SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Range Extender
Autor Wiadomość
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-01, 12:04   Range Extender

KSPG Range Extender

http://www.youtube.com/watch?v=IIpegXOUcBs

co o tym sadzicie?
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1194
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-02, 01:50   

Auto ma być elektryczne. Wracamy do silników spalinowych? Nawet jeśli mają ładować auto? To się mija z celem napędzania pojazdów prądem.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-02, 08:07   

Nie koniecznie, w naszych warunkach klimatycznych musimy grzać około pół roku, więc możemy to traktować jako ogrzewanie z uboczną produkcją prądu.
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-02, 10:48   

zeeltom napisał/a:
Auto ma być elektryczne. Wracamy do silników spalinowych? Nawet jeśli mają ładować auto? To się mija z celem napędzania pojazdów prądem.

jak narazie to sie mija z celem posiadanie 2 aut, elektrycznego i na lpg tak jak to w innym temacie pisales. lepiej posiadac 1 auto elektryczne, a gdy wyruszamy w trase do hiszpani, hollandi czy chorwacji zalanczac nasz pokladowy agregat, a gdy tam jestesmy na miejscu znowu jezdzimy sobie elektrykiem, np. ladujac sobie auto podczas zwiedzania miasta ;)
auto elektryczne jest napedzane tylko elektrycznym silnikiem, extender zapalalibysmy tylko manualnie podczas podrozy autostrada i traktowali jako mala elektrownie. prad z sieci jak narazie tez jest pozyskiwany z roznego rodzaju paliw.
nastepna rzecz to ze mogli bysmy taki agregat latwo zamontowac wtedy kiedy jest nam potrzebny i latwo wymontowac i np pozyczyc komus za dobra oplata
ten extender silnik spalinowy ma moc 40KM i daje nam max 2x15kW energi elektrycznej, przeliczyc to na godzine pracy tego agregatu na pelnej mcy to nam daje 30kWh. podczas podrozy autostrada przy predkosciach 160km/h jest taki szum wiatru i opon nie bedziemy odczowac ze z tylu pod bagaznikiem jest jaki kolwiek silnik spalinowy.
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1194
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-02, 17:30   

Pisz co chcesz, dla mnie EV, to czyste EV, a nie jakieś spalinówki na pokładzie ;)
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-02, 18:19   

A co z ogrzewaniem?
 
 
tomasz_kombi 

Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 296
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 2013-12-02, 18:31   

zeeltom napisał/a:
EV, to czyste EV, a nie jakieś spalinówki na pokładzie
Ej Tomasz. Bo się zapędzisz i zaraz napiszesz, że Webasto w elektryku jest be ;)
_________________
Moje gniazdka: praca
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1194
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-02, 18:56   

Webasto, to nie silnik :) To jedyne co toleruję w EV ;)
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
VRC46 

Wiek: 71
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Chełmrza
Wysłany: 2013-12-02, 19:08   

Witam, gwoli ścisłości gdzie w ogóle mamy czystą energie - węgiel lub gaz

Pozdrawiam :mrgreen:
_________________
Tylko krowa nie zmienia swoich poglądów
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-02, 20:09   

Więc wyobraż sobie takie ,,Webasto" wytwarzająca prąd (na uboczu). Węgiel i gaz to energia słońca tyle że w postaci chemicznej. Matka natura dała nam możliwość zmagazynowania energii na trudniejsze czasy, np. zimę.
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-02, 20:25   

zeeltom napisał/a:
Po mieście i okolicach poruszamy się elektrykiem, a w dalsze trasy można jechać autem na LPG. Mój Opel Vectra 1.6 litra na LPG za 100 zł przejeżdża ponad 500 km w trasie. Da się żyć ;)
Posiadanie dwóch samochodów w obecnych czasach nie jest jakąś ekstrawagancją.

i tylko po to chcesz miec drogi samochod zeby jeden byl calkowicie EV a drogi calkowicie Spalinowy i jak juz gdzies do dalej oddalonego miasta bedziesz chcial to tam bedzie ci to obojetne ze jezdzisz spalinowym? na podworku duzo miejsca masz czy jak :lol: ? drogi samochod taki 2-3 letni tez swoje kosztuje, bo gdzies dalej chyba nie wybralibysmy sie starym gruchotem lepiej chyba miec maly tani zgrabny extender ktory nie wymaga dodadkowego ubezpieczenia, prezegladu i sa bardzo niskie koszty exploatacji bo byl by tylko pare razy do roku uruchamiany
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-02, 20:49   

,,2-3 lata bo starym gruchotem", no cóż w ,,kredensie" (PF 125p) był zestaw kluczy: do kół, 13/17, 8/10, do świec i śmiało z tym zestawem można było wyruszyć w podróż dookoła świata, natomiast nowym to trochę bym się bał, bez assistance.
 
 
VRC46 

Wiek: 71
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Chełmrza
Wysłany: 2013-12-02, 20:59   

Witam, określenie nowy rozumiemy samochód wyprodukowany po roku 2005 tak zwane jednorazówki

pozdrawiam :mrgreen:
_________________
Tylko krowa nie zmienia swoich poglądów
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-02, 21:51   

no coz ja zakladalem ze zeltom jest w miare kasiastym facetem skoro wolal by kupic drogi samochod zamiast te pare razy do roku pozwolic sobie na jakas spalinowke na pokladzie i stac go tez na wiekszy konfort i bezpieczenstwo niz 126p :mrgreen: pozatym w dzisiejszych czasach gdzie juz 2-3 letnie auta maja po 150 - 300 tys przebiegu ciezko jest dostac zadbane bezpieczne starsze auto, bo w dzisiejszych czasach jak juz ktos kupuje nowy samochod to nim jezdzi auto z 2008roku ma 532 tysiace przejechane
http://suchen.mobile.de/a...ories=EstateCar dlatego wlasnie pasacik jest autem jedno razowym, ale w polsce sie cofnie licznik na 150tys podrobi ksiazeszke serwisawa i komus jeszcze troche posluzy i zrobi moze jeszcze z kolejne 200 tys z naprawami
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1192
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-02, 23:17   

Dlatego trzeba szukać w starszych rocznikach, bo wtedy ludzie nie jeździli jak pop... . Pamiętam czasy paliwa na kartki (głowy nie dam, ale chyba 10l/miesiąc na dużego fiata).
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1194
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-03, 10:23   

Mój Opel Vectra jest z 1993 roku i nie zamienię go na żaden inny. Chyba, że się rozpadnie. Praktycznie nic przy nim nie robię. Teraz zaczęły się problemy z blacharką.
Parę dni temu wymieniłem rurki od hamulców, bo były stalowe i zaczęły się przecieki (rdza), teraz mam miedziane. I stoi sobie pod chmurką, bo dwa w garażu mi się nie mieszczą, brakuje jakieś 10 cm :D A drugi żony, to 10 letnie Punto. Też na gazie. Nie stać mnie na auto elektryczne, za to mam zawsze parę rowerów elektrycznych i nimi poruszam się po mieście. Co do ogrzewania, to mnie tam jest rybka, czy to ogrzewanie jest węglowe, na koks, czy ropę, albo elektryczne. Silnik w aucie ma być elektryczny i wożenie ze sobą spalinowych agregatów do ładowania jest bez sensu. W spalinowym, na podobnej zasadzie, mógłbym ciągnąć ze sobą cysternę z paliwem. Też mi zasięg zwiększy.
Dla mnie, powtarzam, dla mnie, auto EV nie powinno mieć na pokładzie żadnych silników spalinowych, bo to już nie EV, a hybryda.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
tomektymanski


Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 208
Wysłany: 2013-12-03, 11:00   

E tam z tymi samochodami;
Ja mam elektryka do miasta i na dojazdy do pracy,
kombiaka na długie trasy i na wakacje,
i terenówkę na zimę
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-03, 11:11   

ja mam passata kombi b7 2011r 1.6 tdi bluemotion euro5, kupilem go polrocznego i zrobilem nim 60 tys, nie duzo bo w miendzy czasie mialem sluzbowy samochod i powoli zastanawiam sie na zmiane auta na elektryczne, a nie na dokupienie sobie drogiego elektrycznego bo to nie ma sensu.
chcialbym lekkie elektryczne pakowne kombi ok 150-170KM z zasiegiem 60 km i webasto, ktore na codzien wystarczylo by mi 100% + taki lekki oszczedny cichutki extender KSPG na dalsze podroze. To jest optymalne rozwiazanie, po co wozic drogi ciezki poltonowy pakiet akku skoro go nie bedziemy na codzien wykorzystywac? wydaje mi sie ze z 80kg litowek plus 62kg extender wystarczy, waga i cena auto spada, a nie zasieg ;)

Gdyby w bmw i3 range extender byl pakiet 7kWh(pierwsze 70km czysto elektrycznych) i zbiornik paliwa ok. 50litrow, to by bylo conajmniej 10 tys euro tansze i wazylo o 200kg mniej, bylo oszczedniejsze i lepiej przyspieszalo i zasieg mysle ze 1000km spokojnie. wiecej ludzi by sie decydowalo na to auto ;) jak na razie to bezsens na codzien wykozystujemy tylko 30% z tych 22kWh i wozimy caly czas niepotrzebnie ten ciezar, a jak chcemy jechac gdzies dalej? ok wykozystamy w pelni baterie pozniej ten malutki bak no i jadac autostrada w dalsza trase to co niecale 150 km musimy sie zatrzymywac tankowac, bezsens
ci co maja kase patrza na wygode, ci co nie maja patrza na cene, a to byl by kompromis wygodne za dobra cene ;)
http://www.autobild.de/bi...4737.html#bild3|ref=http://www.autobild.de/artikel/auto-bild-48-2013-1944688.html w tescie napisali ze bardzo fajne oszczedne auta i cena tez ok. koszty energi na pokonanie 100km (zoe 3,30€ i3 3,61€ leaf 4,13€) to polowa co golf tdi, tylko nie moga go nam zastapic niestety tami autami nie przejedziemy spokojnie z münchen do hamburga :cry:

te polo to jest to http://www.youtube.com/watch?v=_WQ8U3is088 na akku 12kWh 100km czysto elektrycznych a po wyczerpaniu akku na pelnym baku 27l zrobimy jeszcze 800km, generator pobiera nam srednio 3,4l/100km
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-04, 01:45   

"ladowarka" to jednak wymuszony kompromis w samochodzie czysto elektrycznym,
pomysl moze nie glupi ,jezeli bardzo rzadko potrzebujemy duzego zasiegu,
to co proponujesz mann25 w i3 jest bez sensu w formie ladowarki ,bo lepiej miec maly silnik na stale i naped hybrydowy,

sama ladowarka o mocy 30kW to jednak zbyt duzo - taki niepotrzebny zapas,
lepiej dazyc do minimalizacji takiego urzadzenia : moc do osiagniecia predkosci 130km/h ,niech bedzie max 25kW ,ale naped koniecznie silnikiem diesla ,ktory bedzie pracowal pod maks obciazeniem,
moze nie uzyskamy wtedy minimalnej masy ,ale za to wysoka sprawnosc silnika spalinowego i mozliwosc zasilenia olejem jadalnym,

moze nie kazdemu sie to spodoba ,sam nie lubie diesli ,ale jakos fajnie by bylo byc niezaleznym od stacji benzynowym w pojezdzie elektrycznym
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
jerzyz 

Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 46
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: 2013-12-04, 08:06   

Chyba nikt nie zwrócił do tej pory uwagi na jeden drobiazg, który (niestety) psuje piękny pomysł, jakim jest extender: paliwo.
Przecież aby uzyskać osiągi podobne do spalinowego, trzeba mieć nie tylko agregat, mieszczący się pięknie w pojemniku na koło zapasowe, ale bezpieczny, zgodny z przepisami zbiornik.
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-04, 10:41   

KGB w pewnym sesie sie z toba zgadzam, mi chodzi glownie o pomysl i ulepszania tej konceptcji po to jest to forum ;) dlaczego tylko jezeli bardzo rzadko potrzebujemy duzego zasiegu? jezeli czesto to juz nie? dlaczego naped hybrydowy hmmm co masz na mysli? mi sie to kojarzy z autem ktorym po przejechaniu paru km zalancza sie silnik spalinowy i bezposrednio napedza kola. tak jak to w jetta, civic, prius itd. nie do konca widze w tych samochodach przyszlosci, jestesmy caly czas uzaleznieni od duzego silnika spalinowego ktory sie zalancza nawet tylko poto zeby sie zagrzac i pali prawie tyle co przecietne auto spalinowe. na rynku pojawila sie konkretna nazwa dla tego typu wozow jak bmw i3 "REX" duzo bardziej przyjemne ;) zerknijcie 15 strona http://www.dtic.mil/ndia/...2836Stewart.pdf taki malutki silniczek dalo by nawed rade z przodu pod maske wcisnac dobrze wygluszyc wata szklana i odpowiedni cichodki tlumnik, lekki, maly, mocny. wolal bym zeby te silniki mozna bylo uruchamiac manualnie wtedy kiedy chcemy, zeby miec nad tym pelna kontrole. zbiornik paliwa to jest najmniejszy problem, jerzyz mozesz nawet sobie z trabanta zamontowac :mrgreen: co do rodzaju paliwa to mamy duzy wybor, moim zdaniem najlepszy byl by na LPG (nie benzyna-LPG) jest naj mniej szkodliwy do srodowiska lekki maly silniczek, z takim zbiornikiem 40l w kolo zapasowe moglby wydluzyc zasieg o 1100km

jakies 7 lat temu mialem audi A4 na bedzyne/LPG i to byla porazka auto zapala sie na benzynie trzeba czekac i przelancza se na lpg i slabe az sie zagrzeje musialem go bardziej na sprzegle i gazie trzymac, rozgrzewal sie jakies 10 min a do pracy mialem 20min, zbiornik 40litrow starczal na 350km. Jak raz jechalem na swieta do polski z paryza to co 250km musialem dotankowywac, bo nie wiedzialem kiedy bedzie nastepna stacja lpg, a do lpg kolejki az na autostrade, slisko, zimno i dwa dni w drodze na koncu juz na samej bedzynie jechalem nie moglem patrzec na te lpg. od tamtej pory tylko vw turbo diesle,

präd w DE np. firma e-on na dzien dzisiejszy 0,28€ kWh, LPG 0,69€, diesel 1,39€ benzyna E10 1,50€ benzyna super 1,58€
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-04, 15:04   

calkiem kompaktowy ten generator,ale moc elektryczna 22kW a silnik 325ccm to wrozy duza predkosc obrotowa,a wiec i halas,
niby masa nieduza ,bo 38kg ,jednak jakos wrzucic trzeba,

przewaga do hybrydy jest taka ,ze nie wozisz zbednego balastu,
wygoda jednak marna w stosunku do hybrydy,gdzie caly uklad masz zabudowany na stale,
mniejsze straty napedu w hybrydzie pominmy,
dzisiejsze hybrydy to kpina pod wzgledem ekonomii - juz o tym pisalem w innym temacie,
jak na moj gust to hybryda powinna miec jak najmniejszy silnik spalinowy 0.6-1.0 2-3cyl,
moze nawet mniejsze,
przeciez wolnossacy silnik 0.8 potrafi miec 50KM i nie byc szczytem techniki np. ten w Matizie,
a 1.0 turbo moze miec ponad 100KM,
oczywiscie na dzien dzisiejszy nie ma sensu stosowania wolnossakow,
w takim Priusie (chodzi o wielkosc auta)to bym widzial silnik 0.6L ,czyli 3 razy mniejszy niz jest,
za to bateria na conajmniej 100km zasiegu ladowana z gniazdka,
wtedy mamy straty powiedzmy 100kg na naped spalinowy,ale mamy stosunkowo mocny samochod uniwersalny,
jakby jeszcze baterie byly w pakietach z mozliwoscia dokladania i wyjmowania to mozna zniwelowac wage silnika - jakby nie patrzec,to latwiej demontowac/montowac baterie niz silnik ze zbiornikiem i najwazniejsze ,ukladem wylotowym

w hybrydach widza mi sie jedynie silniki iskrowe ,najlepiej zasilane LPG (chociaz to ogranicza uniwersalnosc),
w ladowarkach widze diesle ,mimo masy - tutaj sa mozliwosci uzyskania maks sprawnosci
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-04, 21:21   

http://www.youtube.com/watch?v=4tp8stzsGIQ przecietny silnik 330cc 25kW wystarczy dobry tlumik, wygluszenie watä szklana i silnika wcale nie slyszymy optymalne obroty i wibracji zero, czy ktos sie orietuje ile taki silnik dokladnie spali gazu na godzine pod pelnym obciazeniem zeby wyprodukowac te 25kWh? przyjmuje ze ok. 5-7litrow
KGB napisał/a:
niby masa nieduza ,bo 38kg ,jednak jakos wrzucic trzeba
tlumnik i pusty zbiornik gazu nie wazy az tyle(~20kg?), mozna by nawet na stale w wozie zostawic a jak ktos czesciej wyrusza w dalsze trasy to nawet caly agregat. Pozatym to blachostka kazdy przecietny mezczyzna poniesie swoja pania(~57kg) na wesele ;) ja wyciskam na lawce 100kg, martwy ciag 120kg i nie jestem jakims pakierem, trenuje rekreacyjnie mam 180 wzrostu 80kg wagi ;)
http://www.youtube.com/watch?v=jkhtvkXY5xo nie wiwidze diesla w aucie REX ma zbyd duze drgania pozatym potrzebowali bysmy wieksza pojemnosc lub turbo zeby bylo z tego te 25kw, wieksza waga i wymiary silnika wieksze koszta, pozatym elastycznosc turbodiesla bardziej sprawdzila by sie w chybrydzie :-? zwykle hybrydy LPG nie widze sensu, zbyt skaplikowane przekladnie, pozatym po przejechaniu 100km czysto elektrycznych musimy sie mulic slabym spaliniakiem i bardzo slaba elastycznoscia (slabe przyspieszenie i krecenie na obrotach) . Silnik spalinowy ma najwieksza sprawnosc jesli caly czas pracuje na optymalnych obrotach pod optymalnym obciazeniem, a to jest tylko w agregacie mozliwe, wtedy bedzie nam caly czas dostarczal te 25kW. Sam elektryk powinnien byc mocny 170KM (podobnie jak w bmw i3 v-max 160km/h wystarczy) kiedy chcemy to depniemy na gas i zawsze mamy pelny moment i pelna moc do dyspozycji czy w miescie czy na trasie nie zaleznie czy w danej chwili chodzi agregat ;) mysle ze to optymalne rozwiazanie dla kazdego rodzinnego kombi klasy sredniej ktorym mozemy spokolnie wybrac sie w swiat bez odbierania sobie konfortu i przyjemnosci z jazdy http://www.youtube.com/watch?v=gQAXtAETO2U auta waza przecietnie 1400kg, mysle ze po wymianie ciezkiego spaliniaka z ciezka skrzyna biegow na na elektrycznego z przekladnia + agregat z oprzyrzadowaniem, masa calego auta by nawet spadla, do tego mozna dozucic 100kg akku np do skrzyni pod tylnia kanapä tak jak to ma jeden z kolegow forum ;) mysle ze wyprodukowanie takiego auta nie bylo by wcale duzo drozsze od zwyklego diesla. prosze mnie poprawic jesli sie gdzies pomylilem :->
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-05, 02:04   

kilka bledow zaliczyles,
butla o pojemnosci 50L to raczej 30kg niz 20,
co do zuzycia paliwa nie chce mi sie teraz liczyc ,ale mysle ,ze w takim silniku mozemy przyjac sprawnosc na poziomie 25% gora 30% ,
gdyby to byla normalna jednostka to mozemy powalczyc o 35%,

dlatego diesla widzialbym w agregacie ,oczywiscie wiekszy o tej samej mocy ,a wiec ciezszy i drozszy,
nawet ciut skomplikowane zasilanie ,ale mysle ,ze bez zadnych nowych zastosowan - zwykla pompa rozdzilecza z wtryskiwaczem sterowanym elektrycznie byloby w sam raz,
drgania odpadaja ,bo silnik wysoko by sie krecil ,okolice 4000rpm,
waga mogla by byc zniwelowana modulowa budowa - wysuwasz komplet baterii i wsuwasz zespol ladowarki ,
w duzej masie wbrew pozorom mamy jeden plus - latwiej tak silnik schlodzic,
a zastosowanie diesla pozwala nam przy maks obciazeniu na dzien dobry uzyskac 40% sprawnosci ,moze nawet do magicznych 45% da sie dobic (chociaz bez commonraila moze byc trudno)

poslugujesz sie jakimis mitami o elastycznosci diesla i braku elastycznosci w iskrowym,
wyraznie napisalem o iskrowym z doladowaniem ,
jezeli chcialbys zastosowac diesla ,to musisz dac o wiele bardziej skomplikowane sterowanie (inaczej zapomnij o spelnianiu euro) i wtedy dochodza drgania i wszelaki nieprzyjemnosci diesla,
nie zyskujemy nawet na sprawnosci za wiele ,bo silnik pracuje ze zmiennymi obciazeniami ,jest ciezszy i ma mniejsza moc :-/
czyli same minusy jak na dzwiganie tego na codzien w hybrydzie,
o przekladnie mechaniczna sie nie martw ,przyda sie i przy elektryku,
chyba Lexus 450h ma taki fajny silnik elektryczny zabudowany przy kole zamachowym - seryjna produkcja daje mozliwosci ladnej zabudowy elementow
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-05, 09:02   

tutaj chodzi o najtansze i najprosze rozwiazanie w takim aucie, to ma byc proste, tanie, ekonomiczne, ekologiczne i lekkie bo bedziemy tego urzywac tylko po wyczerpaniu akku i i koncowa cena samochodu tez musi byc przyzwoita ;) wiec diesle, turba itd odpadaja. Zakladajac ze rocznie wykorzystywac bedziemy 330dni robic do 30.000km z czego srednio 65km na dzien (22tys rok) bedzie czysto elektrycznych, reszte 8 tys to beda dluzsze trasy z agregatem, powiedzmy 4razy do holandii i z powrotem. W hybrydzie nie wykorzystamy sprawnosci silnika, bo np. przy przyspieszeniu i pod gorke silnik bedzie przeciazony a przy zwalnianiu i zgorki odciazony, droga sprawa to ze nie zawsze bedziemy sie trzymac w wo optymalnym momencie obrotowym tam gdzie przyrost mocy jest najwiekszy.
co do samej sprawnosci silnikow to http://moto-technik.blogs...-mniej-niz.html i przyznaje ze wartosc energetyczna w jednym litrze LPG jest troche mniejsza jednak kilogramowo lepiej wypada LPG ;) http://www.przepisy.gofin...ilnikowych.html
ale litr LPG 69€ a litr diesla 1,39€ czyli polowa ;) a nam sie musi cenowo zgadzac.
w samochodzie elektrycznym wystarczy najprostsze przelozenie jednostopniowe, bez ciezkiej skrzyni biegow, zadnego sprzegielka i reszty niepotrzebnych rzeczy
co do emisji spalin z LPG nie mielibysmy najmniejszego problemu, juz od dawna wozki widlowe na lpg jezdza w bardzo malycz niewentylowanych magazynach i zaden sie nie czepia, z dieslem trzeba by bylo pokäbinowac z Ad-blue :->

co do zuzywania energi elektrycznej przykladowego kombi REX mozna by bylo porownac do samochodu o podobnej wadze np do leaf 1500kg 16kWh/100km i mysle ze tu te 10kg w ta czy w tä duzej roznicy nie zrobi, a agregat nie musial by wcale chodzic na max obrotach, cieplo mozna wykozystac do ogrzewania kabiny i akku a z halasem nie bylo by problemu, mozna bargzo dobrze wygluszyc
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 11