SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Outlander PHEV
Autor Wiadomość
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-11-05, 09:39   

Trochę statystyki z jazdy w około komina oraz jedna trasa.

Wrzesień - tylko dojazdy do pracy, średnia zużycia 22,5 kWh/100 km, minimalne 17,9 (tak to czytam)

Październik - dojazdy do pracy plus trochę trasy (niestety problemy techniczne z działaniem apki, za dużo innych aplikacji w tle + połączenia telefoniczne po BT i brak zczytywania)

Listopad -> trasa po DK17 (w przebudowie, więc dość wolno, plus obwodnice po 120-130 km/h, średnia 69 km/h), trasa 372 km, pełny akumulator na starcie plus pod koniec trasy ładowarka LIDL nabite 20km (15 min ładowania), spalanie 6,2 L na 100km, auto zapakowane w 5 osób, plus 100 kg słoików :) , z wiatrem czy pod wiatr tego nie sprawdzałem, raczej trasa "na płasko".

Screenshot_20181105-070546_PHEV Watchdog.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 560,53 KB

 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-11-08, 08:00   Chip - jazda w trybie czysto elektrycznym

Czy ktoś z Was testował bądź używa chipu pozwalającego na jazdę w trybie czysto elektrycznym (bez załączania silnika przy mocniejszym wciśnięciu gazu bądź do ogrzania kabiny ) ?

https://vtech.pl/aktualnosci/mitsubishi-outlander-phev-box-jazda-na-samym-pradzie.html
 
 
vaiker 

Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 53
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2018-11-08, 09:07   

tak, działa
 
 
jakosek 
elektronik amator

Wiek: 31
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 24
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2018-11-08, 09:19   

zapewne sam Vtech - pisał o tym tutaj na forum, można znaleźć jego filmiki na youtube z przeróbek outlandera.
http://forum.samochodyele...opic.php?t=1484
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-11-09, 09:17   Re: Chip - jazda w trybie czysto elektrycznym

jkret napisał/a:
bez załączania silnika przy mocniejszym wciśnięciu gazu


bez chipa zostaje regulacja w nodze. Jeśli trzymać się "zielonego" zakresu na wskazaniu licznika przy wciskaniu gazu to ICE nie załączy się. Tryb ECO ułatwia regulację, bo auto reaguje z opóźnieniem na gaz. Fakt trochę muli niż w trybie normalnym, ale jeśli nie ścigamy się na światłach to jest ok.

jkret napisał/a:
bądź do ogrzania kabiny
Nie wiem jak w temperaturach poniżej 0, ale już wiem o co chodzi gdy temperatura na zewnątrz jest w zakresie kilku stopni na plusie (poniżej +10). W temperaturach zewnętrznych (kilka stopni na plusie) silnik ICE od razu załącza się zaraz po uruchomieniu auta. Ale…

Ale…Jest prosty TRIK, aby przy temperaturze kilku stopni nie włączył się ICE i włączyło się ogrzewania z grzałki elektrycznej bez chipa.
Rano wyjeżdżam z ciepłego garażu, plus ustawienie automatycznego podgrzania kabiny (przy okazji podgrzewa płyny, silnik etc). W takim wypadku wszystko jest ciepłe i silnik ICE nie załączy się.
Problem pojawia się przy powrocie z pracy.
I tutaj jest TRIK – rano przed zgaszeniem auta wyłączyć klime na off (całość na off, razem z wentylacją). Gdy wracam po pracy do domu to włączam auto i silnik ICE nie startuje. Włączam tryb ECO i dopiero później ogrzewanie na ON (ruszy nagrzewnica elektryczna). Na razie najniższa temperatura testowana to 5-6 st. Nie wiem czy tak samo zadziała przy minusowych.

Dotyczy starego PHEVa 2014 przed liftem. Po lifcie jest dodatkowy przycisk EV.
Reasumując przed liftem bez chipa w trybie czysto EV również można jeździć. Powyżej +10 w standardzie będzie tryb czysto EV, poniżej +10 trzeba zastosować TRIK.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-11-27, 12:30   

Pierwsze przymrozki już za nami i mam kolejne doświadczenia z O. PHEV.
Niestety temperatura bliżej zera wymusza start silnika ICE. niestety nie pomaga tryb eco.
Jedynie ustawienie temperatury na 15st C nie załącza ICE, już jedno "oczko" w górę na 15,5 powoduje start ICE.
Jeżdżenie w zimnym aucie nie uśmiecha mi się i dojrzałem do zakupu chip boxa od VTECHa, który ma ograniczyć start ICE (jedna z opcji).

Na razie dziwię się dlaczego chip na polskiej stronie jest za 1277 PLN

http://powerchip.vtechtun...ct&product_id=8

...a na zachodniej wychodzi za 169 E, co daje 730-740 PLN

https://shop.evtun.com/product/phev-box/?attribute_ice-heater-stop=LHD&attribute_model-year=2014

Nie wiem skąd ta różnica, gdzie jest haczyk? Coś źle wyczytałem, źle liczę?
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-02, 16:07   

mały haczyk już znalazłem. 169EUR to cena netto.
Z VAtem plus opłatami manipulacyjnymi PayPal wyszło 215 euro (z konta mi ściągnęło 928.87 PLN).
Przyjdzie, zamontuje i podzielę się opinią.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-05, 09:40   

Wczoraj dotarł do mnie PHEV Box i od razu zamontowałem. Na razie mogę skomentować:
1) Produkt robi dobre wrażenie. Ładnie zapakowany w firmowe pudełko. Trochę zaskoczyła mnie wielkość – nie widziałem skali w internecie i myślałem, że to wielkości pudełka zapałek a to pudełko wielkości kostki masła
2) Film instruktażowy jest bez słowa komentarza. Zdemontowałem osłonkę i dostałem się do kabli. Niestety moja półgodzinna walka ze złączką była bez efektów. W końcu podmuchałem minutkę ciepłym powietrzem (suszarka do włosów) i od razu, bardzo łatwo wyjąłem złączkę. Podpiąłem kable, boxa i umieściłem go pod osłonką.
3) W trybie EV mode reakcja na pedał gazu przynosi pozytywne odczucia. Do dyspozycji dostajemy 95% pozycji pedału przyśpieszenia (Wciśnięcie do końca uruchamia ICE i power mode), wcześniej pedał w trybie EV ma wrażenie, że działał mniej więcej do 20-30%.
4) STOP ICE heater. Zainstalowałem zgodnie z firmem. Niestety nie miałem pod ręką voltomierza aby sprawdzić poprawność instalacji. Jeszcze do tego wrócę. Na razie nie widzę różnicy. Dzisiaj rano 2 stopnie na plusie. W środku ustawienie na 17 stopnii i po 5 km od domu ICE załączył się. Musiałem zejść do 15 st aby ICE wyłączył się. Więc na razie różnicy nie widzę. Chyba, że ICE uruchomi się na krócej. Ten temat jeszcze będę testował.
5) Zużycie energii – w ostatnie dni po do jechaniu do pracy (15km) PHEV watchdog wskazywał, że zostało mi 68-70% energii, dzisiaj pokazał, że zostało 76%, więc jest widoczna różnica.

Więcej będę mógł napisać po kilku dniach użytkowania i zrobieniu jakiejś dłuższej trasy.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-07, 12:45   

Wracając do pierwszego dnia TESTU. Powrót do domu – kolejne 15 km (czyli przejechane 15+15 km) i wskazanie komputera w aucie, że zostało jeszcze na 20 km – super! Na aktualną pogodę 1-2 na plusie tego się nie spodziewałem, ale też w drodze nie używałem ogrzewania. Więc zgodnie ze specyfikacją czuć te kilka procent zwiększonego zasięgu. 😊 niewiele, ale zawsze coś.

Wczoraj (06-12-2018) przejechałem 90 km z czego 79 w trybie EV z ustawionym ogrzewaniem (19 C) na zewnątrz 1 C i faktycznie PHEV BOX załącza na 2-3 minuty ICE po czym go wyłącza i korzysta z grzałek elektrycznych. Oczywiście aby tyle przejechać ładowałem się na LOTOSie MOP Brwinów i trochę na P&R Grodzisk.

PS
Co do LOTOSU – to niestety polska karta ecotap nie działa. Chodziły pogłoski, że wydana z NL aktywuje. Na zimnej baterii (kilka stopni C) naładowanie od 0 do 80% zajęło 30 minut, czyli 10 minut dłużej niż przy ciepłej baterii (15-20 C).

phev_chipbox.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 162,25 KB

 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2018-12-07, 16:11   

Ecotap holenderska nie dziala, sprawdzalem w Malankowie bodajze.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 181
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-13, 09:22   

A jaka jest różnica między LHD a RHD
(ICE heater stop)
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-14, 10:52   

iwi napisał/a:
A jaka jest różnica między LHD a RHD
(ICE heater stop)


W zestawie z Boxem jest czujnik, który instalujesz w kratki pod przyciskiem START.
Plastik jest wygięty w lewo lub w prawo w zależności od wersji Left lub Right, więc musi być spasowany do właściwej wersji,
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 181
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-12-14, 15:08   

Do wersji ruchu prawostronnego ma być LHD czy RHD?
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-15, 08:45   

iwi napisał/a:
Do wersji ruchu prawostronnego ma być LHD czy RHD?


W Polsce samochody z kierownica po lewej stronie, czyli Left Hand Drive
 
 
wuuju

Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-12-30, 21:18   

Witam. Szukam Outlandera PHEV , czy koś ma doświadczenie z samochodami o przebiegu w granicach 150 tyś km? czyli w okresie końca gwarancji? Czy baterie dożywaja takich przebiegów, jakiej żywotności może być bateria? Czy nalepiej ja sprawdzić za pomocą Watchdoga? Prosze o odpo. pozdrawiam
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-30, 23:05   

wuuju napisał/a:
z samochodami o przebiegu w granicach 150 tyś km?


pierwszy rok modelowy PHEV to 2014 i na dzisiaj przebieg 150 tys km dla auta 4 letniego można uznać za "standardowy", "normalny".
wuuju napisał/a:
Czy baterie dożywaja takich przebiegów, jakiej żywotności może być bateria?


Spadek 2% pojemności baterii rocznie można uznać za normalny i najczęściej spotykany

wuuju napisał/a:
Czy nalepiej ja sprawdzić za pomocą Watchdoga?


Jeśli myślisz o zakupie to wyposażenie się w adapter odb2 BT i aplikacje PHEV watchdog i sprawdzaj przed zakupem.

Jeśli auto z 2014 będzie miało powyżej 90% pozostałej pojemności to możesz kupować.
 
 
wuuju

Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 11
Wysłany: 2018-12-31, 11:22   

Właśnie się zastanawiam co się stanie jak spadek pojemności spadnie poniżej 80 % czy auto wogole będzie jeździło. Bateria na allegro kosztuje 25 tyś zł. Więc trochę dużo. Na mobile. De widziałem outlander z przebiegiem 277 tyś. Więc jakoś chyba jeździ. To jedyna rzecz jakiej się obawiam przy kupnie. Dzięki wielkie za szybką odpowiedź.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-31, 13:37   

wuuju napisał/a:
Bateria na allegro kosztuje 25 tyś zł.
Nie patrz na to - kupiliśmy z bodix'em już dwie z Allegro, jedną za 6k, drugą za 8k. Fakt że drugą w 24h od wystawienia :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-31, 16:00   

wuuju napisał/a:
zastanawiam co się stanie jak spadek pojemności spadnie poniżej 80 % czy auto wogole będzie jeździło.


Tak, będzie jeździło na 80% i auto będzie miało wtedy 10 lat (przy rozsądnym użytkowaniu).
Na 80% poprostu proporcjonalnie mniej Ci przejedzie. To jest Plug-In więc spadek baterii nie boli tak bardzo jak przy czystym EV, chociaż jak kupisz to zobaczysz jak przyjemnie jest jechać w 100% EV i chciało by się, aby to auto miało zasięg i 100 km na prądzie :)
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 96
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-31, 16:57   

Tez bym się nie martwił pojemnością. Popatrzcie jak to teraz wyglada z temperaturą - przy 0 stopni jest to ok 85% , przy -10 to już 75%. A do tego ogrzewanie elektryczne ciągnie z baterii 3kW gdzie Klima tylko 1kW. Baterie maja Idealnie jest tylko przy Ok.25 na plusie.
To prawda że jazda czystym EV jest jak marzenie, cicho i z gracją. Co do zasięgu tez bym się nie martwił. Jak kupiłem Outlandera to miał szacunkowo 20km zasięgu. Zrobilem nim nie licząc trasy już coś koło 200km , 4x ładowałem już. Ładowarka od Sparka EV pasuje. się ładuje w czasie około 2,5 godziny. Zasięg poprawił mi się z tych 20km na 28km. Jeżdżę póki co ścigając się sam ze sobą ile wyciągnę spalania na 100km :D . Dziś było to po wyjechaniu z garażu i zrobieniu ok. 20km - 0,7l/100km. Po przejechaniu 70km było to 2,6l/100km. Generalnie auto fajne bo nawet jak pracuje silnik spalinowy to nie słychać go.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
wuuju

Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 11
Wysłany: 2019-01-01, 15:00   

Ok OBD2 zakupione, apka zainstalowana można sprawdzać baterię przed zakupem. Oprócz normalnych rzeczy mechanicznych, karoseryjnych jest coś na co jeszcze prócz baterii trzeba zawrócić uwagę? Można coś jeszcze zbadać prócz baterii? Czy znane są przypadki trudniejszych awarii? Co mnie.moze czekać po zakupie? Gdzie się wykonuje przeglądy i ile kosztują? Pzdr
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-01-01, 19:37   

wuuju napisał/a:
Co mnie.moze czekać po zakupie? Gdzie się wykonuje przeglądy i ile kosztują? Pzdr


Na który rocznik się nastawiasz?

jeśli 2014 to pewnie z przebiegiem powyżej 100 tys. km więc już po gwarancji, więc zwykły serwis lub praca własna.

Po zakupie:
- wymiana oleju i filtrów oleju
- wymiana filtra silnika
- wymiana filtru kabinowego
- wymiana płynu hamulcowego
- wymiana płynu chlodniczego.

Dwa ostatnie płyny, ich jakość można sprawdzić odpowiednimi miernikami, jeśli będzie ok można jeszcze rok-dwa pojeździć.
 
 
vaiker 

Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 53
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2019-01-01, 20:33   

gwarancja na baterie jest 8 lat/170 tys km, 12 lat na perforacje, 3 lata na auto

jak nie katowane w wysokich temperaturach to baterii nic sie nie dzieje, moj 2014 biala perla ma 44 tys km, kupiony 2 latek z przebiegiem 22 tys jako auto demo z warszawskiego salonu, vtech wybebeszyl aku i polutowal sam pakiet 19 kw ALE to wymagalo zmian jakichs podobno w komputerze auta, samochod jest REWELACYJNY ale ekonomiczny tylko do 90-100 km/h, powyzej to juz smok, ja do swojego teraz wsadzam LPG i butle pod auto, smigam nim za darmo bo mam firme ktora montuje profesjonalne instalacje fotowoltaiczne, ale w trase jednak jak sie mu pocisnie to troche pije , okolo 7 litrow przy zimowkach i trumnie na dachu przy predkosciach 80-90, dobre audio, swietne przyspieszenie, super przyczepnosc, daje rade w blocie i terenie, jedyny MINUS tego auta to bardzo duza wrazliwosc podwozia, trzeba BARDZO uwazac, najpierw latwo urwac wydech, na drugim miejscu przewody wodne ogrzewania, no i na dzien dobry w sklepie hydraulicznym kup pianki do docieplania rur wodnych, wjedziesz pod auto to sie zorientujesz o co biega ; ]
 
 
wuuju

Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 11
Wysłany: 2019-01-01, 21:01   

Jeszcze raz dzięki za szybkie odpowiedzi. Jeżeli kupię sprowadzane auto to też będę miał gwarancję na baterię 170k km? Do Vitecha się oczywiście zgłoszę napewno na jakiś tuning. 😁 mam nadzieję że jeszcze robi takie rzeczy.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-01-01, 22:24   

co do gwarancji to radzę uważać!!!
Ktoś na Fejsie wrzucił tabelkę z gwarancją. Wpisz na Fejsie "Mitsubishi PHEV gwarancja" to ci znajdzie. Nie umiem podlinkowane.

Mitsubishi z nowszymi rocznikami zwiększało gwarancję a dla starszych była dość krótka.
Dla 2014 na pewno jest do 100 000 km. lub i do 5 lat w zależności co pierwsze nastapi, (przebieg lub lata). Tak też mam w książce serwisowej i tak mi w ASO powiedzieli przy 1 wizycie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14