Mitsubishi Outlander PHEV |
Autor |
Wiadomość |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-10-28, 13:26 Mitsubishi Outlander PHEV
|
|
|
zakochałem się:
http://www.terenowo.pl/ne...63-l100-km.html
PHEV - Plug in Hybrid EV.
Przy tym aucie VOLT może się schować (przede wszystkim ilością miejsca w środku, a także resztą parametrów - napęd 4WD!). Co prawda zasięg pure-EV nieco mniejszy (52km vs 70km Volt), ale w praktyce zapewne nie odczuje się różnicy. No i Mitsubishi posiada chademo, czego volt nie ma.
W dodatku Mitsubishi jest chyba tańszy?
Jako auto rodzinne w dodatku napęd na 4 koła.... WINNER !
Rozwiązanie zastosowanych silników jest podobne jak w ... Estimie Hybrid Z tym, że estimę bym musiał przerobić na PHEV i w zasadzie byłoby jak outlander (napęd na 4 koła, jeszcze więcej miejsca w środku) |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
Robsonik20
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 321
|
Wysłany: 2013-10-29, 03:03
|
|
|
filmik |
|
|
|
 |
Robsonik20
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 321
|
Wysłany: 2013-10-29, 10:52
|
|
|
Mitsubishi Outlander PHEV Pricing
As Mitsubishi rolls out the Outlander PHEV around the world, pricing details will be updated on this page.
Japan Outlander PHEV Price
The Outlander has a price tag of 3,324,000 JPY to 4,297,000 JPY ($37,500 to $48,500) , but qualifies for a 430,000 JPY subsidy, bringing the base cost down to 2,894,000 JPY ($32,500 USD).
Netherlands Outlander PHEV Price
Mitsubishi has announced 3 trim levels for the Outlander plug-in hybrid.
Intense + is prices at € 43,490
Instyle is priced at € 48,990
Instyle+ is priced at € 51,990
Sweden Outlander PHEV Price
In Sweden, the plug-in hybrid goes on sale in August 2013 and is available in 4 trim levels. The price range for those trims is 419,900 SEK to 475,900 SEK.
UK Outlander PHEV Price
The PHEV Outlander is expected to cost around £30,000 (after the £5000 Government low-carbon grant), with sales starting in July 2013.
Mitsubishi’s UK website states the vehicle “qualifies for the £5000 electric vehicle grant (subject to confirmation)”. The site also says the Outlander PHEV is exempt from vehicle excise duty, and can drive in and out of London without paying the congestion charge.
USA Outlander PHEV Price
No price has been announced yet for the US or Canada, but estimates based on pricing in other countries put the price around $41,000 to $53,000 USD. In addition, the US federal government has incentives that could be up to $5000 in tax rebates because of the size of the battery pack.
Australia Outlander PHEV Price
February 2013 – Paul Unerkov, Mitsubishi Australia vice-president, said that the price will range from $40,000 to $50,000 AUD. |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-10-29, 15:54
|
|
|
cena w Polsce?
bo już znalazłem:
http://www.insideoutlander.com/pricing
w Polsce: drugi kwartał 2014....
ogólnie na tej stronie wszystko pisze, a FAQ zawiera info o spalaniu na benzynie i o ogrzewaniu... |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
Robsonik20
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 321
|
|
|
|
 |
wrzesien
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 178
|
Wysłany: 2013-12-30, 09:41
|
|
|
Link juz nie dziala, jaka byla cena? |
|
|
|
 |
Robsonik20
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 321
|
Wysłany: 2013-12-30, 17:10
|
|
|
Ok 250 tys |
|
|
|
 |
Robsonik20
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 321
|
|
|
|
 |
Robsonik20
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 321
|
Wysłany: 2014-01-05, 17:26
|
|
|
39.900 |
|
|
|
 |
Robsonik20
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 321
|
Wysłany: 2014-01-09, 18:02
|
|
|
Odpowiedź Mitsubishi Polska:
Szanowny Panie,
Dziękuję za zainteresowanie samochodem Mitsubishi.
W odpowiedzi na pytanie, uprzejmie informuję, że Outlander PHEV zostanie wprowadzony na polski rynek w połowie bieżącego roku. |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2014-01-09, 21:09
|
|
|
Robsonik zamawiasz?
cena w Polsce pewnie 250.000?
U mnie plan jest taki - za ok. 4-5 lat zmieniam na:
Tesla Model X
+ drugi to będzie Outlander
+ trzeci jakiś imiev mały
wszystkie już będą 3-4 letnie, a więc sporo tańsze niż nowe. Nowego raczej nie warto IMHO kupować, szkoda kasy. Chyba, że kogoś stać i chce nowe |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
Robsonik20
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 321
|
Wysłany: 2014-01-09, 22:50
|
|
|
Zobaczymy jaka będzie cena.
Jeżeli najtańsza wersja wyniesie ok 160 tys, może się przyjmie.
Za 250 tys nikt nie kupi, różnica 140 tys między benzyną a hybrydą |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 922 Skąd: Wielka Brytania
|
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3004 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2014-08-24, 16:23
|
|
|
całkiem do rzeczy opis:
http://namasce.pl/mitsubi...pierwsza-jazda/
w sumie mogło by być
rozwiązania rodem jak Estima Hybrid (z 2002 roku) - czyli 2 silniki elektryczne + spalinowy,
napęd na 4 koła... dodana możliwość ładowania z gniazdka i chademo
cena 170.000 w najtańszej wersji i 200.000 w droższej hmm....
za kilka lat jako drugi samochód (rodzinny) - czemu nie ? |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
wrzesien
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 178
|
Wysłany: 2014-08-27, 09:30
|
|
|
Interesujace auto, odbylem jazde probna chwile temu. Recenzenci maja racje, cena jest bardzo wysoka. Uwage ode mnie, to malo miejsca w bagazniku i brak trzeciego rzedu siedzen. |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 922 Skąd: Wielka Brytania
|
Wysłany: 2014-10-02, 12:02
|
|
|
Czy prawie 500 l to mało miejsca?
W najnowszym Tygodniku "Motor" przeprowadzony został test który wykazał ze troche mniejszy bagażnik wcale nieprzeszkadza i jest wystarczający w codziennym użytkowaniu.
W teście potwierdzono zasieg na energii z akumulatorów - 12kWh na których 50km przy wadze prawie 1900kg to nawet niezły wynik a koszt naładowania aku w Warszawie to ponad 6 zł.
A co najważniejsze pełne naładowanie aku przy pomocy silnika spalinowego trwa do 1,5h (z miłą checią chciałbym to sprawdzić!) ze zwykłego gniazdka trwa 6h a z stacji szybkiego ładowania nie cała godzinka.
W trybie elektrycznym te 50 km możemy jechać z predkością ponad 120km/h.
Następna część testu w następnym wydaniu. |
|
|
|
 |
wrzesien
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 178
|
Wysłany: 2014-10-09, 15:11
|
|
|
Nie kupuje sie SUV zeby miec maly bagaznik... leaf ma AFAIK 370 tez w codziennym uzyciu starczy. |
|
|
|
 |
GTX7
GTX7

Dołączył: 16 Sty 2014 Posty: 164 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-10-30, 01:38
|
|
|
Miałem go na kilka dni w tym tygodniu
650 km zrobione z czego 35 % na prądzie się udało (jest taki wskaźnik)
Bardzo przyzwoite auto, ale zasięg EV to max 40 km. Nawet tak wyświetla po pełnym naładowaniu 37 lub 39 km. Przy cięższej nodze to będzie nawet 25-27 km na EV
Przyspiesza prawie jak EV do ok 60 km/h, ale w ogóle tego nie czuć - znaczy mniej niż w Leafie czy BMW i3.
Odczucie raczej jak w eNV-200 albo Kangoo Electric, czyli bardzo stabilne spokojne przyspieszenie bez wciskania w fotel, a ze świateł i tak wszyscy już we wstecznych lusterkach
Tak jak pisaliście wyżej - da się jechać do 120km/h tylko EV (w trybie Eco), ale trzeba bardzo delikatnie przyspieszać od 80 km/h, bo łatwo obudzić pierwszy silnik spalinowy (generator).
Na wyświetlaczu pięknie i czytelnie widać jaki napęd działa i jak krąży energia itd
Jednak jak się zajrzy pod maskę to jest pełno (2 silniki ICE) i widać że to mocno skomplikowana maszyneria do tego jeszcze 2 silniki EL schowane więc potencjalnie w przyszłości może będzie miało się co psuć, zobaczymy
Wolno też działa dość skomplikowany wyświetlacz komputera - poza tym autko super, nawet dla większej rodziny |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1210
|
Wysłany: 2015-10-30, 10:27
|
|
|
GTX7 napisał/a: | Jednak jak się zajrzy pod maskę to jest pełno (2 silniki ICE) |
2 silniki ICE?! Nie żartuj. |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
GTX7
GTX7

Dołączył: 16 Sty 2014 Posty: 164 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
Jacky X
Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 226
|
Wysłany: 2015-11-01, 11:46
|
|
|
Czy outlander ma klasyczną skrzynię biegów a jeśli tak to ile ma przełożeń ? |
|
|
|
 |
GTX7
GTX7

Dołączył: 16 Sty 2014 Posty: 164 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
Vtech
Leaf, Tesla X P100D
Wiek: 44 Dołączył: 29 Paź 2015 Posty: 112 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-12-19, 12:55
|
|
|
No i kupiłem taki... Za 3 dni odbieram. |
_________________ http://evtun.com - tuning samochodów elektrycznych, zwiększanie zasięgu, ładowarki 2 i 3-fazowe. |
|
|
|
 |
Robsonik20
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 321
|
Wysłany: 2015-12-20, 19:36
|
|
|
Model na 2016? Ile Cię wyniósł? |
|
|
|
 |
Vtech
Leaf, Tesla X P100D
Wiek: 44 Dołączył: 29 Paź 2015 Posty: 112 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-12-27, 17:19
|
|
|
@Robsonik20 - nie, kupiłem ten przedliftingowy, 2015, tyle że nówkę.
Dla mnie nie ma to znaczenia, potrzebuję go do badań nad tuningiem, a z punktu widzenia sterowania, silnika spalinowego i elektrycznego są identyczne, a nowy jest sporo droższy.
Na razie stoi w firmie i myślę nad nim - plan jest taki:
1. przeprogramowanie PHEV-ECU żeby podnieść limit prądu tak, aby moc z baterii była 70kW (przyśpieszenie poprawi się o około sekundę)
2. Charge mode ma ładować do 90% (zamiast 80)
3. Silnik (4B11) będzie startował jak rozładowanie wyniesie 15% (aktualnie 26% z tego co mierzę). To powinno poprawić zasięg EV o ok. 6-7 km i dobić wreszcie do tych 50 km.
Koncepcja jest też taka, że jakby się udało, to żeby jakiś przycisk widziany przez PHEV-ECU przerobić na EV-MODE, prawdopodobnie będzie to przycisk EV-SAVE (przytrzymanie przez jakiś czas, no na razie jest taka koncepcja).
Ogólnie ryjemy w programach zarówno spalinówki jak i elektryki. Co wyjdzie - to się okaże. Sam na razie jestem dość zielony, wiem tyle, co zdesasembluję. |
_________________ http://evtun.com - tuning samochodów elektrycznych, zwiększanie zasięgu, ładowarki 2 i 3-fazowe. |
|
|
|
 |
|