SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Outlander PHEV
Autor Wiadomość
Vtech 
Leaf, Tesla X P100D

Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-02, 17:20   

OK, jeżdżę, badam.

Na razie mam przeczytane PHEV-ECU, czyli ECU od silników elektrycznych, ale jeszcze nie przeanalizowałem. Tyle tylko, że uruchomiłem sobie możliwość włączania klimatyzacji (czy też teraz - podgrzewania) z pilota. Nie wiem czemu wyłączyli tą funkcję i niby da się tylko ze smartphone-a. Ale już mam też z pilota.

Co do zasięgu na baterii (oryginalnie używa 8kW z zabunkrowanych w podłodze 12) to jak się rozumie jak to działa, to myślę, że da się przejechać 50 km. Póki co jednak nie udało mi się przekroczyć 45 km, bo idzie grzanie (a i to trzeba wiedzieć jak zrobić, żeby na tych mrozach spalinówki nie odpalał).

Vmax = 180 km/h. Przełączenie wymuszone na równoległą hybrydę = 130 km/h. Przełączenie niewymuszone póki co zaobserwowałem od 70 km/h.
_________________
http://evtun.com - tuning samochodów elektrycznych, zwiększanie zasięgu, ładowarki 2 i 3-fazowe.
 
 
Beata

Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 2
Wysłany: 2016-01-04, 10:10   

...z innej beczki w sprawie Mitsubishi Outlander PHEV..
Czy w aktualnych warunkach pogodowych - temperatura poniżej -10°C normalnym jest że zawsze uruchamia się silnik spalinowy . Dzieje się tak bez względu na fakt uruchomienia klimatyzatora na AUTO czy też OFF, silnik spalinowy uruchamia się natychmiast po uruchomieniu auta i pracuje bez przerwy (ostatnia trasa ponad 140km). Powoduje to że samochód nie porusza się na napędzie elektrycznym i praktycznie nie zużywa prądu z akumulatora, a co za tym idzie "niemrawo" doładowuje baterie. Nie muszę dodawać że oszczędności w kosztach podróży nie występują :(
W uzupełnieniu dopiszę że przy temperaturze około -5°C wszystko przebiegało zgodnie z zasadą działania hybrydy - silnik spalinowy włączał się tylko na 2-3 minuty aby zadziałała nagrzewnica (nie zawsze uruchamiam zaprogramowane nagrzewania pojazdu), a potem samochód poruszał się jedynie za pomocą energii elektrycznej z akumulatorów.

Proszę o Wasze opinie i uwagi w tej sprawie, może użytkownicy którzy posiadają PHEV drugi sezon zimowy mają więcej doświadczenia w tej sprawie...
_________________
autofan PHEV
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2526
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-04, 13:29   

W sąsiednim wątku o Amperze też jest parę informacji o zachowaniu przy niskich temperaturach, ale spalinówka nie włącza się na stałe.
http://forum.samochodyele...?t=520&start=75
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Beata

Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 2
Wysłany: 2016-01-04, 16:25   

...tak chyba znalazłam wyjaśnienie.
Po raz drugi w dniu dzisiejszym uruchomiłam (wychłodzone) auto, tym razem po uprzednim około 15 min użyciu nagrzewnicy elektrycznej na postoju (temperatura zew. -11°C, auto podłączone do sieci 230V), samochód uruchomiony został z klimatyzatorem na AUTO i po 2-3 minutach pracy na silniku spalinowym napęd elektryczny pracował już samodzielnie, tak jak powinien :)
Wynika z tego że oprogramowanie Mitsubishi Outlander PHEV samodzielnie podejmuje decyzję o konieczności podgrzania jakiegoś elementu(ów) i w zależności od temp. zew. konieczny jest do tego stale lub czasowo uruchomiony silnik spalinowy (???) inaczej wygląda sytuacja kiedy mamy możliwość uruchomienia nagrzewnicy elektrycznej (np: podczas postoju i ładowania baterii), wtedy prawdopodobnie komputer w Outlanderze PHEV podgrzewa wszelkie niezbędne elementy elektryczno-elektronicze. Co ciekawe, im dłużej nagrzewamy auto przed podróżą tym szybciej (lub natychmiast) przełączy się na napęd elektryczny.... Standardowe 10 min. ogrzewania (minimalny, możliwy czas uruchomienia klimatyzacji lub nagrzewnicy) nie pomoże prawie nic - sprawdzone w temperaturze 5°C do -5°C
Dziwi jedynie dlaczego, jeśli uprzednio nie podgrzejemy samochodu (podczas postoju i/lub ładowania baterii), podczas niemal 2 godzinnej podróży (dystans około 140 km) silnik spalinowy pracował bez przerwy...??? Oprogramowanie zainstalowane przez producenta w Outlanderze PHEV nie umożliwia zbytniego ingerowania w tryby pracy układu napędowego, pozostaje jedynie wierzyć że to zaobserwowane "zachowanie auta" jest uzasadnione i najbardziej optymalne (biorąc pod uwagę warunki atmosferyczne i zakładany przez producenta okres "życia" baterii i układu elektrycznego na 5 lat).

Zaobserwowałam również, że wyłączenie samochodu z klimatyzatorem w pozycji OFF (nie zapalona dioda AUTO) uniemożliwi uruchomienie zdalne (lub zaprogramowane w timerze) nagrzewnicy lub klimatyzatora w Outlanderze PHEV !!! W takiej sytuacji na ekranie aplikacji w smartfonie zobaczymy komunikat, że system jest w trybie DZIAŁANIE jednak faktycznie nic się nie wydarzy...
_________________
autofan PHEV
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2526
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-04, 22:18   

Beata napisał/a:
Wynika z tego że oprogramowanie Mitsubishi Outlander PHEV samodzielnie podejmuje decyzję o konieczności podgrzania jakiegoś elementu(ów)


I jak każde dobrze przetestowane oprogramowanie zawiera pakiet znanych mało istotnych błędów oraz pakiet nieznanych rzadziej występujących, w tym poważnych :-) Stąd też założyć trzeba, że obserwowane zachowanie może nie być w pełni zgodne z wizją projektanta :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Vtech 
Leaf, Tesla X P100D

Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-06, 20:05   

Beato, aktualnie siedzę nad oprogramowaniem PHEV-ECU. Myślę, że wliczając nawet pełny tryb EV większość niedociągnięć da się rozwiązać.
 
 
Borys

Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 38
Wysłany: 2016-08-05, 19:36   

Vtech napisał/a:
Beato, aktualnie siedzę nad oprogramowaniem PHEV-ECU. Myślę, że wliczając nawet pełny tryb EV większość niedociągnięć da się rozwiązać.



Bravo,bravo,bravo.Dopiero teraz można na nowo poznać i pokochać PHEV. Gratuluję patentu i polecam wszystkim.
Do Beaty -Vtech rozwiązał problem grzania
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2018-02-10, 16:01   

Vtech napisał/a:
OK, jeżdżę, badam.

Na razie mam przeczytane PHEV-ECU, czyli ECU od silników elektrycznych, ale jeszcze nie przeanalizowałem. Tyle tylko, że uruchomiłem sobie możliwość włączania klimatyzacji (czy też teraz - podgrzewania) z pilota. Nie wiem czemu wyłączyli tą funkcję i niby da się tylko ze smartphone-a. Ale już mam też z pilota.

Co do zasięgu na baterii (oryginalnie używa 8kW z zabunkrowanych w podłodze 12) to jak się rozumie jak to działa, to myślę, że da się przejechać 50 km. Póki co jednak nie udało mi się przekroczyć 45 km, bo idzie grzanie (a i to trzeba wiedzieć jak zrobić, żeby na tych mrozach spalinówki nie odpalał).

Vmax = 180 km/h. Przełączenie wymuszone na równoległą hybrydę = 130 km/h. Przełączenie niewymuszone póki co zaobserwowałem od 70 km/h.


Mozna zwiekszyc zasieg?
Sa modele z elektrycznym dogrzewaczem? Jak to rozpoznac?
Przymierzam sie powoli do zakupu takiego z 2013r
Co mozna w nim ulepszyc?
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-02-14, 17:52   

obecnie używany Outlander PHEV z 2014 roku to ok. 70 tys brutto
całkiem sympatyczna cena biorąc pod uwagę, że nowy kosztował 180 tys.

nadal mi się podoba. Może kupię?

https://www.otomoto.pl/of...a-ID6zmpU5.html
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2526
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-14, 21:30   

Ciekawe wyposażenie, i to CHAdeMO w hybrydzie - kuszące :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2018-02-16, 17:39   

Jak rozpoznac model z ogrzewaniem elektrycznym, ja chcial bym w najblizszym czasie taki kupic
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2526
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-16, 19:29   

mann25 napisał/a:
Jak rozpoznac model z ogrzewaniem elektrycznym
Yyyy, to są wersje bez? :-o
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2018-02-17, 08:35   

Niby ogrzewanie elektryczne bylo w dodatkowej opcji na rozgrzanie auta przed wyjazdem, sterowane z smartfona
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1981
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-17, 11:52   

To ma każdy który widziałem :)
Nawet mój iMiEV to ma - co prawda nie smartfonem ale pilotem a jest z rocznika 2012 ( data produkcji)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-02-17, 18:59   

Ale imiev to elektryk, więc raczej normalne, że ma elektryczne ogrzewanie. A w hybrydach bywa z tym różnie.
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2018-02-18, 08:38   

No wlasnie, oudlander pod czas jazdy w zimne dni a nawet jak sie tylko siedzi w aucie i czeka na kogos wymusza co pare minut i wlancza spalinowy do ogrzewania.
Na postoju nie wolno miec zapalonego silnika dluzej niz 1min, za to mozna dostac w mandat

W wersjach z ogrzewaniem elektrycznym jest mozliwosc to obejsc, i do puki akku starcza, ogrzewanie mamy 100%elektryczne
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1981
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-18, 13:35   

@mann25
Do tego służy specjalny moduł produkcji vtech-a żeby nie mieć takich problemów
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 873
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-02-18, 13:36   

Przecież jeśli auto fizycznie nie ma elektrycznego ogrzewania to żaden moduł nie pomoże.
 
 
KinT 

Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 33
Wysłany: 2018-05-21, 09:44   

Miałem okazję pojeździć nim chwilę. Szukam auta rodzinnego, phev, i myśle sobie outlander, duże auto, będzie ok.
Byłem bardzo niemiło zaskoczony tym małym bagażnikiem, jak również tym, że auto za 200tyś nie ma ani jednego haczyka na zakupy w bagażniku (!?!), ale przede wszystkim kompletnie nie nadaje się na auto dla rodziny 2+3. Z przodu dużo miejsca, z tyłu na nogi też dużo, ale na szerokość? MNIEJ niż w skodzie octavii II. Porażka, a tak się na niego napaliłem i nic z tego chyba nie będzie :(
 
 
deynio 

Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 1
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-06-03, 11:47   

Vtech napisał/a:
OK, jeżdżę, badam.

Na razie mam przeczytane PHEV-ECU, czyli ECU od silników elektrycznych, ale jeszcze nie przeanalizowałem. Tyle tylko, że uruchomiłem sobie możliwość włączania klimatyzacji (czy też teraz - podgrzewania) z pilota. Nie wiem czemu wyłączyli tą funkcję i niby da się tylko ze smartphone-a. Ale już mam też z pilota.

Co do zasięgu na baterii (oryginalnie używa 8kW z zabunkrowanych w podłodze 12) to jak się rozumie jak to działa, to myślę, że da się przejechać 50 km. Póki co jednak nie udało mi się przekroczyć 45 km, bo idzie grzanie (a i to trzeba wiedzieć jak zrobić, żeby na tych mrozach spalinówki nie odpalał).

Vmax = 180 km/h. Przełączenie wymuszone na równoległą hybrydę = 130 km/h. Przełączenie niewymuszone póki co zaobserwowałem od 70 km/h.


Witam.
co trzeba, by mieć sterowanie ogrzewaniem z pilota?
Pozdrawiam.
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-04, 08:28   

Jak jest z bezawaryjnością tego auta i jego spalaniem w długich trasach ?

Jak przeglądałem różne testy to spalanie w trasie jest podawane od 7-13 l.

Jakie są Wasze doświadczenia w szczególności w jeździe na autostradzie?
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 88
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-04, 10:45   

jkret napisał/a:
Jak jest z bezawaryjnością tego auta i jego spalaniem w długich trasach ?
Jak przeglądałem różne testy to spalanie w trasie jest podawane od 7-13 l.
Jakie są Wasze doświadczenia w szczególności w jeździe na autostradzie?


Outlander PHEV 2014r, kupiony w maju tego roku, z przebiegiem 106 000 km.
Mój rekord zasięgu na mieście bez klimy to 51,5 km, więc bateria wygląda na w pełni sprawną.

Za mną wyjazd do Chorwacji – łącznie w dwie strony 2440 km.
Obsada w samochodzie: rodzina 2+2 oraz załadowany bagażnik do poziomu rolety.

Spalone 130 litrów benzyny, co daje wynik 5,3 litra na 100 km.

Oczywiście na całości trasy zachowana eko-jazda, czyli jazda zgodnie z przepisami. Na lokalnych drogach 80-90 km, na autostradzie 110-120 km (tempomat).

Na tej trasie dwa pełne „baki” prądu plus darmowe szybkie ładowarki:
-Polska Jastrzębie Zdrój przy siedzibę JSW
- Czechy LIDL BRNO
- Austria Wiedeń LIDL
- Austria Bad Gleichenberg (centrum handlowe w niedziele zamknięte, ale ładowarka czynna)
- Chorwacja Zagrzeb - Auchan
Droga powrotna to już tylko 3 ładowarki
- Chorwacja Zagrzeb (2 km dalej niż wcześniejsza przy Auchan)
- Austria Bad Gleichenberg
- Czechy LIDL BRNO

Na tych 8 ładowarkach Chademo – postój 20 minut, ładowanie do 80% (35 km) i w trasę. Oczywiście wstępne założenie, że ładowarka musi być w odległości 2-4 km od trasy bo inaczej nie opłaca się zjeżdżać.

Licząc razem trasę na EV 10 x 35 = 350 km (w przybliżeniu). Odejmując to od totalu 2440-350=2090 km na samej benzynie, przy 130 litrach daje to spalanie 6,2 L/100km. Tyle wychodzi z przybliżonych wyliczeń.

Komputer pokładowy po zakończonej trasie pokazywał zużycie na poziomie 6,3-6,4 L/100 km
To tyle w kwestii spalania na długich trasach 😊.

Za każdym razem było miejsce pod ładowarką, nikt nie ładował. W innym przypadku odpuścił bym postój.
 
 
jkret 

Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 21
Wysłany: 2018-09-04, 12:18   

tomusy napisał/a:


Outlander PHEV 2014r, kupiony w maju tego roku, z przebiegiem 106 000 km.
Mój rekord zasięgu na mieście bez klimy to 51,5 km, więc bateria wygląda na w pełni sprawną.


Jak masz w pełni naładowany, to na starcie z domu ile zazwyczaj zasięgu Ci pokazuje ?

I jak efektywnie jeździć (sterować odzyskiwaniem) ?
Czy jak jedziesz bez hamowania, to przełączasz na D lub B0 ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1981
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-04, 13:18   

Czy możesz sprawdzić w swoim DR jaki masz wpis w pozycji O1 i O2 ?
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 88
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-09-04, 13:20   

Po naładowaniu, zasięg wyliczany jest na podstawie ostatniej trasy EV.
Z reguły rano mam wyliczane 46-50 km, a realnie przejeżdżam 45-47 km.
Ekstremalne wskazanie to 60 km w Chorwacji, ale tam na samej rekuperacji przy zjeżdżaniu z gór w kierunku nadbrzeża naładowało się 15 km zasięgu. Stąd komputer wyliczył, że pełne naładowanie wystarczy na 60 km, co oczywiście jest błędnym wyliczeniem.

PS. "wykrzyknik" to brak czujników w oponach, poprostu nie wiedziałem, że powinienem je zamontować do opon letnich.

60km.JPG
Plik ściągnięto 15 raz(y) 38,11 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 13