Peugeot 106 electrique |
Autor |
Wiadomość |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2015-08-03, 08:43
|
|
|
Zrobiłem trasę w góry do kolegi z forum.
200km. Po naładowaniu do 100% lecz nie do pełna (bez wyłączenia ładowarki bo szkoda czasu) 98 km, ostatnie 15 km Jasło-Folusz bardzo oszczędnie i pól km trzeba było dopchnąć.
Jazda po wyłączeniu ładowarki daje już 100km bez kłopotu.Wskaźnik schodzi poniżej 100% po 10km.
Jak ktoś chętny pogadać, użyczyć prądu Jasło-Ostrowiec dzisiaj jestem za..gdyż wyruszam wkrótce, a trzeba stanąć dwa razy..a gniazdek brak. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 41 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 2849 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-08-03, 10:04
|
|
|
wpadaj do mnie
a komputerek doszedl?
jak nie to dzis lub jutro dojdzie... |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2016-02-11, 06:33
|
|
|
Pytanie następujące:
Co jest przyczyną ciągłej pracy wentylatora dmuchawy silnika, ale wolne obroty, jak się ucha nie dostawiono to na pierwszy rzut nie słychać.
Załącza po stacyjce.
Czy to niedomagania silnika, koniec szczotek, zaaktywował ten objaw? |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique |
|
|
|
 |
Lolek electric
Motoparalotniarz
Wiek: 63 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 150 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-11, 10:04
|
|
|
Nie jestem na 100% pewien ale wydaje mi się że to tak powinno być, na maxa wchodzi jak czujnik temperatury poda 1, u tych u których jest cisza to najprawdopodobniej uszkodzeniu uległ opornik redukcyjny. L |
|
|
|
 |
skuhn
Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 23
|
Wysłany: 2016-02-11, 10:07
|
|
|
U mnie tez pracuje na wolnych obrotach po wlaczeniu stacyjki. To ma sluzyc wydmuchiwaniu pylu ze szczotek chyba. |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2016-02-11, 13:59
|
|
|
To auto ma 100tyś km.
Mam drugie ma 20 tyś i tam nie kręci się stąd pytam.
Nie zerkałem na schemat jak to tam jest zaimplementowane. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2016-02-17, 15:14
|
|
|
Zrobiłem skuchę..
Jak coś grzebałem wyskoczyła wtyczka..normalnie wiatrak kręci cały czas.
Co do ładowania z dodatkowych ładowarek to moc jest grubo niższa niż myślałem..
7Kw a myślałem, że 9Kw całościowo.
Gdy podpiąłem komputerek serwisowy widać.
Dziś robię dolewanie wody po ładowano serwisowym.
Nie mam PDFa ze sobą bo lewą stroną tyłu się nie wylewa tylko z prawej niezależnie od strony lania.
Weszło ze 3-4l chyba za 5.5 tyś.km.
Lejąc w ArG weszło 0.2l może a ArD 1.8, AVinf 1.5, AVsup 0.5l to tak w przybliżeniu. Lejac na tył wylewa się tylko z prawej strony, albo z dziurki pośrodku komory baterii.
Nie podoba mi się to. Dziura w wężu zapewne.
Pół roku temu lało z obu zdaje mi się. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique |
|
|
|
 |
rzepon
Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 35 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-02-18, 01:40
|
|
|
Na pewno ci wężyk zeskoczył przy jakiejś drobnej detonacji w aku, często też w tylnym pakiecie po lewej stronie bliżej belki i koła zakleja się przepływ przez bardzo mocne zagięcie wężyka (wada fabryczna) http://elbilhjelpen.no/htm/tjenester.html wtedy podczas ładowania nie mają się gdzie gazy wydostawać bo pod maską jest złącze z zaworem i gdzieś musi wężyk zeskoczyć, musisz koniecznie zdemontować tylny pakiet i zlikwidować przerwę i zapewne też ten zator. |
_________________ http://www.evalbum.com/4085 |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2016-02-23, 22:53
|
|
|
Z tego co kojarzę nie ma możliwości.
Strona nie zezwala.
Dwa nie mam programu by przyciąć do 240 KB.
Poza tym nie wiem o jakie zdjęcia chodzi? |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2016-02-26, 14:57
|
|
|
Już wiem skąd różnice w mocy ładowania.
Komputerek evlite pokazuje moc po stałym.
Wczoraj ładując się na Galactico z sieci pokazuje 8.2kw.
To by już się bardziej zgadzało.
Co do zużycia paliwa..to szybko ubywa.
Już trzeci zbiornik poszedł.
Jeden na miesiąc (8l). |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique |
|
|
|
 |
skuhn
Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 23
|
Wysłany: 2016-02-27, 10:01
|
|
|
Miło mnie zaskoczył ostatnio moj Pug bo pomimo dynamicznej jazdy, kilku kilometrów po górkach zrobiłem 70km i dopiero zapaliła się kontrolka ładowania. Temperatura zewnetrzna około 0C. |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2016-02-27, 22:50
|
|
|
Ja wczoraj/dzisiaj zrobiłem 190 km i raczej rozczarowany. Prądu ubywa szybko, trzeba jechać dużo wolniej. Temperatura zewnetrzna niska to mniejsza szybkość średnia, kilometrów mniej o 15%. Temperatura baterii doszła do 20stopni po drugim szybszym ładowaniu, ale wychładza się szybko. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique |
|
|
|
 |
skuhn
Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 23
|
Wysłany: 2016-02-28, 10:22
|
|
|
Jakim cudem robisz 190km? Masz seryjne Safty? |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 41 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 2849 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-02-28, 12:33
|
|
|
skuhn napisał/a: | Jakim cudem robisz 190km? Masz seryjne Safty? |
nie ma takiej opcji. Na seryjnych saftach max to jest 120km zasięgu, ale to jako rekord.
W normalnej eksploatacji jak są zdrowe baterie to 80-100km |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 1714 Skąd: Warszawa/Praga Płd.
|
Wysłany: 2016-02-28, 13:03
|
|
|
Paweł zrobił szybką ładowarkę na podstawie mojego schematu.
I ma 1,6% na minutę dlatego może po drodze się doładowywać z sieci 3 fazowej |
_________________ https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2016-02-28, 18:11
|
|
|
Haha..
Chodziło mi,że trasę zrobiłem 190km i zajęło mi to kupę czasu.
Moj rekord 106km z wyłączonym wspomaganiem.
Ładowarka idzie 1%/min.
Ale wczoraj gdy zimno było szło o wiele wolniej.
Nie wziąłem komputera stąd nie widziałem prądów.
Kolega stwierdził bym nie zwiększał już mocy ładowania bo aku nie są nowe i mogą się rozwalić.
W tej chwili 50A a auto ładuje normalnie 20A.
A co wy na to? |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1135 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-28, 21:11
|
|
|
W Scootelcu (takie same aku), ładowarka ładuje ok 50A na początku. |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2016-02-28, 22:43
|
|
|
Chodziło mi o to,że pomimo wieku czy można ładować wyżej? Producent zezwala na 150A, ja myślałem o 90A, nie to choć 70A by móc być bardziej mobilnym.
Czy pomimo wieku baterii 17lat mogę bezkarnie ładować jak nowe? |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2016-02-29, 19:47
|
|
|
Jak już grzebię przy samochodzie, mam kolejne pytanie,i ciekaw jestem odpowiedzi.
Wymieniałem profilaktycznie szczotki silnika jazdy i dwie są krótsze o około 8mm od drugich.
Zakładam, że w chwili wkładania były równe.
Czyżby na łączniku był taki spadek i mniejszy/większy prad i nierównomierne zużycie?
Czy inne pomysły? |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1135 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-29, 19:59
|
|
|
Zużycie szczotek to głównie nacisk (sprężynki) i często blokowanie w szczotkotrzymaczu. 8 mm to dużo jazdy. Ja bym wymienił dwie. Nie znam silnika, są w nim szczotki co 90°? |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2016-02-29, 20:28
|
|
|
Forum nie zezwala na dodanie zdjęć.
Obcowzbudny, cztery szczotki co 90st.
Stare grafitowe, nie oryginalne raczej, nowe bardziej węglowe też nie oryginał. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1135 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-29, 21:59
|
|
|
Tutaj http://www.elektrocarbon.pl/ zrobią szczotki jakie czcesz. Generalnie duże obroty mały prąd-bardziej węglowe, duże prądy-bardziej mosiądz. Trzeba poszukać oznaczenia oryginalnego materiału. |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1146

|
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2016-03-01, 20:10
|
|
|
Szczotki zostały dorobione przez jedną z polskich firm, ale oznaczenia materiału inne niż oryginał.
Zrobione na zasadzie podania prądu,napięcia,mocy,obrotów silnika.
Zdjęć przez zewnętrzne linki nie dodaję. Nie rozumiem nic z tego. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique |
|
|
|
 |
|