SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Trojaczki, niezawodność, serwisowanie
Autor Wiadomość
olafmt 
OlafMT

Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 31
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-05-04, 17:37   

Cytat:

jak dorabiałem do swojego I-Mieva (bo Arvalowcy zgubili 1szt.) to za dorobienie kluczyka z obudową do której da się włożyć oryginalny transponder z zakodowaniem immo zapłaciłem 150zł.
_________________
C4GP + MGF + iMiev
 
 
Slawek 

Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 254
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2021-05-04, 20:54   

Jeśli byłby potrzebny taki moduł z pod siedzenia to mam, zaprogramowanym VIN do konkretnego auta
 
 
sajmonowic 

Dołączył: 04 Maj 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-05-04, 21:15   

Cav napisał/a:
sajmonowic napisał/a:
Czy te 70 tysięcy km przy dobrej baterii daje jakąś gwarancję na zrobienie jeszcze 100 tysięcy i zachowaniu zasięgu 90-100 km ?

Nie.
Jest jakaś szansa, ale gwarancja na pewno nie.

W przypadku Leafa z 24 kWh baterią, takiej pewności nie masz nawet z fabrycznie nową baterią.
Wszystko zależy od zimy i sposobu poruszania się.
Jak będą korki, w których długo jedziesz i długo grzejesz, a przejeżdżasz mało km, to wręcz masz pewność, że się nie uda.

To są zasięgi zimowe, ale dla wersji z baterią 30 kWh i to mało zużytą.
Pompa ciepła pewnie trochę poprawi sytuację, ale też cudów bym się nie spodziewał.

Trojaczka dotyczy to jeszcze bardziej, zwłaszcza że to starsze auta niż wersja Leafa o której piszę.



Dzięki, a co sądzicie o tym:

https://www.olx.pl/d/ofer...0ddd99;promoted

Przy tym przebiegu jest szansa na długą żywotność. Cena dość dobra jak na ten stan baterii, wersja poliftowa, ale przebieg. Czy przejadę nim 100 tysięcy przy utrzymaniu zasięgu 100 km oczywiście przy jedźcie eko, ale też zimą. Właściel sądzi że tak. Co z dodatkowymi kosztami, co może się popsuć przy przekroczeniu 200 tysięcy
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-05-04, 21:34   

Przez 2 tygodnie zimy przy temp -10 do -22 mój leaf 30 kWh wyciągał dziennie 90 km. Po 70 km trasy dojeżdżałem do domu już na rezerwie 10 km zasięgu. Auto przy takich mrozach zużywa prąd nie tylko na grzanie kabiny ale również na grzanie pakietu. Prze całą zimę będziesz codziennie doładowywał za 10 do 15 pln żeby do domu dojechać. to mało komfortowe.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2110
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-05-04, 22:42   

sajmonowic napisał/a:
Cav napisał/a:
sajmonowic napisał/a:
Czy te 70 tysięcy km przy dobrej baterii daje jakąś gwarancję na zrobienie jeszcze 100 tysięcy i zachowaniu zasięgu 90-100 km ?

Nie.
Jest jakaś szansa, ale gwarancja na pewno nie.

W przypadku Leafa z 24 kWh baterią, takiej pewności nie masz nawet z fabrycznie nową baterią.
Wszystko zależy od zimy i sposobu poruszania się.
Jak będą korki, w których długo jedziesz i długo grzejesz, a przejeżdżasz mało km, to wręcz masz pewność, że się nie uda.

To są zasięgi zimowe, ale dla wersji z baterią 30 kWh i to mało zużytą.
Pompa ciepła pewnie trochę poprawi sytuację, ale też cudów bym się nie spodziewał.

Trojaczka dotyczy to jeszcze bardziej, zwłaszcza że to starsze auta niż wersja Leafa o której piszę.



Dzięki, a co sądzicie o tym:

https://www.olx.pl/d/ofer...0ddd99;promoted

Przy tym przebiegu jest szansa na długą żywotność. Cena dość dobra jak na ten stan baterii, wersja poliftowa, ale przebieg. Czy przejadę nim 100 tysięcy przy utrzymaniu zasięgu 100 km oczywiście przy jedźcie eko, ale też zimą. Właściel sądzi że tak. Co z dodatkowymi kosztami, co może się popsuć przy przekroczeniu 200 tysięcy


Poproś o zdjęcia wnętrza. Jeśli to wersja S bez pompy ciepła to będzie słabo. Przede wszystkim to chcesz te 100km robić na autostradzie/ekspresówce, czy po mieście?
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1014
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-05-05, 08:00   

sajmonowic napisał/a:


Dzięki, a co sądzicie o tym:

https://www.olx.pl/d/ofer...0ddd99;promoted

Przy tym przebiegu jest szansa na długą żywotność. Cena dość dobra jak na ten stan baterii, wersja poliftowa, ale przebieg. Czy przejadę nim 100 tysięcy przy utrzymaniu zasięgu 100 km oczywiście przy jedźcie eko, ale też zimą. Właściel sądzi że tak.

Kłamie.
Prawdziwą zimą i w dużym mieście może się okazać, że przejdziesz nim (z kłopotami) 80 km.

I jeśli mówi Ci to któryś z kolei były właściciel Leafa 1, to przyjmij że tak jest i nie oczekuj cudów, od wersji z mniejszą baterią i nie pytaj o kolejne takie same egzemplarze, bo to nie w egzemplarzu jest problem.
  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2110
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-05-05, 09:35   

No z tym 80km to raczej przy mocno dynamicznej jeździe. W autach w pompą ciepła w mieście jak najbardziej osiągnie 100km, ale to przy delikatnym traktowaniu pedału gazu. Co nie zmienia faktu, że za 6 lat gdy auto straci kolejne 10-15% baterii to już trzeba będzie jechać z prędkościami maksymalnie 50km/h, żeby zimą przejechać 90km.
 
 
sajmonowic 

Dołączył: 04 Maj 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-05-05, 09:38   

[quote="vwir"][quote="sajmonowic"][quote="Cav"]
sajmonowic napisał/a:


Poproś o zdjęcia wnętrza. Jeśli to wersja S bez pompy ciepła to będzie słabo. Przede wszystkim to chcesz te 100km robić na autostradzie/ekspresówce, czy po mieście?




Ok, 20 km ekspresówką, 10 km krajową a 10 km w mieście :) Łącznie mam 80 km, ale te 20 km zostawiam sobie na zapas. Może w ogóle nie będzie potrzebne


Myślę jeszcze tak jak pisałem o trojaczku Citronie C-zero
Generalnie doładowanie go chademo za ok. 7 zł zimą jak już nie uciągnie tych 80 km nie będzie problemem, bo 0,5 km od miejsca w którym najczęściej będzie stał jest ładowarka. Chodzi o to żeby było oszczędnie i żeby te 5 lat chociaż pociągnął, wtedy się zwróci. Myślę o zostawieniu drugiego benzynowego już starego autka na wszelki wypadek na te mrozy

Co o tym sądzicie. Może ma ktoś doświadczenie też z użytkowaniem trojaczków na trasie 80-90 km zimą przez dłuży okres ? 4-5 lat
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1014
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-05-05, 10:19   

vwir napisał/a:
No z tym 80km to raczej przy mocno dynamicznej jeździe.

U mnie było niewiele więcej przy bardzo wolnej, za to w korkach.
Wtedy zimą energię zużywa czas grzania, a nie odległość.
Przypominam, mówimy o wersji 30 kWh, przy 24 kWh w ogólnie ma opcji takiego zasięgu.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2021-05-05, 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
olafmt 
OlafMT

Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 31
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-05-05, 10:20   

od 3 lat mam krajowego I-mieva z 2011 r. z przebiegiem 90 000km+ i dojeżdżam z Pruszkowa do centrum Wawy.
w czasie lekkiej zimy bez śniegu i opadów realny zasięg to 70-80 km może do 90 (bez komfortu cieplnego - grzanie tyłka i nadmuch żeby szyby nie parowały)
jak grzejesz na max i jedziesz po śniegu w czasie opadów to zasięg będzie ok. 50km.
jazda bez ekspresówki vmax 70-80 km/h
ekspresówka zmniejszy zasięg - im szybciej tym bardziej.
latem zasięg bez klimy to 100-120km
_________________
C4GP + MGF + iMiev
 
 
sajmonowic 

Dołączył: 04 Maj 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-05-05, 10:37   

Ja myślę o Citroenie C-zero 40 tysięcy przebiegu rocznik 2014.
Widzę, że nie jest tak źle z tym przebiegiem. Czy po tych 3 latach dostrzegasz spadek zasięgu ?
Jakieś możliwe naprawy mogą wyskoczyć - co najczęściej może się zepsuć. Czytałem, że są w miarę bezawaryjne.
Jak jest u Ciebie ? Jakieś dodatkowe koszty
Ładujesz na chademo ?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2110
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-05-05, 10:45   

Cav napisał/a:
vwir napisał/a:
No z tym 80km to raczej przy mocno dynamicznej jeździe.

U mnie było niewiele więcej przy bardzo wolnej, za to w korkach.
Wtedy zimą energię zużywa czas grzania, a nie odległość.
Przypominam, mówimy o wersji 30 kWh, przy 24 kWh w ogólnie ma opcji takiego zasięgu.


Bo nie miałeś pompy ciepła. W leafie to duża różnica. Gdy temperatura schodziła poniżej granicy zadziałania pompy ciepła to widziałem duży spadek zasięgu. Na szczęście dni gdy pompa ciepła nie dawała rady to można na palcach ręki starego drwala policzyć.
 
 
olafmt 
OlafMT

Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 31
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-05-05, 11:06   

sajmonowic napisał/a:
Ja myślę o Citroenie C-zero 40 tysięcy przebiegu rocznik 2014.
Widzę, że nie jest tak źle z tym przebiegiem. Czy po tych 3 latach dostrzegasz spadek zasięgu ?
Jakieś możliwe naprawy mogą wyskoczyć - co najczęściej może się zepsuć. Czytałem, że są w miarę bezawaryjne.

Ładujesz na chademo ?


Citroen i Pug jeśli przedliftowy to będzie miał mniejszą baterię 14,5 kWh zamiast 16 w Mitsu
spadek zasięgu - u mnie nie - ale jak porównam się do Jas-pik. który robił do 160km to pewnie.
mnie licznik po naładowaniu do 100% pokazał raz maksymalnie chyba 143km zasięgu.

ja wymieniłem aku 12v i ostatnio skraplacz klimy
no i wstawiłem Medianav-a od Jas-pik w miejsce oryginalnego radia

Chademo ładowałem okazjonalnie pod pracą przed powrotem jak było wolne i miałem mniej niż 40% baterii
ale w ostatnim roku prawie zawsze było zajęte (bo to był ostatni darmowy Orlen w Wawie) teraz jest płatny więc już stoi praktycznie nieużywany
_________________
C4GP + MGF + iMiev
 
 
sajmonowic 

Dołączył: 04 Maj 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-05-05, 12:18   

[quote="olafmt"]
sajmonowic napisał/a:


Citroen i Pug jeśli przedliftowy to będzie miał mniejszą baterię 14,5 kWh zamiast 16 w Mitsu
spadek zasięgu - u mnie nie - ale jak porównam się do Jas-pik. który robił do 160km to pewnie.
mnie licznik po naładowaniu do 100% pokazał raz maksymalnie chyba 143km zasięgu.


Wszystkie Mitsu maja baterię 16 kWH bez względu na rocznik ? Myślę, że są to dość dobre osiągi. W moim aktualnym 20 tysięcznym są 3 ładowarki bezpłatne typu 2 - w ile naładuję na nich autko. Okoł 2 -3 godzin?
Mogę też z domu ładować 230
Zastanawiam się taż co jest lepsze dla baterii ładowanie z gniazdka 230 czy tej miejskiej ?
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 265
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2021-05-05, 12:46   

sajmonowic napisał/a:
Wszystkie Mitsu maja baterię 16 kWH bez względu na rocznik ?

Tak.

Cytat:
Myślę, że są to dość dobre osiągi. W moim aktualnym 20 tysięcznym są 3 ładowarki bezpłatne typu 2 - w ile naładuję na nich autko. Okoł 2 -3 godzin?
Mogę też z domu ładować 230
Zastanawiam się taż co jest lepsze dla baterii ładowanie z gniazdka 230 czy tej miejskiej ?

Dla trojaczków to bez różnicy - maksymalnie przyjmą 16A na jednej fazie. Czas pełnego ładowania to ok. 6h.
 
 
sajmonowic 

Dołączył: 04 Maj 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-05-05, 12:54   

Ok, dzięki za podpowiedzi.
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1014
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-05-05, 13:50   

vwir napisał/a:
Cav napisał/a:
vwir napisał/a:
No z tym 80km to raczej przy mocno dynamicznej jeździe.

U mnie było niewiele więcej przy bardzo wolnej, za to w korkach.
Wtedy zimą energię zużywa czas grzania, a nie odległość.
Przypominam, mówimy o wersji 30 kWh, przy 24 kWh w ogólnie ma opcji takiego zasięgu.


Bo nie miałeś pompy ciepła. W leafie to duża różnica. Gdy temperatura schodziła poniżej granicy zadziałania pompy ciepła to widziałem duży spadek zasięgu.


W Zoe miałem i chłapał podobnie gdy tylko mrozy przyszły.
Zresztą sam piszesz, że zimą pompa ciepła nie wystarcza, wiec i zużycie poleci wtedy do takiego o którym piszemy, a w efekcie 24 kWh NIE DA gwarancji przejechania 100 km i tyle.
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-05-05, 15:35   

Potwierdzam zdanie Cav (sam nie wiem jak to wyszło) Ale poniżej pewnej temperatury sam Leaf 30kWh prognozował z pełną baterią zasięg 105 km gdzie jak wiemy jest to raczej życzeniowe jak rzeczywisty możliwy zasięg.
 
 
Jafidzi

Dołączył: 17 Lip 2019
Posty: 12
Wysłany: 2021-05-05, 17:59   

Cześć,

Posiadam I-Mieva 2011 rocznik. W tygodniu roboczym mam trasę codziennie dokładnie 78,8km czyli podobną do Twojej. 6km droga ekspresowa, 28km krajowe. W zimie przy jeździe ekspresówką 70km a drogą krajową 60-70km zostają mi od 2 zim jedna bądź dwie kreski ale bez ogrzewania praktycznie (rękawiczki, czapka, nawiew na szybę zimny jeśli zacznie parować). W lecie przy jeździe 70-90km zostają mi 4 kreski (z 16).
Przebieg auta 120tyś, żywotność baterii około 74%.
  
 
 
sajmonowic 

Dołączył: 04 Maj 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-05-05, 18:39   

Jafidzi napisał/a:
W lecie przy jeździe 70-90km zostają mi 4 kreski (z 16).
Przebieg auta 120tyś, żywotność baterii około 74%.


Wynik uważam że, bardzo dobry :) Obecnie tylko trochę mało tych Mieva w ofercie. Wychodzi na to, że jednak Miev lepszy od Citroena.
A skąd auto z Norwegii czy z Francji ? A może krajowe ?

Ciekaw jestem jakie doświadczenia mają pozostali z zasięgiem zimowym przy określonym przebiegu ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3215
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-05-05, 21:46   

sajmonowic napisał/a:
Wychodzi na to, że jednak Miev lepszy od Citroena.

Do MY2013 iMiEV i klony PSA miały baterie 16 kWh .
Wszystkie późniejsze iMiEV miały baterie 16kWh a klony PSA tyko 14,5 kWh .
Jeśli nie da się odczytać z naklejki na baterii to można odczytać z ilości ogniw dowolną apką .
Wersje 16kWh mają 88 ogniw a 14,5 kWh maja ich tylko 80


sajmonowic napisał/a:
Ciekaw jestem jakie doświadczenia mają pozostali z zasięgiem zimowym przy określonym przebiegu ?

Mój ( już były) Peugeot ION 2012 przy przebiegu 106 kkm miał zasięg zimowy ok 100 km . Nowa właścicielka dzisiaj zrobiła do żółwia 116 km ( dalej nie ryzykowała bo dojechała juz do domu)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3863
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-05, 23:01   

Mój chyba więcej niż 90 już nie zrobi latem, koło 96 tys. km.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
sajmonowic 

Dołączył: 04 Maj 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-05-06, 10:07   

jas_pik napisał/a:
Mój ( już były) Peugeot ION 2012 przy przebiegu 106 kkm miał zasięg zimowy ok 100 km . Nowa właścicielka dzisiaj zrobiła do żółwia 116 km ( dalej nie ryzykowała bo dojechała juz do domu)


Dzięki. Super osiągi.
Chyba się zdecyduje na i-MIEV. Czy bez problemu mogę sprawdzić baterię na canION ?
Co jeszcze potrzebuje - jakąś przejściówkę by połączyć się z aplikacją. Ludzie do których dzwonie nic na ten temat nie widzą :-|
A jak wygląda z ładowaniem na stacjach publicznych. Mam w moim małym przyjaznym ekomobilności mieście 3 ładowarki 22 kw, wiem że nie naładuję auta przez to szybciej niż z gniazdka, ale czy potrzebuje do tego jakiejść przejściówki ?
Obecny właściciel nic na ten temat nie wie, mówi że tylko z gniazdka ładował
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2110
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-05-06, 10:25   

Te ładowarki mają gniazdo czy kabel?
 
 
sajmonowic 

Dołączył: 04 Maj 2021
Posty: 23
Wysłany: 2021-05-06, 10:47   

Gniazdo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14