SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
dobór magazynu do instalacji PV
Autor Wiadomość
limane 

Dołączyła: 29 Mar 2021
Posty: 1
Wysłany: 2021-03-29, 22:50   dobór magazynu do instalacji PV

Cześć,
W jaki sposób mając średni profil dobowy zapotrzebowania na energię elektryczną i średni profil dobowy produkcji energii z PV (jakkolwiek bez sensu to brzmi, ale musze przyjąc jakieś daleko idące uproszczenia, żeby się nie zaliczyć na śmierć, ew. może średni z zimy i średni z lata) dobrać akumulator o odpowiedniej pojemności i wszystkie potrzebne podzespoły? Istnieje jakiś sensowny algorytm doboru? Chodzi mi o instalację hybrydową. Zaznaczam, że nie musi okazać się to opłacalne finansowo (raczej na pewno nie będzie). To ma być tylko analiza okresów zwrotu, do której potrzebuję wysokości nakładów i jakiś oszczędności, które miałyby być z tego czerpane. Nie bardzo mam z kim na ten temat podyskutować, może ktoś pomoże i jakoś mnie nakieruje?

Nadwyżka energii z paneli fotowoltaicznych szłaby do magazynu i była odbierana w tym czasie gdy zapotrzebowanie przekracza produkcję z PV, zastanawia mnie jak to rozwiązać z połączeniem z siecią elektroenergetyczną. W jaki sposób mogłoby to działać? Czy w momencie gdy akumulator naładowałby się na tyle ile może, pozostała nadwyżka poszłaby do sieci? I odwrotnie: gdy w magazynie zabrakłoby energii (zakładając przykładowo, że byłyby to baterie Li-ion rozładowane np do 30%), mogłabym pobrać energię z sieci (którą wcześniej tam wysłałam) z uwzględnieniem systemu opustów?

Fajnie byłoby jeszcze gdyby w jakiś sposób dało się wykorzystać ten magazyn do realizowania time shifting.

Od razu zaznaczam, że nie mam danych ani z instalacji PV ani instalacji PV plus magazyn, będę musiała sie posiłkować jakimiś profilami wyszukanymi w internecie? Może ktoś z członków forum dysponuje takimi pomiarami, które ułatwiłyby taką analizę i zechce się nimi podzielić? Lub linkiem z ciekawym artykułem na ten temat?

Pozdrawiam
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-03-30, 00:49   

limane napisał/a:
Czy w momencie gdy akumulator naładowałby się na tyle ile może, pozostała nadwyżka poszłaby do sieci? I odwrotnie: gdy w magazynie zabrakłoby energii (zakładając przykładowo, że byłyby to baterie Li-ion rozładowane np do 30%), mogłabym pobrać energię z sieci (którą wcześniej tam wysłałam) z uwzględnieniem systemu opustów?
Mając falownik hybrydowy - tak. Baterie korzystnie jest używać w przedziale 20-80%, będą długowieczne. Falowniki hybrydowe mają różne tryby pracy do wyboru - ten który opisałaś to Self Use, dobry na lato. Jest też ładowanie tanio w nocy i używanie w dzień - dobry na zimę.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12