SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Outlander PHEV
Autor Wiadomość
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 408
Wysłany: 2019-03-15, 10:17   

Blazer napisał/a:

Co jeszcze ostatnio mnie zaskoczyło?
Spalanie,na odcinku 218km przy średniej prędkości 60km/h spalanie....wyszło 6l, jazda na silniku elektrycznym to 76km :mrgreen:
Jak dla mnie OK dla porównania mazda 6 1,8l 125KM na tym samym odcinku spaliła 6,2l.


Ale że Outlander spalił Ci na odcinku 218km 6l czy spalanie wyszło 6l/100km ??
 
 
sober
:)

Dołączył: 15 Mar 2019
Posty: 2
Wysłany: 2019-03-15, 18:33   

Cześć wszystkim, czytam forum od kilku dni i widzę że to jedyny wątek poświęcony Outlander'owi PHEV. Dziś byłem na oględzinach jednej sztuki (2014 r.), podłączyłem Watchdog'a, ale nie wpadłem na to że trzeba przesunąć palcem żeby pokazało się Battery capacity ;) Za to wskoczyłem do "battery condition" i moment po naładowaniu do pełna pokazało:
"99,5%, 37,4 Ah, 174077 km, 98,9% = 37,6Ah, 12,2kW@326,7V,[4.083 : 4:086] V"
Czy to wystarczy do oceny stanu baterii? Na logikę wystarczy podzielić 37,4 / 40 (stan nowej baterii) i wyjdzie mi 93,5% jako stan baterii. Dobrze myślę?
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 30
Wysłany: 2019-03-15, 19:13   

jatko napisał/a:
Blazer napisał/a:

Co jeszcze ostatnio mnie zaskoczyło?
Spalanie,na odcinku 218km przy średniej prędkości 60km/h spalanie....wyszło 6l, jazda na silniku elektrycznym to 76km :mrgreen:
Jak dla mnie OK dla porównania mazda 6 1,8l 125KM na tym samym odcinku spaliła 6,2l.


Ale że Outlander spalił Ci na odcinku 218km 6l czy spalanie wyszło 6l/100km ??

Przepraszam, rzeczywiście niezbyt precyzyjne określiłem spalanie, oczywiście w obu przypadkach chodziło o przeliczenie na 100km, czyli Misiek -6l/100km, Mazda -6,2l/100km.

sober napisał/a:
Cześć wszystkim, czytam forum od kilku dni i widzę że to jedyny wątek poświęcony Outlander'owi PHEV. Dziś byłem na oględzinach jednej sztuki (2014 r.), podłączyłem Watchdog'a, ale nie wpadłem na to że trzeba przesunąć palcem żeby pokazało się Battery capacity ;) Za to wskoczyłem do "battery condition" i moment po naładowaniu do pełna pokazało:
"99,5%, 37,4 Ah, 174077 km, 98,9% = 37,6Ah, 12,2kW@326,7V,[4.083 : 4:086] V"
Czy to wystarczy do oceny stanu baterii? Na logikę wystarczy podzielić 37,4 / 40 (stan nowej baterii) i wyjdzie mi 93,5% jako stan baterii. Dobrze myślę?

Z tego by wynikało, że akumulatory są nowe lub po regeneracji. Nie wierzę, że po 170k aku od nowości ma 100% pojemności. Jeżeli wszedłeś w opcję battery condition, to masz zapewne zapisany stan akumulatorów w telefonie. Uruchom WatchDog'a-> kliknij battery condition i wejdź w opcje baterii, wyświetlą się szczegóły. Będziesz miał tam w sekcji Pack ikonkę tortu (ze świeczkami) z dopiskiem days->odczytaj jaka jest tam wartość.
 
 
sober
:)

Dołączył: 15 Mar 2019
Posty: 2
Wysłany: 2019-03-15, 19:28   

Pierwszy raz się łączyłem za pomocą tej apki, ale widzę, że mogę wejść nawet teraz (offline) do do sekcji Pack. Torcik pokazuje 1757 days.
Jadąc od góry: 99.5 [100.0]% = 37.4Ah, 98.9%=37.6Ah, 17372 +-= -Ah, 128444Ah, 1757 days, 326,7V, -A, 15.8/63.5kW
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 30
Wysłany: 2019-03-15, 20:05   

Wychodzi z tego że samochód jest z okolic maja 2014r.
Powiem szczerze, że to jakiś ewenement żeby po 5 latach i 170k mieć ubytek na poziomie 1,1%.
 
 
wuuju

Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 11
Wysłany: 2019-03-15, 20:50   

Dokładnie ja mam 2014 166tys i baterię 68%. Kupować i spytać właściciela jak to zrobił że bateria w takim stanie
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 30
Wysłany: 2019-03-16, 08:38   

Wydaje mi się, że w takiej sytuacji akumulatory mogą być po regeneracji.
 
 
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 56
Wysłany: 2019-03-19, 13:02   

Czy kojarzycie może, w jakiej opcji wyposażenia montowana była przetwornica trakcja/230V? Jest mi potrzebna do szczęścia, a nie jest to rzecz, którą się ludzie chwalą w ogłoszeniu - a to bardzo utrudnia filtrowanie. Z góry dzięki!
_________________
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 222
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-03-19, 13:45   

koder napisał/a:
Czy kojarzycie może, w jakiej opcji wyposażenia montowana była przetwornica trakcja/230V? Jest mi potrzebna do szczęścia, a nie jest to rzecz, którą się ludzie chwalą w ogłoszeniu - a to bardzo utrudnia filtrowanie. Z góry dzięki!


O fabrycznej przetwornicy z baterii trakcyjnej 300V na 230V nie słyszałem.

Możesz "za grosze" kupić przetwornice ze zwykłego AKU 12V

(przykład)
https://allegro.pl/oferta/przetwornica-12v-230v-samochodowa-napiecia-1000w-5-5564439999
 
 
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 56
Wysłany: 2019-03-19, 13:57   

tomusy napisał/a:
O fabrycznej przetwornicy z baterii trakcyjnej 300V na 230V nie słyszałem.

https://www.youtube.com/watch?v=Ka9XNNu2uZ4

tomusy napisał/a:
Możesz "za grosze" kupić przetwornice ze zwykłego AKU 12V

Niestety nie mogę, bo nie ma odpowiednich parametrów. Na przykład dostępu do 10kWh akumulatora i 1.5kW mocy ciągłej.
_________________
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 222
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-03-19, 14:35   

koder napisał/a:

https://www.youtube.com/watch?v=Ka9XNNu2uZ4


Faktycznie bajer ale... proszę tutaj 3kW masz mocy ciągłej:

https://allegro.pl/oferta/przetwornica-pradu-napiecia-12v-220v-3000w-6000w-7409778196?fromVariant=7371326887

Przetwornice na 1,5kW mocy ciągłej na pewno znajdziesz.

Oczywiście moc będzie pochodziła z AKU 12V z tym, że aku 12V przecież jest doładowywany z przetwornicy DC300V na DC12V. PHEV nie ma alternatora.
Tylko trzeba doczytać kiedy ta przetwornica pracuje. Może się okazać, że auto musi być na ON aby nie rozładować 12V i wtedy to taki półśrodek. Ale zawsze coś.
 
 
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 56
Wysłany: 2019-03-19, 14:41   

tomusy napisał/a:
Oczywiście moc będzie pochodziła z AKU 12V z tym, że aku 12V przecież jest doładowywany z przetwornicy DC300V na DC12V.

No ale nie będzie doładowywany prądem 150A, który taka przetwornica by ciągła. Dobrze znam wady i zalety takiego rozwiązania, nie odpowiada mi.

Udało mi się wyizolować, że przetwornice są dostępne w modelach po 2016.
_________________
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2238
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-03-19, 14:48   

tomusy napisał/a:
O fabrycznej przetwornicy z baterii trakcyjnej 300V na 230V nie słyszałem.

Każdy inwerter PV to przetwornica 400V -> 230V ( 1 lub 3f) a moce sa dowolne
Jeśli potrafisz naprawiać to są do kupienia za grosze z uwalonymi tranzystorami kluczującymi i/lub /kondensatorami
I w ten oto sposób można zrobić sobie dowolną przetwornicę o dowolnej mocy
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 109
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-03-20, 14:40   

A jak wygląda jazda z przyczepą Kempingową Outlanderem ? Wiem że trzeba szukać przyczepy DMC 1190kg max ( żeby nie przekroczyć 3.5t DMC). Ale jak to wygląda z jazdą ? bardzo spalinówka "wyje" żeby zrobić mocy na EV ? wiem że przy 70km/h złącza się napęd na koła bezpośrednio ze spaliniaka i obroty spadają znacznie, ale co poniżej tej prędkości ?
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 222
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-03-20, 15:33   

Mam przyczepkę kempingową 1100 kg. Normalnie rusza w trybie EV. Bateria dość szybko się opróżnia. Z przyczepką załączam na stałe napęd 4x4 dzięki czemu tył zawsze pracuje silnik EV a z przodu ICE. Bez problemu wyprzedzanie innych na drodze :) ... a że agregat czasami wyje jak wchodzi na wysokie obroty to cóż zrobić. Przy spokojnej stałej prędkości jest cicho.
 
 
Claymore


Dołączył: 21 Mar 2019
Posty: 8
Wysłany: 2019-03-21, 11:19   

Dzień Dobry wszystkim :)
Chciałem się tylko przywitać i podziękować za "rozjaśnienie" kilku spraw.
Od kilku dni jestem posiadaczem PHEV z 2014r. Czy szczęśliwym? - To się zapewne okaże, bo kupiłem go praktycznie w ciemno bez sprawdzania po przez moduł diagnostyczny. Mam nadzieję, że nie będę żałować zakupu.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 30
Wysłany: 2019-03-21, 20:57   

Witam.
Jaki masz zasięg po naładowaniu do pełna i przy wyłączonej klimatyzacji?
 
 
Claymore


Dołączył: 21 Mar 2019
Posty: 8
Wysłany: 2019-03-22, 07:36   

Blazer napisał/a:
Witam.
Jaki masz zasięg po naładowaniu do pełna i przy wyłączonej klimatyzacji?


Na razie nie mogę z całą pewnością powiedzieć (wydaje mi się że ok 35km - na światłach mijania), w weekend wybiorę się na przejażdżkę z dokładnym pomiarem.
 
 
Claymore


Dołączył: 21 Mar 2019
Posty: 8
Wysłany: 2019-03-22, 08:05   

Aplikacja (ta z 10-cio cyfrowym hasłem) sterowania WI-FI jest kompletną porażką.
Udało się komuś przekonać serwis do aktualizacji systemu w samochodzie?
Czy może znacie inny sposób na jego aktualizację?
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 222
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-03-22, 08:11   

Claymore napisał/a:
Aplikacja (ta z 10-cio cyfrowym hasłem) sterowania WI-FI jest kompletną porażką.
Udało się komuś przekonać serwis do aktualizacji systemu w samochodzie?
Czy może znacie inny sposób na jego aktualizację?


Zadzwoń do ASO - umów się na przegląd, podaj VIN. Dowiesz się czy łapiesz się pod akcje serwisową - wymiana świec, aktualizacja softu, aktualizacja WiFi (od razu odzyskają hasło).
Jak już Ci powiedzą to sobie wybierzesz czy robić pełny przegląd czy samą akcję serwisową.
Niestety po podaniu samego VINu mi informacji nie udzielili, musiałem się zapisać na przegląd, a później i tak zrobiłem samą akcję serwisową za free, a później wymianę płynów zrobiłem taniej po za ASO.
 
 
Claymore


Dołączył: 21 Mar 2019
Posty: 8
Wysłany: 2019-03-22, 08:37   

tomusy, Dzięki!
 
 
Claymore


Dołączył: 21 Mar 2019
Posty: 8
Wysłany: 2019-03-22, 19:04   

Koledzy, sorry że idę na łatwiznę, ale już jestem zmęczony szukaniem informacji i czytaniem o tym aucie.

Powiedzcie proszę jak wygląda gwarancja w Mitsubishi na PHEV?
Ile lat i na co? Czy jakieś warunki na "akcje serwisową" muszą być spełnione dla posiadacza auta z 2 ręki?
Na co zwrócić uwagę i jak nie dać się "naciągnąć" na zostawienie wypłaty w ASO?
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 30
Wysłany: 2019-03-22, 21:11   

Gwarancja obowiązuje pod warunkiem, że miałeś udokumentowane przeglądy w ASO.
Akcje serwisowe obowiązują wszystkich nie ma tu znaczenia czy jesteś 2, 3 czy 10 właścicielem.
Podstawowy przegląd w ASO to chyba koszt ~ 1000zł (przegląd, filtry, olej).
 
 
Claymore


Dołączył: 21 Mar 2019
Posty: 8
Wysłany: 2019-03-24, 16:39   

Blazer napisał/a:
Witam.
Jaki masz zasięg po naładowaniu do pełna i przy wyłączonej klimatyzacji?


40 kilometrów na trybie eco z czego 25 po trasie z prędkością 90km/h i 15km po wioskach z częstymi krótkimi postojami.
Natomiast komputer przed startem pokazał mi zasięg pojazdu EV 68km :?: :shock:
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 30
Wysłany: 2019-03-24, 21:32   

Claymore napisał/a:
Blazer napisał/a:
Witam.
Jaki masz zasięg po naładowaniu do pełna i przy wyłączonej klimatyzacji?


40 kilometrów na trybie eco z czego 25 po trasie z prędkością 90km/h i 15km po wioskach z częstymi krótkimi postojami.
Natomiast komputer przed startem pokazał mi zasięg pojazdu EV 68km :?: :shock:

Wow :shock:
Powinno być b.dobrze. U mnie przy akumulatorach 88% pokazuje mi ~44km, a przejeżdżam ~40km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 12