SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Aluminiowy wirnik silnika ?
Autor Wiadomość
Przemek

Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 19
Wysłany: 2014-02-20, 20:39   Aluminiowy wirnik silnika ?

W związku z tym, że aluminium ma najlepszą przenikalność, oraz małą wagę, czy zna ktoś przykłady wirników aluminiowych w silnikach DC ? a może nie stosuje się ? dlaczego?
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1360
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-20, 22:10   

Aluminium ma większą oporność właściwą niż miedź i trudno się łączy z mosiądzem.
 
 
wwojciech 
pasjonat

Wiek: 32
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 30
Wysłany: 2014-02-23, 21:20   

A co z wirnikami na które są naklejone magnesy? Czy może być wtedy aluminiowy wirnik? Przykładowo mam silnik z pralki który ma ciężki wirnik, zamiast na niego naklejać magnesy dotoczyłbym sobie z alu wirnik - czy to wpłynęło by na jego sprawność, działanie?
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1360
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-23, 22:28   

Obawiam się że mylisz pojęcia. Silnik dc z pralki (taki ze szczotkami) ma magnesy (elektromagnesy) na stojanie. Co do elementów silnika to można wymieniać miedziane na aluminiowe i odwrotnie, natomiast elementy "żelazne" są magnetowodami (przewodzą pole magnetyczne) i muszą być ferromagnetykami (musi je przyciągać magnes), tak w skrócie.
 
 
Przemek

Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 19
Wysłany: 2014-02-24, 23:09   

gienek333 napisał/a:
Aluminium ma większą oporność właściwą niż miedź i trudno się łączy z mosiądzem.
Mi chodziło o elementy, o wirnik, a nie uzwojenie.

Ale wracając do wirnika to wirnik jest zbudowany z owszem ferromagnetyka, ale miękkiego, żelazo to tylko stopy Fe i Si i tu się liczy duża przenikalność magnetyczna, która pozwalająca uzyskać duże wartości indukcji magnetycznej przy użyciu małego prądu magnesowania, a zatem bzdurą jest teza twoja, że
gienek333 napisał/a:
(musi je przyciągać magnes)

Właśnie jak nie będzie przyciągał to zwiększymy sprawność, tylko mnie interesuje, czy się nie rozleci wirnik.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1360
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-25, 00:15   

Co jest bzdurą? Czy że ferromagnetyki zwiększają indukcję, czy nie przyciąga ich magnes. Może napisz dokładnie co chcesz zrobić.
 
 
wwojciech 
pasjonat

Wiek: 32
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 30
Wysłany: 2014-02-25, 16:45   

gienek333, chodziło mi o przerobienie silnika indukcyjnego z pralki na bldc, czyli przezwojenie na odpowiednie napięcie plus naklejenie magnesów na wirnik. Tylko nie wiem czy magnesy muszą być na żelaznym wirniku czy mogą być na aluminiowym. Spotkałem się z silnikiem typu pancake bldc który miał tylko śrubki metalowe i podobno działa.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1360
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-25, 19:01   

Napisałeś, że aluminium ma największą przenikalność, ale chyba nie magnetyczną. Wirnik aluminiowy da się zrobić, ale silnik będzie miał mały moment obrotowy i aby uzyskać taką samą moc (jak z żelazem) będzie się musiał kręcić duuużo szybciej.
 
 
michal_pol 
3mnk

Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 7
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-06, 13:57   

Aluminium jako takie jest wytrzymałym materiałem, lekkim, domieszki wpływają na parametry min na kruchość.
Aluminium ma jeszcze jedną dość nie miłą cechę, duży współczynnik rozszerzalności (gdy jest zimno powstają luzy)
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 134
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2014-04-01, 20:28   

Aluminium jest średnio odpowiednie na magnetoobwód gdyż cechuje się dużym oporem magnetycznym.
Po zrobieniu takiego wirnika powstanie grzałka z aluminium.
zobacz doświadczenie z magnesem w rurce aluminiowej spada jak w zwolnionym tempie.
To spowolnienie jest wynikiem oporu magnetycznego w Alu.

Pozdrawiam
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1360
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-01, 20:56   

Rurka alu to zwarty zwój w którym indukuje się napięcie w wyniku przesuwania magnesu, a ponieważ jest zwarty płynie prąd , a prąd powoduje powstanie siły hamującej opadanie magnesu. Kiedyś sporo myślałem nad amortyzatorami odzyskującymi energię.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11