ile taki zakup jest w stanie się zwrócić podczas codziennego użytkowania. Robię ok 3000km miesięcznie, głównie trasy do 100km. Obecny diesel pali 6l na 100km. I mimo że łatwo można to policzyć zastanawiam się nad elementami typu kwestia ładowania, czy innych elementów które trzeba wziąć pod uwagę. Ładowanie nie problem, wszędzie gniazdka ale trzeba myśleć, robić, brać pod uwagę.

PatrykS jesteś zadowolony? Kupił byś to auto (Ampere) jeszcze raz?
 
     
Elektryczny_Joe 

Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 52
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-15, 17:04   

Leaf to auto miejskie, tak zostało zaprojektowane, że do miasta jest idealne, zwłaszcza jeśli w tym mieście masz stację CHAdeMO. Kupowanie tego auta z myślą o trasach jest nieporozumieniem, i wynika głównie z braku innych, rozsądnych propozycji w salonach.
Poza tym, jeśli masz sprawnego diesla, który pali w cyklu mieszanym te 6 litrów - to dałbym sobie spokój z szukaniem używanego elektryka bez gwarancji. Chyba, że lubisz wyzwania ...
:) :) :)
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 311
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-15, 20:54   

To ja jestem jakiś dziwny, bo sprzedałem diesla spalającego 5l/100km i kupiłem elektryka. Drugi raz zrobiłbym tak samo, bo przyjemność z jazdy i brak smrodu w garażu po każdym odpaleniu auta jest nie do przecenienia. Nie wspominając o niezawodności elektryka vs niezawodność diesla.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-08-15, 21:06   

Policz że przy tych cenach paliwa jakie są dziś , oszczędzasz około 15 zł na 100km. Auto elektryczne jest relatywnie droższe o ok 25 tyś zł w zakupie. Więc po powiedzmy 1700 km dobijesz do ceny zakupu auta spalinowego. Potem zaczynasz oszczędzać. Oczywiście mówimy tylko o paliwie.
 
     
Arek_polska

Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 8
Wysłany: 2017-08-15, 21:20   

kalex napisał/a:
Policz że przy tych cenach paliwa jakie są dziś , oszczędzasz około 15 zł na 100km. Auto elektryczne jest relatywnie droższe o ok 25 tyś zł w zakupie. Więc po powiedzmy 1700 km dobijesz do ceny zakupu auta spalinowego. Potem zaczynasz oszczędzać. Oczywiście mówimy tylko o paliwie.


Powiedz mi jak to policzyłeś?? Chcesz powiedzieć że po 2tygodniach wyjdę za 0?? Przy 25k różnicy w cenie???

Myślę że to bliżej 170 000km...
Oczywiście, wiem że dochodzą oszczędności z pozostałych kosztów eksploatacji ale takiej różnicy nie dadzą.
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1005
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-15, 21:25   

A mógłbyś to policzyć na piechotę (tak z ciekawości) :shock: .
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 311
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-15, 21:28   

Oczywiście przy tych wyliczeniach bierzecie pod uwagę, że elektryk jest droższy zarówno w zakupie jak i przy sprzedaży?
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1005
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-15, 21:32   

To ile kosztuje Leaf nowy i pięcioletni?
 
     
Arek_polska

Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 8
Wysłany: 2017-08-15, 21:40   

Jakie są koszty eksploatacji takiej Ampery? Poza prądem i ewentualnym paliwem??
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 311
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-15, 21:43   

gienek333 napisał/a:
To ile kosztuje Leaf nowy i pięcioletni?


?! Jakie to ma znaczenie? A ile kosztuje nowy spaliniak a ile pięcioletni? Mówimy o tym, że zastępujesz tańsze auto droższym. Trzeba wtedy w ogólnym rozrachunku policzyć, że to droższe auto za 2-3 lata nadal jest droższe niż to tańsze.
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1005
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-15, 21:56   

Jak się chce tanio jeździć, to się kupuje 15-to letniego diesla z wypasem.
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 262
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-15, 22:02   

Hehe, 15 letni dizel to skarbonka bez dna a nie wypas...
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1069
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-08-15, 23:01   

Do Arek.
Dlaczego Leaf nie wchodzi w grę skoro Twe jazdy do 100km dziennie?
Doskonale da radę i zrobi więcej km.
A gdy już będziesz w domu jazda godzina to dodatkowe kilometry-okolo 20tu.

Po co Ci wtedy Prius, Ampera?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Arek_polska

Dołączył: 14 Sie 2017
Posty: 8
Wysłany: 2017-08-15, 23:18   

Pir-serwis napisał/a:
Do Arek.
Dlaczego Leaf nie wchodzi w grę skoro Twe jazdy do 100km dziennie?
Doskonale da radę i zrobi więcej km.
A gdy już będziesz w domu jazda godzina to dodatkowe kilometry-okolo 20tu.

Po co Ci wtedy Prius, Ampera?


Ponieważ zdążą się że będąc w pracy dostaje info że muszę jechać np 100 km w jedną stronę. Nie mogę powiedzieć że zasięg łączny 150km wystarczy. Powiedział bym że jest zbyt mały, mimo tego co pisałem wyżej. No i po części, choć małej aspekt wizualny robi swoje.
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 92
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-08-16, 14:22   

Arek_polska napisał/a:

Ponieważ zdążą się że będąc w pracy dostaje info że muszę jechać np 100 km w jedną stronę. Nie mogę powiedzieć że zasięg łączny 150km wystarczy. Powiedział bym że jest zbyt mały, mimo tego co pisałem wyżej. No i po części, choć małej aspekt wizualny robi swoje.


Ampera:

zużycie prądu - od 15kWh/100km przy spokojnej jeździe, do 25kWh/100km w zimie z ogrzewaniem

zużycie benzyny - trasa Toruń - Budapeszt 6,5l/100km, spokojna jazda drogami wiejskimi 5,3l/100km, jakie jest spalanie po mieście nie wiem, bo jeżdżę wyłącznie na prądzie.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1425
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-17, 19:33   

Arek_polska napisał/a:
PatrykS jesteś zadowolony? Kupił byś to auto (Ampere) jeszcze raz?
Jestem bardzo zadowolony, niemal idealnie wpasuje się w moje potrzeby dając masę przyjemności. Kupiłbym jeszcze raz, choć mam nadzieję, że moja jeszcze długie lata będzie cieszyć się dobrym zdrowiem i takiej potrzeby nie będzie :-) Nie do końca możesz jednak ufać mojej opinii, bo ja w tym aucie zakochany po uszy jestem już od 6 lat :-) Poprzedni właściciel mojej zmienia samochody jak rękawiczki i próbuje ciągle nowych wychodząc z założenia, że szkoda życia na używanie jeszcze raz tego samego, ale przyznał mi kiedyś, że dla Ampery mógłby zrobić wyjątek i gdyby wychodziły kolejne lifty to by się pewnie skusił. Teraz zastanawia się nad Voltem 2016.

Arek_polska napisał/a:
Jakie są koszty eksploatacji takiej Ampery? Poza prądem i ewentualnym paliwem??
Jak spaliniaka - płyn do spryskiwacza, wycieraczki, myjnia, klima, opony, oleje, filtry, chyba jest też pasek rozrządu, a jak ma poniżej 160 tys. km przebiegu to jeszcze coroczne przeglądy w ASO ze względu na gwarancję na baterię i resztę elektryki. Oszczędzisz na klockach, tarczach i wydechu (mało się zużywają), nie spotka Cię też awaria rozrusznika, alternatora czy sprzęgła, bo ich nie ma.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15