SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mamy kolejnego elektryka!
Autor Wiadomość
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1563
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-03, 08:53   

W Polsce nie jest tak łatwo ,,wstawić" auto do garażu na 50 lat bo 25 lat trzeba płacić ubezpieczenie, a potem na zabytek, ale trzeba rzeczoznawcę itd. Auta zabytkowe zarabiają na siebie, np. filmy, śluby itp. Co do przeróbek, to moim zdaniem lepiej kupić jakieś fajne autko do przeróbki (np.Audi 80 cabrio, Barchetta, lub co się komu podoba), ale Tico?
 
 
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 66
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-03, 08:55   

A dlaczego ma się nie zwrócić? Mój Pug kosztował mnie ok 10kzł, w dwa lata przejechałem nim ok 40 tysi km w cenie 0,12 złego za km. czyli kosztowało mnie to 4800 złych. Gdybym go nie miał przejechałbym te km smartem który jest najtańszym autem w moim zasięgu i w którym przejechanie km kosztuje 0,6 złego czyli x 40 tysi wychdzi 24 kzł. Jeśli ktoś nie widzi różnicy no to sorka ale to się nazywa inteligencja alternatywna. No i dodam że puga mogę dzis sprzedać za mniej więcej 150% ceny zakupu a smarta za 50. No to jak jest opłacalność czy nie? L
 
 
highend 


Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3031
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-03, 15:10   

gienek333 napisał/a:
W Polsce nie jest tak łatwo ,,wstawić" auto do garażu na 50 lat bo 25 lat trzeba płacić ubezpieczenie, a potem na zabytek, ale trzeba rzeczoznawcę itd. Auta zabytkowe zarabiają na siebie, np. filmy, śluby itp. Co do przeróbek, to moim zdaniem lepiej kupić jakieś fajne autko do przeróbki (np.Audi 80 cabrio, Barchetta, lub co się komu podoba), ale Tico?


oj tam da się ominąć przepis z OC. Wystarczy auto "sprzedać" za granicę i wyrejestrujesz w Polsce. Za 25 lat ponownie je rejestrujesz. Jaki problem? ;)
Tico akurat do przeróbki to pod kątem tego, że jest małe = miejskie autko. Właśnie raczej dobre do przeróbki bo małe i lekkie. A co do wyglądu to rzecz gustu. Np. Panda jest mega kanciata i w tym jej urok ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 38
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-01-03, 19:36   

Lolek electric napisał/a:
A dlaczego ma się nie zwrócić? Mój Pug kosztował mnie ok 10kzł, w dwa lata przejechałem nim ok 40 tysi km w cenie 0,12 złego za km. czyli kosztowało mnie to 4800 złych. Gdybym go nie miał przejechałbym te km smartem który jest najtańszym autem w moim zasięgu i w którym przejechanie km kosztuje 0,6 złego czyli x 40 tysi wychdzi 24 kzł. Jeśli ktoś nie widzi różnicy no to sorka ale to się nazywa inteligencja alternatywna. No i dodam że puga mogę dzis sprzedać za mniej więcej 150% ceny zakupu a smarta za 50. No to jak jest opłacalność czy nie? L

dobrze to ujales z tą inteligencją alternatywną, ale sam sie tym mieczem ciachnąłeś :D
to ze EV jezdziles za 12pln/100km to spoko ,da sie taniej,
ale ze Smartem jezdzi sie za 60pln/100km to poplynales z fantazją - za tyle to Polonezem na benzynie sie jezdzi

a co do mozliwosci sprzedazy pedzia za 15kpln to moze za tyle sprzedasz,a moze jednak nie ,
jezeli znajdziesz kogos z inteligencja alternatywna to pewnie sprzedasz ,ale bez alternatywy to raczej 6kpln do negocjacji :p
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
highend 


Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3031
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-03, 19:56   

KGB napisał/a:

a co do mozliwosci sprzedazy pedzia za 15kpln to moze za tyle sprzedasz,a moze jednak nie ,
jezeli znajdziesz kogos z inteligencja alternatywna to pewnie sprzedasz ,ale bez alternatywy to raczej 6kpln do negocjacji :p


W Niemczech za 3500-4000 EUR raczej bez problemu sprzeda za tyle. Musisz patrzeć szerzej niż na nasz - w sumie biedny rynek, gdzie większości się nie mieści w głowie, że stary Peugeot może kosztować 15K, zamiast 2K PLN. A tymczasem na głównej stronie piszą, że w USA ktoś powiedział, że auta EV będą niesamowicie tracić na wartości...... Wlaśnie widać jak auta PSA straciły....
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 45
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1238
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-01-03, 20:07   

Lolek jeżdźi dużo na trasach 5-10km.
Stąd gdy auto zimne pali 10l/100 i dlatego taki wynik.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
kondziu 

Wiek: 43
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 70
Skąd: Okolice Częstochowy
Wysłany: 2014-01-03, 20:58   

żadna instalacja lpg, przeróbka na elektryka czy zakup elektrycznego samochodu nigdy się nie zwróci - powód bo nie zarabia - chyba że prowadzimy działalność, która daje dochód proporcjonalny od jazdy naszym samochodem np. taxi
Po prostu zakładając lpg czy przerabiając na prąd płacimy wcześniej więcej po to aby potem płacić mniej, ot cała filozofia

Po co więc przerabiamy nasze auta -odpowiedz może wydać się dziwna ale -
daje wolność ,tak, tak wolność -przykład proszę bardzo:

- najbliższy bankomat od mojego domu znajduję się 6km w jedną stronę 12 w obie, kiedy brakowało mi czystej gotówki dziesięć razy zastanawiałem się czy pojechać spalinowym po kasę czy nie, od kiedy mam elektryka nie mam takich problemów, po prostu jadę
- ile razy bywało, że kiedy chcąc szybko zatankować wasze auto, pani ze stacji właśnie smaży hod-dogi, a kiedy podeszła do kasy zostaliście obsypani gradem zbędnych pytań :może kawka na drogę, ma pan kartę, może założymy, może napój energetyczny, a ja do cholery chcę tyko zatankować i szybko wyjść. W elektryku podpinam się w garażu i nikt mi nie zadaję głupich pytań ani nie proponuje zbędnych pierdół
- ile razy kiedy się bierzemy za jakąś naprawę lub remont zawsze braknie jakiejś pierdoły i to takiej śruba za 50gr. mając auto spalinowe mocno się drapiemy czy jechać po coś za 50gr. wydając na paliwo 10zł w elektryku nie ma takiego problemu.
 
 
highend 


Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3031
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-03, 21:12   

Kondziu masz 100% racji. Jak widzę jak ktoś odpala auto spalinowe tylko po to aby nim przejechać 10-20km to mnie krew zalewa.... PO CO? szkoda paliwa, szkoda smrodzić i... szkoda auta spalinowego, które się wtedy mocniej zużywa bo niedogrzane, itp.... Tak tak - nikt tutaj chyba nie jest przeciwnikiem aut spalinowych prawda?
Tak czy siak rewolucja aut EV na masową skalę zapoczątkowana przez Teslę, Nissana i inne firmy spowodowała, że widzimy tylko wzrosty sprzedaży aut EV. A wraz ze wzrostem sprzedaży wzrasta świadomość ludzi, którzy np. zobaczą takie auto u sąsiada i być może ich zaciekawi. Potem usiądą, pomyślą, policzą ile jeżdżą....
Na niektórych forach będących zazwyczaj "anty-EV" piszą ewentualnie, że takie auto by było fajne jako drugi samochód. Ja się pytam - jak to drugi? Chyba raczej spalinowy wówczas będzie tym drugim o czym każdy posiadacz EV się szybciutko przekona....
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 38
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-01-04, 02:09   

highend napisał/a:

W Niemczech za 3500-4000 EUR raczej bez problemu sprzeda za tyle. Musisz patrzeć szerzej niż na nasz - w sumie biedny rynek, gdzie większości się nie mieści w głowie, że stary Peugeot może kosztować 15K, zamiast 2K PLN.
Niemców stac na taka ekstrawagancje
gienek333 napisał/a:
Co do przeróbek, to moim zdaniem lepiej kupić jakieś fajne autko do przeróbki (np.Audi 80 cabrio, Barchetta, lub co się komu podoba), ale Tico?
kto co lubi,ale jednak wiekszy sens jest z przerobka auta malego poniewaz docelowo bedzie to auto na miasto ,a wiec mniejsze jest bardziej poreczne,
zasieg jest nie duzy ,a mniejsze jest lzejsze ,wiec zuzywa mniej energii ,a wiec bedzie mialo wiekszy zasieg niz duze auto z takim samym pakietem baterii,
lzejsze bedzie mialo lepsze osiagi,
do przerobki wiekszego potrzebujemy wszystkiego wiecej ,w tym samej energii za ktora placimy

Pir-serwis napisał/a:
Lolek jeżdźi dużo na trasach 5-10km.
Stąd gdy auto zimne pali 10l/100 i dlatego taki wynik.

bez przesady ,mam zebrana pokazna baze danych statystycznych dla uzytkowania roznych samochodow na odcinku 3km,
Smartowi blizej raczej do malego auta z silnikiem 1.0 niz do sredniego z 1.6-1.8

kondziu napisał/a:
daje wolność ,tak, tak wolność -przykład proszę bardzo:

wolnosc to pojecie wzgledne,
znam to uczucie,gdy trzeba odpalic zimny silnik,zeby przejechac kilka km - boli mnie na rowni z bólem sprawianym temu bezdusznemu kawalkowi stali,
ale nie przesadzaj z tym tankowaniem :
jezeli mam przejechac 400km ,to strace na tankowanie 15min ,ale kiedy chce to wsiadam i jade taka trase,
EV i ladowanie kilkugodzinne zdecydowanie bardziej ogranicza mi wolnosc w tym przypadku,
nawet dystans 250km i praktycznie brak mozliwosci ladowania na mecie nie nastraja optymistycznie

Cytat:
Na niektórych forach będących zazwyczaj "anty-EV" piszą ewentualnie, że takie auto by było fajne jako drugi samochód. Ja się pytam - jak to drugi? Chyba raczej spalinowy wówczas będzie tym drugim o czym każdy posiadacz EV się szybciutko przekona....
to indywidualny przypadek,
u mnie byloby to raczej pol na pol, u kogos inaczej,
nawet Tesla S nie zmienlaby tego zbytnio (pomijam fakt,ze gdyby bylo mnie stac na Tesle ,to zapewne stac by mnie bylo na inna infrastrukture mojego otoczenia)
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 45
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1238
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-01-04, 17:56   

Dzisiaj byłem zdiagnozować co dalej mu dolega.
Dla ciekawskich:
Akumulatory nie patrzyłem-po prostu dolałem wody.
Weszło ze 4l.
Były korki na tylnich wylotach, dopiero po odpięciu rurek,wyczyszczeniu, stały się drożne.
Akumulatory 10.65V, podpiąłem zewnętrzny zasilacz celem rozruszania.
Biorą prąd, ładują się, ładowałem prądem 5A.
Ze względu na brak czasu ładowało się ze 2h do napięcia 150V.
Okazało się co było powodem odstawienia auta-uszkodzona ładowarka AC/DC.
Czy coś jeszcze nie wiem, mam błąd STOP jeszcze nie zdiagnozowany.
DC/DC zadziałało, mamy 14.1V na baterii pokładowej.
Cała elektryka sprawna 12V poza pompą vacum, której nie słyszę i trzeba ją obejrzeć.
Wskażniki ECO i ładowania się ruszyły.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1563
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-04, 19:38   

Mam nadzieję, że woda była destylowana, a nie demineralizowana. Co do ładowarki, to po odpięciu akumulatorów posprawdzaj wtyczki w module (wypiąć i wpiąć), chyba że widać gołym okiem że coś spłonęło.
 
 
highend 


Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3031
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-04, 20:17   

Pir-serwis napisał/a:
Dzisiaj byłem zdiagnozować co dalej mu dolega.
Dla ciekawskich:
Akumulatory nie patrzyłem-po prostu dolałem wody.
Weszło ze 4l.
Były korki na tylnich wylotach, dopiero po odpięciu rurek,wyczyszczeniu, stały się drożne.
Akumulatory 10.65V, podpiąłem zewnętrzny zasilacz celem rozruszania.
Biorą prąd, ładują się, ładowałem prądem 5A.
Ze względu na brak czasu ładowało się ze 2h do napięcia 150V.
Okazało się co było powodem odstawienia auta-uszkodzona ładowarka AC/DC.
Czy coś jeszcze nie wiem, mam błąd STOP jeszcze nie zdiagnozowany.
DC/DC zadziałało, mamy 14.1V na baterii pokładowej.
Cała elektryka sprawna 12V poza pompą vacum, której nie słyszę i trzeba ją obejrzeć.
Wskażniki ECO i ładowania się ruszyły.


Trochę błąd z tą wodą, ale jak przed Tobą ktos tak samo dolewał to już i tak nie zaszkodzisz im. Normalnie dolewanie wody TYLKO po ładowaniu obsługowym.
Jak ładowarka nie ładuje to albo jest padnięta, albo było za niskie napięcie pakietu i nie ruszyła. Próbowałeś na oryginalnej ładowarce jak już podładowałeś aku z zewnątrz? Jak nie zadziała to raczej ładowarka uwalona.
błąd STOP - obstawiam prawdopodobnie pedał gazu albo hamulca, ale to sprawdzisz na programie Lexia.

pompa vacuum - czasami pada w tych autach, jeśli dochodzi do niej prąd, a pedał hamulca twardy to pompka vacuum do wymiany. A jesli działa, a pedał twardy to gdzieś jest nieszczelność i ucieka podciśnienie.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 45
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1238
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-01-04, 20:30   

Pedał twardy.
Dzisiaj dzwoniłem do jakiegoś gościa co może sprawdzić te błędy za 50zl od ręki i nie wiem czy się nie skuszę zanim załatwię sobie to ustrojstwo.
Jutro bym już coś wiedział wtedy.
Tak to bym może wiedział na czym stoję..?
Po podpięciu do ładowania zapala się neonówka,zapalają się kierunkowskazy, zapala się migająca wtyczka na desce, rusza pompa obiegu na 2minuty.
Napięcie na aku nie rośnie.
Po wpięciu było 140V i spadło do 137 i tyle.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 45
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1238
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-01-04, 20:57   

A jeszcze słowo na temat OC.
Babka wpisała 1.124cm3 oraz 44KW.
Niby niezgodne z prawdą..?
A jak u Was jest-to WARTA_HDI
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 38
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-01-04, 21:45   

a jak masz w dowodzie wpisane ?
bo chyba poszla na latwizne i wpisala pierwszy lepszy dla 106 ,ale nawet najmniejszego i najslabszego nie wpisala,
powinienes ustalic indywidualnie OC na najmniejsza objetosc skokowa

jak wcisniesz pedal hamulca to STOP nie gasnie ? sprawdz,czy sie stopy swieca po nacisnieciu
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 45
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1238
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-01-04, 21:58   

Jak przytargałem go to był taki objaw,że światła stop paliły się cały czas.
Dzisiaj działały normalnie.
Lampka STOP nie gaśnie.
Nie słychać klikania stycznika.
Nie wiem czy powinna migać czy świecić gdy problem z klapką ładowania, bo może tu być jeszcze przyczyna braku jazdy.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
highend 


Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3031
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-04, 22:56   

KGB napisał/a:

jak wcisniesz pedal hamulca to STOP nie gasnie ? sprawdz,czy sie stopy swieca po nacisnieciu


a co ma kontrolka STOP wspólnego z wciskaniem pedału hamulca? Ona się zawsze pali po przekręceniu kluczyka i dopiero gaśnie jak kliknie stycznik. Skoro nie gaśnie i nie klika to jest jakiś problem, który trzeba znaleźć

Ja raz miałem w Berlingo czujnik hamulca niedopięty i auto się uruchamiało, ale za chiny nie chciało jechać bo komputer "myślał", że jest hamulec wciśnięty...
Pawłowi nie chce sie auto uruchomić, więc może być inny problem - obstawiam pedał gazu elektroniczny, że uszkodzony - ale to strzelanie w ciemno bez obadania komputerem.

Nie dawałbym 50 PLN na kasowanie błędów - interfejs kosztuje 300 PLN, a i tak go będziesz potrzebował.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
Ostatnio zmieniony przez highend 2014-01-04, 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
highend 


Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3031
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-04, 23:00   

Pir-serwis napisał/a:
A jeszcze słowo na temat OC.
Babka wpisała 1.124cm3 oraz 44KW.
Niby niezgodne z prawdą..?
A jak u Was jest-to WARTA_HDI


domagaj się zrobienia aneksu. Ma być moc taka jak auta (masz na silniku tabliczkę z mocą silnika) no i pojemność zero albo kreska.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3031
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-04, 23:02   

Pir-serwis napisał/a:

Po podpięciu do ładowania zapala się neonówka,zapalają się kierunkowskazy, zapala się migająca wtyczka na desce, rusza pompa obiegu na 2minuty.
Napięcie na aku nie rośnie.
Po wpięciu było 140V i spadło do 137 i tyle.


na 99% padnięta ładowarka. Wyjąć sagemboxa, rozebrać. Wyjąć ładowarkę. Naprawić - dać komuś do naprawy, złożyć z powrotem :)

co ciekawe ja dziś walczyłem z Berlingo, które "ładuje" się przez 5 sekund i rozłącza i myślałem, że ładowarka - wymieniłem całego sagemboxa na sprawdzonego i nie pomogło! Pierwszy raz mam taki przypadek. Nie załącza się też DC-DC (cały czas jest 12V mimo iż przetwornica 100% sprawna) - nie wiem gdzie szukać przyczyny.... W tym czasie sprawdzając napięcie poleciało ono ze 160V na 235V i wtedy rozłączyło (w ciągu 5 sekund). Kolejna próba i ten sam efekt.
Czyli jakieś zabezpieczenie napięciowe powoduje, że rozpina ładowarkę, która jest sprawna.....

Natomiast jak auto "ładuje się" 2 minuty i rozłącza to (miałem tak 3 razy) zazwyczaj oznacza padniętą ładowarkę.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 45
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1238
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-01-04, 23:13   

Aneks-dobrze, bo mnie to się nie podoba.
Teraz coś wiem na temat tego stopu-myślałem że on zapala się tylko gdy błąd.
Światła stop działają poprawnie.
A ten komputer jego też łapie błędy tak jak w spalinowych i trzeba je kasować?
A co mi da to ustrojstwo na co dzień jak już dowiem się o tych błędach?
A może takie coś co ma ten kolega z którym się przekomarzałeś..z Kędzierzyna Koźla z wyświetlaczem, widziałem tam prąd jazdy, napięcie i coś tam jeszcze?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1563
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-04, 23:13   

Moim zdaniem masz przerwę w obwodzie aku (to do H).
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 45
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1238
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-01-04, 23:24   

Potwierdzam.
Inaczej nie ma siły by skakało.
Tylko jak jest jakiś problem w baterii.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
highend 


Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3031
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-04, 23:36   

Pir-serwis napisał/a:
Aneks-dobrze, bo mnie to się nie podoba.
Teraz coś wiem na temat tego stopu-myślałem że on zapala się tylko gdy błąd.
Światła stop działają poprawnie.
A ten komputer jego też łapie błędy tak jak w spalinowych i trzeba je kasować?
A co mi da to ustrojstwo na co dzień jak już dowiem się o tych błędach?
A może takie coś co ma ten kolega z którym się przekomarzałeś..z Kędzierzyna Koźla z wyświetlaczem, widziałem tam prąd jazdy, napięcie i coś tam jeszcze?


Jakbyś miał błędy to by się świeciła kontrolka od silnika (taki piorun na pomarańczowo). Jak nie świeci to raczej błędów nie masz.

Komputer co miał kolega z Kędzierzyna-Koźla to jest taka mała i przenośna wersja - można mieć zamiast Lexii (mam taki też - nazywa się eVlite, niemiecka wersja nazywa się ReLight), ale Lexia oferuje znacznie większe możliwości.

Jak podłączysz Lexię to możesz podejrzeć wszystkie parametry auta (np. czy wciśnięty hamulec, czy zamknieta/otwarta klapka od ładowania, pedał gazu też tam jest ujęty) - powinno się dzięki temu udać zdiagnozować co powoduje niemożność załączenia auta. Bo może być coś niby OK, ale auto myśli, że jest inaczej i nie włączy się.

A do czego się Lexia przyda? Do serwisowania - masz tam wszystkie ładowania (w tym obsługowe - do dolania wody), masz sprawdzanie błędów, nawet reprogramowania parametrów sagemboxa (błąd D4 - nie do skasowania niczym innym).

Taki mini komputer z wyświetlaczem pozwala na podglądanie parametrów prądowych w czasie jazdy i też ma opcje ładowań, ale nie oferuje aż tyle co Lexia (jest za to wygodniejszy)

A co do OC - to niech się centrala martwi skoro agent nie potrafi dobrze polisy wystawić.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 45
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1238
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-01-04, 23:48   

Ja i tak nie wiem ,który wybrać i od kogo, a tego pełno na Alegro.
I tak kasy nie mam na ten moment , spłukałem się na auto.
Dobrze,wyjmę SAGEMa i zerknę do środka.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 38
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-01-05, 02:27   

highend napisał/a:
KGB napisał/a:

jak wcisniesz pedal hamulca to STOP nie gasnie ? sprawdz,czy sie stopy swieca po nacisnieciu


a co ma kontrolka STOP wspólnego z wciskaniem pedału hamulca? Ona się zawsze pali po przekręceniu kluczyka i dopiero gaśnie jak kliknie stycznik. Skoro nie gaśnie i nie klika to jest jakiś problem, który trzeba znaleźć

a tak strzelam,bo w Polonezie jest taki pedal hamulca,ktory gasnie - kontrola spalonych zarowek stopu,
w ktoryms francuzie tez cos takiego widzialem,
a ze france ukradli nam pomysl na Syrene 110 ,ukradli Beskida ,to moze i z Poloneza rżnęli :-P

a z OC trzeba dopilnowac ,bo jak zmienisz sobie spalinowke,to sie nie dopatrza ,ale jakby cos sie stalo ,a pod maska elektryczny ,to moga zaczac sie wykrecac ,bo w papierach wyraznie inny silnik :roll:
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13