SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-24, 00:54   

W ostatnim teście (70% drogi to 110km/h po trójmiejskich obwodnicach) udało mi się wyciągnąć 24kWh - 10,8kWh z podłogi i 13,2kWh z bagażnika, naładowana do pełna powoli z AC do ok. 4,07V/ogniwo, rozładowanie do 3,53V/ogniwo, użyłem MyVoltHold do wykorzystania również 3-procentowej rezerwy. Ładowanie 125A z CHAdeMO do 80% podniosło temperaturę baterii w bagażniku o 9 stopni (z 22 do 31 stopni), zaczynało się od 43kW, skończyło na 48kW. Faaaajny samochodzik :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-24, 10:32   

Panowie posiadacze Amper i Voltów, powiedzcie w czym może być problem. Auto kupione w zeszłym roku, z baterii wyciągałem 9,9-10,2. Teraz po zimie 8,8-9,2 kWh. Przebieg niecałe 104 tys km, u mnie 5 tys. Pilnowałem żeby nawet jak nie jeździ dużo, stało z baterią naładowaną na 20-50% wg pasków. Od jakiegoś czasu ładuje prawie wyłącznie ładowarka 8A. Różnica w ogniwach max 15mV, ładują się do 4,07V. Nie zanotowałem ile maja na min ale zrobię to niedługo. Żadnej aktualizacji softu nie było. W zeszłym roku zasięg wg wskazań 60-67km teraz 52-55km. Wiem że co innego wskazania w lato a co innego w chłodną wiosnę ale licznik zużycia energii potwierdza ze zasieg spadł. Nie wymieniałem jeszcze chłodziwa w baterii ale to raczej nie w tym problem. Patrzę z zazdrością na zasięg Patryka, nawet na te 10,8 z podłogi.
Zauważyłem że temperatura chłodziwa baterii nie rośnie przy jeździe elektrycznej, czy to prawidłowo? Jak się silnik spalinowy odpali to za chwile jest 70 stopni a jak jadę na baterii to 12-18 stopni, tyle ile temperatura zewnętrzna.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-24, 11:53   

pszyszek napisał/a:
Różnica w ogniwach max 15mV, ładują się do 4,07V.
To jest OK.

pszyszek napisał/a:
Nie zanotowałem ile maja na min ale zrobię to niedługo.
To trzeba sprawdzić - ok. 3,50V powinno być. Zanotuj też procenty w nawiasie z MyGreenVolt przy pełnym naładowaniu i w momencie włączenia się silnika - u mnie to ok. 90% i 19,2%.

pszyszek napisał/a:
Patrzę z zazdrością na zasięg Patryka, nawet na te 10,8 z podłogi.
Zwykle 10,3 przy delikatnej jeździe, te 10,8 to wynik delikatnego przeładowania możliwy w Amperze przy bardzo wolnym ładowaniu (6A) i małym obciążeniu (ogrzewanie lub jak teraz u mnie dodatkowa bateria).

pszyszek napisał/a:
Zauważyłem że temperatura chłodziwa baterii nie rośnie przy jeździe elektrycznej, czy to prawidłowo?
W temperaturach 0-10 stopni przy 50km/h wrecz spada, przy 70km/h utrzymuje się, przy 100km/h urośnie może o 5 stopni przy rozładowaniu pełnego aku do zera.

pszyszek napisał/a:
Jak się silnik spalinowy odpali to za chwile jest 70 stopni a jak jadę na baterii to 12-18 stopni, tyle ile temperatura zewnętrzna.
Te 70 stopni to musi być jakiś błąd odczytu/wyświetlania, bo tyle to ma chłodziwo silnika, nie baterii.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-24, 12:58   

PatrykS napisał/a:
To trzeba sprawdzić - ok. 3,50V powinno być. Zanotuj też procenty w nawiasie z MyGreenVolt przy pełnym naładowaniu i w momencie włączenia się silnika - u mnie to ok. 90% i 19,2%


Te 70 stopni to musi być jakiś błąd odczytu/wyświetlania, bo tyle to ma chłodziwo silnika, nie baterii.

O kurcze, to się chyba grubo pomyliłem i to pewnie jest pomiar z silnika 😀
Wybrałem z menu Coolant temp. na wyświetlacz i myślałem ze to od baterii.

Dzięki wielkie za odpowiedz, odczytam te pozostałe parametry.
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-05-24, 13:44   

pszyszek napisał/a:
Wiem że co innego wskazania w lato a co innego w chłodną wiosnę ale licznik zużycia energii potwierdza ze zasieg spadł. Nie wymieniałem jeszcze chłodziwa w baterii ale to raczej nie w tym problem.


Temperatura otoczenia ma wpływ na zasięg, ale głównie na to co pokaże wyświetlacz ma wpływ styl jazdy i korzystanie z ogrzewania/klimatyzacji. Jeżeli zaczynamy "dusić" powyżej 65-70km/h to zasieg spada dość szybko bo jednak opory powietrze zaczynają mieć wpływ w kwadracie na to ile trzeba dostarczyć energii, a ona jak wiadomo jest pod podłogą* w ograniczonej wielkości.
Ja przyznam że jeżdżę sobie tak żeby mieć z tego "frajdę" i wiem że 50-55km zasięgu to przy moim stylu max :D - ale mi to zupełnie wystarcza

*nie dotyczy PatrykaS 8-) - szkoda że do Gdańska mam tak daleko bo chętnie bym zobaczył tą modyfikację i któryś z 4 egzemplarzy w rodzinie tez byśmy tak podkręcili ;)
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-24, 16:53   

pszyszek napisał/a:
Dzięki wielkie za odpowiedz, odczytam te pozostałe parametry.
Odczytaj też pojemność baterii za pomocą MyVoltCapacity.

pszyszek napisał/a:
Różnica w ogniwach max 15mV, ładują się do 4,07V.
Zanotuj też rozrzut po rozładowaniu, a najlepiej wszystkie 3 wartości - min/avg/max.

trax napisał/a:
Temperatura otoczenia ma wpływ na zasięg, ale głównie na to co pokaże wyświetlacz ma wpływ styl jazdy i korzystanie z ogrzewania/klimatyzacji.
Zasięg zasięgiem, ale tu chodzi bardziej o pojemność dostępną w akumulatorze trakcyjnym - ta nie zależy aż tak mocno od temperatury, jest tu jakaś zagadka.

trax napisał/a:
szkoda że do Gdańska mam tak daleko bo chętnie bym zobaczył tą modyfikację i któryś z 4 egzemplarzy w rodzinie tez byśmy tak podkręcili
Coż, może kiedyś zrobię sobie wycieczkę w tamtym kierunku, w końcu na wyciagnięcie ręki jest zasięg 400km przy 71kWh brutto, z czego 55 w bagażniku, ogniwa już są i czekają :-) Być może mój pakiet z bagażnika będzie wtedy na sprzedaż - wraz z CHAdeMO.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1626
Wysłany: 2021-05-24, 20:48   

Kurcze, Patryk, teraz to juz naprawde zacnie! 24kWh to juz jest cos:) no i czekamy na rozpaczkowanie kWh w bagazniku:)
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-24, 20:59   

wodnik7 napisał/a:
Kurcze, Patryk, teraz to juz naprawde zacnie! 24kWh to juz jest cos:)
No przede wszystkim 150km zasięgu to jest dużo dużo dużo dużo więcej niż 70km przedtem - bo nawet krótka trasa 30km za Gdynię czasami bywała wyzwaniem, teraz kompletny luzik :-) 24kWh netto oczywiście - 200km powinno dać się zrobić przy wyczynowej jeździe. Fajnie że Ampera nic nie marudzi na te kombinacje :-)

wodnik7 napisał/a:
no i czekamy na rozpaczkowanie kWh w bagazniku:)
Hola hola, muszę się najpierw trochę jeszcze tym co mam nacieszyć, trochę pracy włożyłem w przycięcie tej puchy z Outlandera do wymiarów bagażnika Ampery :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-25, 14:24   

Spisałem dziś stan baterii chwilę po rozładowaniu do 0km i uruchomieniu silnika.

W MyGreenVolt SOC pokazywał 6% (0,7kWh). Ogniwa 3,551-3,561V. Avg 3,556.
W MyVoltHold SOC = 21,57% ale to akurat kontrolowałem wcześniej kilka razy i na ogół silnik odpalał przy 20% lub 19,61%.
W My Volt Capacity: Hex Cap:0160, Ah Cap:35,2, WhCap 11737.

O których wartościach w nawiasach mówiłeś przy MyGreenVolt? Bo chyba nie o to chodzi co napisałem powyżej.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-25, 15:34   

pszyszek napisał/a:
W MyGreenVolt SOC pokazywał 6% (0,7kWh).
Na pierwszym zdjęciu w lewym dolnym rogu masz SOC:41.1%(45.5%):
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.MyGreenVolt&hl=pl&gl=US
Zapewne podajesz to bez nawiasu, mniej przydatne.

pszyszek napisał/a:
Ogniwa 3,551-3,561V. Avg 3,556.
No to nie rozładowuje baterii do końca - zostawia z 10% względem tego co u mnie.

pszyszek napisał/a:
W MyVoltHold SOC = 21,57% ale to akurat kontrolowałem wcześniej kilka razy i na ogół silnik odpalał przy 20% lub 19,61%.
I to jest wartość w nawiasie w MyGreenVolt. Kiedyś było u mnie koło 20%, z czasem 19,6, teraz 19,2. W Amperze z 3x mniejszym przebiegiem niż mój (mój to 160 tys. km) widziałem 22%.

pszyszek napisał/a:
W My Volt Capacity: Hex Cap:0160, Ah Cap:35,2, WhCap 11737.
Hmmm, 11,7kWh to słabo, ponad 15kWh jest w nowych, ja mam chyba ponad 14. Coś ten BMS się to rozregulował chyba, wygląda że za duży margines z dołu zaczął zostawiać, ciekawe jak u góry - znowu SOC w nawiasie by się przydał po naładowaniu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-25, 17:07   

PatrykS napisał/a:
Zapewne podajesz to bez nawiasu, mniej przydatne.
Chyba mam inną wersję aplikacji bo u mnie w tym miejscu jest tak jak napisałem, w nawiasie jest wartość w kWh.
PatrykS napisał/a:
No to nie rozładowuje baterii do końca - zostawia z 10% względem tego co u mnie.

No to rozkminiłeś gdzie jest problem, teraz kwestia jak to obejść.
PatrykS napisał/a:
I to jest wartość w nawiasie w MyGreenVolt. Kiedyś było u mnie koło 20%, z czasem 19,6, teraz 19,2. W Amperze z 3x mniejszym przebiegiem niż mój (mój to 160 tys. km) widziałem 22%.

U mnie w MyGreenVolt dla SOC są inne wskazania procentowe niż w MyVoltHold.
PatrykS napisał/a:
Hmmm, 11,7kWh to słabo, ponad 15kWh jest w nowych, ja mam chyba ponad 14. Coś ten BMS się to rozregulował chyba, wygląda że za duży margines z dołu zaczął zostawiać, ciekawe jak u góry - znowu SOC w nawiasie by się przydał po naładowaniu.

Zapiszę jutro, jak się naładuję. Dzięki wielkie za analizę.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-25, 17:31   

pszyszek napisał/a:
No to rozkminiłeś gdzie jest problem, teraz kwestia jak to obejść.
Spróbuj wyczerpać rezerwę za pomocą MyVoltHolda (do 16%), ostatnie procenty jedź nawet 30km/h i z gazem jak z jajkiem, potem ładuj do pełna bez przerwy, zrób tak kilka razy i zobacz, czy pozwala niżej z napięciem schodzić - może coś się nauczy.

pszyszek napisał/a:
U mnie w MyGreenVolt dla SOC są inne wskazania procentowe niż w MyVoltHold.
Tak - MyVoltHold pokazuje SOC bezwzględny, który zmienia się od. ~20% do ~85%, czyli używane jest ~65% pojemności baterii. MyGreenVolt pokazuje u Ciebie SOC względny - czyli procent zakresu użytecznego, niby od 0 do 100% powinien się zmieniać, ale różnie z tym bywa, u mnie obecnie zmienia się od 10% do 96%.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-26, 15:35   

PatrykS napisał/a:
Spróbuj wyczerpać rezerwę za pomocą MyVoltHolda (do 16%), ostatnie procenty jedź nawet 30km/h i z gazem jak z jajkiem, potem ładuj do pełna bez przerwy, zrób tak kilka razy i zobacz, czy pozwala niżej z napięciem schodzić - może coś się nauczy.


Ok, tak zrobię dzięki za radę.

Pomiary z naładowanego auta (ładowarka 8A):
MyGreenVolt: 4,06V średnio po wyjeździe z podziemnego garażu (w garażu brak zasięgu i Purchase nie działa),
SoC 100% (10,9kWh)
MyVoltHold SoC 94,51% (czyżby to była wartość bezwzględna?)
MyVoltCapacity bez zmian.

Chyba z powyższego wynika że wszystko ok w tym stanie i problem jest na dolnych zakresach baterii. Zrobię to głębsze rozładowanie.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-26, 17:46   

pszyszek napisał/a:
MyVoltHold SoC 94,51% (czyżby to była wartość bezwzględna?)
Tak. Wysoka, takiej jeszcze u siebie nie widziałem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-27, 09:57   

Ale chyba nie ma się czego cieszyć bo realnie i tak wyciągam sporo poniżej 10kWh. Będę robił notatki przy kolejnych ładowaniach (różnymi prądami) dla porównania.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-27, 10:10   

pszyszek napisał/a:
Ale chyba nie ma się czego cieszyć bo realnie i tak wyciągam sporo poniżej 10kWh.
Zdecydowanie nie ma - im wyższa ta wartość i im niższa ta dolna tym mniejsza pojemność baterii brutto / gorszy SOH. O ile BMS nie zmyśla.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-28, 11:04   

PatrykS napisał/a:
Zdecydowanie nie ma - im wyższa ta wartość i im niższa ta dolna tym mniejsza pojemność baterii brutto / gorszy SOH. O ile BMS nie zmyśla.

Czyli im mniejszy zakres tym lepiej bo większy bufor który nie jest używany?

Dzisiejsze wyniki (do zasięgu 0 km i włączenia silnika, bardzo spokojna jazda):
9,3kWh, 53,8 km, SoC 0% (0,0kWh) w MGV, Ogniwa min 3,454, max 3,495, śr 3,474, SoC 18,43% w MVH.

Po wydłużeniu zasięgu w MVH i uruchomieniu silnika (już na uruchomionym silniku):
przejechane dodatkowe 2 km, SoC 1% (0,1kWh) w MGV, Ogniwa min 3,439, max 3,487, śr 3,446, SoC 16,25% w MVH.

Teraz stoi na ładowaniu 8A. Z powyższego wynika chyba że wszystko na dole jest ok. Jak więc tłumaczyć spadek zasięgu? Ogniwa się starzeją i mają mniejszą gęstość energii? W końcu napięcia na górze i na dole są prawidłowe.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-28, 15:22   

pszyszek napisał/a:
Czyli im mniejszy zakres tym lepiej bo większy bufor który nie jest używany?
Tak jest. A że zużycie baterii w naszych zabawkach maskowane jest właśnie przez bufor to im bardziej zużyta bateria tym ten bufor mniejszy.

pszyszek napisał/a:
Z powyższego wynika chyba że wszystko na dole jest ok. Jak więc tłumaczyć spadek zasięgu? Ogniwa się starzeją i mają mniejszą gęstość energii?
No więc wygląda, że to po prostu wynik zużycia baterii. Wskazuje na to też rozrzut ogniw - 40-50mV po rozładowaniu, u mnie w całym zakresie jest 8-12mV. Jaki masz przebieg?

Co do odczytu napięć ogniw to trzeba go robić na postoju przy małej mocy (wyłączone ogrzewanie/klima) po minucie od zatrzymania, wtedy jest wiarygodny.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-28, 16:12   

Ten pomiar ogniw był w nieco innych warunkach niż napisałeś, na chwilowym tylko zatrzymaniu, światła włączone, radio grało, słupki trochę skakały. Ten drugi pomiar przy 16% to dodatkowo z włączonym silnikiem który już zaczął doładowywać baterię, też mało stabilne warunki. Raczej nie jest tak źle bo jak stoi bez dużego poboru to zawsze miałem różnice poniżej 20mV, ostatnie pomiary jakie pamiętam to zawsze zakres 9-15mV. Przebieg 104 tys. Ale zużycie samej baterii oczywiście możliwe, mógł przecież stać dłużej na aukcji w 2018 i potem przy sprowadzaniu co też mogło swoje zrobić.
No cóż, będzie trzeba pomyśleć o zakupie jakiegoś rozbitego Volta z niedużym przebiegiem dla samej baterii. Albo Twoim sposobem nad dołożeniem czegoś w bagażniku lub w miejscu tylnego fotela który w tym aucie jest zupełnie bezużyteczny, zwłaszcza za wysokim kierowcą :)
Najpierw jednak sprawdzę jeszcze ten BMS, choć wygląda że jednak działa dobrze ale więcej nie wyciągnie bo nie ma z czego.
 
 
Grooby78 

Wiek: 42
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 44
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2021-05-28, 17:56   

Czołem Panowie.
Może macie pomysł co może powodować skrzypienie podczas jazdy w przednich kołach. Jest to taki dźwięk jakby guma była skręcana, skrzypienie, trzeszczenie. Występuje podczas jazdy na wprost, do przodu i do tyłu. Przy skręcaniu też. Szczególnie słyszalne jest, gdy jedziemy powoli. Jak szybciej to szum powietrza już nieco zagłusza.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2173
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-05-28, 21:49   

Zacząłbym od obejrzenia gum mocujących stabilizator do nadwozia i łączników stabilizatora.
 
 
Grooby78 

Wiek: 42
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 44
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2021-05-29, 08:17   

Tak zrobię. Ale nie wiem czy nie padło tez łożysko w kole, jak pobujam auto do przodu i do tylu to z prawego przedniego koła dochodzi dźwięk popiskiwania i takiego pukania.
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-06-01, 11:20   

vwir napisał/a:
Zacząłbym od obejrzenia gum mocujących stabilizator do nadwozia i łączników stabilizatora.


A potem sprawdził łożysko w kolumnie McPherson'a
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 127
Skąd: Józefów
Wysłany: 2021-06-18, 12:58   

Witam. Mam Volta Gen 1. Wszystko do tej pory super, ale.... Pojawiło się resetowanie głównego ekranu (tego przed kierownicą). Wpierw zrobiłem reset bezpiecznika nr 3 na konsoli od strony kierowcy i niby pomogło, ale okazało się, że przy "mrugnięciu długimi" czyli lewa dźwignia do siebie, ekran znów się resetuje. Pewnie jakieś styki.
Odczytane błedy:
P1E00 - pomarańczowy znaczek silnika
P0606 - ?
P043E
P0606
B3948
B3949

Może ktoś już się spotkał z podobnymi błędami, lub rozbierał już kierownicę w celu wymiany styków dźwigni?
ps. Samochód jeździ i ładuje się normalnie :)
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 53
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 124
Wysłany: 2021-06-18, 15:32   

A spróbuj przed rozbieraniem psiknąć KONTAKT SPREY może styki zaśniedziały.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 13