SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak ograniczyć prąd ładowania w Chevrolecie Volcie
Autor Wiadomość
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 39
Wysłany: 2018-09-19, 22:52   Jak ograniczyć prąd ładowania w Chevrolecie Volcie

Jak ograniczyć prąd ładowania w Chevrolecie Volcie ? zadaję to dziwne pytanie dlatego że korzystam podczas ładowania z instalacji PV wpiętej w sieć 230V która czasami i w południe dostarcza dużo mocy do 5kWh ale rano i popołudniu produkcja prądu jest ograniczona. Najlepiej gdyby samochód samochód był ładowany mocą 1.5 kWh cały dzień to mi nie przeszkadza bo i tak stoi pod domem cały dzień. Przełączanie w menu ładowania 8A i 15A nic nie daje.Transformator 230V - 110V nie wchodzi w grę bo to jeszcze 20% strat mocy na przetworzenie. Ponadto wyjeżdżając gdzieś na wieś stare instalacje nie wytrzymują prądu ładowania 15A. Może jakieś pomysły ?
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-09-19, 23:23   

Moim zdaniem najlatwiej kupic evse (np Kopp) z mozliwoscia ustawienia amperazu.. 300-500zl, i juz.
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 39
Wysłany: 2018-09-20, 00:42   

Zapodaj link bo w tej cenie nie mogę znaleźć
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-20, 08:40   

Wpisujesz w portalach ogłoszeniowych opis Mirków biznesu "ładowarka do VW" .To te z żółtym kablem :)
Pamiętaj również o tym żeby mieć możliwość wymiany jeśli jest niesprawna bo około 50% u handlarzy jest uszkodzonych .
Przykładowe ogłoszenie: https://allegro.pl/ladowarka-elektryczna-vw-e-up-12e971675ag-i7543949930.html
Możesz tez szukać po numerze części VW : 12E971675
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-20, 10:02   

Pamiętaj, że w tych ładowarkach jest wtyczka type2. Więc czeka Cię jeszcze koszt wtyczki. Ale i tak się opłaca. Tutaj jeszcze taniej:
https://allegro.pl/ladowarka-auto-elektryczne-typ2-i7568378299.html
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 39
Wysłany: 2018-09-20, 10:31   

Dziękuję zamówiłem ciekawe czy przyślą sprawną czy gruz. Wtyczka type2, może być mam przejściówkę do type1
Moja instalacja 5 kWp w słoneczne dni może podać 30kWh dziennie, w pochmurny dzień poda tylko 10kWh, w zimę tylko średnia to 1kWh dziennie. Przed południem oraz po południu to tylko średnia 1.5 kWh/ godzinę. Energię z PV wykorzystuje też do sprzętów domowych. Niech się autko wolno ładuje małym prądem.
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 57
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-09-21, 09:44   

A nie lepiej od razu z chin?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-21, 10:03   

A sprowadzałeś takie rzeczy z Chin - po pierwsze wcale nie jest taniej oraz zazwyczaj za długo to ona nie podziała. Ale każdy robi co chce za swoje pieniądze.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-21, 10:57   

Sprowadzałem zwykły kabel type2->type1 i wyszło taniej niż za używkę w Polsce. Nie mam też zastrzeżeń co do jakości.

Jednak od takiego używanego EVSE za 300 to już chyba nic nie będzie tańsze, a do tego jakość jest dość wysoka. Moim zdaniem to lepsza opcja niż nowe z chin.
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 39
Wysłany: 2018-09-21, 17:50   

Też sprowadzałem z Chin różne rzeczy między innymi kabel type2 do type1 Puszkę z elektroniką do kabla 230V - type1 zwaną czasami ładowarką to nie jest ładowarka tylko interface - kontroler zabezpieczenie przed porażeniem prądem z komunikacją między samochodem a zasilaniem z sieci
- działa rok czasu bez zarzutu. Jedyny minus trzeba długo czekać na towar w miesiącu święta smoka to nawet 2 miesiące, poniżej link z cenami.
https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20180921080835&SearchText=EV+charging+controller+circuit+board
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 39
Wysłany: 2018-09-27, 13:20   

Dzisiaj odebrałem przesyłkę z EVSE za 300 jest sprawne dziękować jeszcze raz dziękować za poradę.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-27, 13:33   

I jaką nabyłeś Kopp'a ?
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 39
Wysłany: 2018-09-27, 17:29   

Koppa,wreszcie ładuję auto małą mocą i nie muszę wyłączać innych prądożernych urządzeń np: termy elektryczne,kuchnia indukcyjna, piecyki elektryczne
Mam do oddania kabel ładowania a raczej elektronikę z obudową bez kabli 16A Tesli, nie ładowało to kupiłem na szybko drugi egzemplarz a to co miałem po rozebraniu okazało się że to wina kabla.
Ktoś wymieniał baterię w kluczyku ??? wyświetla mi się komunikat wymień baterię.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-27, 17:57   

kriss032 napisał/a:
Mam do oddania kabel ładowania a raczej elektronikę z obudową bez kabli 16A Tesli, nie ładowało to kupiłem na szybko drugi egzemplarz a to co miałem po rozebraniu okazało się że to wina kabla.
Jestem zainteresowany. To oryginalnie miało kable? Co dokładnie było z kablem?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 39
Wysłany: 2018-09-27, 18:17   

Miało kable ale już nie ma, cienki kabel od komunikacji z autem przetarł się.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-27, 21:48   

kriss032 napisał/a:
Miało kable ale już nie ma, cienki kabel od komunikacji z autem przetarł się.
Rozumiem że mówimy o UMC?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 57
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-09-28, 21:55   

jas_pik napisał/a:
A sprowadzałeś takie rzeczy z Chin - po pierwsze wcale nie jest taniej oraz zazwyczaj za długo to ona nie podziała. Ale każdy robi co chce za swoje pieniądze.


posiadam ZENCAR-a już od ok roku. najpierw jeździł w auce jako "zapasowa" a teraz ładuje jako domowa. Jak jej nie odpinalem przez kilka miesiecy to licznik pokazal prawie 1 MWh przepuszczone przez to "chińskie" urządzenie. A czy jest drogie...zależy jak kupisz i czy umiejetnie unikniesz cła.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1957
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-09-28, 22:41   

Drobny napisał/a:
posiadam ZENCAR-a już od ok roku.

Gratuluję udanego zakupu oraz uniknięcia cła i VAT.
Ale i tak cenowo był wielokrotnie droższy od mojego Koppa :mrgreen:
Ja nie mam szczęścia do zakupów okazyjnych od Chińczyków.
Zazwyczaj coś pada , czasami po miesiącu czasami po kilku miesiącach.
Wielokrotnie też zdarzyło i sie kupić kilka podobno identycznych urządzeń gdzie po sprawdzeniu okazało się że każde ma inne parametry ( prądowe napięciowe) mimo że ich wyświetlacze pokazywały "prawidłowe" wartości to rozrzut parametrów był nieakceptowalny.
Nie kupuję już rzeczy bezpośrednio z Chin . Wolę kupić z ebay od europejskiego dostawcy , zazwyczaj załacę o 20 - 30 % drożej ale nie martwię sie o cło czy VAT a towar dostaje w ciągu 10 dni max..
Mam gwarancję ( realizaowaną a nie wirtualną)
Mam możliwość zwrotu kosztów od Ebay.
Ostatni przykład zakupu kilku kamer - specjalizowanych ( nie tanich) okazało sie że na 5 kamer zamówionych jako NTSC tylko 2 były w tym systemie a pozostałe w PAL-u .
A system do którego kamery zamawiałem ( i to Chińczycy wiedzą) bo robią kamery specjalizowane do tego systemu akceptują wyłącznie sygnał NTSC.
Ponieważ gonił mnie czas , nie mogłem sobie pozwolić na czekanie na dostawę następnych kilka tygodni musiałem napisać sterownik video dla kamer PAL .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 39
Wysłany: 2018-10-05, 14:20   

Zakupiłem z Allegro tanio Koppa za 300 zeta nie był sprawny. po kilku minutach ładowania rozłączał się nawet przy minimalnej mocy ładowania 1,5 kW, (Tanio to niedobrze a nawet bardzo niedobrze) złożyłem reklamację wymieniono mi sprzęt na drugi sprawny egzemplarz .

Przy słabej baterii w kluczyku wyświetlił mi się komunikat - wymień baterię, można temu zapobiec na szybko po wyjęciu i włożeniu starej baterii komunikat na jakiś czas znika i wszystka gra. Napięcie na starej baterii wynosiło 2,8V. Na drugi dzień zamontowałem nową baterię 3V
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-08, 15:46   

kriss032 napisał/a:
Zakupiłem z Allegro tanio Koppa za 300 zeta nie był sprawny. po kilku minutach ładowania rozłączał się nawet przy minimalnej mocy ładowania 1,5 kW
Mam podejrzenia co do zastosowanych tam przekaźników - chyba z czasem mocno grzeją im się styki, co powoduje przegrzewanie się ładowarki. Druga sprawa to grzejąca się wtyczka sieciowa - nawet w dobrym gniazdku moja przy 16A potrafi mieć bardzo ciepłe bolce. Chyba ją wymienię na porządniejszą montując w niej termistor NTC 100kohm do kontroli temeperatury.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13