SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria silnika ZOE
Autor Wiadomość
Trapp

Dołączył: 25 Wrz 2020
Posty: 31
Wysłany: 2021-06-09, 23:19   Awaria silnika ZOE

No i się psuje...

ZOE R240 i nowsze też może mieć problem z silnikiem...
Garażowane, serwisowane, chuchane i dmuchane ZOE - dziś radośnie podczas jazdy na parkingu wyświetliło " STOP Silnik elektryczny awaria"
Lektura forum DE i EN wskazuje na wymianę silnika w tym przypadku- ktoś ćwiczył ? ( problem dotyczy ZOE w latach 2017 - 2019 - ciekawe że starsze egzemplarze < 2016 są wolne od tej wady...)
W przyszłym tygodniu serwis Renault ZE...
Ostatnio zmieniony przez Trapp 2021-06-10, 00:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Piotrek11
e-Golf

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 164
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-06-09, 23:23   Re: Awaria silnika ZOE

Trapp napisał/a:
No i się psuje...

ZOE R240 też może mieć problem z silnikiem...
Garażowane, serwisowane, chuchane i dmuchane ZOE - dziś radośnie podczas jazdy na parkingu wyświetliło " STOP Silnik elektryczny awaria"
Lektura forum DE wskazuje na wymianę silnika w tym przypadku- ktoś ćwiczył?
W przyszłym tygodniu serwis Renault ZE...


Bezwypadkowy?
To do serwisu i niech robią!
Gwarancja to gwarancja :-)
 
 
Trapp

Dołączył: 25 Wrz 2020
Posty: 31
Wysłany: 2021-06-09, 23:25   

Bezwypadkowy , ale nawet nówki się psują - czytałem o gościu któremu nowe ZOE popsuło się tak w trasie z salonu do domu... ( wersja R90)
Ostatnio zmieniony przez Trapp 2021-06-09, 23:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Trapp

Dołączył: 25 Wrz 2020
Posty: 31
Wysłany: 2021-06-09, 23:26   

Niestety gwarancja na silnik ZOE od 2017 to 2 lata bez limitu km ( wczesniej 5 lat lub 100.000 km)
 
 
Trapp

Dołączył: 25 Wrz 2020
Posty: 31
  Wysłany: 2021-06-09, 23:38   

Dla potomnych :-)
- jeżeli wyświetli się alarm STOP awaria silnika + buczy AVAS - należy zamknąć samochód , (po ca 5 minutach buczek AVAS cichnie i auto przechodzi w tryb uśpienia ), odczekać jeszcze 15-20 minut ( kawa + 2 x Croissants), otworzyć samochód i można jechać dalej...Aha .. i można zadzwonić i odwołać lawetę...

Minus operacji jest taki że auto blokuje drogę i nie można go: przesunąć, przepchnąć ani przetoczyć ... ponieważ silnik jest zablokowany i nie można wrzucić N :-)

Dzięki Renault :-)
Twoje elektryki naprawdę zwracają uwagę na drodze :-)
miny kierowców w korku - bezcenne ...

tak to wygląda - identyczna awaria w linku poniżej
film
  
 
 
evston 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 57
Wysłany: 2021-06-10, 00:05   

Aktywnie śledzimy posty francuskiej społeczności właścicieli ZOE i innych aut elektrycznych w innych państwach i szczerze mówiąc na żadnym innym forum nie widzieliśmy tylu zdjęć z alertami o braku możliwości ładowania awariach itp. Może wynika to z czystej statystyki bo jeśli dużo aut na rynku to i dużo różnych sytuacji awaryjnych a być może coś w tym jest co napisał przedmówca...
_________________
https://evston.com/
stacje ładowania, kable, adaptery, akcesoria.
 
 
Trapp

Dołączył: 25 Wrz 2020
Posty: 31
Wysłany: 2021-06-10, 00:17   

ku przestrodze

z ta usterką lepiej udać się do serwisu...


w moim przypadku nie było komunikatu READY i auto stało zablokowane

Renault musi jeszcze odrobić parę lekcji...
  
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1030
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-06-10, 05:32   

Trapp napisał/a:

Dzięki Renault :-)
Twoje elektryki naprawdę zwracają uwagę na drodze :-)
miny kierowców w korku - bezcenne ...


Nie tylko elektryki.
Od dawna grupa Renault to synonim awaryjności i kiepskiego wykonania.
Miałem od nich dwa auta ice, oba od nowości, oba miały przez kilka lat kilkanaście wizyt serwisowych, w dużej mierze nieskutecznych i oba musiałem sprzedać przed czasem, bo dłużej się nie dało z nimi żyć.
 
 
Piotrek11
e-Golf

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 164
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-06-10, 08:18   

Cav napisał/a:
Trapp napisał/a:

Dzięki Renault :-)
Twoje elektryki naprawdę zwracają uwagę na drodze :-)
miny kierowców w korku - bezcenne ...


Nie tylko elektryki.
Od dawna grupa Renault to synonim awaryjności i kiepskiego wykonania.
Miałem od nich dwa auta ice, oba od nowości, oba miały przez kilka lat kilkanaście wizyt serwisowych, w dużej mierze nieskutecznych i oba musiałem sprzedać przed czasem, bo dłużej się nie dało z nimi żyć.


Guzik prawda

Francuskie samochody mają bardzo dobre silniki w porównaniu np. do niemieckich.
Sa bardzo dobrze równiez zabezpieczone przed korozją.Cięzko znalezc francuza któremu koroduje blacha.
Oczywiscie najlepsze na swiecie są auta japonskie !!!
Niemieckie to w tej chwili straszne DZIADOSTWO.
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1030
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-06-10, 08:40   

Piotrek11 napisał/a:
Cav napisał/a:
Trapp napisał/a:

Dzięki Renault :-)
Twoje elektryki naprawdę zwracają uwagę na drodze :-)
miny kierowców w korku - bezcenne ...


Nie tylko elektryki.
Od dawna grupa Renault to synonim awaryjności i kiepskiego wykonania.
Miałem od nich dwa auta ice, oba od nowości, oba miały przez kilka lat kilkanaście wizyt serwisowych, w dużej mierze nieskutecznych i oba musiałem sprzedać przed czasem, bo dłużej się nie dało z nimi żyć.


Guzik prawda

Autopsja niestety i tylko prawda.
Oczywiście możesz wiedzieć lepiej jak mi się jakie auta psuły...
 
 
Trapp

Dołączył: 25 Wrz 2020
Posty: 31
Wysłany: 2021-06-10, 08:54   

Miałem auta i niemieckie i francuskie...
Co do zabezpieczenia przed korozją pełna zgoda - Renault i PSA nigdy nie miały problemów z ocynkiem i korozją.

Zoe jest super samochodem miejskim, zaletą jest ładowarka 22kw - tutaj jest nie do pobicia.

Niestety niezawodność jest , delikatnie mówiąc średnia.
Serwisy autoryzowane też nie pomagają - w wielu wypadkach jest to trochę wymiana na ślepo - PEB, silnik, różne moduły, aktualizacja softu itp.

Czy teraz poleciłbym komuś używane ZOE ? - no nie wiem...
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2016
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-06-10, 10:18   

Trapp napisał/a:
Niestety niezawodność jest , delikatnie mówiąc średnia.

Ogólnie Zoe regenerują się same, szczególnie dobrze w wersji R, po paru minutach od uśpienia.
Twoja awaria wygląda jak nie wymieniony akumulator 12V lub luźnie połączenie klem lub mas.
PEB padały głównie w wersji Q 2013-14 i są łatwe do wymiany. PEB w R jest bardziej odporny
i pracuje w innym środowisku całego zespołu prostowania i falowania.
Silniki w Q 2013-14 wymieniano głównie z powodu jego udziału w procesie ładowania i zespolonej
z nim przekładni, której nieszczelność powodowała zalanie wirnika smarowidłem.
Ja polecam Zoe Q każdemu kto umie rozkręcić pralkę i wymienić np. grzałkę,
a R dla tych bardziej przestraszonych co ze wszystkim jadą do serwisu.
Zrobiłem 100 tkm tymi gratami i tylko raz w gorący dzień wysypał się na ładowaniu 43 kW
Ta lekcja nauczyła mnie, że nie panikujemy, gasimy ekran licznika wysiadamy i zamykamy auto,
bo ono potrzebuje 12 V na własne procesy cyrkulacji i chłodzenia. Najważniejsze to kontrola baterii 12V
i wymiana co 3 lata.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
  
 
 
Trapp

Dołączył: 25 Wrz 2020
Posty: 31
Wysłany: 2021-06-10, 11:26   

Nie to nie aku - wymieniłem 3 msc temu.
Tak na 90% awaria wynika z błędnego sygnału z czujnika położenia wirnika - charakterystyczne jest to że alarm nie zostaje zapamiętany w historii.
Dodatkowo PEB "wysypuje się" i traci łączność z innymi modułami - dlatego też wyje AVAS i występuje błąd ESP oraz hill holder.

PEB nie mając prawidłowego sygnału "myśli" że wirnik kręci się za wolno dlatego też chce zwiększyć obroty - tłumaczy to samoistne rozpędzanie samochodu z 2 filmu

Nie kumam tylko dlaczego Renault całe wymienia silniki a nie tylko czujnik...
ale każdorazowo wymiana silnika rozwiązywała problem ( po aktualizacji softu lub wymianie PEB problem wracał po jakimś czasie)

Ogólnie awaria z tych wrednych - zdarza się co kilka, kilkanaście dni i tylko przy dłuższej jeździe z wyższymi prędkościami lub ładowaniu pełnym 22kW.
Po ochłodzeniu silnika wszystko jest OK
  
 
 
Piotrek11
e-Golf

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 164
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-06-10, 20:43   

Cav napisał/a:
Piotrek11 napisał/a:
Cav napisał/a:
Trapp napisał/a:

Dzięki Renault :-)
Twoje elektryki naprawdę zwracają uwagę na drodze :-)
miny kierowców w korku - bezcenne ...


Nie tylko elektryki.
Od dawna grupa Renault to synonim awaryjności i kiepskiego wykonania.
Miałem od nich dwa auta ice, oba od nowości, oba miały przez kilka lat kilkanaście wizyt serwisowych, w dużej mierze nieskutecznych i oba musiałem sprzedać przed czasem, bo dłużej się nie dało z nimi żyć.


Guzik prawda

Autopsja niestety i tylko prawda.
Oczywiście możesz wiedzieć lepiej jak mi się jakie auta psuły...


Ja pisze OGÓLNIE o francuskich samochodach
Ale zapomniałem uwzglednic przypadek Pana Cava:-)
Sorki.Moja pełna wina :-)
 
 
Piotrek11
e-Golf

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 164
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-06-10, 20:50   

Trapp napisał/a:
Miałem auta i niemieckie i francuskie...
Co do zabezpieczenia przed korozją pełna zgoda - Renault i PSA nigdy nie miały problemów z ocynkiem i korozją.

Zoe jest super samochodem miejskim, zaletą jest ładowarka 22kw - tutaj jest nie do pobicia.

Niestety niezawodność jest , delikatnie mówiąc średnia.
Serwisy autoryzowane też nie pomagają - w wielu wypadkach jest to trochę wymiana na ślepo - PEB, silnik, różne moduły, aktualizacja softu itp.

Czy teraz poleciłbym komuś używane ZOE ? - no nie wiem...


A ja jestem miło zaskoczony jazdą Zoe R 110
I będe teraz polował na R 135
Bardzo dobre auto , z dobrym zasiegiem za rozsądne pieniadze.
Tak naprawde zaspokajające moje potrzeby
Rozsadny kompromis miedzy ceną ,oczekiwaniami i tym co oferuje
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 108
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-06-10, 21:04   

Czyli technologia się zmieniła ale awaryjność została.
Marketingowcy mówili, że należy wybrać jednen walor i w oparciu o niego budować strategię marki.
Volvo wybrało bezpieczeństwo, a w Renault... ktoś chyba coś źle zrozumiał.
Ale za konsekwencję w działaniu trzeba im pogratulować.
_________________
Prius plugin IV 60000km - 3,1l/100km
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2016
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-06-10, 21:14   

Jeżeli mowa o R135 52 kWh się zdziwisz z powodu zużycia.
Powinien robić 70 km więcej niż ZE40 i nie robi.
Dodatkowa elektronika swoje zjada.
Jako ciekawostkę dodam, że mistrz zrobił 500 km
po przeszczepie 52 kWh do ZE40. Tak da się, ale....
Uwaga:
inne mocowanie,
inne złącze komunikacji
nie kombinujcie z wersja CCS
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Piotrek11
e-Golf

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 164
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-06-10, 21:21   

Apolonia napisał/a:
Jeżeli mowa o R135 52 kWh się zdziwisz z powodu zużycia.
Powinien robić 70 km więcej niż ZE40 i nie robi.
Dodatkowa elektronika swoje zjada.
Jako ciekawostkę dodam, że mistrz zrobił 500 km
po przeszczepie 52 kWh do ZE40. Tak da się, ale....
Uwaga:
inne mocowanie,
inne złącze komunikacji
nie kombinujcie z wersja CCS


Spotkałem Gostka na ładowarce który jezdził R 240 ,pozniej Q 90.Ma wiec porównanie PRAKTYCZNE.
Niemam powodów by mu nie wierzyc.Choc zawsze jest tak , ze jak juz ktos cos kupi to ZAWSZE to zachwala do drugiej osoby.Ale facet bardzo normalny i rozsądny.
Zawsze jak go spotykam to lubie sobie z nim pogadac
Bardzo chwali R 135
Bardzo.
Mi tez sie bardzo podoba


Dlaczego ma nie robic?
R 110 robi srednio na 1kwh 7,5 km
Gosciu mowi ze robi R 135 360 km normalnie jezdząc
  
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2016
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-06-10, 22:04   

No i to jest to R 90/240 z 41kWh zrobi ponad 320 km.
Oceniajec Zoe jako wozidlo miejskie, przed rokiem stwierdziłem,
że na dziś nie warto zapłacić 2 razy więcej gotówki za ZE50 intes.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Piotrek11
e-Golf

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 164
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-06-10, 22:44   

Apolonia napisał/a:
No i to jest to R 90/240 z 41kWh zrobi ponad 320 km.
Oceniajec Zoe jako wozidlo miejskie, przed rokiem stwierdziłem,
że na dziś nie warto zapłacić 2 razy więcej gotówki za ZE50 intes.


Ja napisałem NORMALNIE jezdząc , a nie się toczyc zeby zrobic wynik i nabic kilometrów.

Kurcze ja nie jestem w stanie zrobic R 90 nawet 280 km.
R 110 tak.
Moze mam za ciężką noge ?
Poza tym gdzie frajda z jazdy elektrykiem jak od czasu do czasu sie nie przycisnie choc na chwile :-)
  
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2016
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-06-10, 22:53   

Niestety DK do 90 kmh, ograniczenia 70 kmh, a wiochy 50 kmh.
To jest normalnie. Pytasz o przyjemność z jazdy gdzie?
W Tesli, po zakupie TM3 juz nie cisnę Zoe, bo już nie bawi.
Przyjemność, to wyprzedanie TIR'a na krajówce w 2-3 sekundy.
To wszystko przy zużyciu tylko 15,5 kWh/100 km na DK.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13