SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot 106 electrique
Autor Wiadomość
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 63
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-24, 13:30   

Wg mnie powinieneś jeszcze jeździć na doładowaniach co najmniej drugie tyle, lub spróbuj naładować do pełna ale z przerwami, tak by akuu zdążyły przestygnąć, powiedzmy do 80%, potem 2 h przerwy. Dalej do 100% dwie godziny przerwy i dopiero aż do wyłączenia się ładowarki. Pozdrawiam. L
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1391
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-06-24, 17:07   

Sprawdź prąd ładowania oraz temperatury akumulatorów bo to jest najważniejsze.
Ładowanie standardowe ( dla wyładowanego całkowicie) powinno trwać ok 6-7 godzin ale temperatura cieczy chłodzącej w obiegu akumulatorów nie powinna przekraczać 45 stopni jeśli ich stopień naładowania jest ponad 60% oraz 50 stopni Celsjusza jeśli ich stopień naładowania jest pomiędzy 0 a 59 % , jeśli temperatura jest wyższa wtedy należy przerwać ładowanie aż temperatura spadnie poniżej 40 stopni ) .
Czy w trakcie ładowania działa Ci pompa chłodząca obieg akumulatorów ?
Następnie ładowanie prądem max 5A przez max 5 godzin ( tzw faza przeciążenie)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1097
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-07-01, 10:05   

Podczas ładowania temperatura cieczy znikoma, wentylator to zależy czy w upale czy nie to się załącza.
Letni.
Nie przekracza wedle mnie 35 stopni.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1391
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-07-01, 17:01   

A sprawdzałeś prąd ładowania?
Pytałem się czy działa pompa obiegu cieczy w trakcie ładowania - układ elektryczny jest taki że powinna się włączać.
Jeśli temperatura nie rośnie to nie powinien gazować.
Możliwe też że czujniki temperatury przekazujące informacje do ładowarki przekazuje błędne informacje i prąd jest za wysoki
Co do ładowarki prądu stałego wysokoprądowego
Pir-serwis napisał/a:
Ale zapewne nie wystarczy podać tylko DC na to złącze.

Wystarczy to ale trzeba pilnować czasu ładowania zgodnie z informacją w instrukcji obsługi.
Nie można też ładować ponad 80%.
Popatrz na załączone zdjęcie z Renault
Co oznacza że ładowanie od 0 do 80% to 32 minuty
od 20% 24 minuty
od 40 % 16 minut
od 60 % 8 minut

Pir-serwis napisał/a:
Tylko jeszcze są tam dodatkowe piny , które uaktywnią sterownik na załączenie odpowiednich elementów wykonawczych.

Zgodnie z dostępnymi schematami - nic więcej się nie załącza. Sprawdź tylko czy masz połączenie z gniazda. Znalazłem co prawda wskazówkę że warto połączyć styk K-LINE z ładowarką - ale nie jest to wymagane do ładowania.
Pir-serwis napisał/a:
Musi być także zliczanie energii by wskaźnik działał prawidłowo.

W trybie ładowania miernik energii staje się typowym woltomierzem.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1097
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-07-02, 07:22   

Dziękuję za obszerne i wyczerpujące informacje.
Będę ładował w ten sposób ale w przyszłości.
Pompka oczywiście działa.
W planach zakup kolejnego auta elektrycznego z grupy PSA, więc tam będę mógł przetestować różne rzeczy.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1097
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-07-26, 05:37   

Wczoraj zostałem bardzo pozytywnie zaskoczony, no i zdziwiony..
Postanowiłem wyjeździć auto do końca.
Mając w pamieci ,iż przy kilkunastu procentach zapali się rezerwa, oczekiwałem podobnego zachowania wskaźnika.
Zrobiłem 70-75km do stanu 20% i myślałem,że zaraz koniec, rezerwa się zapali. Kręciłem się więc wokół domu.
Wskaźnik doszedł do zera..potem -5 i przy tym stanie jeszcze 5-10 km i dopiero przy 93 km zapaliła się rezerwa.
Zjechałem od razu a zapewne jeszcze w tym stanie powinien zrobić kilka km. Czyli stówa jak najbardziej realna.Powolne rozpędzanie, max do połowy zielonego pola i 60-70 km/h.
Auto przemieściłem do stolicy by sprawdzić w trasie, i rozruszać. Zrobiłem 220km z przygodami..
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-26, 15:41   

Tylko wody dolewaj tak jak sie powinno żeby nie uwalić aku - wynika z to, ze sa w bdb stanie :)
Po co Ci drugie auto z PSA ?
To juz w sumie zabytki sa.... Raczej ludzie sie ich pozbywają ... Norwegia. Niemcy. Ceny w dół.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2015-07-26, 19:32   

100km w aucie za taka cene i przez tak dlugi czas nie jezdzace to rewelacja
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1051
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-26, 19:38   

Może i zabytki, ale jak wsadzić do tego litowce, to można "fruwać" dalej niż Leafem ;) .
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-26, 19:44   

gienek333 napisał/a:
Może i zabytki, ale jak wsadzić do tego litowce, to można "fruwać" dalej niż Leafem ;) .


poczekaj z 3-5 lat i do Leafa zaczną robić domowe pakiety LiFePo4 powiedzmy 40-50kWh....
poza tym przyjemność z jazdy.... tutaj ograniczeniem aut PSA jest ich powolność....
no i problematyczność z silnikami (szczotki, spalony komutator itp)....

poza tym to są fajne autka, ale nie dla Kowalskiego. Tylko dla hobbystów.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1391
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-07-26, 19:57   

To naprawdę jest niezły samochodzik. W szczególności pod kątem zużytej energii na 1 km
wyszło przecież 120W/km - który nowy pochwali się takim zużyciem ?
Dane fabryczne zakładają zasięg na 80 km
Można zdjąć blokadę ograniczającą szybkość obrotową silnika lub podmienić przełożenie w przekładni zwłaszcza że moc silnika i moment nie są takie złe i jeździć szybciej niż fabryczne 95 km/h licząc się z ograniczeniem zasięgu.
W chwili obecnej masa akumulatorów to 260 kg
Oto wykres dla tego silnika/samochodu

Sądzę że dołożenie równoległego pakietu o napięciu 120 V z litówek może dać super parametry jazdy - bo kilka osób robiło takie próby i to sobie chwaliło ( nawet z starych ogniw laptopowych)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2015-07-26, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1051
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-26, 20:00   

Auta PSA, nie są powolne (jak chce się dalej dojechać nawet Teslą, to trzeba zejść poniżej setki). Szczotki są tańsze niż filtr pyłkowy do Leafa (w ASO). Komutator nie pali się bez powodu, ale jeżeli nawet, to jego wymiana jest tańsza niż wymiana FAP-a (nie znam dokładnie, ale sądzę że ok 1000 pln wykonalne). Ile razy spalił Ci się komutator :?: . Nowe samochody mają dużo przycisków i światełek, ale ja z tego wyrosłem. Dzisiaj nie można rozmawiać przez telefon, ale można obsługiwać ekrany dotykowe w autach :-/ .
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-26, 20:41   

gienek333 napisał/a:
Auta PSA, nie są powolne (jak chce się dalej dojechać nawet Teslą, to trzeba zejść poniżej setki). Szczotki są tańsze niż filtr pyłkowy do Leafa (w ASO). Komutator nie pali się bez powodu, ale jeżeli nawet, to jego wymiana jest tańsza niż wymiana FAP-a (nie znam dokładnie, ale sądzę że ok 1000 pln wykonalne). Ile razy spalił Ci się komutator :?: . Nowe samochody mają dużo przycisków i światełek, ale ja z tego wyrosłem. Dzisiaj nie można rozmawiać przez telefon, ale można obsługiwać ekrany dotykowe w autach :-/ .


To inaczej:

przejedź się 106 czy Berlingo, a następnie przejedź się imievem, leafem, nie mówiąc o tesli.
.....

będę uparty: stare auta PSA są fajne, ale dla hobbystów. Zwykły szary człowiek ich nie ogarnia i szybko rozwali NiCd aku lub spali komutator. To nie są auta idiotoodporne.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1097
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-07-26, 22:36   

Tu kłótnia..a ja testuję.
Właśnie ładuje się.
Trasa 175 km.
To auto dam siostrze. BX na złom albo w krzaki i tylko od święta a ja chcę małe auto z lepszym zasięgiem.
Nowe auta mnie nie kręcą podobnie jak Gienka.
Byłem na jeździe próbnej przed wczoraj mercedes S klasa, automat, i nie rusza mnie.
Jak gaz przycisnałem..to myśli jak tu się zebrać..a PSA od razu daje potrzebną moc.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1097
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-07-26, 22:41   

Co do silnika cena 600zł, z przebiegiem 1000km 1500zł ale wyrwałbym taniej myślę.
Lubię proste rzeczy. Drugie auto, mowa tu o Saxo byłoby dla mnie. Imiev podoba mi się, duże nie kręcą mnie..jeszcze.
A mnogość pierdółek i bajerów zbyteczna mi.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1391
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-07-26, 23:06   

Szybką ładowarkę - można podpiąć bezpośrednio

Ale producent zaleca żeby co nie przesadzać z szybkim ładowaniem - nigdy nie przekraczać 80% na wskaźniku oraz co najmniej co czwarte ładowanie musi być standardowe - wolne za pomocą ładowarki wbudowanej - aby wyrównywać akumulatory
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-27, 08:11   

ale jaki mercedes... co wy tu ze spalinowcem....
przyjemność z jazdy mi chodziło stare elektryki vs nowe elektryki.


A w Szwajcarii za 1800 EUR do negocjacji jest bardzo ładny Peugeot 106.... :)

http://www.elektroauto-fo...ndex.php?id=527

ktoś chętny? :)


nie wiem czy to tanio czy drogo.....

W ogóle widzę przepaść na forum.... jedni jeżdżą starszymi autami (PSA), a inni Teslami...
a gdzie "środek" czyli np Leafy? Bo ja + kolega z Wrocławia + kolega z Nowego Sącza to trochę mało....
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1391
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-07-27, 09:57   

Jestem zainteresowany .
Highend - mogę liczyć na Ciebie ?- bo sam na razie nie dam rady po niego pojechać - a taki zasięg jest już dla mnie wystarczający.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-27, 11:10   

jas_pik napisał/a:
Jestem zainteresowany .
Highend - mogę liczyć na Ciebie ?- bo sam na razie nie dam rady po niego pojechać - a taki zasięg jest już dla mnie wystarczający.


a co mam go przywieźć? :)
jest jakieś 1200km ode mnie, na samym dole Szwajcarii przy granicy z Włochami.

Myślę, że w Polsce chyba kupisz za tyle samo? Weź pod uwagę, że dochodzą opłaty jak vat, akcyza.... cła chyba nie ma. Szwajcaria nie jest w Unii.

Jakby sprzedał za 1000 EUR to sam bym kupił :D ;)

120.000km przebiegu ma ponad.... sporo całkiem.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2015-07-27, 14:25   

highend napisał/a:
W ogóle widzę przepaść na forum.... jedni jeżdżą starszymi autami (PSA), a inni Teslami...
a gdzie "środek" czyli np Leafy? Bo ja + kolega z Wrocławia + kolega z Nowego Sącza to trochę mało....
to sie nazywa rozwarstwienie spoleczenstwa kolego - skutek dzikiego kapitalizmu,
ale jest jeszcze jedna liczna grupa ponizej PSA , tj. samoróbki ,
a jeszcze nizej sa ci, ktorzy zbieraja kase na samoróbke, a wyliczyli ,ze potrzebne srodki to srednia krajowa netto :evil:
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
z_power

Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-07-27, 14:42   

Samoróbki niekoniecznie stoją poniżej PSA.
_________________
DIY EV - nie ukończone w 100% ale jeździ.
27000km...
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2015-07-27, 15:50   

raczej nie wszystkie, a nie niekoniecznie - oczywiscie pod wzgledem kosztow i zaawansowania technicznego,
ale wyjatki potwierdzaja regułę
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1391
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-07-27, 16:22   

highend napisał/a:
a co mam go przywieźć? :)
jest jakieś 1200km ode mnie, na samym dole Szwajcarii przy granicy z Włochami.

Myślę, że w Polsce chyba kupisz za tyle samo? Weź pod uwagę, że dochodzą opłaty jak vat, akcyza.... cła chyba nie ma. Szwajcaria nie jest w Unii.

Jakby sprzedał za 1000 EUR to sam bym kupił :D ;)

120.000km przebiegu ma ponad.... sporo całkiem.

Mam budżet do 20 k PLN na samochód który powinien przejeżdżać dziennie 50 - 70 km ( będzie doładowywany w międzyczasie)
- najchętniej elektryk bo będzie jeździł w pobliżu mojej elektrowni 10 kW .
- najchętniej elektryk bo w razie czego może być akumulatorem energii ( rezerwowym) gdy padnie linia przesyłowa - mimo że mam poprowadzony kabel z trafo całe 1200 m to niestety ale linia SN jest napowietrzna i często ulega uszkodzeniu ( dziwnym trafem w miesiącach letnich)
- musi mieć minumum 2 miejsca siedzące
Wg wcześniejszych założeń miał wystarczyć skuter Vectrix - na te dojazdy ale niestety obecny właściciel i dystrybutor Vectrixa w Polsce oszukał mnie i nie dostarczył Vectrixa mimo dokonania zapłaty - zaś po 5 miesiącach zwrócił zapłaconą cenę i 200 zł odsetek.
- chętnie nabyłbym iOn-a czy Leaf-a ale w budżecie się nie zmieszczę niestety :roll:
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-27, 18:15   

jas_pik napisał/a:

Mam budżet do 20 k PLN na samochód który powinien przejeżdżać dziennie 50 - 70 km ( będzie doładowywany w międzyczasie)

- musi mieć minumum 2 miejsca siedzące


wiesz ja mam ze dwa berlingo europejskie (z Niemiec)..... :)
każdy z nich ma 2 miejsca.
a cena mniejsza niż Twój budżet.

+ drugi angielski na zapas gratis (ale bez aku, sterownika, silnika) ;) ) :D <- nie mam co z nimi robić, stoi mi z 15 lub więcej takich anglików i co.... :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1097
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-07-28, 22:33   

Minęło trzy miesiące chyba i stuknęło mi nie dużo bo 2300km.
Wreszcie miałem pierwsze pełne ładowanie do wyłączenia ładowarki, część wody wyparowała.
Jeśli wskaźnik będzie się zachowywał jak dzisiaj, czyli po pełnym ładowaniu, to mogę liczyć na 100+ km spokojnej jazdy. Ubywa znacznie wolniej.

I webasto zasuwa, wystarczyło tylko uruchomić trzy razy..samo się odpowietrzyło.
Gotowy do zimy. :)

Więc czasem można nawet nie za drogo wyrwać auto z małym przebiegiem w niezłym stanie.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 12