SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot 106 electrique
Autor Wiadomość
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 275
Wysłany: 2013-06-28, 23:01   Peugeot 106 electrique

Nadejszla wiekopomna chwila, stałem się posiadaczem elektrycznej 106-tki rocznik 99 :)

Na wstępie chciałem podziękować mojej ukochanej żonie, że nie wyrzuciła mnie z domu gdyż o zakupie dowiedziała się po fakcie :)

Autko kupiłem bez akumulatorów od kolegi highend. Na chwilę obecną chce wstawić 10sz EXIDE Sonnenschein GF 12 063, roczne używki, ale mam nadzieje że pojeżdżą trochę. W przyszłości pewnie lifepo4.

Ustawiłem dzisiaj akumulatory w części bagażnika i złożonej tylnej kanapie, podpiąłem prowizorycznie to sterownika i autko zrobiło pierwsze metry o własnych siłach.
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków

Wysłany: 2013-06-29, 07:27   

No to gratuluję. Pododa Ci się ta cisza?
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1072
Wysłany: 2013-06-29, 10:14   

jatko napisał/a:
Nadejszla wiekopomna chwila, stałem się posiadaczem elektrycznej 106-tki rocznik 99 :)

Gratuluję! Będziesz miał teraz lato z EV Grin ;)
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 275
Wysłany: 2013-06-29, 11:03   

gienek333 napisał/a:
Pododa Ci się ta cisza?


W tej Ciszy się zakochałem od pierwszej przejażdżki elektrykiem i z każdego zlotu wracałem chory. Niestety całą zabawę psuje serwo hamulcowe ... jest takie głośne :P

Dzisiaj kupiłem i wstawiłem nowy aku 12v 45ah. Instaluje "punkt ładowania" - okrągłe trzybolcowe gniazdo jednofazowe. Musze jeszcze przerobić układ chłodzenia, jako że nie ma oryginalnych aku, coby mi płyn chłodniczy nie uciekał.
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-06-29, 12:03   

serwo hamulcowe lubi się rozszczelniać - sprawdź pompkę, która wytwarza podciśnienie. Jak buczy cały czas to cosik jest nieszczelne.

imho najgłośniejsza to jest pompa wspomagania.

kolejna jest pompka, która wprawia w ruch chłodziwo (do sagemboxa i aku), w berlingo są dwie, a w 106 chyba jedna (szczotkowa) - i podobno co 20.000 trzeba ją wymieniać w 106 (albo założyć od berlingo i spokój).

tak więc mamy pompki, które hałasują i brzęczą ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 275
Wysłany: 2013-07-17, 13:21   

Od dziś moja 106-tka jest "street legal", wyrobiłem tablice tymczasowe i wykupiłem ubezpieczenie. Mogę spokojnie porobić testy zasięgu i przygotować się do przeglądu. Jak na razie to wszystkie aku mam ustawione bagażnik/złożona tylna kanapa - a to na przeglądzie raczej nie przejdzie. Na dniach chce umieścić akumulatory w boxach, chce również wyprowadzić od karzdego akumulatora przewody, aby móc w przyszłości robić pomiary lub ładować aku zewnętrzną ładowarką
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-07-17, 23:42   

smigaj :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-01-04, 22:02   

Jak Twe jazdy?
Cisza zapadła.
Jak rozwiązałeś ładowanie?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Wankel 
Wankel

Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-07-23, 07:10   

Witam wszystkich pasjonatów,

Dołączam się do wątku, bo jestem tuż przed decyzją zakupu Peugeota 106 el 1998r. (bez baterii) jestem bardzo ciekawy, czy ktoś zmieniał już nastawienia sagemboxa na inne akumulatory ?
Co jest potrzebne, gdzie to robić ?

Pozdrawiam
Wankel
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków

Wysłany: 2014-07-23, 07:23   

Z tego co mi wiadomo to ten sterownik nie sprawdza typu aku. Problem to ładowarka.
 
     
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 63
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-23, 08:20   

Jest możliwość zmiany typu ładowanego akumulatora w oprogramowaniu sagem boxa, ale gdzie to się robi to wie kolega którego telefonu publicznie nie podam. Napisz mi priva to Ci odpiszę. L
 
     
Wankel 
Wankel

Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-07-24, 07:03   

wankel@tlen.pl
dzięki
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-05-26, 00:36   

Z uwagi na me kiepskie zacięcie i ramy czasowe, auto stało.
Kupiłem cały sprawny SagemBox.
Auto stało pięć lat.
Naładowałem trochę i przejechałem 400m.
Kolejnego dnia naładowałem na kilkadziesiąt procent i przejechałem 20km i zabrało mi chyba 20-30 % energii.
Dziś po pełnym naładowaniu wyskoczyłem na głęboką wodę od razu.
Przejechałem trasa/miasto 60km z prędkością 50-65km/h, na trasie starałem się 60km/h, ruszanie, jazda zawsze na zielonym polu, łagodnie, i zapaliło się ECO i wtyczka.
A że byłem 15km od domu, poprosiłem babkę i dała mi prądu na godzinę.
Tak, że patrząc na aku NiCd to jednak niezłe są.
Myślę, że te w mym aucie zrobią 80km po rozruszaniu.
W sumie to dopiero pierwsze pełne ładowanie.
Ale bardzo mnie to cieszy.
Każdy inny akumulator po takim postoju zapewne byłby wart tyle ile waży.
A tu się jedzie. :)
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-05-26, 10:29   

Pir-serwis napisał/a:

Każdy inny akumulator po takim postoju zapewne byłby wart tyle ile waży.
A tu się jedzie. :)


największa przewaga NiCd nad wszystkimi innymi typami aku. Nawet litówki są gorsze pod tym względem.

NiCd zakop w ziemi na 100 lat, odkop naładuj i jedź ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków

Wysłany: 2015-05-26, 11:50   

I to jest odpowiedź na pytanie- dlaczego zakazano ich używać, taż to jak niedrące się rajstopy :-( .
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2015-05-26, 21:47   

ugotowalem NiCd od wkretarki - wylalo sie z nich duzo żółci ,ale jeszcze troche energii zostalo,bo wkretarka dziala,
musze czyms je zastapic,bo szkoda wkretarki

P.S.
mam nadzieje,ze Cadm nie wchlania sie przez skóre i ze dawka,ktora wciagnalem oddychajac mnie nie zabije :roll:
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 275
Wysłany: 2015-05-27, 12:22   

Niestety od ostatniego wpisu niewiele się działo, prace stanęły w miejscu z braku: zdrowia, czasu i pieniędzy. Niestety po przestoju moje testowe żelki szlag trafił i jak przejeżdżałem wcześniej 10km, to teraz się pokręcę po ulicy i odcina. Możliwe że tylko jeden czy dwa aku padły, ale to się na dniach okaże - zamówiłem w końcu urządzonko do nadzoru aku i będę eliminował te wadliwe.
Jako iż na przejście na litówki nie mam co liczyć, mój cel to ok 30km zasięgu miejskiego, najlepiej jak najtaniej.
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków

Wysłany: 2015-05-27, 15:35   

Aku żelowe, które stały, można po rozładowaniu potraktować dużym prądem ładowania (np. 1/2C) tak przez 10 -15 min (ja czasem używam spawarki inwertorowej), potem doładować normalnie, rozładować i powtórzyć. Potem po naładowaniu ładować 2 dni prądem 1/40, 1/50 C.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-06-07, 01:01   

Odnośnie mego wpisu chciałem w swym temacie, ale go nie widzę.
Przy dynamicznej jeździe zasięg spada ale nie tak jak na ołowianych.
Ale dopiero przejechałem nim 300km.
Dla mnie rewelacyjne auto.
Przy stałej prędkości 50km celuję,że zasięg 80km bez kłopotu.
Trzeba go jeszcze rozjeździć dobrze.
Już hamuje lepiej, pęknięty wężyk podciśnienia, pompka chodziła cały czas na próżno, teraz 20sekund chyba i minuta przerwy.
Webasto wciąż nie bardzo wiem jak odpowietrzyć.
Z kanału od spodu nic nie widzę, prędzej od środka przez dwa otwory rewizyjne, jeśli to tam.
Miałem robić go na osobowy ale chyba tak zostanie, jako dwuosobowy.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-06-10, 21:39   

Przejechałem już 550 km.
Rezerwa zapala się już przy 15%.
Dzisiaj 78km plus dwa na rezerwie (nie wyjezdzałem do końca) miasto trochę ,i trasa głównie koło 60 a jak ja wracał em to i szybciej bo wciąga.
Ciekawe do ilu się rozrusza.?
Akumulatory maja 17lat i mały przebieg.
Wcześniej nie wiedziałem , że data na górze wybita.
Jest nieźle.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1330
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-06-10, 22:44   

Pir-serwis napisał/a:
Ciekawe do ilu się rozrusza.?

Safty tez można rozruszać ale w odróżnieniu od ołowiowych lepiej reagują gdy rozładowujesz je do końca.
Raz na jakiś czas ( np co 100 ładowanie) lub wtedy gdy będziesz coś robił z akumulatorami(wymiana) warto zastosować metodę wyładowania całkowitego do 0V .
Nie polecam rozbić tego zbyt często bo ta metoda zwiększa tzw retencję akumulatora - czyli przywraca mu pojemnośc ( kiedy mylnie to nazywano efektem pamięci akumulatorów NiCd) ale jak sprawdzono w pewien sposób skraca to ich zywotnośc - każde takie pełne wyładowanie zmniejsza o około 0,5 % ilość pełnych cykli
Ale trzeba uważać aby nie doprowadzić do przebiegunowania ( odwrotnej polaryzacji co niestety się może zdarzyć) bo przebiegunowanie skraca zywotnośc o 1% . Nie wolno ich wyładowywać wtedy prądem większym niż 0,1C najlepszym sposobem jest wyładowywanie żarówką.
Taka operacja wymaga później wstępnego podładowania inną ładowarką przed włożeniem do samochodu bo inaczej pokładowa ładowarka może nie rozpocząć ładowania.
Chociaż i na to jest sposób. Jak wiesz w złączu Marchal są wyprowadzone złącza pełnego szeregu akumulatorów i można je ładować zewnętrzną ładowarką prądu stałego. Optymalne ładowanie wtedy może wynosić nawet 0,5C przez 2 godziny i 3 godziny ładowania prądem 0,05 C - czyli można naładować do pełna w ciągu max 5 godzin - co jest znacznie lepszym wynikiem niż ładowanie wbudowaną.
Możesz też zrobić fast charger - o maksymalnym prądzie 1,5C ale wtedy trzeba ograniczyć czas ładowania do max 40 minut .
Te wszystkie informacje odczytasz na manualu Safta : http://chomikuj.pl/jas_pi...,4539546644.pdf
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-06-13, 05:49   

Szybkie ładowanie mam zamiar zrobić.
A jak wtedy zachowuje się pompka i chłodzenie.
Nie mam wtyczki przecież z grubymi bolcami tylko zwykłą, powolnego ładowania.
Będę się podpinał od razu pod Sagembox.
A co wtedy z miernikiem naładowania..kiedy zlicza?
A trzeba obieg wymusić i chłodzenie w razie czego.
Przy ładowaniu z zewnątrz z orginalnych ładowarek coś musi być podawane na inne bolce.
Kupiłem jakiś czas temu zasilacze Telzas 10,5KW 48V, 6sztuk 35A/48V, co da mi 70A oraz napięcie myślę,że da się zejść w dół ze 172V.
W drodze z 3faz przyśpieszy sprawę.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-06-13, 09:02   

Widzałem taką szybką ładowarkę do aut PSA w Austrii miał człowiek. Oczywiście sam zbudował. Berlingo ładowało się do pełna w około godzinę. Mam na niego namiar.
Jak ktoś chce no problem - oczywiście cena austriacka ;)

Miał też oryginalny kabel Marechal do ładowania szybkiego DC - rączka od niego była sporo grubsza :)

SAFTy normalnie wtedy chłodzi płyn chłodniczy i wentylator i pompka robi obieg.

No problemo.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-06-13, 11:16   

To ja wiem, że chodzić powinna.
Ale zapewne nie wystarczy podać tylko DC na to złącze.
Tylko jeszcze są tam dodatkowe piny , które uaktywnią sterownik na załączenie odpowiednich elementów wykonawczych.
Musi być także zliczanie energii by wskaźnik działał prawidłowo.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-06-24, 11:21   

Elektryczna jazda wciąga.
Jak i szybkość..
Mam już prawie tysiąc km w miesiąc Peugeotem.
Jeszcze nie znam pełnych możliwości, gdyż nie mogę doprowadzić ładowania do pełna, z gazowaniem, gdyż wyrzuca elektrolit.
Muszę czekać aż odparuje trochę wody.
Wtedy dystans zapewne będzie większy i akumulatory uformują się/wyrównają.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11