SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Volt 2 , Outlander co jeszcze ?
Autor Wiadomość
mmazi
Spark EV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 52
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-10, 09:07   Volt 2 , Outlander co jeszcze ?

Hej, nie wiem czy to dobry dział, ale szukam drugiego autka do domu.

Jak już pisałem w moim wątku o Sparku EV, chętnie bym wymienił Antarę 2.0 CDTi na jakiegoś "elektryka" lub bardziej by tu pasowało Hybrydę Plug-in.
I tu moje dylematy.
Auto do 110k, rocznik najlepiej od 2015 w górę i tak :

Ideałem byłoby gdyby miał 4x4, żeby pojechał na baterii 60 - 100km.
Bagażnik żeby był porównywalny do Antary (350l)lub większy.

Podoba mi się bardzo Volt 2 i nowy Outlander ale czy są jakieś inne autka w tych pieniądzach równie ładne i "wypasione" ?
Outlanderów nie ma wiele po lifcie, raptem widziałem 1 sztukę białą za 99 tyś.
Volt 2 jest kilka , od 87 do 109tyś.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 915
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-10, 10:35   

Jest jeszcze Ioniq. W sumie mam podobne rozterki i podobny budżet i raczej niczego nie wybiorę.

Jeśli chodzi o hybrydy plug-in to masz do wyboru hybrydy szeregowe (Volt II, BMW I3 REX) i równoległe. Problem hybryd równoległych jest taki, że są bardziej spalinowe, niż elektryczne. Dlaczego tak piszę? Ano dlatego, że nie masz pełnych osiągów na silniku elektrycznym i jedziesz lekko 'muskając' gaz, żeby się przypadkiem nie odpalił spaliniak. Gdy naciśniesz gaz do końca (na przykład w czasie wyprzedzania) to odpali się spaliniak. Gdy przekroczysz jakąś prędkość to odpali się spaliniak. Gdy temperatura spadnie poniżej jakiejśtam wartości to odpali się spaliniak. I tak dalej.

Volta II oglądałem (tego z Dębicy) i jak dla mnie dyskwalifikuje go bagażnik. Ma 300 litrów (!) w aucie wielkości kompakta. Auta segmentu B mają większe bagażniki. No i jednak brakowałoby mi trochę gadżetów, które mam w obecnym aucie, a których nie ma w Volcie (na przykład dwustrefowej klimatyzacji).

Outlanderem nie jeździłem i nie znam, ale z tego co się orientuję to zasięg ma raczej bliższy 30-40km, niż 60-100km. Konstrukcyjnie jest to hybryda szeregowa przy małym prędkościach, a równoległa przy wysokich. No i chyba jako jedyna hybryda plug-in ma 4x4.
 
 
mmazi
Spark EV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 52
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-10, 13:02   

To mnie nie pocieszyłeś.
Ioniq ładny ale chyba to nie to ... Bliżej mi do Volta 2 niż Ioniqa. Chociaż ten volt ma 300l bagażnik ... Antara ma 350l i to jest dla naszej rodziny wystarczające, pytanie czy Volt i 50l mniej będzie odczuwalne ? ...

Kwota niby ok, ale jak trzeba EV lub Plugina jakiegoś kupić to okazuje się że wybór marny.
_________________
Spark EV 2015, Antara 2.0 CDTi ...
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 915
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-10, 13:26   

Zgadzam się. Ja mam akurat teraz auto z bagażnikiem 450l i jak zobaczyłem ten w Volcie to przypomniały mi się czasy mojego seata ibizy z 1994 roku (podobna pojemność). Tylko ten w Volcie ma taki kształ, że jest bardzo szeroki i długi, ale mega płytki. Już teraz rozumiem, czemu "półka" nad bagażnikiem jest w nim w postaci takiej szmatki z haczykami. Gdyby tam zrobić normalną twardą półkę to już nic by się nie zmieściło. A ta szmatka się naciągnie nad zawartością bagażnika i jest ok.

Generalnie to nie jest złe auto. Mocno nadrabia napędem. Jedzie się jak elektrykiem, a nawet gdy odpali się spaliniak to praktycznie tego nie zauważasz (bardzo cicho pracuje). Moc też jest akceptowalna i do normalnej jazdy jej na pewno nie brakuje. Wykończenie jak na amerykańskie auto jest niezłe, ale porównując je do aut europejskich to już szału nie ma. Na przykład przednie drzwi są ładnie wykończone miękkim obiciem ale tylne to już twardy plastik. No i jak to w ameykańcach - sporo plastikowego chromu.

U mnie chyba głównym problemem jest to, że Volt miałby zastąpić naprawdę dobre auto z tzw. segmentu premium. Czyli w wielu aspektach zrobiłbym krok w tył. Zarówno w kwestii wyposażenia jak i jakości wykończenia. Więc raczej odpadnie. Ale nie twierdzę, że u każdego musi być tak samo.

Z kolei z Outlanderem miałem styczność jedynie w wersji ze zwykłym dieslem, więc nie mam zdania w kwestii napędu, ale wiem jedno - to auto do małych nie należy. Co powoduje, że na miasto jest raczej takie sobie, a z kolei na autostrady nie pojedzie na silniku elektrycznym, bo powyżej 120km/h odpali się spaliniak. Zresztą ma za mały zasięg na prądzie. Więc też trochę kicha. Coraz bardziej rozważam po prostu czytego elektryka z sensownym zasięgiem. Bolt? Leaf 2019? Może Niro? Sam nie wiem.
 
 
mmazi
Spark EV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 52
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-10, 14:08   

A widzisz, szeroki i długi, to może się okazać że bardziej ustawny od Antary.
Musze się wybrać do Dębicy oglądnąć go.
Bo w sumie jeśli wejdzie mi na szerokość 3 torby i jeszcze zostanie miejsca na psa, to ok :)
_________________
Spark EV 2015, Antara 2.0 CDTi ...
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 123
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-10, 14:38   Re: Volt 2 , Outlander co jeszcze ?

mmazi napisał/a:

Ideałem byłoby gdyby miał 4x4, żeby pojechał na baterii 60 - 100km.
Bagażnik żeby był porównywalny do Antary (350l)lub większy.


jeśli ma być SUV podobny do Antary to chyba jednak Outlander PHEV

Wymiary zewnętrzne Outlander III PHEV ----Antara 2010+
Długość --------------- ---------- 4655 mm-- 4596 mm
Szerokość --------------- ------- 1800 mm --1850 mm
Wysokość (bez relingów) ------- 1680 mm-- 1704 mm
Rozstaw osi --------------------- 2670 mm --2707 mm
Prześwit -------------------------- 215 mm -- 155 mm
pojemność bagażnika ------------ 591 L ---- 402 L

4x4 - jest, dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. w specyfikacji jest mowa o mocy 70 KM, jednak z baterii wychodzi max 63,5 KW czyli jakieś 86 KM, co dla SUVa to mało, chciałoby się więcej

Bagażnik masz większy.
Często fabrycznie montowany hak - można holować przyczepkę DMC 1180 kg, razem zmieści się w DMC do 3,5 T, można więcej ale wtedy B+C

Co do zasięgu EV 60 - 100km. - musisz obniżyć swoje wymagania. W lecie max to 52 km. Mój rekord to 51,5 km w mieście na baterii o pojemności 92% oryginalnej. 40 km w mieście, bez problemów.
Ostatnio zmieniony przez tomusy 2018-12-10, 15:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 123
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-10, 14:43   

Dorzucę statystykę od początku września do dzisiaj.

Jak masz jakieś pytania na temat O. PHEVa to chętnie odpowiem.

Screenshot_20181210-144020_PHEV Watchdog.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 87,11 KB

 
 
mmazi
Spark EV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 52
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-10, 14:44   

Mam starszą wersję Antary - 2007 rok. Jest trochę mniejsza niż ta co dodałeś do porównania.

Co do outlandera , da się w rozsądnych pieniądzach kupić tą ładniejszą, poliftową wersję ?
_________________
Spark EV 2015, Antara 2.0 CDTi ...
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 915
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-10, 15:44   

mmazi napisał/a:
A widzisz, szeroki i długi, to może się okazać że bardziej ustawny od Antary.
Musze się wybrać do Dębicy oglądnąć go.
Bo w sumie jeśli wejdzie mi na szerokość 3 torby i jeszcze zostanie miejsca na psa, to ok :)


No jesli masz jamnika to może wejdzie. Jeśli wyższy to musisz mu obciąć łapy.
Na torby/walizki taki bagażnik jest idealny. Na codzienne zakupy w reklamówce albo wózek dla dziecka - tak średnio ;)
 
 
mmazi
Spark EV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 52
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-10, 19:18   

Jaka jest wysokość bagażnika w amperze/volcie pomiędzy podłoga bagażnika a szybą? (W najwyższym punkcie ) a ile w najniższym ? I jaka jest szerokość i długość bagażnika? Jeśli by mi ktoś mógł to zmierzyć, byłbym wdzięczny.
_________________
Spark EV 2015, Antara 2.0 CDTi ...
 
 
mmazi
Spark EV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 52
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-11, 12:05   

A Kia Niro ?
_________________
Spark EV 2015, Antara 2.0 CDTi ...
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 60
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-12-11, 22:45   

Tu chyba trzeba by zapytać o przedział cenowy jaki będzie do przeznaczenia na auto.
Do 109tys pewnie i nv200 by się znalazł.
W volcie2 ten bagażnik nie jest aż tak straszny. Faktem jest że jest wąski ale ma standardowa głębokość i po złożeniu siedzeń spokojnie choinkę na święta przywieziesz:)
Dla mnie Outlander nie jest ko kurentem Volta bo to równoległa hybryda tak jak Prius. I albo wyrzekasz się przyspieszenia i prędkości albo jeździsz jak voltem aż do ostatniego kWh na prawdzie jak normalnym ev.
Jedno jest pewne. Przejedz się jednym i drugim i wtedy ocen co ci bardziej pasuje.
 
 
mmazi
Spark EV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 52
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-12, 06:52   

Outlander nie jest konkurentem, ale chłopaki piszą o nim bo chciałbym Antarę zamienić na jakiegoś sensownego 4x4. Ale biorę pod uwagę wszystko w co uda się zapakować rodzinę i psa i jest chociaż 50km pure EV - do pracy mam 35km w dwie strony.

Do jazdy w koło komina, zabawy i przyspieszenia mam Sparka EV - 136KM i 542Nm ...

Dziś u nas pierwszy śnieg na drodze, wybrałem Antarę i chyba zaczynam się skłaniać do Outlandera jednak ...
_________________
Spark EV 2015, Antara 2.0 CDTi ...
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 915
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-12, 08:55   

Drobny napisał/a:

W volcie2 ten bagażnik nie jest aż tak straszny. Faktem jest że jest wąski ale ma standardowa głębokość i po złożeniu siedzeń spokojnie choinkę na święta przywieziesz:)

Możesz zmierzyć głębokość bagażnika (od dna do tej szmatki)?
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 123
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-12, 09:10   

Drobny napisał/a:

Dla mnie Outlander nie jest ko kurentem Volta bo to równoległa hybryda tak jak Prius.


... oj kolega musi się doszkolić/doczytać/pooglądać.
Porównanie Outlandera PHEVa do Priusa jest nie na miejscu.

to podam gotowe materiały.

Prius - hybryda równoległa. Silnik EV przy ICE z przekładnią eCVT.
Prius: https://www.youtube.com/watch?v=Wm_VWmYRqoQ

Outlander PHEV: hybryda szeregowo-równoległa. Możliwe dwa tryby pracy. Szeregowa do 70 km/h, powyżej równoległa.
https://www.youtube.com/watch?v=HiZri0maypc

Outlander PHEV ma dwa silniki EV bez skrzyni biegów. Jedno przełożenie z ICE na koła.
Ruszasz zawsze na silnikach EV - inaczej się nie da. Silniki EV muszą zawsze rozpędzić auto do 70 km/h, a jeśli masz naładowaną baterię to w trybie EV pojedziesz do 120 km/h (licznikowe to nawet 125 km).
Jeśli bateria pusta to silnik ICE do 70 km/h pracuje w układzie szeregowym, a jeśli prędkość większa to ICE wchodzi równolegle na jednym przełożeniu.

Chevy VOLT/Opel Ampera: hybryda szeregowo-równoległa. Możliwe dwa tryby pracy. Priorytetem jest szeregowa.

https://www.youtube.com/w...ZwzNwTc4&t=294s

https://www.youtube.com/watch?v=UZeyZV1dqdY

VOLT również ma jedno przełożenie ICE na koła. Konstruktorzy na początku twierdzili, że VOLT to wyłącznie hybryda szeregowa, ale po jakimś czasie przyznali się, że jednak Volt ma jedno przełożenie równoległe na koła -> jak O PHEV.

VOLT ma inne ustawienia, priorytety wykorzystania EV, ale koncepcja podobna do O PHEV.
  
 
 
mmazi
Spark EV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 52
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-12, 18:42   

Znalazlem coś takiego ; https://www.otomoto.pl/of...html#708f4e8564

Zastanawiam się pojechać tam, ale mam ponad 400km w jedną strone. Może ktoś w was był i oglądał ?
_________________
Spark EV 2015, Antara 2.0 CDTi ...
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 60
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-12-12, 18:46   

Faktycznie. Volt to hybryda szeregowo równoległa.
Bagażnik zmierze w poniedziałek jak wrócę z urlopu.

Ale z preferencja na napęd 4x4 w ev to już chyba tylko Outlander lub tesla
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 123
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Wczoraj 9:49   

mmazi napisał/a:
Znalazlem coś takiego ; https://www.otomoto.pl/of...html#708f4e8564

Zastanawiam się pojechać tam, ale mam ponad 400km w jedną strone. Może ktoś w was był i oglądał ?


to co mogę na podstawie zdjęć napisać to mogę wykluczyć opcje, którymi chwali się sprzedający:

1) Elektrochromatyczne lusterko wsteczne - brak, jest zwykłe z manualnym, mechanicznym przełączaniem. Mam takie w Aurisie więc wiem jak wygląda. W Phev mam zwykłe.

2) Tempomat aktywny - ściema. brak na kierownicy przycisków. Zwykły tempomat utrzymujący prędkość lub ogranicznik do ustawionej prędkości.

3) Hak - u mnie jest fabryczny THULE, wyjmowany na kluczyk z plastikową zaślepką w zderzaku, tutaj nie widzę, albo jest od dołu doczepiany, albo ściema.

4) Podgrzewana przednia szyba - zwykły nadmuch powietrza na szybę, ale może niektórzy producenci tak uważają. Nie ma co się spodziewać systemu wtopionego w szkło jak w Fordach

5) Elektrochromatyczne lusterka boczne - nie potrafię tego rozpoznać, ale skoro była ściema z wewnętrznym to zewnętrzne pewnie też

6) Elektrycznie ustawiane fotele - ściema, zwykła szyna z manualną dźwignią i mechanicznym suwaniem

7) Łopatki zmiany biegów - brak skrzyni biegów to nie może być do tego łopatek. To są łopatki od stopnia hamowania/ rekuperacji. W opisie sprzedawca wspomina o przekładni CVT, ale PHEV nie ma jej.

8) Podgrzewane lusterka boczne - nie potrafię rozpoznać

To co powyżej to "tylko" dodatki.
- Najważniejsze - czy nie był "bity" - miernik lakieru i dokładnie sprawdzić, + podwozie
- Poprosić o podłączenie OBD2 Bluetooth i aplikację android PHEV Watchdog i odczytanie stanu baterii:
Capacity:
powyżej 90% - brać
85% - 90% - po namyśle brać
poniżej 85% - coś jest nie tak, albo dużo fast charge DC, często przegrzewana bateria, lub cofnięty licznik i przejechane grubo ponad 200 tys. km. U mnie przy 120 tys km (ten sam rocznik 2014) mam aktualnie 91,6%

fotki_Phev.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 208,77 KB

  
 
 
mmazi
Spark EV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 52
Skąd: podkarpackie
Wysłany: Wczoraj 10:09   

Dzięki. Widać ze słabo sprzedawca zna się na tym.

https://www.otomoto.pl/of...html#936cf144ac
_________________
Spark EV 2015, Antara 2.0 CDTi ...
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 123
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Wczoraj 10:35   

mmazi napisał/a:
Dzięki. Widać ze słabo sprzedawca zna się na tym.

https://www.otomoto.pl/of...html#936cf144ac


W tym egzemplarzu:
- też zwykłe lusterko
- widać hak (identycznie jak u mnie) zgrubienie na zderzaku na środku, hak na zdjęciach
- widać ustawiane elektrycznie fotel kierowcy, fotel pasażera manualny ( w poprzednim było widać tylko pasażera, więc może jednak kierowcy miał elektryczne)
- widać przycisk aktywnego tempomatu
- widać przycisk asystenta pasa ruchu (LDW)
- w obu była automatycznie podnoszona klapa bagażnika

Fajnie mieć „wypasione” auto, ale dla PHEV jako priorytet brałbym stan baterii, a nie wyposażenie. Ktoś się kiedyś tutaj pochwalił, że kupił PHEVa a tam stan baterii w okolicach 75%.

Update: auto pozbawione oznaczeń PHEV w miejscach -> przednie nadkole oraz tylna klapa bagażnika. Być może klient nie chciał i fabrycznie brak lub zostało zdjęte podczas napraw. (nie wiem)
Ostatnio zmieniony przez tomusy Wczoraj 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 915
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Wczoraj 10:42   

Jak później wygląda potencjalna 'naprawa' takiej baterii? Wystarczy wymiana tylko pojedynczych najsłabszych ogniw? Pasują z innych samochodów (np z trojaczków)?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Dzisiaj 0:32   

vwir napisał/a:
Wystarczy wymiana tylko pojedynczych najsłabszych ogniw?
Czasami.

vwir napisał/a:
Pasują z innych samochodów (np z trojaczków)?
Z Trojaczków nie (są grubsze), zresztą prędzej znajdziesz pakiet z Outlandera niż z Trojaczka.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14