SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kia e-Niro
Autor Wiadomość
jakosek 
e-Niro MY20

Wiek: 34
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-03-01, 22:16   

eNiro MY 2020 można ładować 3x16A lub 1x32A - ładowarka składa się z 3 modułów, przy ładowaniu z jednej fazy dwa są łączone równolegle (i swoją drogą u mnie to się "zespawało" co spowodowało uszkodzenie ładowarki). Po naprawie testowane na wallbox 32A i działa >7kW z jednej fazy, w domu używam 3x16A ~11kW.
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 139
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-03-02, 09:25   

- z tego rozumiem że mam szukać EVSE 1-fazowe na 32A, gniazdo kempingowe 32A mam przy słupku ładowania.
- 7 kW zawsze lepsze niż 2.2kW.
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3249
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-03-02, 10:27   

Jeśli w Twoim e-Niro masz przełączalną OBC ( wbudowaną ładowarkę w samochodzie czyli On Boar Charger) . To najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie 3f EVSE regulowane .
Przykładowe rozwiązania to np ZENCAR czy EV Juice Boster.
Nie wskazuję żadnych konkretnych handlarzy.
Lepiej ładować na 3f z prądem 16A bo wtedy będziesz miał ładowanie 11kW .
Jeśli kupisz EVSE z max prądem 32A w wersji 3f to wtedy w zależności od sytuacji będziesz mógł ładować prądem 32A na 1 fazie lub prądem 16A na 3 fazach z mocą 11kW .
Łatwiej są dostępne gniazda 3f 16A . Bo każdy rolnik w PL ma na pewno taka "siłe" .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 139
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-03-10, 13:24   

- czy do kogoś zwrócił się już serwis Kia z wezwaniem do upgradu map ?

Kod:

The  procedure to update your Kia e-Niro 3, 4 and 4+ editions
(i.e. cars with  the widescreen navigation head units)
to the latest software (released on 23/09/2020).
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
Filip_M
Filip_M

Dołączył: 20 Lis 2020
Posty: 5
Wysłany: 2021-04-14, 09:49   

Cześć.

Szukam e-Niro 64kw na rynku francuskim. Widzę, że większość wersji w dobrych cenach na tym rynku to tzw. wersja e-Active. Interesuje mnie czy ta wersja ma UVO oraz czy ma w środku gniazdko 220V z tyłu do łaodwania laptopa. Wiem, że ma mały ekran więc pytanie czy to automatycznie oznacza, że nie ma UVO? Dodatkowo - czy jeśli nie ma UVO to da się ustawić maksymalny poziom naładowania na 80% oraz zaplanować np schłodzenie wnętrza w poziomu ekranu w aucie? Dzięki za pomoc.
 
 
jakosek 
e-Niro MY20

Wiek: 34
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-04-15, 10:58   

Wydaje mi się, że UVO pojawiło się w MY2020, czyli z ekranem 10 cali. Ustawić poziom max 80% można z poziomu samochodu.
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 139
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-05-18, 20:44   

- zauważyłem ze przedział silnika jest strasznie zabłocony poprzez "dziury" w nadkolu lewym i prawym.
- serwis KIA Długołęka stwierdził że TAK MA BYĆ. (może to jakaś wentylacja przedziału silnika.)
- tez tak macie i co można z tym zrobić.

20210518_130608.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 93 KB

20210518_130556.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 136,24 KB

_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3936
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-18, 22:42   

spairo napisał/a:
co można z tym zrobić
Można nie jeździć po błocie :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 139
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-05-19, 09:04   

- niestety tam gdzie mieszkam obecnie same budowy wokoło, tak ze błota się nie uniknie.
- ale można jeżdzić innym autem a elektryka zostawić na wyjazdy na wczasy.
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
e-niro 
Kia 64

Wiek: 58
Dołączył: 06 Paź 2020
Posty: 46
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2021-06-13, 22:28   

Widzę że E-niro są takie dobre i bezawaryjne że nie ma o czym pisać.
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 139
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-06-14, 10:16   

- tak to prawda.
- dla mnie miłym zaskoczeniem jest okno w dachu, przy 120 km/h huczy ale nie daje przeciągu.
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
jakosek 
e-Niro MY20

Wiek: 34
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-06-15, 09:04   

Nie ma co pisać, kilometry lecą, samochód ciągle cieszy. Mi właśnie minął rok, zaliczyłem przegląd gwarancyjny. Dolane płynu do spryskiwaczy i zmieniony filtr pyłkowy - klocki grubość fabryczna po 12tys km :-D
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-06-15, 14:05   

e-niro napisał/a:
Widzę że E-niro są takie dobre i bezawaryjne że nie ma o czym pisać.


Czy tak samo jest z Kia Soul? Musze kupic drugie auto na dojazdy do pracy i najchetniej wzialbym starego ioniqa ale zycie jest za krotkie zeby miec dwa takie same auta.
Nikt nic nie pisze o Soul z bateria 27 kWh a to chyba dobre auto pomimo Chademo.
Bralbym 2016 rok / 27 kWh bo sa juz dosc tanie ale ciagle na gwarancji. Ma ktos na forum i moze cos napisac?
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1626
Wysłany: 2021-06-15, 15:38   

ESoul to swietne autko, mnie sie bardzo podoba. Jednak ze wzgledu na gabaryty (i opory powietrza) niemalo zuzywa; niestety. Ae jesli chodzi o auto: super:)
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1051
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-06-15, 23:41   

wodnik7 napisał/a:
ESoul to swietne autko, mnie sie bardzo podoba. Jednak ze wzgledu na gabaryty (i opory powietrza) niemalo zuzywa; niestety. Ae jesli chodzi o auto: super:)


E-Soul to inny model niż on pyta.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1626
Wysłany: 2021-06-16, 10:32   

„Stary“ Soul. Elektryczny Soul. Wczesniejszy Soul. Zrozumialem, o jaki zapytal kolega.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-06-16, 10:46   

Jak zwal tak zwal. Chodzi o ten sam model ale starszej generacji. Ceny pieciolatkow z przebiegiem ponizej 100 000 km zaczynaja sie od okolo 45 000 PLN. Najstarsze ioniqi z poczatku produkcji kosztuja co najmniej 60 000 PLN. Roznica spora biorac pod uwage ze oba auta maja ten sam lub bardzo podobny pakiet baterii. Kia jesli byla serwisowana to ma dodatkowe 2 lata gwaracji fabrycznej ale 'tylko' do 150 000km i dotyczy to rowniez baterii. Skoro tak malo sie pisze o tym autku to znaczy ze nie przysparza ono wielu problemow. Wogole w watkach o koreanczykach to sie glownie przechwalamy jakie te auta zajefajne i komu mniej pradu zuzywaja a nie co sie komu zjebalo... :)
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1051
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-06-16, 18:41   

wodnik7 napisał/a:
„Stary“ Soul. Elektryczny Soul. Wczesniejszy Soul. Zrozumialem, o jaki zapytal kolega.


Ale e-soul to nazwa nowego modelu, faktycznie bardzo ładnego.
O poprzednim już tak łatwo to przez palce nie przechodzi i choć mnie wygląd soula nigdy nie odrzucał, to teraz, przy nowym, stary model jest po prostu brzydki.

No i jedyne co łączy nowy model ze starym to nazwa i kształt, ale cała reszta jest totalnie inna, również gabaryty.
E-soul to pełną gębą kompaktowy crossover.

Ale w obu soulach nie spodziewałbym się takich wyników jak w Ioniqu, nie ten Cx i wysokość.
 
 
Trapp

Dołączył: 25 Wrz 2020
Posty: 44
Wysłany: 2021-06-17, 09:13   

Co do "starego" Soula EV to zdarza się że po 6-7 latach baterie tracą pojemność ( duży spadek rzędu 10-15% w ciągu kilku miesięcy), jest sporo ofert z zasięgiem +/- 100 km.
O Ioniq-ach z tym problemem nie słyszałem
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-06-17, 10:17   

Trapp napisał/a:
Co do "starego" Soula EV to zdarza się że po 6-7 latach baterie tracą pojemność ( duży spadek rzędu 10-15% w ciągu kilku miesięcy), jest sporo ofert z zasięgiem +/- 100 km.
O Ioniq-ach z tym problemem nie słyszałem

Wlasnie trafilem na egzemplarz z 2015 roku w ktorym padla bateria 27 (24 netto) i w ramach gwarancji zostala zastapiona bateria 30 (27 netto). Wyglada na to ze te pakiety sa zamienne i tych mniejszych sie juz nie produkuje.
 
 
Trapp

Dołączył: 25 Wrz 2020
Posty: 44
Wysłany: 2021-06-17, 12:59   

Moduły baterii 27 Kwh nie są już produkowane jako nowe i KIA używa do napraw pakietów z reklamowanych baterii - coś zawsze można wybrać :-)
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-06-17, 13:24   

Trapp napisał/a:
Moduły baterii 27 Kwh nie są już produkowane jako nowe i KIA używa do napraw pakietów z reklamowanych baterii - coś zawsze można wybrać :-)

Ten gosc pisze ze dostal na gwarancji nowy pakiet baterii o pojemnosci 30 kWh. Wyglada na to ze tutejsze serwisy Kia nie bawia sie w regererowane pakiety chyba ze byla to kwestia przypadku i np w danym momencie nie mieli dostepnego regererowanego pakietu 27 na podmiane. To na plus dla wlasciciela auta bo nie dosc ze dostal 'swieza' baterie to jeszcze zyskal paredziesiat kilometrow zasiegu.

Wertuje te ogloszenia i widze ze te wieksze pakiety 30(27) kWh byly od 2017 roku. Tyle ze w 2017 byly rowniez dostepne 'stare' pakiety 27 (24) kWh. Ciezko wywnioskowac po opisie w ogloszeniach bo niektorzy pisza 27 kWh majac na mysli zarowno mniejszy jak i wiekszy pakiet dlatego trzeba sprawdzac po VIN - 10ty znak VIN okresla pakiet baterii:
G, H- dla starych baterii 27(24) kWh stosowanych do 2017
J- dla nowszych baterii 30 (27) kWh stosowanych od 2017
 
 
electric 
Hyundai IONIQ

Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 83
Wysłany: 2021-07-03, 09:45   

spairo, jakosek i inni uzytkownicy eniro,

Dostrzegacie jakies minusy - po roku korzystania - z auta e-niro?
Jezdzilem ostatnio nim, najlepiej je czulem za kierownica, w porownaniu do enyaq iv (ta nazwa jest tak bezmyslna, ze zawsze patrze w google, zeby nie przekrecic :-x ) i vw id4. Wydaje sie byc takie idelanie spasowane, id4 w ogole nie czulem sie, duze, przerosniete, troche jak van. Lepiej bylo w enyaq iv, mimo to, zuzycie w dwoch wyzsze, niz w e-niro, ale to krotko je mialem, by powiedziec, ile faktycznie.
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 139
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-07-03, 10:39   

- no to mi zadałeś bobu, trochę się zastanawiałem co mi w eNiro nie pasuje.
- zużycie latem może być w zimie raczej nie akceptowalne.
- no widzę że nie mam punktu zaczepienia.
- tak już ogólniej, nie do samochodu a raczej do serwisu, to braki w nawigacji, dziury w mapie.
- aktualizacja co roku to trochę za mało.
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
electric 
Hyundai IONIQ

Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 83
Wysłany: 2021-07-03, 12:30   

spairo napisał/a:
- no to mi zadałeś bobu, trochę się zastanawiałem co mi w eNiro nie pasuje.
- zużycie latem może być w zimie raczej nie akceptowalne.
- no widzę że nie mam punktu zaczepienia.
- tak już ogólniej, nie do samochodu a raczej do serwisu, to braki w nawigacji, dziury w mapie.
- aktualizacja co roku to trochę za mało.


Tzn. jakie latem, a jakie zima? Z rozbiciciem dla predkosci powiedzmy miastowych, jak i na trasie, dla predkosci ok. 120km/h?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14