SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Duosida 16A
Autor Wiadomość
granit 
Opel Ampera


Wiek: 34
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 177
Wysłany: 2021-06-04, 16:04   Duosida 16A

Cześć, czy jest jakiś sposób aby tą najzwyklejszą Duosidę "ograniczyć" z mocą ładowania? Wywala mi bezpiecznik w ok. 1/3 ładowania. Mam zabezpieczenie na 10A i wolałbym tego nie ruszać (wspólny ciąg garaży i podlicznik).
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3916
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-06-04, 19:24   

Ja nie znam. Nie miałem jej nigdy w ręku.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2016
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-06-04, 19:43   

Patryk, wiemy że wiesz. Oporniczek?
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3916
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-06-04, 23:10   

Apolonia napisał/a:
Patryk, wiemy że wiesz. Oporniczek?
Znam tylko jeden kontroler regulowany rezystorem - Viridian. Bywają przełączniki, jumperki, nawet kontaktrony, ale dopiero po przyjrzeniu się delikwentowi można coś powiedzieć. Rezystorem można przełączyć każdą stację z gniazdem Type 2 - między 32 a 16A. Duosida to jednak nie stacja z gniazdem, no i nie chodzi tu o przełączenie między 32 a 16A lecz między 16 a 10A.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2016
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-06-05, 13:56   

No to już napisałeś więcej niż autor tematu.
Ja nadal nie jestem pewien, co kryje się za nazwą Duosida.
Na myśl przyszły mi wtyk kabel gniazdo wallbox zasilacz.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Piotrek11
e-Golf

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 164
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-06-05, 19:00   

Apolonia napisał/a:
No to już napisałeś więcej niż autor tematu.
Ja nadal nie jestem pewien, co kryje się za nazwą Duosida.
Na myśl przyszły mi wtyk kabel gniazdo wallbox zasilacz.


Apoloniuszu !!!
Pan Granit napisał wyraznie ze chce ograniczyc moc ładowania z 16 A na 10 A
Więc z prawdopodobienstwem graniczącym z pewnoscią mozemy załozyć , ze zapewne chodziło mu o zwykłą i najprostszą evse Duosidy :-)

ps.Czy Straż Pożarna ma jakies złe doswiadczenia z uzywaniem w domach evsy ? :-)
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2016
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-06-05, 21:30   

No to mało wiesz, niegdyś kolega Patryk pomagał mi ograniczyć moc
na kablu 32A, po montażu wtyku Duosida 20A właśnie opornikiem.
Zapytasz po co, ano po to, żeby się Duosida nie zagrzała, a i instalacja
nie przekroczyła mocy przez łapczywe Zoe. Tak, też po to, aby straż
pożarna nie musiała gasić tego złącza. Do dziś używam tego kabla
z Tesla i właśnie nim ograniczyłem słupek z możliwością pobierania
oplat, o którym z Patrykiem rozmawiałem.
P.S.
Piotrek nie rozwijaj kariery złośliwy człowieku.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Piotrek11
e-Golf

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 164
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-06-05, 23:21   

Apolonia napisał/a:
No to mało wiesz, niegdyś kolega Patryk pomagał mi ograniczyć moc
na kablu 32A, po montażu wtyku Duosida 20A właśnie opornikiem.
Zapytasz po co, ano po to, żeby się Duosida nie zagrzała, a i instalacja
nie przekroczyła mocy przez łapczywe Zoe. Tak, też po to, aby straż
pożarna nie musiała gasić tego złącza. Do dziś używam tego kabla
z Tesla i właśnie nim ograniczyłem słupek z możliwością pobierania
oplat, o którym z Patrykiem rozmawiałem.
P.S.
Piotrek nie rozwijaj kariery złośliwy człowieku.


Wstałes dzisiaj lewą nogą ?

Spokojnej nocki, bez pożarów.

ps.Duosidy wcale nie są takie złe :-)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3242
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-06-06, 09:11   

To zdjęcie wnętrza duosidy
Zrobione najprościej jak to można zrobić .
Układzik ze spiłowanym oznaczeniem .

Chyba jedyna możliwości to ograniczenie za pomocą rezystora we wtyczce
Zgodnie ze standardem
1500 Ω – 13A
680 Ω – 20A
220 Ω – 32A
100 Ω – 63A

IMG_8602.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 109,84 KB

_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
Piotrek11
e-Golf

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 164
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-06-06, 12:00   

jas_pik napisał/a:
To zdjęcie wnętrza duosidy
Zrobione najprościej jak to można zrobić .
Układzik ze spiłowanym oznaczeniem .

Chyba jedyna możliwości to ograniczenie za pomocą rezystora we wtyczce
Zgodnie ze standardem
1500 Ω – 13A
680 Ω – 20A
220 Ω – 32A
100 Ω – 63A


W koncu to zwykła przetwornica,
Zapewne jakis scalaczek Infineona zeby ktos na ,,chama" nie kopiował i włozył troche trudu jesliby chciał uruchomic konkurencyjną produkcje .
Jesli otworzysz walboxa Roleca to nieduzo wiecej tam zobaczysz :-)
Nie wiem za co producenci po kilka tysięcy zł za to krzyczą ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3916
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-06-06, 12:27   

jas_pik napisał/a:
Chyba jedyna możliwości to ograniczenie za pomocą rezystora we wtyczce
Jeśli masz na myśli wtyczkę Type 2 do samochodu - tak, jest taka możliwość. Tu jednak mamy Type 1 i tej możliwości nie ma.

Piotrek11 napisał/a:
W koncu to zwykła przetwornica,
Taaaaak? I co ona przetwarza może mi powiesz?

Piotrek11 napisał/a:
Nie wiem za co producenci po kilka tysięcy zł za to krzyczą ?
Bo skalkulowali i taka cena przynosi im największe zyski. Większość ludzi korzysta z fabrycznej EVSE, rynek na to nie jest więc duży. A jak ta cena jest wg Ciebie za duża to zrób taniej urządzenie szczelne, pracujące od -20 stopni do +50, bezpieczne, w miarę małe - zobaczysz, że za 100zł tego nie zrobisz i za 500 też będzie ciężko.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3242
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-06-06, 13:01   

Piotrek11 napisał/a:

W koncu to zwykła przetwornica,

Nie do końca jest to zwykła przetowrnica. A w Dusosidzie dodatkowo spieprzony jest od poczatku spsosób zasilania EVSE . Napiecie sieciowe jest obniżane za pomoca kondensatora aby usyskać napiecie zasilania układu scalonego ( za pomocą kondensatora ) czyli zasilanie generatora zależne jest od wachań napięcia sieciowego a po zmianie parametrów pojemnościwych kondensatora staje się nieprzewidywalne . Jak się zestarzeje staje się za niskie , jak nastapi przepbicie to cały układ elektroniczny przestaje działać

Piotrek11 napisał/a:
Zapewne jakis scalaczek Infineona zeby ktos na ,,chama" nie kopiował i włozył troche trudu jesliby chciał uruchomic konkurencyjną produkcje .

Na chama to oni to skopiowali


Piotrek11 napisał/a:
Jesli otworzysz walboxa Roleca to nieduzo wiecej tam zobaczysz :-)

W Rolecu masz bardzo dobrze zrobiony cały kontroler o barzo dużych możliwościach i z duża ilością zabezpieczeń.


Piotrek11 napisał/a:
Nie wiem za co producenci po kilka tysięcy zł za to krzyczą ?

Już Ci to Patryk opisał


Piotrek11 napisał/a:
Duosidy wcale nie są takie złe :-)

Najgorszy chłam z dobrym marketingiem. Cłakowity brak zabezpieczeń . AJedyne wyjaśnienie dlaczego w PL jest popularny to CCC
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2016
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-06-06, 17:21   

Cytat:
Chyba jedyna możliwości to ograniczenie za pomocą rezystora we wtyczce
Zgodnie ze standardem
Cytat:
W koncu to zwykła przetwornica,
Piotr, a jednak opornik też możliwy przy typ2.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3916
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-06-06, 22:57   

Apolonia napisał/a:
Piotr, a jednak opornik też możliwy przy typ2.
Tak - o ile samochód się go posłucha, wiem że Leaf II to robi.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3916
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-06-06, 22:58   

Apolonia napisał/a:
Piotr, a jednak opornik też możliwy przy typ2.
Tak - o ile samochód się go posłucha, wiem że Leaf II to robi. I jak widzisz co najwyżej do 13A można, a bezpiecznik wspomniany to 10A.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
evston 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 57
Wysłany: 2021-06-09, 23:31   

jas_pik napisał/a:
To zdjęcie wnętrza duosidy



Nie wiem z jakiego urządzenia pochodzi zdjęcie płytki, które Pan wstawił. Wnętrze najprostszej DUOSIDA EVSE wygląda zupełnie inaczej ;) Tak jak na załączonych zdjęciach poniżej.

Duosida EVSE controller.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 110,64 KB

_________________
https://evston.com/
stacje ładowania, kable, adaptery, akcesoria.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3242
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-06-10, 00:03   

Widocznie mam chińską podróbkę klona oznaczoną jako Duosida :-D
To może udzieli Pan informacji na temat ?
A może jeszcze schemat i opis elementów i zawartość wsadu ?
Czekamy
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
evston 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 57
Wysłany: 2021-06-10, 09:41   

Nie analizowaliśmy w jaki sposób ingerując w fabryczną elektronikę przerobić podstawową Duosidę na inny prąd (tj. zmienić wspł. wypełnienia sygnału CP). Generalnie po sprzedaniu setek sztuk tych prostych przenośnych stacji możemy stwierdzić, że awaryjność jest bardzo mała. Do tej pory mieliśmy tylko 1 sztukę w której zawieszała się elektronika, nb. gdzieś leży więc jeśli będzie czas to może się nią pobawimy i poszukamy czy da się prosto zmienić/zmieniać sygnał CP ;) . Jeśli się uda to się pochwalimy.
_________________
https://evston.com/
stacje ładowania, kable, adaptery, akcesoria.
 
 
Piotrek11
e-Golf

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 164
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-06-10, 21:14   

Dobrze , ze znalazł sie ktos kto broni honoru tych naprawde przyzwoitych evse :-)
  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3916
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-06-10, 21:56   

Piotrek11 napisał/a:
Dobrze , ze znalazł sie ktos kto broni honoru tych naprawde przyzwoitych evse
Skoro doczekały się podróbek to rzeczywiście muszą być coś warte :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14