SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Vectrix VX1 modyfikacje
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3249
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-05-24, 21:45   Vectrix VX1 modyfikacje

Od pewnego czasu na rynku ojawiły się moduły baterii od nowych VW ID4 produkowane w Polsce .
Kto wie jak je zdobyć to zdobędzie .
Są bardzo ciekawe pod względem pojemności .
Teraz drobna uwaga . Są dwie wersje . 12S2P i 8S2P .
Pozostałe dane techniczne widać na zdjęciach .
Masa około 20 kg za moduł o pojemności 6,85 kWh
Pojemnośc całkowita jest taka sama w 8S i 12S .Obudowa aluminiowa monolityczna
Posiadają duże wyjścia prądowe + i - oraz złcze w którym wychodzą środkowe złacza oraz czujniki temperatury . Nie rozgryzałem ich jeszcze. Prawdopodobnie złacze jest prawie identyczne jak Molex micro fit 22 ale same piny są cieńsze niż w molexie/
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2021-05-28, 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3249
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-05-24, 21:48   

W Vectrixie mieszczą się prawie idealnie 3 moduły ( oczywiście musimy zastosować 12S) ze względu że wtedy mamy własciwe napiecie .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2021-05-28, 12:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3936
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-24, 22:24   

jas_pik napisał/a:
Masa około 20 kg za moduł o pojemności 6,85 kWh
Oj chyba bliżej 30kg jednak - 25kg ma moduł z Outlandera, a te są ciut cięższe.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3249
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-05-24, 23:35   

Nie ważyłem , przyznaję się baz bicia .Porównywałem wagę ze standardowymi NiMh które przy 3,8 kWh wazą orientacyjnie podobnie . A tu mamy ponad 6 razy tyle pojemności.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3249
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-05-24, 23:39   

Standardowa ładowarka Vectrixa ma moc aż 1,5 kW . Co przy włożeniu tak duzych akumulatorów trakcyjnych wymaga blisko całej doby do ich naładowania .
Na razie proponuje rozwiązanie polegające na zabudowaniu 3 ładowarek telekomunikacyjnych o mocach 1,5 kW z których każdy zasila niezależnie jeden moduł . Zasilanie z osobnych faz .
Osiągamy wtedy moc ładowania 4,5 kW co pozwala na naładowanie baterii w ciągu 4 godzin.
Sa dostępne tzw ELTEC FlatPack o micy 1,5 kW lub Eltec2 o mocy 2 kW
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1626
Wysłany: 2021-05-25, 07:35   

Zacnie to wyglada, i fajnie, ze pasuje. W ogole Vectrix wydaja sie byc „wymyslony“ pod przerobki: idealnie wchodza konserwy z leafa, moduly tesli, teraz VW. I to w pojezdzie grubo sprzed 10 lat!

Ja bym sie ladowarka az tak nie przejmowal, przy tej pojemnosci to raczej rzadko trzeba ladowac od zera?:)

A moduly VW naprawde sa fajne, widzialem naocznie, tylko jeszcze nie w pojezdzie, czekam:))
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3249
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-05-25, 17:23   

To prawda Vectrix jest podatny na przeróbki .
jak widać na załączonym zdjęciu służył przecież jako prototypowa ( koncepcyjna wersja dla BMW C-Evolution)

bmw_C1-E_concept_scooter_wallpapers-11.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 233,26 KB

bmw_C1-E_concept_scooter_wallpapers-13.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 248,48 KB

_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1626
Wysłany: 2021-05-26, 09:45   

Jaka jest sensowna cena kupna VX-1?

Kiedys byly w miare tanie, dzis jakos tanio juz nie jest (poniewaz pojawily sie mozliwosci zwiekszenia kiepskiego oryginalnie zasiegu) - i jest masa wiadomosci o Vectriksie.

jas_pik, w Twoim zasieg cos kolo 400km? Dobrze licze na szybko? Czy jest to kiedy wykorzystac? :)
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3249
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-05-26, 18:35   

Tak były swgo czasu bardzo tanie. I jeszcze są tak tanie do trafienia w Szwajcari ( chyba dlatego że na dziś nie ma tam żadnego serwisu) w szczególności takie które nie jeżdżą.
Naprawa zazwyczaj jest bardzo prosta . Ale wymaga posiadania /pożyczenia konwertera CAN (a jedyny sensowny działający to niestety bardzo drogi PEAK) .
Inne często zdarzające się problemy które unieruchamiają te skutery to czujniki hamulca 9 cena sztuki to ok 8 zł) . Bo procedura uruchomienia wymaga nie tylko przekręcenia kluczyka zapłonu ale także odpowiedniej procedury przyciskania klamek .
Wystarczy że jeden z czujników nie działa poprawnie i nie da się Vectrixa uruchamiać.
Wszystkie części sa do nabycia w sklepie Vectrix http://www.shop.vectrixparts.com/
Zawsze też można do mnie podjechać i jak do tej pory każdy który do mnie przyjechał niesprawny nawet po kilku godzinach już jeździł :mrgreen:
tak wygląda na to że można i taki zasięg osiągnąć jeśli się za bardzo nie szaleje .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2172
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-05-26, 21:19   

Vectrix ma tylko jeden minus - hałas. Ma bardzo głośną przekładnie zębatą na prostych zębach, która głośno wyje. To jest jego jedyna irytująca cecha.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1626
Wysłany: 2021-05-26, 21:40   

Gdzies czytalem, ze na halas przekladni mozna cos poradzic zamieniajac kola zebate, ale to mi jakos tylko mignelo gdzies.

TO ile taki "niejezdzacy" dzis (i bez baterii) jest wart, tzn. za ile ma sens kupowac? Bo pakowac sie w zuzyte NiMHy czy Li nie ma raczej sensu chyba..
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3249
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-05-26, 22:59   

Z hałasem przekładni różnie bywa . Zależy jaki się trafi. Ja robiłem takie zamiany położenia kół zębatych . hałas się zmniejszył przy prędkościach do 50 km/h ale powyżej był chyba trochę głośniejszy . Ale to subiektywne odczucie raczej.
Dużo daje dobry olej syntetyczny przekładniowy . Warto go wymieniać nawet co sezon bo wchodzi tam go nie tak dużo a po zrobieniu drobnej przeróbki ( przewierceniu jednego zaślepionego otworu w budowie przekładni) można go szybko i prosto wymieniać.
Cała instrukcja jest opisana na fabrycznym blogu https://vectrixparts.userecho.com/en/knowledge-bases/2/articles/212-gearbox-modification-adding-drain-fill-plug

Wg mnie warto kupić z NiMh do max 1000 - 1500 Euro . Te z LiFePo4 zazwyczaj sa już padnięte ( albo ogniwa albo BMS-y) . A te BMS-y juz są niedostępne w Vectrixie .
Dlaczego bo ich było najwięcej .
Baterie jeśli spadną poniżej napięcia 90V to wbudowana ładowarka ich nie naładuje bo wymaga co najmniej 95V do startu OBC .
Jeśli ktoś przez zimę nie doładowywał baterii to potrafi spaść znacznie poniżej i już skuter jest niesprawny .I wtedy cena jest już niska .
A te baterie po kilku cyklach ładowania mogą wrócić do całkiem porządnych parametrów .
I zawsze je można sprzedać na części . Taka standardowa cena pojedynczych ogniw to około 5Euro a ogniw jest chyba 102 sztuki ( i już 1/3 ceny odzyskana)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 743
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2021-05-28, 16:10   

Od dłuższego czasu mam chęć kupić takiego Vetrixa. Ktoś się wybiera do Szwajcarii i mógłby przywieźć?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3249
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-06-01, 16:29   

Znalazłem jednego taniego a 300 Euro we Frnacji ( okolice Bordeaux) .https://www.leboncoin.fr/motos/1967891560.htm?ac=4051296304
Pozostałe są we Francji w cenach od 3000 Euro w górę.
A w takiej cenie to mogę sprzedać swojego ( prawie nowego bo z przebiegiem raptem 1700 km)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17