SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Stacja ładowania Type2: gniazdo a wtyczka
Autor Wiadomość
0wocek

Dołączył: 15 Sie 2020
Posty: 13
Wysłany: 2021-03-17, 13:00   Stacja ładowania Type2: gniazdo a wtyczka

Hejo. Nie wiedziałem jak nazwać poprawniej tytuł. Mam samochód z gniazdem T1 i taki kabel z końcówką Type2 (załączone zdjęcie). Jednak działa on wyłącznie jeśli stacja ładowania nie ma kabla, tylko gniazdo (podłączam do słupka). Połączenie mojego kabla do kabla T2 ze stacji nie działa, nawet nie "wtyka się" do końca. Potrzebuję innej wtyczki? Czy takie 0,5m się różnią?

IMG_20210317_124612.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 489,68 KB

_________________
Volkswagen e-GOLF
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2173
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-03-17, 13:17   

Jeśli chcesz, żeby wszystko było tak jak ma być, to potrzebujesz przejściówkę type2->type1, coś w tym stylu: https://www.aliexpress.com/item/4001066376568.html
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2033
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-03-17, 13:37   

Kup sprzęt z właściwymi wtykami.
Rzeźba w przejściówkach powoduje dodatkowe
możliwości pojawienia się błędów lub awarii.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
0wocek

Dołączył: 15 Sie 2020
Posty: 13
Wysłany: 2021-03-17, 14:08   

Sprzedawcy na ali twierdzą, że coś takiego już wystarczy. Ale dla mnie wygląda to tak samo, tylko kabel krótszy?
https://a.aliexpress.com/_uuzu59
_________________
Volkswagen e-GOLF
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2173
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-03-17, 14:14   

Teoretycznie powinno działać, aczkolwiek to nie jest gniazdo do tego przeznaczone (pewnie są wymienione piny na dłuższe). Ja używałem takiego jak ja wysłałem.
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-17, 14:14   

Kupiłem na ali właśnie taki jak podesłał vwir i potwierdzam że działa na Greenwayu. Różni się od Twojego długością pinów CP i PP.
 
 
0wocek

Dołączył: 15 Sie 2020
Posty: 13
Wysłany: 2021-03-17, 14:41   

Dzięki, to powinno rozwiązać mój problem.
_________________
Volkswagen e-GOLF
 
 
ba2niedz 

Dołączył: 09 Lut 2021
Posty: 15
Wysłany: 2021-03-19, 20:39   

Polecam przejsciowke co ma z jednejnstrony pistolet type 1 a z drugiej gniazdo type 2 ( takie gniazdo jak w stacjach jest)
Podlaczenie kabla do kabla nie zadziala.
Mozna teoretycznie uciac kawalek plastiku z wtyczki, ale nie polecam takiej rzezby bo moze byc niebezpiecznie.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-03-19, 22:18   

ba2niedz napisał/a:
Mozna teoretycznie uciac kawalek plastiku z wtyczki, ale nie polecam takiej rzezby bo moze byc niebezpiecznie.
A ja polecam, tak jest OK - tak samo jak z gniazdem. Wady - brak możliwości blokady w stacjach z gniazdem i nie działa na niektórych stacjach z gniazdem (znam dwie - Ensto i chyba Keba). Dlatego ja odciętą końcówkę mam zwykle przykręconą 3 wkrętami, jak potrzebuję podpiąć się pod stację z kablem to odkręcam.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
evston 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 57
Wysłany: 2021-03-28, 10:49   

Nie trzeba importować czy kombinować samemu ;) mamy dostępne w naszym sklepie od ręki pod własną marką Evston chargeFlex w dużej ilości z 3 letnią gwarancją adaptery TYP 2 do TYP 1 do ładowania samochodów z USA i innych wyposażonych w złącza TYP 1.
W odróżnieniu od powszechnie dostępnych na rynku konstrukcji starego typu, nasze mają złącza najnowszej generacji oraz metalowy zaczep w złączu TYP1 a nie plastykowy. Dzięki temu zaczep jest odporny na uszkodzenia przy próbach wyrwania wtyczki z gniazda. Wtyczki są bardzo ergonomiczne i wytrzymałe, łatwe w czyszczeniu z pyłoszczelną i wodoszczelną obudową w klasie IP55 do pracy w każdych warunkach.




Adapter TYP2 do TYP1 Evston - link do naszego sklepu
_________________
https://evston.com/
stacje ładowania, kable, adaptery, akcesoria.
 
 
0wocek

Dołączył: 15 Sie 2020
Posty: 13
Wysłany: 2021-06-03, 11:03   

ba2niedz napisał/a:
Mozna teoretycznie uciac kawalek plastiku z wtyczki, ale nie polecam takiej rzezby bo moze byc niebezpiecznie.

Co to tego pomysłu to napiszę dwie rzeczy:
1. To będzie rzeźba
2. Masz rację, to zadziała. Wtyczka jest po prostu dłuższa i nie sięga
Decyzję o cięciu pozostawię pod rozważania powiedzenia "jeśli coś jest głupie, ale działa..." ;) Minusem może być niedziałanie w słupku. Tu sprawdziłoby się coś w rodzaju "dystansu", inaczej trzeba wozić kable

evston napisał/a:
Nie trzeba importować czy kombinować samemu

Kiedy to bywa miłe :mrgreen: taki sam kabel mam, jednak wtyczka do słupka jest dłuższa i nie pasuje. Pokazana przez Ciebie jest całkiem niezła.

A u mnie padło na chinola polecanego w tym wątku. Dokładnie to ten: https://www.aliexpress.com/item/4001066376568.html
Mam pomarańczowy, podłączyłem się do stacji Energa i zagadał bez pytania. Estetyka zero procent, ale miejsce połączenia wrzucam w nadkole i tyle. Potwierdzam, działa z moim golfem.
_________________
Volkswagen e-GOLF
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-06-03, 11:10   

0wocek napisał/a:
A u mnie padło na chinola polecanego w tym wątku. Dokładnie to ten: https://www.aliexpress.com/item/4001066376568.html
Mam pomarańczowy, podłączyłem się do stacji Energa i zagadał bez pytania. Estetyka zero procent, ale miejsce połączenia wrzucam w nadkole i tyle. Potwierdzam, działa z moim golfem.
Golf ze Stanów?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
0wocek

Dołączył: 15 Sie 2020
Posty: 13
Wysłany: 2021-06-07, 23:28   

PatrykS napisał/a:
0wocek napisał/a:
A u mnie padło na chinola polecanego w tym wątku. Dokładnie to ten: https://www.aliexpress.com/item/4001066376568.html
Mam pomarańczowy, podłączyłem się do stacji Energa i zagadał bez pytania. Estetyka zero procent, ale miejsce połączenia wrzucam w nadkole i tyle. Potwierdzam, działa z moim golfem.
Golf ze Stanów?
nie inaczej ;)
_________________
Volkswagen e-GOLF
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2033
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-06-08, 07:43   

Cytat:
u mnie padło na chinola

Robiłem reklamację wtyku w Czechach i oczekiwałem przesylki
z wtykiem na wymianę. Miało być Fedex i przyszło, ale bezpośrednio
z Chin. Zadzwonił Fedex i mówi VAT i opłaty trzeba zapłacić 100 zł
z czego 63zł to opłata Fedex za zgłoszenie celne. Odmówiłem, bo
wartosc przedmiotu w EU to 200 zł i nie będę nic dopłacał do reklamacji.
Od 1.07.2021 wszystkie przesyłki z Chin to dotknie.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
evston 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 57
Wysłany: 2021-06-09, 23:01   

Apolonia napisał/a:
Cytat:
u mnie padło na chinola

Robiłem reklamację wtyku w Czechach i oczekiwałem przesylki
z wtykiem na wymianę. Miało być Fedex i przyszło, ale bezpośrednio
z Chin. Zadzwonił Fedex i mówi VAT i opłaty trzeba zapłacić 100 zł
z czego 63zł to opłata Fedex za zgłoszenie celne. Odmówiłem, bo
wartosc przedmiotu w EU to 200 zł i nie będę nic dopłacał do reklamacji.
Od 1.07.2021 wszystkie przesyłki z Chin to dotknie.


Dokładnie od 1.07.2021r wchodzą w życie nowe regulacje, które spowodują, że wszystkie przesyłki z poza UE kupowane na platformach zakupowych będą od razu obciążone VATem kraju kontrahenta kupującego lub standardowo przewoźnik będzie ten VAT pobierał od odbiorcy paczki przed doręczeniem. Od tego momentu nie będzie już zwolnienia z VAT dla paczek deklarowanych przez chińczyka jako paczki niskiej wartości <22EUR i tym samym system podatkowy krajów UE zostanie uszczelniony.

Przedsiębiorcy / importerzy w tym tacy jak my dokonujący importu legalnie płacący przy imporcie VAT i CŁO przez wiele lat mieli utrudnioną sytuację bo co sprytniejsi kupowali bez CŁA i VATu i bez kosztów odprawy czyli o min 26% a nawet powyżej 33% taniej w porównaniu do cen detalicznych od firmy legalnie działającej w kraju. Mamy nadzieję, że teraz ceny będą bardziej zrównane i klienci chętniej skorzystają z oferty lokalnego przedsiębiorcy oferującego pełne wsparcie posprzedażowe, gwarancję door to door i serwis jeśli takowy by był potrzebny. Pozdrawiamy wszystkich łowców najniższych cen ! takie często też i u nas!
_________________
https://evston.com/
stacje ładowania, kable, adaptery, akcesoria.
 
 
Policho

Dołączył: 07 Maj 2021
Posty: 11
Wysłany: 2021-06-11, 13:03   

PatrykS napisał/a:
ba2niedz napisał/a:
Mozna teoretycznie uciac kawalek plastiku z wtyczki, ale nie polecam takiej rzezby bo moze byc niebezpiecznie.
A ja polecam, tak jest OK - tak samo jak z gniazdem. Wady - brak możliwości blokady w stacjach z gniazdem i nie działa na niektórych stacjach z gniazdem (znam dwie - Ensto i chyba Keba). Dlatego ja odciętą końcówkę mam zwykle przykręconą 3 wkrętami, jak potrzebuję podpiąć się pod stację z kablem to odkręcam.

Czy mógłbyś proszę wstawić zdjęcie co i w jakiej ilości odciąłeś?
Właśnie dziś nie zadziała mi przejściówka, z 4-ego postu, w Greenway-u.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-06-11, 14:16   

Policho napisał/a:
Czy mógłbyś proszę wstawić zdjęcie co i w jakiej ilości odciąłeś?
http://forum.samochodyelektryczne.org/viewtopic.php?t=3486

Policho napisał/a:
Właśnie dziś nie zadziała mi przejściówka, z 4-ego postu, w Greenway-u.
Greenway to szerokie pojęcie - jaka stacja? Może link do PlugShare?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
0wocek

Dołączył: 15 Sie 2020
Posty: 13
Wysłany: 2021-06-11, 16:55   

Cytat:

http://forum.samochodyele...opic.php?t=3486

ale się narzeźbiłeś :D podziwiam determinację.

Co do VAT to intensywnie towary lądują w Czechach, Francji i Hiszpanii, VAT nie będzie.
_________________
Volkswagen e-GOLF
 
 
Policho

Dołączył: 07 Maj 2021
Posty: 11
Wysłany: 2021-06-11, 19:46   

Policho napisał/a:
Właśnie dziś nie zadziała mi przejściówka, z 4-ego postu, w Greenway-u.
Cytat:
Greenway to szerokie pojęcie - jaka stacja? Może link do PlugShare?

https://driver.greenwaypolska.pl/#/portal/locationmodal/61864
ul. prof. Adama Rożańskiego 32, 32-085 Modlniczka

Dzwoniłem na infolinię i usłyszałem, że dość często przejściówki nie chcą działać.

Dodam jeszcze jako ciekawostkę, że z moją ładowarką domową z końcówka Type 2, przejściówka (T2>T1- https://pl.aliexpress.com/item/32855521243.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.15305c0fkT4Ktl) działa. Tym bardziej zdziwiłem się, że na stacji ładowania nie mogłem jej użyć.
 
 
0wocek

Dołączył: 15 Sie 2020
Posty: 13
Wysłany: 2021-06-11, 23:16   

Policho napisał/a:
Dodam jeszcze jako ciekawostkę, że z moją ładowarką domową z końcówka Type 2, przejściówka (T2>T1- https://pl.aliexpress.com/item/32855521243.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.15305c0fkT4Ktl) działa. Tym bardziej zdziwiłem się, że na stacji ładowania nie mogłem jej użyć.

Taką chciałem kupić, ale spodziewałem się, że to będzie to samo, co identyczny 5-metrowy kabel. Warto zaznaczyć, że masz lepszą końcówkę Duosida - różnice są bardzo niewielkie, w moim języczek do blokowania jest krótszy niż w Duosida i nie blokuje się w gnieździe auta :!: Sprawdzałem to z chińskim sprzedawcą i Duosida - języczek jest cieńszy. Co nie oznacza, że w innym aucie nie będzie działać.
_________________
Volkswagen e-GOLF
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-06-14, 14:14   

0wocek napisał/a:
ale się narzeźbiłeś podziwiam determinację.
Narzeźbił to się twórca modelu 3D :-)

Policho napisał/a:
https://driver.greenwaypolska.pl/#/portal/locationmodal/61864
ul. prof. Adama Rożańskiego 32, 32-085 Modlniczka
Stacja to Efacec, nie powinno być problemu, korzystałem wielokrotnie.

Policho napisał/a:
Dzwoniłem na infolinię i usłyszałem, że dość często przejściówki nie chcą działać.
Chyba jakaś bajka. Albo ludzie używają jakiegoś badziewia.

Policho napisał/a:
Dodam jeszcze jako ciekawostkę, że z moją ładowarką domową z końcówka Type 2, przejściówka (T2>T1- https://pl.aliexpress.com/item/32855521243.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.15305c0fkT4Ktl) działa. Tym bardziej zdziwiłem się, że na stacji ładowania nie mogłem jej użyć.
Powinna działać bez żadnego problemu. Chyba że któryś pin sygnałowy lekko uszkodzony - albo w przejściówce, albo w stacji, i w pewnych połączeniach działa, w innych nie.

0wocek napisał/a:
Taką chciałem kupić, ale spodziewałem się, że to będzie to samo, co identyczny 5-metrowy kabel.
Nie jest to to samo - wtyczka od strony stacji jest skrócona.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14