SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Range Extender
Autor Wiadomość
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-06, 01:38   

mann25 napisał/a:
wiec diesle, turba itd odpadaja.

ale rozgraniczmy naped hybrydowy od ladowarki,
hybryde wplatalem jedynie dla porownania,
jednak nie pisalem o doladowaniu dieslow w ladowarkach ,one musialby byc wolnossace ,a cena nie jest wtedy jakas kosmiczna
mann25 napisał/a:
a agregat nie musial by wcale chodzic na max obrotach, cieplo mozna wykozystac do ogrzewania kabiny i akku a z halasem nie bylo by problemu
jezeli silnik bylby benzynowy,to mozna zrobic maly silnik o duzej mocy,ale bedzie musial sie wysoko krecic,
jezeli diesel ,to jestesmy oganiczenie do okolic 4000rpm ,wiec masa silnika o tej samej mocy bedzie adekwatnie wieksza,
posiadanie jakiegokolwiek silnika w agregacie i nie korzystanie z jego max mocy to zwykly balast,
a diesel ponadto przy max obciazeniu uzyskuje najwieksza sprawnosc,
nalezy z tego korzystac,bo nadmiar pradu pojdzie w akumulatory i po ich naladowaniu moza wylaczyc agregat,
piszac o latwiejszym schlodzeniu wiekszego silnika mialem na mysli dobra wynikajace dla silnika - do czego wykorzystasz jego cieplo to juz twoja sprawa

mann25 napisał/a:
W hybrydzie nie wykorzystamy sprawnosci silnika, bo np. przy przyspieszeniu i pod gorke silnik bedzie przeciazony a przy zwalnianiu i zgorki odciazony, droga sprawa to ze nie zawsze bedziemy sie trzymac w wo optymalnym momencie obrotowym

dlatego wlasnie w hybrydzie widze male silniki benzynowe i doladowane (doladowanie znacznie zmniejsza gabaryty silnika,a nie komplikuje zasilania),
silnik benzynowy jest znacznie mniej podatny na roznice w sprawnosci zaleznie od obciazenia,
jezeli juz wozimy zelastwo zadko uzywane ,to niech przynajmniej bedzie go najmniej ,a w razie potrzeby niech dysponuje duza moca

mann25 napisał/a:
w samochodzie elektrycznym wystarczy najprostsze przelozenie jednostopniowe, bez ciezkiej skrzyni biegow, zadnego sprzegielka i reszty niepotrzebnych rzeczy

jezeli chcesz uzyskac maks duze przyspieszenia w danym zakresie predkosci przy jak najslabszym silniku ,to skrzynia biegow jest przydatna,
chyba ze chcesz wkladac przewymiarowany silnik elektryczny,
ale po co wozic kilogramy,ktorych nie wykorzystamy,

oczywiscie z samochodzie tylko elektrycznym mozna dac mocniejszy silnik ,bo silniki teraz sa lekkie i mysle,ze to bedzie latwiejsze i lzejsze niz montowanie skrzyni biegow,
ale w hybrydzie skrzynia i tak musi zostac ,wiec mozna wykorzystac ja w polaczeniu z silnikiem elektrycznym
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-06, 11:00   

KGB napisał/a:
jezeli chcesz uzyskac maks duze przyspieszenia w danym zakresie predkosci przy jak najslabszym silniku ,to skrzynia biegow jest przydatna,
chyba ze chcesz wkladac przewymiarowany silnik elektryczny,
ale po co wozic kilogramy,ktorych nie wykorzystamy,

oczywiscie z samochodzie tylko elektrycznym mozna dac mocniejszy silnik ,bo silniki teraz sa lekkie i mysle,ze to bedzie latwiejsze i lzejsze niz montowanie skrzyni biegow,
ale w hybrydzie skrzynia i tak musi zostac ,wiec mozna wykorzystac ja w polaczeniu z silnikiem elektrycznym
jedno przeczy drugiemu :roll:
ok, podsumujmy to przecietne rodzinne konfortowe kombi klasy sredniej i tu sa jakies dotychczasowe standardy dot. konfortu np nie musimy zmieniac biegow(automatik), zasiegu ok 1200km, masy ok 1500kg, przyspieszenia ponizej 10s, predkosci podroznej 140-160, gabaryty i ceny na poziomie passat, mondeo, insignia, superb, accord, laguna, mazda6, bmw3, peugeot508, itd

wedlug mnie REX, caly naped elektryczny ok. 170KM(silnik z skrzynia jak bmw i3 nie doczytalem sie ile to wazy ale mysle jakies 100kg) zasieg ok 60-70km na akku ok 100kg, + te pare razy do roku wydluzony do 1200km malutka ladowarka pokladowa na Lpg jednocylindrowy o pojemnosci 0,3-0,4 max moca 25kw. caly system agregatu max 60kg (przyjmnijmy ze na stale zamontowany w aucie, tylko ekolodzy bedä je wyjmowac :-P ) zuzycie energi srednio 16kWh/100km. Ile moze nam wziasc litrow na godzine taki agregat pracujacy z moca 16kW powiedzmy na obrotach 6000? 5-6 litrow LPG= 3,45€- 4,14€ takie koszta przejechania 100km :mrgreen: ?

wedlog KGB hybryda z malym silniczkiem elektrycznym jak w priusie ktory nie dawal by fajnego przyspieszenia, i nie wydalal przy predkosciach 140-160, do tego wozic skrzynie biegow z silnikiem matiza 0.6-1.0na lpg, ktory po wyczerpaniu akku, palil by powyzej 10litrow lpg i duzo by nie zdzialal z taka duza waga auta, gorszy konfort podrozowania niz z napedem elekrycznym
a jesli by to juz mial byc generator na wolnosacego diesla, to musial by byc o pojemnosci ok 0,6litra, co za tym idzie duzo wiekszy ciezar i bardziej skaplikowany uklad wydechowy.
Ile moze nam wziasc litrow na godzine taki agregat pracujacy z moca 16kW powiedzmy na obrotach 4000? 3-4 litry Diesla= 4,17€ - 5,56€ takie koszta przejechania 100km :mrgreen: ?
dla porownania 16kWh z sieci w normalnej taryfie kosztuje 4,48€
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-06, 21:38   

mann25 napisał/a:
KGB napisał/a:
jezeli chcesz uzyskac maks duze przyspieszenia w danym zakresie predkosci przy jak najslabszym silniku ,to skrzynia biegow jest przydatna,
chyba ze chcesz wkladac przewymiarowany silnik elektryczny,
ale po co wozic kilogramy,ktorych nie wykorzystamy,

oczywiscie z samochodzie tylko elektrycznym mozna dac mocniejszy silnik ,bo silniki teraz sa lekkie i mysle,ze to bedzie latwiejsze i lzejsze niz montowanie skrzyni biegow,
ale w hybrydzie skrzynia i tak musi zostac ,wiec mozna wykorzystac ja w polaczeniu z silnikiem elektrycznym
jedno przeczy drugiemu :roll:
nie zwyklem pisac zdan,ktore zaprzeczaja sobie,
poprostu pierwsza czesc to teza ,a druga to rozwazania nad jej slusznoscia

mann25 napisał/a:
nie musimy zmieniac biegow(automatik), zasiegu ok 1200km, masy ok 1500kg, przyspieszenia ponizej 10s, predkosci podroznej 140-160

jak wynika z danych technicznych aut ,zeby osiagnac przyspieszenie ponizej 10s auto o masie wlasnej 1.5 tony potrzebuje silnika o mocy 140-145KM ,czyli powyzej 100kW ,
jezeli nawet wezmiemy pod uwage super przebieg momentu obrotowego w SE ,to i tak duzo nie zejdziemy,
nie chce mi sie tego liczyc recznie,bo to troche upierdliwe,a nie mam podreka laptoka z programem symulacyjnym,ale do ilu mozemy zejsc ? raczej nie nizej niz 90kW,
przy czym naprawdę nie bede wyrokowal ile potrzeba przy jednym przelozeniu (brak skrzyni biegow),
taka moc (90kW) z kolei pozwala rozpedzic takie auto do 200km/h,
do predkosci podroznej 140-160km/h potrzeba mniej mocy ,bo wystarczy nam maks dochodzaca do 180 ,czyli moc jakies 70kW,
jako ze masa wiekszego silnika moze byc bardziej oplacalna niz dorzucanie skrzyni biegow to zalozmy ,ze sie da i bedzie fajnie ,a predkosc maks ograniczy nam predkosc obrotowa silnika,
jednak jakas przekladnie stala i tak musimy zastosowac,
tylko na ile silnik musi byc mocniejszy ,zeby pogodzic twoje przyspieszenie i predkosc ,to na razie pozostaje kwestia otwarta

mann25 napisał/a:
Lpg jednocylindrowy o pojemnosci 0,3-0,4 max moca 25kw. caly system agregatu max 60kg (przyjmnijmy ze na stale zamontowany w aucie, tylko ekolodzy bedä je wyjmowac :-P ) zuzycie energi srednio 16kWh/100km. Ile moze nam wziasc litrow na godzine taki agregat pracujacy z moca 16kW powiedzmy na obrotach 6000? 5-6 litrow LPG= 3,45€- 4,14€ takie koszta przejechania 100km :mrgreen: ?

silnik 0.4 napedzajacy pradnice 25kW musi miec moc 27.5kW ,ktora osiagnie nie wczesniej niz 7400rpm,
taka moc pozwoli rozpedzic auto do 120-130km/h ,
16kW do 6000rpm sie wyrobi ,ale juz pisalem ,ze bez sensu jest pracowac nie na pelnej mocy majac akumulator do naladowania,
przeciez 16kW to predkosc niewieksza niz 100km/h ,
27.5kW pracujacy przez godzine to energia 99 MJ , energia spalania LPG 45MJ/kg ,
za sprawnoscia 30% daje to wynik 7.3 kg ,a wiec 13.8 l ,
przy predkosci 130 to 10.6 L/100km
16kW na pradnicy to 17.5kW z silnika ,wiec 63 MJ ,ze sprawnoscia 30% to 4.7 kg , 8.8 l,
przy predkosci 100km/h 8.8 L/100km

25kW - 10.6 L/100km
16kW - 8.8 -||-

mann25 napisał/a:
wedlog KGB hybryda z malym silniczkiem elektrycznym ktory nie dawal by przyspieszenia tak jak powyzej, i nie wydalal przy predkosciach 140-160, do tego wozic skrzynie biegow z silnikiem matiza na lpg, ktory po wyczerpaniu akku, palil by powyzej 9litrow lpg i duzo by nie zdzialal z taka duza waga auta

bilans mocy jest po stronie hybrydy i przyspieszac mozna na obu silnikach jednoczesnie,
zuzycie paliwa tez nie bedzie takie zle ,w koncu sprawnosc przeniesienia napedu mechanicznego nie bedzie mniejsza niz 95% ,a ladowarka zapewni nie wiecej niz 80%

a ten silnik z matiza jak go nazwales ,czyli niech bedzie wlasnie taki ,czyli 0.8 3cyl to po doladowaniu nie oplaca sie z niego wyciskac mniej niz 80KM (59kW) ,wiec to calkiem przyjemne uzupelnienie elektrycznego
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1194
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-07, 07:16   

"do predkosci podroznej 140-160km/h"
Chłopie, na jakim świecie ty żyjesz?
Tu jest Polska i polskie drogi.
Wyrób średnią 90 km/h, to będziesz dobry.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-07, 12:32   

zeeltom, odpowiadam jedynie na zapotrzebowanie mann25 :-P
osobiscie uwazam ,ze nie ma potrzeby, by pojazd mogl osiagnac ponad 150,
dodatkowo nie ma nakazu predkosci min. ,wiec i 130 by wystarczylo,
np. takie Daihatsu Charade 1.0D 37KM mialo podana predkosc maks 125km/h i wystarczala ,bo rekompensowalo to zuzyciem ON w trasie ~3.5 l przy 90km/h
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-07, 12:52   

KGB napisał/a:
jak wynika z danych technicznych aut ,zeby osiagnac przyspieszenie ponizej 10s auto o masie wlasnej 1.5 tony potrzebuje silnika o mocy 140-145KM ,czyli powyzej 100kW ,
jezeli nawet wezmiemy pod uwage super przebieg momentu obrotowego w SE ,to i tak duzo nie zejdziemy

juz kilka razy pisalem o tym ze silnik elektryczny ma miec moc 125kW (170KM) moment mamy dostepny od zera, auto moze o 200kg lrzejsze ale tylko 7,9s do setki i ze to juz jest sprawdzone w bmw i3 i wcale silnik nie musi byc taki potezny http://www.youtube.com/watch?v=2uz-Lv2qUA8 .
malutka przekladnia jednostopniowa wystarcza w zupelnosci http://www.youtube.com/watch?v=sELYGwtAHV4 a te obliczenia spalania to troche zawyzone, juz duzy agregat ampery pali mniej, bmw podaje 0,6litra na 100/km u mysle ze sie troche ciachli, mialo byc 6 litrow. jeszcze jeden przyklad polaris polo ktore po wyczerpaniu akku zuzywa 3,4l benzyny na 100km. jak nic nowego na rynek nie wyjdzie to kupie takiegom 2 latka bmw i3 i przerobie go na lpg, spora butla powinna sie zmiescic z przodu pod maska :mrgreen: nawed jesli piszesz te zawyzone 10,6 litra przy predkosci 130 to to wychodzi 7€ na 100km, przecietny normalny turbo diesel klasy sredniej 170KM pry 130km/h spali 6 litrow to okolo 8,3€, moj audi wtedy przy tych predkosciach palil ok 13l gazu. silnik nie wydalal jak wciskalem gas do podlogi.
KGB napisał/a:
bilans mocy jest po stronie hybrydy i przyspieszac mozna na obu silnikach jednoczesnie,
zuzycie paliwa tez nie bedzie takie zle ,w koncu sprawnosc przeniesienia napedu mechanicznego nie bedzie mniejsza niz 95% ,a ladowarka zapewni nie wiecej niz 80%

a ten silnik z matiza jak go nazwales ,czyli niech bedzie wlasnie taki ,czyli 0.8 3cyl to po doladowaniu nie oplaca sie z niego wyciskac mniej niz 80KM (59kW) ,wiec to calkiem przyjemne uzupelnienie elektrycznego
tak jak wczesniej pisalem caly czas slabizna 80KM w LPG, + 90KM E nie da tyle co czyste 170 E, pozatym ten silnik lpg musial by caly czys byc zagrzany zeby wktoczyc do akcji jesli nacisniemy na gaz, np przy wyprzedzaniu tira, druga sprawa ze na codziennych krotkich trasach do 60km gdzie wpelni mozemy korzystac u akku, po wcisnieciu gazu do podlogi zalancza nam sie silnik spalinowy, a po calkowitym wyczerpaniu akku np. podczas dluzszej podruzy autostrada, mamy tylko do dyspozycji slaby silnik 80KM i jedz takim matizem na wakacje do hszpanii :-P
zeeltom w niemczech to standard, tam gdzie jest pusto i szeroko to sie cisnie, jadac 120 mozna zasnac, oczywicie jak sa roboty drogowe to wszysty jada 80 :-P
w polsce w moich rodzinnych stronach okolice wroclaw opole, tez to samo, niby ograniczenia do 140, kazdy co ma samochod klasy sredniej jedzie ta dyszke wiecej, a i znajduja sie wariaty co 200 smigaja :shock:
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-07, 13:49   

mann25 napisał/a:
juz kilka razy pisalem o tym ze silnik elektryczny ma miec moc 125kW (170KM) moment mamy dostepny od zera, auto moze o 200kg lrzejsze ale tylko 7,9s do setki i ze to juz jest sprawdzone w bmw i3 i wcale silnik nie musi byc taki potezny

O'RLY ?
170KM w aucie o masie 1200-1300kg i przyspieszenie 7.9s ,
spalinowe 174KM i masa 1500kg daje przyspieszenie 8.7s - oj cos ten SE niewiele lepszy od SP

a skoro silnik ma miec 170KM to sobie taki kup,
jakbys nie zauwazyl ,totalna wiekszosc pojazdow poruszajacych sie po naszych drogach ma znacznie ponizej 170KM i jezdza skutecznie ,sam poruszam sie pojazdami ,ktore do setki maja 9.5s ,11.5s , 14s ,16s a po padzie sprezarki w jednym to nawet nie osiagal setki ,a zdazalo mi sie kogos na ekspresowce wyprzedzic,
wiec moze kazdemu wg potrzeb ,co ?
myslisz,e dlaczego i3 ma az 170KM ? bo kosztuje pierdylion zlotowek i zaden bananowy snob nie kupilby tak drogiego BMW ,zeby oszczedzac na kosztach eksploatacji,
i3 ma poprostu osiagi adekwatne do ceny,
a taki uzytkownik elektrycznej Pandy za 40kpln to by sie zadowolil przyspieszeniem 15s ,tak jak wersji 1.1 ,
wiec 80KM w hybrydzie wystarczy by jechac do Hiszpanii ,bo tylko w Niemczech nie ma ograniczen predkosci ,a Niemcy to krotki etap w tej podrozy ,
a tak naprawde to ograniczenie na niemieckich autostradach wynosi 130km/h ,bo powyzej tej predkosci ubezpieczyciel sie na ciebie wypina

mann25 napisał/a:
pozatym ten silnik lpg musial by caly czys byc zagrzany zeby wktoczyc do akcji jesli nacisniemy na gaz, np przy wyprzedzaniu tira, druga sprawa ze na codziennych krotkich trasach do 60km gdzie wpelni mozemy korzystac u akku, po wcisnieciu gazu do podlogi zalancza nam sie silnik spalinowy, a po calkowitym wyczerpaniu akku np. podczas dluzszej podruzy autostrada, mamy tylko do dyspozycji slaby silnik 80KM i jedz takim matizem na wakacje do hszpanii
nie musi byc caly czas cieply ,bo w miescie nie trzeba go w ogole uzywac,
nikt nie powiedzial,ze ma sie zalaczac przy wcisnietym pedale przyspieszenia - to ze Prius tak tak robi, to nie oznacza standardow,
ja to widze tak ,ze silnik spalinowy mozna odlaczyc/zalaczyc ,ale w trybie automatycznym nie wlaczy sie ,jezeli sa pelne akumulatory,
za to podczas jazdy na spalinowym w trasie ,przy WOT zalaczy sie elektryczny ,by uzyskac maks przyspieszenie,
i nie ma problemu ,bo jak jedziesz na spalinowym ,to przyspieszaja razem ,a predkosc utrzymujesz na wylaczonym SE (albo nawet podladowujesz baterie) ,
ale nikt ci nie kaze kupowac takiej hybrydy ,mozesz sobie kupic samochod z ladowarka, jezeli taki ci sie podoba

mann25 napisał/a:
nawed jesli piszesz te zawyzone 10,6 litra przy predkosci 130 to to wychodzi 7€ na 100km, przecietny normalny turbo diesel klasy sredniej 170KM pry 130km/h spali 6 litrow to okolo 8,3€
zawyzyc to moglem raczej sprawnosc silnika ,wiec nie sadze,by zuzycie paliwa bylo zawyzone,
za to Ty zanizasz zuzycie swojego diesla ,skoro przy 90-100km/h golf ,jakim jest octawia kombi tdi pokazuje chwilowe zuzycie 5.0-5.1 L ,to przy 130km/h bedzie to spokojnie ponad 7 L ,a co dopiero ciezszy i wiekszy samochod :mrgreen:
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-07, 16:26   

ja pisalem tu o normalnych nowych samochodach roczniki 2011-2013, jak zauwazysz wiekszosc samochodow w polsce sa stare, kiedys 30 lat temu ludziä wystarczal maluch 24KM i bylo to auto rodzinne i do podrozowania, o konforcie zaden nie wspominal, nie bylo az tak istotne jak w dzisiejszych czasach.
Ta chybryda to za bardzo skaplikowana jaka tam miala by byc skrzynia biegow DSG? sprzeglo itd.? chyba nieoplacalna, opzatym sam naped spalinowy bardziej awaryjny, elektryczny z jedno stopniowa przekladnia bez sprzegla sie tu lepiej spisze, wszystko plynnie chodzi nie ma szarpniec, strat na sprzegle skrzyni i nie ma turbodziury, pozatym po co to wszystko komplikowac?
w dzisiejszych czasach potencjalni klijeci nowych aut patrza na marke moc oszczednosc niezawodnosc wielkosc i konfort auta i ludzie doplacaja pare tysiecy wiecej zeby tylko miec mocniejszy silnik i pelny automat. wzioles chyba do porownania stara skode, ja podalem spalanie nowego passata b7 2.0tdi bluemotion technology, i tak wychodzi na to ze bylo by taniej podrozowac REX z LPG :mrgreen:
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-08, 00:29   

jakie straty na sprzegle ? na skrzyni juz pisalem ,ze mniejsze niz w sumie na ladowarce ,a ze bardziej skomplikowane to cena komfortu,
po zamontowaniu ladowarki otrzymujesz samochod klasy sredniej wyzszej (jak wnioskuje z mocy 170KM) z komfortem akustycznym wspomnianego przez ciebie malucha i nawet dzwiek dochodzi z tych samych okolic,
druga sprawa jezeli chodzi o komfort to montaz nie lekkiego elementu jakim jest ladowarka i montaz odpowiednio pojemnego zbiornika paliwa - w rezultacie otrzymujesz samochod segmentu D/E pozbawiony bagaznika na bagaze potrzebne na wyjazd,
na swiecie jest tyle beznadziejnych produktow ,ze oprocz EV i hybryd zmiesci sie jeszcze wiele innych mutacji i mozesz sobie wtedy wybierac,
jezeli musialbym wybierac dla siebie jeden samochod to bylaby to hybryda,
ale z racji ,ze raczej nikt by mnie przed takim wyborem nie postawil ,to wolalbym spalinowca jaki mi sie podoba i maly ,stosunkowo lekki elektryk, nie pogardzilbym zasiegiem 150-200km ,co w lekkim aucie byloby nawet wykonalne i z niemocnym silnikiem ,ktory zapewnialby przyspieszenie do setki nie gorsze niz 15s (chociaz pal licho ,Tico ma 17s ,a do 60km/h to rakietka :-P ) oraz max jakies 110km/h,
ale bym nim jezdzil :mrgreen:

mann25 napisał/a:
wzioles chyba do porownania stara skode, ja podalem spalanie nowego passata b7 2.0tdi bluemotion technology, i tak wychodzi na to ze bylo by taniej podrozowac REX z LPG :mrgreen:
nie taka stara bo po 2000roku (wg. kategorii kobiecej to nowe auto i nie strach nim jezdzic :-D ,gdyby bylo 1999 to jest stare i niebezpieczne :lol: )
zdecydowanie lzejsze od pastucha B7 2.0tdi bluemotion :lol: ,ktory nie ma powodu,by zuzywac mniej paliwa (a nawet ma DPFa ,ktory pozera dodatkowo) ,
jezeli przy 130km/h palil ci 6L ,to przy 90km/h musialby palic 3.5 L
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-08, 11:52   

co do spalania pasata B7 bluemotion 170KM to jest tak naprawde , :mrgreen: znalazlem video z starej wersji passata B6 bluemotion 140km, byl produkowany do 2010 roku http://www.youtube.com/watch?v=ku4wKWuHnfI ale gosciu trocze za ciezarowka jechal i dusil go na 6 biegu, co nie zdrowe dla silnika, jak by jechal na 5 to by troche wiecej wziol.
jak tak bardo chcesz oszczednego spalinowca to ci moge moje b7 sprzedac najoszczedniejszy w swej klasie ale i najslabszy 1.6 TDI bluemotion 105KM, do setki jakies 12s, na 6 biegu przy 2000obr/min predkosc 140km/h http://www.youtube.com/watch?v=nlD6Qii05WY dokladnie taki jak moj.
nowe seryjne kombi klasy wyzszej? MercedesE blutec 251PS, Audi A6 3.0TDI 313PS, BMW M535d 383PS silnik tesli w sam raz. nowe seryjne luxusowe samochody? Mercedes S 584PS, Audi A8 500PS, BMW7 544PS tu by sie sprawdzil SE rimaxa. HALLO! mamy juz prawie 2014rok :mrgreen: ! z ta twoja octawia to jestes 14 lat do tylu wiec nie ma jej co porownywac do dzisiejszej technologi :lol:
co do konfortu akustycznego to juz pare razy powtazalem dobre wygluszenie silniczka i dobry wydech http://www.youtube.com/watch?v=7CrzHYgEn-E dalo by sie jeszcze bardziej wygluszyc tak ze silniczek chodzil by jak agregat z lodowki ;) , duze silniki jeszcze glosniej wyja http://www.youtube.com/watch?v=VaR674ik-7M i da sie je tez wyciszyc. a pozatym do swietego spokoju w przyszlosci wprowadzil bym zakaz urzywania silnikow spalinowych w terenie zabudowanym wtedy twoja hybryda by sie nie sprawdzila, po dynamicznym przejechaniu paru miast w trybie elektrycznym + pomiedzy wioskami tryb spalinowo elektryczny, musial bys szukac i sie zatrzymac na ladowanie akku z gniazdka, gdy moj generator by nadrabial pomiedzy terenem zabuowanym :lol: a do ostrzegania pieszych mozna uzywac nawet reklamy jak w hollandi :mrgreen: http://www.youtube.com/watch?v=NwbxqPuzmBE Lekker... napewno wyselej niz ponury warkot silnikow spalinowych
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-10, 16:54   

ale twoje filmiki nic nie pokazuja,
predkosc obrotowa silnika ma niewiele wspolnego ze zuzyciem paliwa,
ale jest taka ciekawostka np. w silniku bmw M62B44 ,ze ponizej 2000rpm ma kiepska sprawnosc ,bo zuzycie paliwa lekko malej powyzej 2000rpm wzgledem wartosci nizszej nawet na VI biegu ,czyli przy wiekszej predkosci mniej pali,
ale to tylko ciekawostka

na filmiku 1.9l/100km przy 90km/h to musi byc blisko za tirem,
nawet przyjmujac prawidlowe wskazania komputera (a przeciez nikt ,kto go ma fabrycznie nie zawraca sobie glowy skalowaniem) nadal 130km/h przy tak ciezkim i duzym aucie jest bardzo malo prawdopodobne - chyba ze warunki beda naprawdę sprzyjajace
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-10, 21:17   

Nadmierne obciążanie silnika na zbyt niskich obrotach nie tylko zwiększa spalanie, ale może prowadzić do wielu poważnych awarii i nie jest to zadna ciekawostka ;) .
Teoretycznie silnik spalinowy najmniej pali kiedy ma największą sprawność czyli tam gdzie ma najwyższy moment obrotowy. Praca na tych obrotach jest najbardziej ekonomiczna. Typowy wolnossący silnik benzynowy jest najsprawniejszy w okolicach 3000-4000 obr./min pod optymalnym obciazeniem, w zwyklym samochodzie ta calkowita sprawnosc silnika spalinowego jest niewykozystana, czesto jezdzimy na duzo nizszych obrotach tam gdzie miejsza sprawnosc, bo silnik nie byl by wystarczajaco obciazony w momencie obrotowym i wiekszosc energi byla by pochlaniana w sam ruch obrotowy wielkiego silnika.
w agregacie mozna optymalnie wykorzystac sprawnosc silnika spalinowego, silnik moze pracowac na optymalnych obrotach z optymalnym obciazeniem i mozna pominac drobne straty na pradnicy :idea:
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-11, 01:23   

nie powiedzialbym ,ze 4.4L V8 ma ciezko przy 1900rpm ,a juz przy 2100rpm ma lekko,
predkosc na VI biegu w okolicy 120km/h ,wiec silnik nie byl przeciazony,'
dlatego taka ciekawostka,

maks sprawnosc pokrywa sie z maks momentem ,ale to co widzisz na wykresach z hamowni to charakterystyka szybkosciowa ,czyli but w podlodze,
na charakterystyce obciazeniowej poszczegolne maks momenty wypadaja w innych zakresach predkosci obrotowych ,wiec i sprawnosci sa inne i w innych miejscach

nie mam zadnego wykresu pod reka,ale przy wykorzystaniu silnika iskrowego jako generator zmiany sprawnosci sa za male ,by ... pomijac sprawnosc pradnicy,
sprawnosc pradnicy nalezy przyjac jako 90% ,no chyba ze powstalo ostatnio cos nowego i nie jestem w temacie
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-11, 11:03   

jak widzisz przy tym 1900rpm silnik nie mial max sprawnosci, Maksymalny moment obrotowy dla tego silnika 440 Nm przy 3600 obr/min, czyli najlepiej jak by mial VII bieg i jechal na tych obrotach wtedy spalal by najmniej jednostkowo w stosunku do mocy jaka by generowal, nie do odleglosci jaka by pokonal, przy tych predkosciach byly by duzo wyzsze opory powietrza itd.
co do pradnicy to tu jeszcze jest wiele do poprawienia i ulepszenia, zaden do tej pory jeszcze nie zastanawial sie nad ulepszaniem, bo to bylo tylko awaryjne zrodlo zasilania, gdzie w samochodach silniki przechodzily tysiace modyfikacji do polepszenia osiagow i zmiejszenia zurzycia paliwa :idea:
taki przyklad najprostszy amerykanski agregat Generac 20kW przy ciaglej pracy na pelnej mocy dajac 20kWh zuzywa 8,6litra LPG, leaf zuzywajacych srednio 16kWh/100km przejedzie na tym spokojnie 130km, zwyklym 1500kg samochodem lpg za ta sama ilosc gazu nie przejechali nawet 100km
tu cos ciekawego http://www.youtube.com/watch?v=VDrrWNkUOBg :mrgreen:
a tu dlaczego diesel gorzej wypada od LPG http://www.youtube.com/watch?v=2LS8iTHXDnM :lol:
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-11, 18:09   

pisalem o ciekawostce ,bo wyniki zostaly zauwazone na komputerze pokladowym na jednym egzemplarzu,
podejrzewam ,ze ma to niewiele wspolnego z sama sprawnoscia silnika ,a najwieksza z bledem/niedoskonaloscia elektroniki ,wiec nie ma co sie doszukiwac drugiego dna

mann25 napisał/a:
najprostszy amerykanski agregat Generac 20kW przy ciaglej pracy na pelnej mocy dajac 20kWh zuzywa 8,6litra LPG

niezla sprawnosc ,35% nie uwzgledniajac sprawnosci pradnicy,
co do auta spalinowego to 100km moze udaloby sie jednak wycisnac ,przeciez predkosc (srednia dla zasiegu) 77km/h przy zasiegu Leaf'a przekroczana raczej nie bedzie
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1194
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-11, 19:43   

mann25 napisał/a:
zwyklym 1500kg samochodem lpg za ta sama ilosc gazu nie przejechali nawet 100km

To jakieś graty mają. Ja, 20 letnim Oplem Vektra 1.6 na 38 litrach gazu, przejeżdżam ponad 500 km. Rekord, to było 540 km i jeszcze jechał, ale wolałem zatankować, żeby w polu nie stać. Wychodzi jakieś 7 litrów gazu na 100 km.
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-11, 20:52   

zeeltom, Ople sa znane z przeklamania licznikow,wiec i zuzycie paliwa wychodzi nizsze niz powinno :p .

a druga sprawa jest taka ,ze vectra A 1.6 wazy tyle co Lanos ,czyli ciut ponad tone ,wiec jeszcze pol tony brakuje do porownania
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-11, 22:10   

jeszcze wpadlem na taki pomysl zeby cieplo z spalania dalej wykorzystywac, tylko to juz bardziej skaplikowane, taki silnik mieszany :shock:
http://pl.wikipedia.org/w...ga#Zastosowania
tyle ciepla idzie na marne w komin i wogole :idea:
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1191
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-12, 00:02   

W naszym klimacie tzw ciepło odpadowe jest potrzebne, bo samochód trzeba ogrzewać przez pół roku, a robienie tego z aku jest ... dziwne?
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-12, 02:34   

Cytat:
jeszcze wpadlem na taki pomysl zeby cieplo z spalania dalej wykorzystywac, tylko to juz bardziej skaplikowane, taki silnik mieszany :shock:

Sterling jest fajny w teorii,ale praktycznie trudno go wykorzystac do odzyskiwania konkretnych mocy,
stacjonarnie to jeszcze jakos by szlo ,ale wozic ze soba nie male ,skomplikowane urzadzenie potrzebujace chlodzenia - nie widzi mi sie to,
fajny wynalazek ,ale z waskim zastosowaniem
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-12, 11:11   

hahaha, w naszym klimacie, potrzeba strongmenki takiej jak Denise Masino
http://denisemasinoblog.c...ingIMG_3573.jpg
co bedzie nas grzala, a w razie potrzeby pchala :-P
co do sterlinga to jest kosztowny i skaplikowany interes, cieplo mozna by wykorzystywac prosto z kolektora wydechowego temp. ~400'c,
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1194
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-13, 08:31   

Kolektor wydechowy w samochodzie elektrycznym??? Chyba ci się fora pomyliły :-P
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-19, 08:52   

kolektor wydechowy z rande extendera bo o tym mowa, zeby z lpg wyciagnac mozliwa moc mechaniczna i do tego wykozystac cieplo z kolektora, wtedy sprawnosc takiego multi agregatu rosnie o kolejne % ;)
juz cieplo z goracej herbaty mozna wykorzystac http://www.youtube.com/watch?v=is4ZP6Y9kbs to z kolektora nie dalo by rady?
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2013-12-19, 12:21   

oczywiscie ,ze moglbys wykorzystac goracy kolekor, ale problem stanowia gabaryty,
maly silniczek moze pracowac na szklance herbaty - przyloz do niego obciazenie i zobaczysz ile pradu ci wyprodukuje 8-)
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 31
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 415
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-12-19, 16:34   

no gabaryty duze, cociaz technika idzie do przodu, generator z 1961roku http://www.youtube.com/watch?v=M9UKu-AP02k
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11