SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3866
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-03-26, 23:46   

ARTEK 68 napisał/a:
No to ile łącznie z takim pakietem kilometrów na prądzie pokonuje.
Dotąd tylko jako magazyn do ładowania na postoju - jakieś 8-9kWh dodaje. Przy ostatnich kilku stopniach na plusie na podstawowym pakiecie 10,3kWh robię wyczynowo (bez ogrzewania, 90km/h za TIRem) ok. 70km, razem koło 120km więc się da. Połączenie dodatkowego pakietu do podstawowego nastąpi lada tydzień - bez zdejmowania i otwierania baterii podstawowej połączenie jest dość skomplikowane, nadmiarem czasu nie dysponuje, stąd powoli to idzie. Licze wtedy na 20,6kWh i wyczynowo 150km. Dzięki CHAdeMO będę mógł ładować oba pakiety trochę bardziej niż robi to Ampera (z 4,050V/ogniwo do 4,200V/ogniwo), więc liczę na jakieś 25-27kWh, i po zmianie opon na oszczędne letnie powinno się 200km dać przejechać, wyczynowo oczywiście.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Rapanui

Dołączył: 21 Paź 2020
Posty: 5
Wysłany: 2021-03-27, 18:49   Żarówki pozycji ampera

Witam. Jak wymienić żarówki pozycyjne w amperze?? W lampie nie ma dostępu do pozycji.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3866
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-03-27, 20:57   

Rapanui napisał/a:
Witam. Jak wymienić żarówki pozycyjne w amperze?? W lampie nie ma dostępu do pozycji.
Pytanie z gatunku podchwytliwych chyba, bo w pozycyjnych zamiast żarówek mamy LEDy zdaje się, niewymienne, chyba z cała lampą się wymienia, albo lampę otwieramy siłowo i badamy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
ecar 


Dołączył: 20 Mar 2020
Posty: 3
Wysłany: 2021-04-03, 15:39   

PatrykS napisał/a:
Takie zużycie prądu mam ostatnio w Amperze - to nie żadne holowanie ani jazda z górki, a efekt szybkiego ładowania na włączonym zapłonie, licznik się wtedy cofa jak przy odzysku.

Cześć
PartrykS czy mógłbyś dokładniej wyjaśnić skąd taki zasięg jak na zdjęciu skoro nie masz pakietu trakcyjnego połączonego z dodatkowym magazynem w bagażniku ? Rozumiem z twoich postów,że ładujesz przez CHAdeMO tylko magazynw bagażniku ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3866
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-04-03, 17:21   

ecar napisał/a:
PartrykS czy mógłbyś dokładniej wyjaśnić skąd taki zasięg jak na zdjęciu
Na zdjęciu to nie zasięg - to suma z kilku ładowań/jazd, żadne z ładowań nie było do 100%, wtedy się statystyki nie kasują. Przy ładowaniu licznik kWh się cofa, stąd z czasem kilometry się dodają, a licznik kWh jakby stoi w miejscu.

ecar napisał/a:
Rozumiem z twoich postów,że ładujesz przez CHAdeMO tylko magazynw bagażniku ?
Obecnie ładuję tylko Amperę, magazyn w bagażniku czeka cierpliwie na połączenie z baterią samochodu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
ecar 


Dołączył: 20 Mar 2020
Posty: 3
Wysłany: 2021-04-04, 16:01   

OK dzięki, zaczyna być jasne :) Samochód w czasie ładowania przez CHAdeMO z włączonym zapłonem traktuje to jak rekuperację po mimo, że koła nie kręcą się. Ciekawe czy GM jest świadomy takiego zjawiska ? :)

Mógłbyś opisać (może jakieś fotki) jak połączyłeś układ ładowania CHAdeMO z baterią trakcyjną ? W którym miejscu wpiąłeś się w HV, jakie połączenia itd. ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3866
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-04-04, 23:12   

ecar napisał/a:
OK dzięki, zaczyna być jasne Samochód w czasie ładowania przez CHAdeMO z włączonym zapłonem traktuje to jak rekuperację po mimo, że koła nie kręcą się.
Tak jest :-)

ecar napisał/a:
Ciekawe czy GM jest świadomy takiego zjawiska ?
Kto wie :-)

ecar napisał/a:
Mógłbyś opisać (może jakieś fotki) jak połączyłeś układ ładowania CHAdeMO z baterią trakcyjną ? W którym miejscu wpiąłeś się w HV, jakie połączenia itd. ?
Na razie nie ma się czym specjalnie chwalić, docelowe rozwiązanie będzie ciut inne i ma nie wymagać włączonego zapłonu, przy pełnej kontroli baterii przez samochód (włączona pompa płynu chłodzącego, no i jej grzanie lub chłodzenie wg potrzeb).

Dziś trasa 260km z rodzinką - cała na prądzie dzięki Greenwayowi i pięknej pogodzie, jak fajnie, że ich stacje są i działają :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-11, 20:10   

Jak może być powód uruchamiania się silnika w temperaturze powyżej 5 stopni przy baterii naładowanej w połowie? Normalne było w zimie że silnik uruchamiał się przy temperaturze 0 stopni ale teraz? Nie chodzi o cykliczne uruchomienie bo te procedurę przeszedłem niedawno. Aplikacja MyVoltHold gasi silnik ale nie powinna być przecież potrzebna przy takiej pogodzie. Czy może chodzić o nagrzanie kabiny czy coś innego?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3866
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-04-12, 01:58   

pszyszek napisał/a:
Jak może być powód uruchamiania się silnika w temperaturze powyżej 5 stopni przy baterii naładowanej w połowie?
A MyGreenVolt pokazuje temperatury poprawnie? Na wyświetlaczu środkowym temperatura też jest OK?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-12, 16:03   

Tak, pokazuje poprawnie. Możliwe że coś poprzestawiałem bo grzebałem w ustawieniach niedawno. Czy w Amperach lub Voltach macie polskie menu czy tylko angielskie? Niby znam angielski ale kilku pozycji nie rozkminiłem, może w jednej z nich zmieniłem.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3866
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-04-12, 21:58   

pszyszek napisał/a:
Czy w Amperach lub Voltach macie polskie menu czy tylko angielskie?
W Amperze mam polski.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-04-13, 11:06   

A podczas uruchamiania spalinówki nie masz jakiegos komunikatu? A może jakieś błędy są? Czujnik temperatury zewnętrznej jesli jest OK to wg mnie powinnien być jakiś błąd który wymusza uruchomienie silnika spalinowego
Z prozaicznych rzeczy to może być np. czujnik otwarcia maski uszkodzony ;)
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 420
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-04-13, 12:26   

Panowie pytanie. Wymieniał ktoś tłumik? Jest taka potrzeba i się zastanawiam od czego będzie pasować bo w zamienniku chyba nie występuje. A nawet jak niby do ampery ale na rysunku wygląda inaczej.
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-13, 12:27   

Dziś 6 stopni i nie odpalił się. Chyba masz rację że mógł być jakiś błąd, w piątek miałem błąd "not able to charge" i brak ładowania, odpaliłem carscannera i skasowałem błędy, ładowanie wróciło. Nie sądziłem że mogło to mieć jakiś związek z uruchamianiem silnika ale teraz zaczynam rozumieć że pewnie tak. Przez poprzednie kilkanaście dni nie ładowałem auta i silnik się odpalał ale mógł już ten błąd siedzieć w systemie.
Dzięki za odpowiedzi, przez nie skojarzyłem fakty :)

A macie może jakąś polską instrukcję do Ampery lub Volta w pdf? Chodzi mi o kilka pozycji w menu w sekcji "Energy", podejrzewam że menu jest takie samo lub bardzo podobne.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3866
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-04-13, 13:03   

pszyszek napisał/a:
A macie może jakąś polską instrukcję do Ampery lub Volta w pdf?
opel.pl -> Usługi i serwis -> Instrukcje Obsługi -> Ampera, masz do przedlifta i polifta.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3218
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-04-13, 13:04   

https://service.citroen.com/OVddb/OV/pl_PL/Ampera/2012_2017/2012/manual_user/om_Ampera_KTA-2724_1-pl_eu_my12_5_pl_PL_online.pdf
https://service.citroen.com/OVddb/OV/pl_PL/Ampera/2012_2017/2012_5/manual_user/om_ampera_kta-2724_2-pl_eu_my12_ed0212_12_pl_pl_online.pdf
https://service.citroen.com/OVddb/OV/pl_PL/Ampera/2012_2017/2013/infotainment_system/im_ampera_kta-2725_3-pl_eu_my13_ed0712_5_pl_pl_online[Ampera].pdf
https://service.citroen.com/OVddb/OV/pl_PL/Ampera/2012_2017/2013/manual_user/om_ampera_kta-2724_3-pl_eu_my13_ed0712_15_pl_pl_online[Ampera].pdf
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3866
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-04, 01:52   

Moja Amperka ma już drugie 16kWh do dyspozycji - póki co nie ma nic przeciwko drugiej baterii, żadnych błędów nie odnotowała, zlicza kWh tylko ze swojej baterii, moc MyGreenVolt widzi też tylko z głównej baterii. W spacerowym tempie 70km/h powinienem przejechać 150km na prądzie, zostaje to potwierdzić testem. Wyczynowo ponad 200km powinno się udać. No i CHAdeMO mogę teraz pełną mocą używać (40-50kW), tyle rzeczy do przetestowania, że nie wiadomo co najpierw :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3218
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-05-04, 07:04   

Tylko pogratulować.
Pierwsza na świecie z 32kWh i Chademo
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 536
Wysłany: 2021-05-04, 11:12   

PatrykS napisał/a:
Moja Amperka ma już drugie 16kWh do dyspozycji - póki co nie ma nic przeciwko drugiej baterii, żadnych błędów nie odnotowała, zlicza kWh tylko ze swojej baterii, moc MyGreenVolt widzi też tylko z głównej baterii. W spacerowym tempie 70km/h powinienem przejechać 150km na prądzie, zostaje to potwierdzić testem. Wyczynowo ponad 200km powinno się udać. No i CHAdeMO mogę teraz pełną mocą używać (40-50kW), tyle rzeczy do przetestowania, że nie wiadomo co najpierw :-)

Zazdrość! Gdybym miał jeszcze Volta to bym ustawił się w kolejce, auto idealne z takim abgrejdem


PatrykS Zostało Ci coś jeszcze z bagażnika?
_________________
[*]Volt 2014
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3866
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-05, 00:25   

jas_pik napisał/a:
Tylko pogratulować.
Dzięki! :-)

jas_pik napisał/a:
Pierwsza na świecie z 32kWh i Chademo
Zapewne :-)

jatko napisał/a:
Zazdrość! Gdybym miał jeszcze Volta to bym ustawił się w kolejce, auto idealne z takim abgrejdem
No taki sobie na dzisiejsze czasy elektryk, można porównać do Ioniqa 28kWh, za to bez paniki przy rozładowanej baterii :-) W planach zamiana baterii w bagażniku z 16kWh ~180kg na 55kWh ~240kg przy ciut większej objętości, nowa bateria już czeka, ale najpierw tą trzeba się pobawić.

jatko napisał/a:
PatrykS Zostało Ci coś jeszcze z bagażnika?
Coraz płytszy się robi, ale coś tam jeszcze da się włożyć, zestaw wtyczek, kabli i EVSE spokojnie wejdzie :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1587
Wysłany: 2021-05-05, 09:23   

Gratulacje! Ale 55kWh w bagazniku to juz naprawde nie wiem, jak sie w tenze ma zmiescic? Toc to 10 modulow tesli! No i pytanie, czy jednak obiciazenie taka bateria nie zmniejszyloby nadto zasiegu?

Kurcze, chcialoby sie podjechac i na zywo Twoja ampere obejrzec!
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3866
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-05, 15:06   

wodnik7 napisał/a:
Gratulacje!
Dzięki :-)

wodnik7 napisał/a:
Ale 55kWh w bagazniku to juz naprawde nie wiem, jak sie w tenze ma zmiescic? Toc to 10 modulow tesli!
Modułów z Tesli można włożyć góra 8 (96s), ja planuję inne, choć też osiem sztuk.

wodnik7 napisał/a:
No i pytanie, czy jednak obiciazenie taka bateria nie zmniejszyloby nadto zasiegu?
Między 180kg obecnej w bagażniku a nowej 240kg różnica kosmiczna nie jest :-) A tą w bagażniku wożę już z przerwami ze dwa lata.

wodnik7 napisał/a:
Kurcze, chcialoby sie podjechac i na zywo Twoja ampere obejrzec!
Wpadaj przy pierwszej okazji - obecnie w stanie testowym najfajniej to wygląda :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1587
Wysłany: 2021-05-05, 16:47   

Huh, wpadlbym, ale na powrot musze miec test, by nie wpasc w kwarantanne: a gdzie ja go zrobie w niedziele? grr

Moge wyjechac na 72h.. znajac zycie, tysiace ludzi jezdzi, nikt nic nie ma, a mnie capna. Juz mnie na granicy w styczniu bodajze patrol pl-de zatrzymal i narzekal, choc wted jeszcze podstaw zadnych nawet nie bylo..

a test musze miec przed przekroczeniem granicy.. grr

PatrykS, Ty naprawde nie dasz amperze odpoczac:) Ciekaw jestem tych innych ogniw, jakie toto o takiej gestosci sa jeszcze? hmm
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3866
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-05, 17:30   

wodnik7 napisał/a:
Huh, wpadlbym, ale na powrot musze miec test, by nie wpasc w kwarantanne: a gdzie ja go zrobie w niedziele? grr
Na granicy nie robią?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1587
Wysłany: 2021-05-05, 20:27   

PatrykS napisał/a:
wodnik7 napisał/a:
Huh, wpadlbym, ale na powrot musze miec test, by nie wpasc w kwarantanne: a gdzie ja go zrobie w niedziele? grr
Na granicy nie robią?


Niestety nie:( musze miec przed wjazdem do Niemiec... w Slubicach gdzies podobno, ale tez w dziennych godzinach, ale taka naokolo jezdzic.. bylbym w Pl zbyt krotko.. Przez Kolbaskowo jezdze, droga i tak niekrotka..
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 13