SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
własne CHAdeMO za ułamek ceny!
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-26, 18:16   

Chyba nie przeczytałeś mojej odpowiedzi na Twój post.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1126
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-26, 21:31   

A fakt, mój błąd. Ale poczytałem więcej o CCS type 2 i na rynku są już urządzenia 170-180kW, a docelowo ma być 350kW. Więc idą z chademo łeb w łeb.

Jeśli chodzi o AC 3f to przy bateriach 20-40kWh jest na nie zbyt mała potrzeba i ciężko się dziwić, że mało kto się w to pcha. Przy większych bateriach (60kWh i więcej) to już ma dużo większy sens, bo przy 1f braknie nocy, żeby naładować baterie.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-26, 21:52   

Docelowo tak ale nie w najbliższej przyszłości dla zwykłych użytkowników osobowych EV a wyłącznie dla autobusów/ciężarówek.
Tu wyższość ma Chademo bo z aktywnym chłodzeniem złącza przeniesie 350 kW ( na dziś teoretycznie ) a teoretyczna zdolność przeniesienia przez CCS to tylko 200 kW .
Mówimy o zdolnościach teoretycznych wynikających z powierzchni styku.
Co do stosowania ładowarek trójfazowych to obecnie wszystkie nowo opracowywane pojazdy z koncernu VAG/BMW/Mercedes mają implementowane w standardzie ładowarki 3f .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-27, 00:21   

Może jednak lepiej pójść w bezstykowe ładowanie, po pierwotnej mamy stały nawój i częstotliwość, a po wtórnej każdy se nawija co chce. No i jest separacja galwaniczna, można zajechać, odpalić ze smartfona i bez wysiadania "zatankować".
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-27, 00:27   

Przy tych mocach - raczej nie da rady.
Bo wtedy to raczej upieczemy się jak gołąbki w mikrofali ?
Fizyka Panie dzieju.....
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-27, 00:37   

Bardziej na "indukcji", ale moc nie ma znaczenia, jak się ją odpowiednio kieruje.
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-27, 22:48   

OK - to wracamy do pytania głównego CHAdeMo za ułamek ceny.

Jeśli sterownik można za 100zł zrobić (lub nawet 100USD) to co za problem z prostownikiem.
Przecież zrobienie prostownika dwupołówkowego na 6 diodach z prądu trójfazowego to chyba nie problem.
Chyba samochody nie muszą mieć aż tak idealnie wyprostowanego napięcia
np 6 takich diod 400V 40A i mamy ładowarkę domową 3x20A (Połowa mocy diody)

wykres też niczego sobie

a zawsze można dodać jeszczew kondensator i cewkę.

3x20A to i tak aż nadto dla domowych warunków. w godzinę naładuje OIII do pełna i możemy jechać dalej.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-28, 00:07   

A jak będziesz sterował prądem ( ograniczał go do pewnej wartości) i napięciem w zakresie 50 - 500V ?
To tak prosto nie działa niestety .
Lepiej poszukaj zasilaczy telekomunikacyjnych /serwerowych ( są dostępne zazwyczaj na napięcie rzędu 48V /70A * czyli o mocach do 3,5 kW . Łączymy ich 10 w szeregu ( bo mają izolowane wyjścia) i już mamy osiągnięte napięcie do 500 V .
Prąd mamy ograniczony ich wydajnością prądową. Jeśli tylko przygotujemy regulację napięcia wyjściowego w zakresie 50 - 500V np za pomocą prostego sterownika CAN ( o ile znamy protokół CAN tych zasilaczy ) To już możemy mieć gotową ładowarkę DC o mocy 35kW .
takie zasilacze są do zdobycia w cenach rzędu 100 zł/sztukę na portlach aukcyjnych.
Wtedy możemy wykorzystać komunikację z portem CAN samochodu w protokole Chademo.

W dość podobny sposób popełniłem szybką ładowarkę do szybkiego ładowania Berlingo ( co prawda w tym samochodzie napięcie pakietu to maks 220 V DC) a nie wiedziałem jak zakończyć bezpiecznie ładowanie to do tego zastosowałem równoległe ładowanie wbudowaną ładowarką .
A jej wyłączenie ( poprzez prosty pomiar prądu płynącego do ładowarki) wyłączało również szybką ładowarkę DC.
Jej schemat publikowałem tez na forum .
Koszt wykonania tej ładowarki zamknął się w kwocie około 2600 zł ( z czego sporo zdarł ze mnie wykonawca aluminiowej konstrukcji nośnej oraz koszt wtyku i gniazda type2 ( bo ze względu na brak możliwości ładowania trójfazowego w mim miejscu zamieszkania ( mam w garażu tylko 1f 16A) mogłem ładować się szybko tylko na słupkach miejskich:(

Widok ogólny tej ładowarki


Schemat wykonawczy
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-28, 08:39   

jas_pik napisał/a:
A jak będziesz sterował prądem ( ograniczał go do pewnej wartości) i napięciem w zakresie 50 - 500V ?
To tak prosto nie działa niestety .

To samochód tego nie robi?
Przecież dla bezpieczeństwa samochodu tak powinno być zrobione. W każdym telefonie, laptopie jest wbudowana ładowarka akumulatorów, gdzie sprawdza poziom na każdej baterii i odpowiednio ładuje (steruje prądem lub napięciem) - wystarczy tylko podpiąć odpowiednie napięcie i zapewnić odpowiednią moc a urządzenie sobie je będzie ograniczało.
Jeśli jest tak jak mówisz to w przypadku zepsucia się takiej ładowarki samoróbki samochód pójdzie nam z dymem - więc to jest mało prawdopodobne.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-28, 08:55   

Analogia Ci się udała ale nie do końca.
Tak działa ładowarka wbudowana zasilana AC.
Z Chademo jest inaczej bo ładowarka jest na zewnątrz i ona jest sterowana z BMS-a przez sygnały CAN które idą w złaczu Chademo . To BMS akumulatora samochodowego informuje przez piny CAN w złączu Chademo jakie parametry ma dawać ładowarka na styki akumulatora . Nie ma nic pomiędzy ładowarką zewnętrzną ani ogniwami ( oprócz styczników ro rozłączenia połączenia) do regulacji prądu i napięcia.
Dlatego trudne jest zrobienie DIY ładowarki Chademo . I trzeba zrobić sporo zabezpieczeń aby nie spaliła samochodu.
Podałem przykład swojej szybkiej ładowarki i sposób sterowania . W mnie ładowarka zewnętrzna dużej mocy odłączała podawanie prądu gdy wykryła koniec ładowania przez wbudowaną ładowarkę ( ale nie ograniczała swojego prądu).
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-28, 09:52   

No to już wiadomo dlaczego producenci samochodów ładują CHADEMO - mają gdzieś to że większe prądy wytrzymuje - po prostu dla nich taniej i nie ma co się zepsuć.
Mam budżet około 2000zł na ładowarkę, ale nie będę ryzykował z DIY bo jak zauważyliście jeden błąd i samochód może pójść z dymem - nie chodzi tutaj o fizyczne spalenie, ale o uszkodzenie baterii i inne uszkodzenia elektroniki.
Jest jeszcze rozwiązanie VTecha - 2 fazowa ładowarka 16A na TYP1 i chyba już nic innego się nie wymyśli dla takiego budżetu. (Ładowarka ciągnie z 2 faz i podnosi napięcie ładowania i podobno jest o 10% szybsza.) Muszę to przemyśleć czy w ogóle warto. Bo o ile wydatek 2000zł - gdyby ładował z 3faz CHADEMO szybko (wystarczy mi żeby w godzinę naładował) - może być uzasadniony to wydatek 2000zł i podniesienie wydajności o 10% nic nie daje. Zamiast 3,5h będzie 3h - dalej nie opłaca się wracać do domu w ciągu dnia żeby naładować i pojechać dalej.
Ciągle jazda na benzynie lub ładowanie na Greenwayu wyjdą taniej niż inwestycja w ładowarkę.
i na koniec trzeba rozwiać mit o taniej i bezpiecznej ładowarce CHAdeMO za ułamek ceny.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1126
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-28, 10:03   

iwi napisał/a:
No to już wiadomo dlaczego producenci samochodów ładują CHADEMO - mają gdzieś to że większe prądy wytrzymuje - po prostu dla nich taniej i nie ma co się zepsuć


Przecież każde DC tak działa i na tym to polega. W samochodzie nie masz szans zmieścić dużego urządzenia, które wyprostuje i poda moce rzędu 350kW. Zresztą byłoby to ekonomicznie nieuzasadnione. Robisz to w zewnętrznej stacji i wpinasz się bezpośrednio w baterię.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-28, 10:12   

Ktoś z Białegostoku na FB proponuje teraz niby 3f "ładowarkę" do tesli o mocy 12 kW :evil:
A wracając do Chademo za ułamek ceny , na tym właśnie polega aby taką ładowarkę zrobić za ułamek ceny w sposób DIY :mrgreen:
Podałem Ci wstępny koszt elementów składowych :
- 10 x zasilacz = 10x 100 zł- = 1000 zł ( moc max 35 kW)
- elektronika odczytująca informacje z sieci CAN samochodu i sterująca stycznikami w samochodzie oraz napięciem i prądem ładowarki ~ 800 zł
czyli koszt elementów poniżej 2000 zł
Konstrukcja nośna - obudowa - sądzę że max 400 zł
Tak to szacuję na dzisiaj . Ale wymaga to bardzo dużo własnej pracy i raczej obcego samochodu bym tym nie łądował
Pozostaje problem kabla oraz wtyku Chademo
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-28, 10:25   

jas_pik napisał/a:

- 10 x zasilacz = 10x 100 zł- = 1000 zł ( moc max 35 kW)
- elektronika odczytująca informacje z sieci CAN samochodu i sterująca stycznikami w samochodzie oraz napięciem i prądem ładowarki ~ 800 zł

Czy są schematy takiego kontrolera? Jeśli taki kontroler steruje prądem i napięciem to dlaczego zamiast tych 10 zasilaczy nie zastosować dwu-połówkowego diodowego prostownika 3f.
Czy znasz kogoś kto taką elektronikę może wykonać za 800zł? czy to tylko cena elementów a oprogramowanie i płytkę trzeba sobie samemu zrobić.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-28, 10:46   

Podałem Ci koszt części , resztę samemu trzeba zrobić/napisać/
A wiesz w jaki sposób zmieniać napięcie i prąd Twojego prostownika 3f ( ja nie wiem i chyba nikt nie wie).
Właśnie dlatego trzeba użyć tych 10-ciu zasilaczy którymi będziemy sterowali czyli zmieniali prąd i napięcie końcowe.
Chyba że znajdziesz taki zasilacz sterowany PLC lub CAN który może dać sterowane napięcie w zakresie 50 - 500 V , no i żeby można było uzyskać jakieś w miarę dobre prądy , co najmniej rzędu 30 - 50A żeby praca była warta włożonego trudu/kosztów.
Na razie nie znam nikogo oprócz PatrykaS kto mógłby coś takiego zrobić.
Ja osobiście z części z Chin zrobiłem na razie zasilacz ( w sumie dwa moduły a potrzebne będą finalnie 4 ) który ma możliwość regulacji ( na dzień dzisiejszy) napięcia w zakresie 40 - 240 V oraz prądu w zakresie 15A . Czyli przy 4 modułach można uzyskać by było około 6 kW .
Ale nie potrafię tego zrobić jako sterowanie przez CAN ( napięcia i prądu muszą być ustawiane ręcznie w każdym module)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 183
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-28, 15:59   

OK - drążę dalej temat bo może coś z znajomym elektronikiem wymyślę.
Jeśli piszecie że na gnieździe CHADEMO jest bezpośrednie wyprowadzenie z pakietów (zabezpieczone tylko stycznikiem) to czy nie można zastosować zwykłej ładowarki do pakietów Li-ION i w jakiś sposób (np po CANie) wysterować stycznik, który połączy ładowarkę z pakietem.
Jeśli tak to trzeba zrobić coś takiego tylko na większe napięcia i prądy.
https://elektronikab2b.pl/technika/19533-projektowanie-ladowarki-akumulatorow-litowo-jonowych
i jeśli Was dobrze zrozumiałem to samochód w żaden sposób nie kontroluje w jaki sposób ładujemy jego baterie. Ale zapewne ma informacje o temperaturze i napięciu na poszczególnych ogniwach - czyli nasz kontroler że go tak nazwę powinien sterować przekaźnikiem oraz odczytywać informacje z pakietów i odpowiednio sterować ładowaniem.

Jeśli tak to czy ktoś jest chętny na zakup tao skonstruowanej ładowarki? Bo może znajdę chętnego do zrobienia tylko trzeba będzie mu coś zapłacić.
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-28, 17:52   

Ładowarka ma byc prądu stałego dużej mocy ( zdolnej do stałego oddawania prądu o określonych parametrach i zmiany napięcia) na podstawie sygnałów z sieci CAN samochodu.
To jest tylko tyle i aż tyle. Raczej nie widzę możliwości samodzielnego zbudowania takich zasilaczy samodzielnie ( chociażby przez cenę komponentów zdolnych do stałego oddawania takich prądów).
Dużo łatwiej /prościej/taniej/szybciej/bezpieczniej jest użyć właśnie gotowych fabrycznych zasilaczy telekomunikacyjnych czy serwerowych .
Pozostanie dopracowanie do tego odpowiedniego ukłądu sterującego ich napięcem i prądem.
Ceny tych zasilaczy z demobilu są śmiesznie niskie ( podałem Ci przykład mojej szybkiej ładowarki z zasilaczy Eltek flatpack 1,5 kW x 4 = 6 kW).
I to jest droga zrobienia własnego Chademo za ułamek ceny.
Kto byłby zainteresowany - ja chętnie bym coś takiego nabył :mrgreen:
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-28, 20:02   

Można nawet ładować taką baterię mostkiem trójfazowym ograniczając prąd drutem kolczastym :idea: . Tak bardziej cywilizowanie, to najprostsze rozwiązanie to mostek i za nim dławik z podsycaniem rdzenia (taka regulacja prądu). Bardziej skomplikowana wersja, to trzy diody i trzy tyrystory. I najlepsza wersja to mostek, dławik, tranzystor i dioda (w zasadzie dwie, ale druga jest często w tranzystorze). Ta wersja może pracować z jednej, dwóch, czy trzech faz. Komunikacja po CAN-ie to oddzielna historia (ale Patryk coś tam rozkminił :kufel ). Flatpack-i są dobre i tanie, ale spada sprawność układu, a izolacja galwaniczna nie jest konieczna. Mostek 3 fazy 80A można kupić za kilkadziesiąt zł, tranzystor 400-500 A to jakieś 200, dławik zrobić. Trzeba zrobić sterowanie tranzystora no i oczywiście komunikację CAN (nie wiem co zrobiła by elektronika takiego Leafa, czy BMW gdyby się dobrać bezpośrednio do baterii i ją naładować :?: ).
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-28, 22:56   

Gienek333 , zrobiłeś regulacje prądu , a gdzie jednoczesna regulacja napięcia w zakresie 50 - 500 V uda się za pomocą takiego druciarstwa ?
Do tej pory pisaliśmy o Chademo - tam mamy sterowanie napięciem i prądem za pomocą CAN z danych BMS akumulatora ( który też gada ze sobą po CAN) .
W BMW i innych pojazdach z EU gdzie mamy CCS a nie Chademo już nie jest tak prosto bo to jest sterowanie PLC napięcia i prądu wyłącznie po CP . W samochodzie musi być zainstalowany odpowiedni konwerter który przekształca je na sygnały zrozumiane przez ładowarkę zewnętrzną.
Dlatego nawet Tesli nie udało się zrobić prostego i taniego ( znacie cenę przejściówki do Chademo dla Tesli) rozwiązania do ładowania samochodów z wtyku CCS
Przejściówka Tesli do Chademo wysyła okrojone informacje z samochodu do ładowarki Chademo ( nie podając np SOC akumulatora ale za pilnowanie tego odpowiada elektronika samochodu.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-28, 23:38   

Napięcie jest na aku, jak aku ma 300V, a ładowarka poda 400 V, to na aku nie pojawi się 400V, tylko tyle co prąd pozwoli. Jak dojdzie do 400, to ładowarka zaczyna ograniczać prąd, aby nie przekroczyć 400V. Robi się to sprzężeniem zwrotnym, można ograniczać prąd Imax, Umax, temperatura, max prąd fazy itp. Zabezpieczenia U max, temperatura aku, na 100% są dublowane, ale to nie są skomplikowane układy (im mniej elementów to układ jest mniej zawodny).
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-29, 01:22   

To zrób coś takiego i sprawdź jak to działa - może zrobisz coś fajnego ?
Ja testowałem na swoich akumulatorach zasilacze stałoprądowe - przy małych prądach działało to jako tako al przy większym zaczynały sie problemy ze stabilnością napięć
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2914
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-01, 15:43   

jas_pik napisał/a:
A jak będziesz sterował prądem ( ograniczał go do pewnej wartości) i napięciem w zakresie 50 - 500V ?
Robiąc pod konkretny samochód wystarczy dopasować się do jego zakresu napięć - zwykle zakres 300-400V wystarcza.

iwi napisał/a:
Mam budżet około 2000zł na ładowarkę, ale nie będę ryzykował z DIY bo jak zauważyliście jeden błąd i samochód może pójść z dymem - nie chodzi tutaj o fizyczne spalenie, ale o uszkodzenie baterii i inne uszkodzenia elektroniki.
Tak łatwo nie będzie go spalić - samochód też kontroluje proces ładowania i w przypaku jakiejś awarii po prostu odłączy baterię od ładowarki CHAdeMO.

jas_pik napisał/a:
elektronika odczytująca informacje z sieci CAN samochodu i sterująca stycznikami w samochodzie oraz napięciem i prądem ładowarki ~ 800 zł
Skąd ta cena - co w nią wliczasz?

jas_pik napisał/a:
Na razie nie znam nikogo oprócz PatrykaS kto mógłby coś takiego zrobić.
Ja mogę tak samo jak i Ty - specem od zasilaczy nie jestem :-)

gienek333 napisał/a:
Komunikacja po CAN-ie to oddzielna historia (ale Patryk coś tam rozkminił ).
Kontroler CHAdeMO do samochodu jest, jak dobrze pójdzie pod koniec listopada może pojawić się kontroler do stacji.

gienek333 napisał/a:
Flatpack-i są dobre i tanie, ale spada sprawność układu, a izolacja galwaniczna nie jest konieczna.
Wg standardu CHAdeMO jest konieczna.

gienek333 napisał/a:
nie wiem co zrobiła by elektronika takiego Leafa, czy BMW gdyby się dobrać bezpośrednio do baterii i ją naładować
Przy wyłączonym zapłonie nie powinno być wielkiego problemu.

jas_pik napisał/a:
Gienek333 , zrobiłeś regulacje prądu , a gdzie jednoczesna regulacja napięcia w zakresie 50 - 500 V uda się za pomocą takiego druciarstwa ?
Do tej pory pisaliśmy o Chademo - tam mamy sterowanie napięciem i prądem za pomocą CAN z danych BMS akumulatora ( który też gada ze sobą po CAN) .
Stacja CHAdeMO jest źródłem prądowym - można od niej zażądać konkretnej wartości prądu, ale nie można poprosić jej o konkretną wartość napięcia. Co do druciarstwa to dokładając kolejne elementy gienek333 doszedł przecież do przetwornicy AC/DC - i taka jest w stacji CHAdeMO.

jas_pik napisał/a:
Dlatego nawet Tesli nie udało się zrobić prostego i taniego ( znacie cenę przejściówki do Chademo dla Tesli) rozwiązania do ładowania samochodów z wtyku CCS
Nie wydaje mi się, żeby to był problem techniczny - może koszty złącza CCS są kosmiczne albo jakieś powody marketingowe, bo konwersję protokołów to da się ogarnąć bez względu na stopień skomplikowania.

jas_pik napisał/a:
Ja testowałem na swoich akumulatorach zasilacze stałoprądowe - przy małych prądach działało to jako tako al przy większym zaczynały sie problemy ze stabilnością napięć
Też słyszałem o problemach ze stabilnością przetwornic przy łączeniu ich szeregowym - póki co nie obserwuję tego u siebie, ale nie testowałem jeszcze więcej niż 20A.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-10-01, 17:52   

PatrykS napisał/a:
Skąd ta cena - co w nią wliczasz?

Takie założenie do budżetu

PatrykS napisał/a:
Wg standardu CHAdeMO jest konieczna.

Właśnie to wyczytałem

PatrykS napisał/a:
Nie wydaje mi się, żeby to był problem techniczny - może koszty złącza CCS są kosmiczne albo jakieś powody marketingowe, bo konwersję protokołów to da się ogarnąć bez względu na stopień skomplikowania.

Tego nie wiem jeszcze nie doczytałem ale tak mi to wygląda

PatrykS napisał/a:
Też słyszałem o problemach ze stabilnością przetwornic przy łączeniu ich szeregowym - póki co nie obserwuję tego u siebie, ale nie testowałem jeszcze więcej niż 20A.

Robiąc prototyp szybkiej ładowarki do Berlingo/Saxo gdzie miałem zakres napięcia końcowego łądowania 160 - 210 V testowałem wszystkie dostepne dla mnie modele zasilaczy.
Najlepsze by były zasilacze programowane ZIVAN ale cena tych zasilaczy przy zasilaniu 3f i oczekiwanych napięciach to kosmos dlatego koniec końców zacząłem budować z zasilaczy telekomunikacyjnych bo można je dostać w bardzo okazyjnych cenach , sa objętościowo małe jak na oddawaną moc i maja wymuszone chłodzenie . I tylko one w odróżnieniu od chińskich zasilaczy nie siadają strasznie napięciowo przy poborze zadanego prądu
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
madejp 

Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-02, 13:53   

jas_pik napisał/a:
I tylko one w odróżnieniu od chińskich zasilaczy nie siadają strasznie napięciowo przy poborze zadanego prądu


Ale co Ci to przeszkadza przy ładowaniu baterii, jeśli tylko daje zadany prąd?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-10-02, 18:46   

Niestety przeszkadza bo oznacza to że zasilacz nie trzyma zadanych parametrów, jesli siada przy zdanym prądzie to nie utrzymuje napięcia to znaczy że nie oddaje deklarowanej mocy . A wtedy także może przy małym prądzie napięcie dać zbyt wysokie.
Dotychczasowe badania robiłem na akumulatorach SAFT które są odporne na skoki napięć w górę .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11