SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mamy kolejnego elektryka!
Autor Wiadomość
highend 


Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-06, 12:00   

gienek333 napisał/a:
Moim zdaniem masz przerwę w obwodzie aku (to do H).


i stąd napięcie wariuje? poszukam zatem
ale dlaczego DC-DC nie działa ?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1572
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-06, 13:40   

Jak jest przerwa, to nie ma zasilania (napięcie mierzone bez obciążenia może być, lecz po włączeniu przetwornicy może ,,siadać" i ona się wyłącza). Nie pamiętam jak tam jest, ale przetwornica chyba się włącza po przekręceniu kluczyka to wtedy należy mierzyć napięcie.
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 44
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1246
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-01-06, 14:24   

Apropo tego co dostałem do sprawdzenia to pompa vacu pracuje, napięcie jest cały czas, nie wyłącza się jedynie, lub nie czekałem na tyle długo.

Sagem od strony płytki komputera, komputer czysty nie widać śladów dymu ,który przeszedłby z innych modułów, charakterystycznego smrodu spalonych elementów też brak.

Napięcie na aku było 65V i już lampki i wskaźniki się nie ruszają.

Po przypływie gotówki zakupię tą Lexie-Proxie może coś podpowie.

Pod spodem wszystko ładne, przebieg więc autentyczny raczej, pająki tylko zaczęły się...

Na środkowej belce , pośrodku auta tej poprzecznej, pierwszy właściciel wyciągnął przewód spod błotnika,chyba z gniazda ładowania(trzeba rozkręcić), może więc to być 230V albo nie wiem, w każdym razie przewody wiszą na wierzchu odizolowane.

Dodatkowo jakieś cienkie przewody po prawej i lewej strony podszybia od zewnątrz,takie jak skrętka komputerowa, nie podłączone,dochodzą w okolice pedału gazu i tyle, na jednym końcu na zewnątrz kolo błotnika rezystor 910ohm 1W do czego to..? nic mi nie świta.

Webasto włącza się ale nie odpala, trzeba zmienić paliwo i coś być może tam pogrzebać.
Dmucha z rury na dwóch biegach więcej lub mniej powietrza.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
highend 


Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-06, 20:24   

zresetuj webasto (wyjmij i włóż wtyczki , wczesniej może zmień paliwo?)
cienkie przewody do pedału gazu + rezystory, może ktoś tam założył jakiś ogranicznik aby nie jeździć na czerwonym polu. Pedał gazu coraz bardziej podejrzany.

Ładowarke musiałbyś na czynniki pierwsze rozebrać aby zobaczyć uszkodzenia, bo na pierwszy rzut oka może być nie widać - ładowarka jest duża pośrodku sagemboxa.

Kabel pod autem - może ktoś miał dorobione ładowanie 230V z racji braku oryginalnego kabla...(domysł)

napięcie pakietu Ci samo spadło na 65V? Jak ładowałeś to raczej nie powinno....
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 44
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1246
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-01-06, 23:09   

Apropo wcześniejszego posta-mała skucha.
Na czas rozkręcania wyjąłem zworę, stąd lampki i zegary głuche, zapomniałem potem zapiąć.
Kabel jest w komplecie.
Mnie te przewody koło gazu raczej bym obstawiał na pomiar temperatury powietrza.
Sagema głębiej będę grzebał jak auto trafi na podwórko.
Aku były ładowane krótko, pokładowy wyczerpany 12,3V 220Ah, potem trochę był włączony a pompa wspomagania non stop rzeźbi i z głównego ciągnęło.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
highend 


Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-01-06, 23:41   

Pir-serwis napisał/a:

Na czas rozkręcania wyjąłem zworę, stąd lampki i zegary głuche, zapomniałem potem zapiąć.
Kabel jest w komplecie.
Mnie te przewody koło gazu raczej bym obstawiał na pomiar temperatury powietrza.
Sagema głębiej będę grzebał jak auto trafi na podwórko.
Aku były ładowane krótko, pokładowy wyczerpany 12,3V 220Ah, potem trochę był włączony a pompa wspomagania non stop rzeźbi i z głównego ciągnęło.


jak wyjmiesz zworę to napięcie pakietu = 0V ;)
pamietaj, najpierw wyciągasz zworę, a dopiero potem odpinasz aku 12V, kolejność podpięcia odwrotna (najpierw aku, potem zwora). Inaczej możesz uwalić DC-DC konwerter. Ponadto najlepiej daj mu nowy aku 12V (chyba, że masz dobry). On sobie lubi go podładować czasami i jak 12V jest słaby to również może zjarać DC-DC.

przewody koło gazu - pojęcia nie mam, ja bym wywalił. Już w jednym wywalałem przeróbki anglika. Pompa wspomagania działa jak przekręcisz zapłon i tak ma być. Pompa od vacuum ma nabić servo i się wyłączyć. Jak chodzi cały czas to gdzies jest nieszczelność i ucieka podciśnienie.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 66
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-07, 11:55   

Webasto jeśli dawno nie używane to prawdopodobnie stoi pompka paliwa, po uruchomieniu trzeba się położyć obok auta i dotknąć ją ręką, jest przy pompie wspomagania kiery, jeśli działa to poczujesz takie delikatne cykanie, jeśli go brak to trzeba ją ożywić. To nie żart ale do ożywiania używaj młotka, przez jakiś klocek trzeba jej przyłożyć, najlepiej poosiowo lub pod kątem, poprzecznie jest najmniej skutecznie. L
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1572
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-12, 13:20   

Coś dziwna cisza? Pir jakieś postępy?
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 44
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1246
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-02-16, 13:11   

Hej.
Nie mam grosza przy duszy na ten komputerek to i stoi.
Wczoraj byłem zobaczyć tylko jak wygląda.
Aku główne napięcie spadło do 18V.
Postojowy podczas tego zlodowacenia chyba się podczerpał i alarm się włączał..kumpel tylko wyrwał przewody by nie wyło, nie dało się nic otworzyć bo lód.
Co ciekawe po włączeniu alarmu zapala się lampka w bagażniku..?
Wykosztowałem się na to cudo..i na razie bida..
Pośpieszyłem się zanadto chyba..
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1572
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-16, 14:49   

Myślałem że w Alpach nie było zasięgu ;) , a co do samochodu nie przejmuj się, ociepla się, a pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł.
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 44
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1246
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-02-16, 14:57   

Poniosło mnie i drugi raz..apropo auta i braku kasy..
Akurat na aledrogo gość miał prostowniki Telzas, coś jak te co Ci pokazywałem, tylko,że te nowsze i napięcie odpowiednie jak do Peugeota-6sztuk po 48V/30A,z zestawem szyn,prowadnicami na moduły,odbiór od tyłu,wymienne bloki-to się połakomiłem by w razie czego móc go ładować szybko.
Moc 10kW/ 150V 60A lub 50V 180A...lub 300V/30A...
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1572
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-16, 15:48   

A Peugeot nie jest na 120V? Ile prądu daje pokładowa ładowarka?
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 44
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1246
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-02-16, 15:55   

Ładowarka ciągnie 3kw.
Chyba 20A to jej prąd.
Końcowe napięcie ponoć 165V-nominalnie masz 20x6x1.45V.
Ładowarki ,które były we Francji szybkie ładowały 100-150A i to dozwolone ładowanie ich.
Prostownik jednak mocniejszy 35A każdy/1.8kWx6
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1572
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-16, 21:34   

Nominalnie to te aku mają 5 cel po 1.2V w skuterze mam 3 takie (18V) które ładują się do 22V i następnie są wyrównywane przy 21V (50A), co u Ciebie daje ok 140V.
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 44
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1246
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-03-08, 12:10   

Auto trafiło na me podwórko.
Większe szanse że popatrzę pod maskę.
Jutro zerknę chyba w komputer/sterownik, wyjąć płytki od ładowarki.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 4,68 sekund. Zapytań do SQL: 13