SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Outlander PHEV
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2848
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-12, 23:48   

Blazer napisał/a:
To jeszcze się dopytam w którym momencie następuje to balansowanie tzn. przy mniej więcej jakim stanie naładowania (%) się ono rozpoczyna (przy 80, 90, a może dopiero po naładowaniu na 100%)?
W Trojaczkach (bardzo zbliżona elektronika i ogniwa) to chyba przy 98% się dzieje, widać w aplikacji po bardzo małym prądzie ładowania (mocno poniżej 1A chyba).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 182
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-02-13, 15:21   

Temperatura ma ogromne znaczenie przy czasie ładowania.
Ostatnio miałem chwilkę i przystanąłem na szybkiej ładowarce w Balicach - pokazał czas ładowania 1:30h. Porównując to z 16A ładowarką "wolną" gdzie ładuje w 3h to jest bardzo zły wynik - w każdym razie po 15 minutach odjechałem bo szkoda było czasu na tak szybką ładowarkę.
Często przy zimnych akumulatorach pokazuje czas ładowania 13h ale ładuje i tak 3-4h na 16A ładowarce 1fazowej. Przy temperaturze powyżej zera pokazuje w miarę rzeczywiste czasy
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2253
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-13, 23:32   

Sprawdź mój sposób na podgrzanie akumulatorów ( sprawdza się w "trojaczkach" - włączamy ogrzewanie i kierujemy ciepło na nogi - kanał wentylacyjny w trojaczkach ( i w PHEV-ie) jest tak zrobiony że ciepłe powietrze z systemu nagrzewania jest wpychane do akumulatora co nieco podnosi ich temperaturę i przy temperaturach zewnętrznych jakie mamy w zimie pozwala na szybsze ładowanie na Chademo jak i zwiększenie zasięgu w czasie jazdy
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2848
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-14, 15:14   

jas_pik napisał/a:
sprawdza się w "trojaczkach" - włączamy ogrzewanie i kierujemy ciepło na nogi - kanał wentylacyjny w trojaczkach ( i w PHEV-ie) jest tak zrobiony że ciepłe powietrze z systemu nagrzewania jest wpychane do akumulatora co nieco podnosi ich temperaturę
W Trojaczkach zapewne przez nieszczelność klapki - normalnie tam tylko zimne powietrze jest puszczane w czasie ładowania CHAdeMO przy wyższych temperaturach. Niektórzy dorabiają sobie ręczne sterowanie tą klapką. W PHEVie bateria jest szczelna, i grzania nie ma, jest tylko chłodzenie - parownik klimy i wiatrak są w środku, wiem bo widziałem od środka rozbierając taki pakiet. Chyba że potrafią odwrócić działanie parownika jak w pompie ciepła.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 31
Wysłany: 2019-02-14, 20:10   

Zrezygnowałem z ładowania do pełna, bo wychodziły głupoty- nieby zasięg 44km, a realnie i tak 30. Ładując krócej mam 28-29 i aku na 80%. Zauważyłem (nie wiem czy to normalne), że po odpięciu przy 80% samochód pokazuje 28km, ale np. rano jest to już 31 i na wskaźniku też jest więcej energii (tak jakby po zakończeniu ładowania coś tam się przeliczyło i jej przybyło :shock: ) .
 
 
marecki.mitsu

Dołączył: 25 Sty 2019
Posty: 6
Wysłany: 2019-02-15, 13:22   

Jestem tu nowicjuszem i mam pytanie do starych bywalców forum.
Od dłuższego czasu zamierzam zakupić samochód outlander PHEV. W europie te samochody są dosyć drogie i postanowiłem zakupić auto w USA. Niestety w sprzedaży są głownie samochody powypadkowe. Wybrałem sobie jeden z nich którego uszkodzenia z daleka wyglądają niegroźnie (np. nie ma wystrzelonych poduszek) ale mam kilka wątpliwości. Zgodnie z opisem samochód zapala i jeździ ale na desce po włączeniu zapłonu brak komunikatów związanych z systemem elektrycznym (zasięg, poziom naładowania baterii itp). Czy może to być spowodowane działaniem jakiegoś czujnika, który odłączył system trakcji elektrycznej w trakcie kolizji czy raczej trzeba uznać że system elektryczny może być uszkodzony.
Jaka jest wasza opinia i ogólnie na co zwracać uwagę przy zakupie tego auta.

Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 31
Wysłany: 2019-02-15, 22:55   

Ja bym się bał brać takie auto- nie wiadomo ile stały akumulatory i w jakich warunkach.
Może się mylę, ale założyłem że tych aut nie ma dużo więc i ewentualne problemy po złożeniu będzie umiało rozwiązać mniej osób.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 122
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-02-16, 06:18   

Blazer - tak jest z tym ładowaniem. Wg. moich obserwacji wynika,że samochód berze pod uwagę 2 - 3 pełne cykle ładowania stylu jazdy do oszacowania realnego zasięgu który i tak bierze w łeb jak wciśniesz "potencjometr" w podłogę. Sparkowi potrzeba więcej sesji do szacowania zasięgu.
Wg. mnie nie ma co się bawić w ładowanie 80%, obliczanie czy akurat 100% to 4h a 80% to 3:20 i ustawianie timerów. Auto ma jeździć i dawać frajdę a nie, kombinować czy akurat przekroczyłem dziś 80% ładowania czy nie.
Jak Jeżdżę Outlanderem, zdarza mi się ze ładuje go 3x w ciągu dnia - nie zawsze od "0". Wożę z nim ładowarkę od Sparka, bo jest szybsza. od "0" do "100" % ładuje w 3h gdzie oryginalna Outlandera nabija mi w 4 - 4:15. Nie patrzę na to czy sie coś zużyje szybciej czy wolniej. Idąc tym tropem trzeba by ruszać delikatnie, skręcać kołami tylko jak auto w ruchu - bo sie opony wytrą czy hamować tylko odzyskowo, bo się tarcze i klocki zużyją.

Prawda jest taka, nawet jeśli zasięgi spadną nam do 20km, to nadal to będzie jedna z lepszych Hybryd bo nowe priusy mają po 20 - 25km zasięgu, a realnie to pewno z 15...
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 31
Wysłany: 2019-02-16, 17:27   

@mmazi 100% zgodności, auto jest dla mnie a nie na odwrót.
Ja bardziej robię to tylko dlatego, żeby upewnić się że jest wszystko OK.
Przez miesiąc dwa można się pobawić, a później to podejrzewam że mi się nie będzie chciało.
Timera w aucie na pewno nie będę ustawiał, bo to bez sensu żeby codziennie ustawiać inny czas ładowania.
Moim zdaniem (tak jak już wspominałem) zapis w instrukcji by nie ładować do pełna i brak takiej opcji w ustawieniach ładowania są ze sobą sprzeczne. Powinno być ustawienie czasu (kwestia drugiej taryfy) i opcja ładuj do pełna (brak zaznaczenia tej opcji sprawia że auto ładuje się do 85%), mało tego system powinien być tak skonstruowany by informował/zalecał ładowanie do pełna (zrobienie historii ładowania i wyświetlenie określonego komunikatu to pikuś przy tym ile roboty ma system przy pracy układu hybrydowego).

Z drugiej strony kto jak nie ludzie którym się chce przetestują różne opcje ładowania i powiązane degradacji aku itp. Ja robię to po to żeby wiedzieć, jak przetestuje podzielę się informacjami-może komuś się będzie chciało bawić . U mnie nie ma problemu, bo samochód stoi w garażu przy domu więc czy -20, czy +30 mam do niego dostęp i w przerwie na reklamę mogę sobie po prostu pójść i odłączyć ładowanie.

A ja chce po prostu wiedzieć.
P.S. Rzeczywiście do pełna na standardowych kablach auto ładuje się ~4-4,5h.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 122
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-02-16, 19:40   

Ale ustawienie czasu ładowania na druga taryfę jest w menu.
Co prawda jest tragiczne, dlakazdego dnia się ustawia, a jak chcesz ładować 2x dziennie to musisz wchodzić w menu i wyłączać . W sparku rozwiązali to dużo lepiej - ja mam ustawione aby Spark był naładowany na 5:45. System sam wie kiedy ma włączyć ładowane aby zakończyć o 5:45. Dodatkowo jak chce w dzień naładować, wystarczy wsadzić pistolet do gniazda, wyciągnąć i wsadzić raz jeszcze i od razu ładuje. W outlanderze tego nie ma.
Tak samo jak wchodzisz do outlandera gdy gniazdo ładowania jest wsadzone, uruchamiasz go i u mnie łapie błędy ze nie da się uruchomić auta ... już drugi raz mi się tak zdarzyło. Ostatnio po wyjęciu pistoletu nie chciał odpalić - pokazywał ikonę akumulatora , dziś to samo . Najwyżej jutro reset zrobię jak nie ruszy. W sparku po prostu na wyswietlaczu jest pokazane ze pistolet w gnieździe i nic nie zrobisz, nawet radia nie posłuchasz.

P.s dlatego ja używam ładowarki od Sparka :D jest szybsza. Jutro zobaczę różnice.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 31
Wysłany: 2019-02-16, 20:37   

To dziwne, u mnie w Outlanderze nawet przy podłączonym ładowaniu można robić wszystko ( prócz jazdy oczywiście :mrgreen: ) i nie wyskakują żadne błędy.
Kiedyś też były auta na kablu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 122
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-02-16, 21:27   

Swoją droga, co się stanie jeśli dołączę 12V akumulator na chwile ?
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 122
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-02-17, 15:04   

Ok, sprawdziłem. Nic się nie dzieje , jedynie co to zasięg się kasuje i pokazuje 51km na EV. Już wiem dlaczego na ogłoszeniach niektórzy robią dumnie zdjęcie 50+ km na ev :) pozniej powiedzą : no styl jazdy, temperatura itp.

Wczorajsze niby włączenie auta prZy podłączonym ładowaniu nie powoduje błędu, auto stało przed garażem i było bardzo wilgotno a do tego przyszedł mróz. Nie mniej jednak coś jest nie tak bo dopiero jak słońce przyszło, autko można było odpalić. Dziwne. Ale mimo wszystko, poznałem dzięki temu gdzie jest + i - pod pokrywa silnika (myslalem przez chwile ze 12V akku padł). I co się stanie jak dołączę - od akku 12V :)
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 31
Wysłany: 2019-02-17, 21:10   

A u mnie dziś po tygodniu ładowania do 80% zapomniałem i naładowałem na 100%->wyjeździłem i podłączyłem ładowanie. Co dziwne ładuje b.długo (zazwyczaj 3h do 80%), a teraz mija 4h i mam ledwo 70%. Ciekawostka jest taka, że na wyświetlaczu pokazuje ~50% (WatchDog pokazuje natomiast 70%) i 26km.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 122
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-02-18, 07:02   

A ja mam problem z wilgocią. ASC Serive Request czy jakoś tak. I nie uruchomie auta.
Całą zimę stał w garażu, jeździł codziennie i nie było problemu. Teraz stał kilka dni na zewnątrz - bardzo duża wilgotność i do tego przymrozek -2 i nie uruchomię go. Jak przyjdzie słoneczko i go ładnie osuszy, to bez problemu odpala, dziwne to ...
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 31
Wysłany: 2019-02-18, 17:42   

Masz komunikat ASC Off Service Required?
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 230
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-02-18, 17:58   

marecki.mitsu napisał/a:
Jaka jest wasza opinia i ogólnie na co zwracać uwagę przy zakupie tego auta.

Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.


Jaki masz budzet? Co oznacza, ze w EU drogo a w USA taniej?

W EU za 15 000 EUR mozesz spokojnie cos juz znalezc.

Najwazniejsza kwestia w PHEV to stan baterii. Musisz pytac sprzedajacych o stan akumulatora high-voltage.
A pozniej samemu sprawdzic. Adapter BT OBD2 (20-40 PLN) plus apka na androida PHEV Watchdog i bedziesz znal stan baterii. Dla rocznika 2014 powyzej 85% smialo kupuj.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2848
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-18, 18:17   

mmazi napisał/a:
W sparku rozwiązali to dużo lepiej - ja mam ustawione aby Spark był naładowany na 5:45. System sam wie kiedy ma włączyć ładowane aby zakończyć o 5:45. Dodatkowo jak chce w dzień naładować, wystarczy wsadzić pistolet do gniazda, wyciągnąć i wsadzić raz jeszcze i od razu ładuje.
W Amperze też tak jest.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 122
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-02-19, 09:22   

Blazer : tak taki komunikat miałem. I nie dało się uruchomić autka. Generalnie nie wiem co było przyczyną bo po podłączeniu do Torque pro nie pokazywało błędów ale jak dałem kasowanie błedów, to błędy wykasowało i auto jeździ, dziś stało w wilgoci przy -7 i bez problemu ruszyło

Tomusy : nikt ci nie powie jaki stan mają akku. Sam musisz się podpiąć. Powiedzą ci że zasięg 50km , zrobią zdjęcie i woila. A 50km zasięgu zrobisz łatwo, odepnij - akumulatora na chwilę. Wszystko zależy do czego kto potrzebuje autka. Jeśli będzie miał zasięg 25km to nadal jest ok. Kiedyś na jakimś Youtube ktos powiedział ze zasięg nawet 20 - 25km będzie nadal dobry w stosunku do obecnie produkowanych PlugInów - koleś miał na myśli Priusa.

Patryk : bo Ampera to praktycznie Chevrolet :)
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 122
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-02-19, 16:42   

I niestety znów wyskoczył mo ten błąd, co ciekawe auto jechało dalej , można odpalać , jeździ . Co ciekawe, kasowanie błędów niebpomaga. Coś mi się wydaje ze będzie wizyta w serwisie. Miałem jechać po odkodowanie wifi hasła , a będzie jeszcze jeden cel ... coś czuje ze błąd nie zniknie sam z siebie :)
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 31
Wysłany: 2019-02-20, 23:27   

Trochę info- dziś jazda po stolicy ~60km, ruszamy na pustych akumulatorach (powiedziałbym że to taka typowa jazda hybrydowa jak w Toyotach)- spalanie 6,8l w sumie ~1,5h w samochodzie (niekoniecznie jazdy) Uważam więc że jak na tego typu samochód to całkiem sensowny wynik.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 122
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-02-21, 07:17   

Ciekawostka dla wszystkich.
Jeśli macie Alarm Cobry - taki z Kartą coś na zasadzie KeyLess. Obok włącznika Kontroli Trakcji :



To takie bzdury mogą wyskakiwać z wziązku z awarią układu hamulcowego. Podobno alarm rozłącza switcha od hamulców (między innymi światła stop wtedy nie świecą przy odpalaniu), i komputer uważa że coś z ukłądem jest nie tak.

Wystarczy baterie wymienić. Moje miały po 0.8V i 1V a powinny mieć 3V.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
wuuju

Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 11
Wysłany: 2019-02-21, 14:30   

Witam, oddałem swojego Outlandera do ASO na balansowanie baterii i mówią że nie mogą skończyć procedury bo wyskakuje im blad 422. Czy ktoś zna jakiegoś fachowca co to może oznaczać?
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 230
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-02-21, 15:40   

wuuju napisał/a:
Witam, oddałem swojego Outlandera do ASO na balansowanie baterii i mówią że nie mogą skończyć procedury bo wyskakuje im blad 422. Czy ktoś zna jakiegoś fachowca co to może oznaczać?


...a w ASO brak fachowca od błędu 422? :)

pls napisz ile miałeś pojemności przed procedurą i ile po. Oczywiście jak ASO przeprowadzi procedurę.
 
 
marcin.elektro 

Wiek: 47
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 39
Wysłany: 2019-02-27, 20:08   

Witam. Czy jak podłączam outlandera pod prąd czy gdzieś pokazuje czas do pełnego naładowania. Bo nie mogę znaleźć
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11