SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Outlander PHEV
Autor Wiadomość
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 109
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-02-27, 20:12   

Tak. Na wyswietlaczu miedzy zegarami. TrEba sobie popstrykac guzikiem od kompa aż pokaże. Oczywiście na wyłączonym i przy podpiętym aucie :) później wystarczy dla sprawdzenia otworzyć drzwi, wtedy pokaże czas jaki jest do końca ładowania.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
marcin.elektro 

Wiek: 47
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 33
Wysłany: 2019-02-27, 20:24   

Może coś nie tak robiłem. Jutro spróbuje. Bo jak klikałem wszystkim to się zawiesił i nie chciał się wyłączyć zapłon. Jutro będę próbował. Czytałam że około 3-4 godzin
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 109
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-02-27, 21:12   

Trzeba podpiąć do prądu. Wejść do auta i nie włączając zapłonu trzeba sobie kliknąć guzikiem komputera do momentu pokazania czasu lub —:— , wtedy oblicza jeszcE :)
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
marcin.elektro 

Wiek: 47
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 33
Wysłany: 2019-02-27, 21:30   

Dziękuję jutro zobaczę
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 222
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-02-28, 08:47   

marcin.elektro napisał/a:
Witam. Czy jak podłączam outlandera pod prąd czy gdzieś pokazuje czas do pełnego naładowania. Bo nie mogę znaleźć


Pokazuje. Po lewej stronie kierownicy przycisk od przełączania menu. Klikaj przy wyłączonym aż zobaczysz czas do zakończenia ładowania.

20190217_121633.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 275,5 KB

 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 30
Wysłany: 2019-02-28, 22:40   

Przełączenie menu=przycisk z symbolem karty, pierwszy z prawej strony pod kratką od nawiewu (lewego).
Ostatnio zmieniony przez Blazer 2019-03-01, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcin.elektro 

Wiek: 47
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 33
Wysłany: 2019-03-01, 16:25   

Tak dziękuję. Wszystko działa.
 
 
wuuju

Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 11
Wysłany: 2019-03-02, 00:03   

Witam. Wracam do mojego wpisu , w aso procedury balansowanie nie dokończył, miałem 64% pojemności teraz mam 69% nadzieja jest. Czekam też na #PHEVcure wierze ze zadziała.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 30
Wysłany: 2019-03-02, 17:58   

Byłem w piątek w ASO, skończyło się na wymianie oleju i filtrów+ czyszczenie hamulców bo rdzewieją -podobnież taka przypadłość PHEV'ów, najpierw jest rekuperacja, a dopiero w ostatniej fazie hamowanie właściwe, czego efektem są rdzewiejące hamulce (szczególnie z tyłu). Koniec końców wyszło ~1,5k i zaproszono mnie za rok lub 20 000km. Tak więc ogólnie jestem zadowolony. :->
Doszło jeszcze programowanie czujników na zimowych kołach- koszt 50zł (cena całkiem akceptowalna jak na serwis).
P.S. Powiedziano mi że jednak gwarancja (na aku jezdne) jest na 8 lat lub 160k km.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 109
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-03-02, 18:22   

W sparku tez pierw hamowanie odzyskowe 60kW max a później hamulce. Dlatego hamulce są na długie lata :)
Nie mniej jednak wystarczy raz na jakiś czas rozpędzić się i wcisnąć hamulec w podłogę, wtedy odrazu działają hamulce, włączają się awaryjne, Absy itd itp. I rdza tez znika z tarcz.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 30
Wysłany: 2019-03-03, 09:10   

mmazi napisał/a:
W sparku tez pierw hamowanie odzyskowe 60kW max a później hamulce. Dlatego hamulce są na długie lata :)
Nie mniej jednak wystarczy raz na jakiś czas rozpędzić się i wcisnąć hamulec w podłogę, wtedy odrazu działają hamulce, włączają się awaryjne, Absy itd itp. I rdza tez znika z tarcz.

Masz rację, ale to zrobiłem teraz tak po zakupie żeby mieć święty spokój płyny filtry itp.
Niestety nie wiem czy tylko ja tak mam, czy po prostu tak jest, ale jak wsiadam do PHEV'a to od razu włącza mi się opcja spokojnej jazdy jak najdłużej na aku- może to minie z czasem..... . :mrgreen:
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2820
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 2019-03-03, 09:49   

Blazer napisał/a:
Niestety nie wiem czy tylko ja tak mam, czy po prostu tak jest, ale jak wsiadam do PHEV'a to od razu włącza mi się opcja spokojnej jazdy jak najdłużej na aku- może to minie z czasem..... .
Z czasem to się tylko pogłębia :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 109
Skąd: podkarpackie
  Wysłany: 2019-03-04, 06:54   

Nie tylko ty.
Codziennie jeżdżę Sparkiem gdzie przyspieszenie i moment jest wyczuwalny (znacznie :-D ) , jak wsiadam do Outlandera to po prostu nie ma czym jechać, więc bez sensu jest cisnąć na maxa skoro i tak efektów żadnych nie ma.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 30
Wysłany: 2019-03-05, 22:09   

mmazi napisał/a:
Nie tylko ty.
Codziennie jeżdżę Sparkiem gdzie przyspieszenie i moment jest wyczuwalny (znacznie :-D ) , jak wsiadam do Outlandera to po prostu nie ma czym jechać, więc bez sensu jest cisnąć na maxa skoro i tak efektów żadnych nie ma.

A próbowałeś przyspieszać z włączoną opcją charge???
W trybie normal zanim włączy się silnik spalinowy to trzeba troszkę odczekać i traci się cenne sekundy :mrgreen: . Zauważyłem jednak, że po włączeniu charge jest znacznie lepiej, bo nie trzeba czekać na odpalenie silnika.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 109
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-03-06, 06:49   

Próbowałem, ale ja mam porównanie do Sparka EV którym jeżdze na codzień. Tam mam 136KM i 542Nm - niewiele ponad 7s do setki. Outlander PHEV co by nie robił, będzie po prostu wolny :)
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
deynio 

Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 2
Skąd: W-wa
Wysłany: 2019-03-06, 20:15   

Mitsubishi Outlander PHEV 2013 r
Dzisiaj byłem w serwisie Mitsubishi na akcji serwisowej związanej z wymianą tylnych zacisków, wymianie świec, aktualizacji oprogramowania sterownika silnika oraz aktualizacji oprogramowania.
W związku z tym że auto które kupiłem stosunkowo niedawno nie posiadało kodów SSID i hasła do wi-fi samochodu w celu m.in. uruchomienia z poziomu smartfona ogrzewania postojowego poprosiłem o odzyskanie ich.
Elektryk walczył z tematem około godziny i się poddał. Tłumaczył że gdy chce odzyskać dane komputer ma problem z połączeniem z samochodem.
Ok pomyślałem trudno, nawet napisali do Mitsubishi z pytaniem o co chodzi jaki może być problem.
Przyjechałem do domu i tknęło mnie by sprawdzić harmonogram porannego grzania kabiny który miałem ustawiony przed wizytą w serwisie i co się okazuje, zniknęła zakładka, (opcja na wyświetlaczu) gdzie mogłem ustawić włączenie m.in. nagrzewnicy.
Pytanie, czy zostało mi wgrane właściwe oprogramowanie, dlaczego nie ma możliwości ustawienia czasu rozpoczęcia grzania z poziomu samochodu.
 
 
EVszosio 
Outlander PHEV


Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2016
Posty: 6
Skąd: Mokotów Stary
Wysłany: 2019-03-06, 21:48   

deynio napisał/a:
Tłumaczył że gdy chce odzyskać dane komputer ma problem z połączeniem z samochodem.

ja około rok temu miałem apgrejd wifi i w aso wygenerowali nowe hasło bo zmienili szyfrowanie na mocniejsze. I inna apka teraz działa, więc może dlatego kłopot z odzyskaniem.
_________________
4elEVate
 
 
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 56
Wysłany: 2019-03-13, 13:31   

Gdybym oglądał używanego Outlandera PHEV, czy jest prosty sposób oszacowania stanu akumulatora?
_________________
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 181
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-13, 14:15   

Naładuj do pełna akumulator (powiedz sprzedającemu żeby go naładował bo to trochę trwa) i zrób jazdę próbną. Jeśli po 10km zostanie Ci ponad 30km to znaczy że jest OK. Tylko jak wjedziesz na jakąś lepszą drogę to jedź tylko do 80km/h. Powyżej 90km/h aku starcza tylko na około 30-35km.
Po naładowaniu do pełna przy tej temperaturze (około 5-10oC) pokazuje 45km do przejechania.
tak przynajmniej jest u mnie.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 109
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-03-13, 14:57   

Nic ci nie da ten sposób. Potrafię jechać tak, że przejadę te 43km na baterii a bywa tak , że przejadę 20km. Wszystko zależy od tego czy masz włączone grzanie i stylu jazdy. Ciężko będzie na pierwszej jeździe jechać ekonimicznie.
Jak jadę bardzo delikatnie to 12kwh/100km - tak prędkości do 50km/h a normalnie ~20kwh/100km. Grzanie + mocniejsza jazda ~ 30kwh/100km. Wartości z głowy - wiosna przyszła więc Outlander odstawiony.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 222
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-03-14, 18:31   

deynio napisał/a:
Mitsubishi Outlander PHEV 2013 r
Dzisiaj byłem w serwisie Mitsubishi na akcji serwisowej związanej z wymianą tylnych zacisków, wymianie świec, aktualizacji oprogramowania sterownika silnika oraz aktualizacji oprogramowania.

Pytanie, czy zostało mi wgrane właściwe oprogramowanie, dlaczego nie ma możliwości ustawienia czasu rozpoczęcia grzania z poziomu samochodu.


przerabialem ten temat w minionym roku.
Dokladnie taka sama akcja serwisowa. Na pierwszej wizycie nie byli w staniie zaktualizowac WiFi (cos im sie zblokowalo i czekali na instrukcje z centrali)

Odebralem auto bez menu programowania klimatyzacji. Musialem do nich wrocic na dokonczenie akcji (zamowili swiece). Po 3 tygodniach wrocilem wymienili swiece i skonczyli aktualizacje wifi. Dostalem haslo. W menu wrocila opcja programowania klimatyzacji.

Takze, cos zepsuli, wracaj do nich na poprawe.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 222
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-03-14, 18:34   

koder napisał/a:
Gdybym oglądał używanego Outlandera PHEV, czy jest prosty sposób oszacowania stanu akumulatora?


Kup ODBII z bluetooth, aplikacja na androida PHEV Watchdog. Aplikacja zczyta Ci pojemnosc bateriii. U mnie model z 2014 ma w tej chwili 90,5% oryginalnej pojemnosci.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 30
Wysłany: 2019-03-14, 23:44   

Tak jak napisano kup sobie adapter na OBDII, to najpewniejszy sposób sprawdzenia stanu aku.
Cytat:
Nic ci nie da ten sposób. Potrafię jechać tak, że przejadę te 43km na baterii a bywa tak , że przejadę 20km. Wszystko zależy od tego czy masz włączone grzanie i stylu jazdy. Ciężko będzie na pierwszej jeździe jechać ekonimicznie.
Jak jadę bardzo delikatnie to 12kwh/100km - tak prędkości do 50km/h a normalnie ~20kwh/100km. Grzanie + mocniejsza jazda ~ 30kwh/100km. Wartości z głowy - wiosna przyszła więc Outlander odstawiony.

Mnie się więcej niż 30km nie udaje przejeżdżać, z resztą w moim wypadku nawet przy delikatnej jeździe osiągnięci poniżej 15kWh/100km jest praktycznie niemożliwe. Z drugiej strony, gdyby Outlander spalał 15kWh/100km, to zasięg miałby chyba ~80km. ~20kWh/100km jest realne do osiągnięcia.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2820
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 2019-03-14, 23:46   

Blazer napisał/a:
Z drugiej strony, gdyby Outlander spalał 15kWh/100km, to zasięg miałby chyba ~80km.
Góra 70 - ma 12kWh brutto, jak by z tego wyciągnął 10kWh netto to 67km by wyszło.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 30
Wysłany: 2019-03-15, 00:00   

PatrykS napisał/a:
Blazer napisał/a:
Z drugiej strony, gdyby Outlander spalał 15kWh/100km, to zasięg miałby chyba ~80km.
Góra 70 - ma 12kWh brutto, jak by z tego wyciągnął 10kWh netto to 67km by wyszło.

No właśnie przy 20kWh zasięg wychodzi teoretycznie 50km, doliczmy do tego spadek pojemności aku i mamy 30-40km. U mnie przy 88,2% przy pełnym naładowaniu wychodzi 43km, co by było zgodne z zasięgiem (50km-50km*0,12=44km).

Co jeszcze ostatnio mnie zaskoczyło?
Spalanie,na odcinku 218km przy średniej prędkości 60km/h spalanie....wyszło 6l, jazda na silniku elektrycznym to 76km :mrgreen:
Jak dla mnie OK dla porównania mazda 6 1,8l 125KM na tym samym odcinku spaliła 6,2l.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13