SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 127
Skąd: Józefów
Wysłany: 2021-06-19, 09:10   

Teraz ekran jest całkowicie martwy. Samochód jeździ i ładuje się. Nie działa włączanie długich świateł. Takie zachowanie kojarzy mi się z powolnym wypadaniem wtyczki sygnałowej. Teraz niby „wypadła” całkowicie, albo z iskrzeniem jakiegoś kabelka, który ostatecznie się przepalił. ☹ Brak możliwości włączania długich (mrugnięcie działa) wskazuje na lewą dźwignię.
Edit
Dźwignię kierów rozkręciłem i długie już działają. Ikony po bokach ekranu działają. Rozkręciłem ekran, nic upalonego nie znalazłem. Robiłem reset akumulatorem 12v - bez zmian. Będę kupować sam ekran (znalazłem video jak to się rozkręca) i zobaczymy.
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 127
Skąd: Józefów
Wysłany: 2021-06-29, 07:49   

Trochę czasu minęło.
Rozkręciłem "zegary", a tam tylko jedna płytka drukowana i ekranik jak od tableta. Nie zauważyłem nic przepalonego. Pewnie padł ekranik. Próbowałem znaleźć taki sam u chińczyka, były podobne, ale takiego samego nie ma. Kupiłem całe zegary od Ampery na alledrogo i zrobił się "kundelek":

Pokazuje prędkość, stan kierunku jazdy, klocki od baterii i kilka pierdół co są w Amperze a nie ma w Volcie. Brakuje przebiegu i przewidywanego zasięgu na baterii. Nie pokazuje też trybu jazdy (Drive Mode).
Reasumując, jest sukces, ale połowiczny.
Czy można zaprogramować przebieg? Podejrzewam, że do tego się przyczepią na przeglądzie i ubezpieczeniu.
Będę dalej szukać ekraniku.
Pozdrawiam.
Wojtek.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-06-29, 09:47   

A mi w piątek udało się przejechać 201km na jednym łądowaniu - trasa rekreacyjna wśród przepięknych o tej porze roku łąk, pól i lasów. Gdyby nie 1,5h na wyjazd z Gdańska, który pochłonął ze 4kWh na 15km drogi, zrobiłbym jeszcze ze dwa kółka wokół celu i 220km razem by pewnie było :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 53
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 124
Wysłany: 2021-06-29, 10:43   

PatrykS a kiedy będziesz robił taką modyfikacje ludziom którzy się zdecyduj na dodanie baterii i jaki koszt operacji, bo myślę że parę osób było by chętnych .
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-06-29, 11:54   

ARTEK 68 napisał/a:
PatrykS a kiedy będziesz robił taką modyfikacje ludziom którzy się zdecyduj na dodanie baterii i jaki koszt operacji, bo myślę że parę osób było by chętnych .
Proponuję odezwać się do Patryka z Radomia - za jego pośrednictwem damy radę ogarnąć, samemu ciężko mi znaleźć czas nawet na swoje autko :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
0tik 

Dołączył: 12 Lut 2021
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-04, 11:06   

PatrykS napisał/a:
ARTEK 68 napisał/a:
PatrykS a kiedy będziesz robił taką modyfikacje ludziom którzy się zdecyduj na dodanie baterii i jaki koszt operacji, bo myślę że parę osób było by chętnych .
Proponuję odezwać się do Patryka z Radomia - za jego pośrednictwem damy radę ogarnąć, samemu ciężko mi znaleźć czas nawet na swoje autko :-)


Hej, zdradzisz sekret jak podłączony jest drugi akumulator do auta oraz jaki BMS dozoruje dodatkowy akumulator? Czy w razie awarii akumulatora (przegrzanie/nienormalne napięcie/zwarcie) ładowanie jest przerywane?
Co w sytuacji kiedy Aku+ się rozładuje a podstawowy jeszcze me napięcie? Może ogniwa są tak dobrane pojemnościowo że to nie jest problemem?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-07-05, 10:19   

0tik napisał/a:
Hej, zdradzisz sekret jak podłączony jest drugi akumulator do auta oraz jaki BMS dozoruje dodatkowy akumulator?
Drugi jest podłączony co do idei równolegle do głównego. BMSy wbudowane w moduły outlanderowe, komunikuje się z nimi mój własny monitor ogniw będący elementem kontrolera CHAdeMO - wyświetla stan i balansuje ogniwa.

0tik napisał/a:
Czy w razie awarii akumulatora (przegrzanie/nienormalne napięcie/zwarcie) ładowanie jest przerywane?
W przypadku dodatkowego - tak. W przypadku głównego samochód go sobie monitoruje i zakładam odłączy w razie jakiejś awarii.

0tik napisał/a:
Co w sytuacji kiedy Aku+ się rozładuje a podstawowy jeszcze me napięcie? Może ogniwa są tak dobrane pojemnościowo że to nie jest problemem?
W przypadku połączenia równoległego pojemność nie ma znaczenia, rozłądowują się mniej więcej w równym tempie. Różnice w tempie rozładowania wynikają z różnicy chemii i co za tym idzie charakterystyki napięcie/pojemność, w sensie przy rozładowaniu od 100% do 0% będą miały w różnych momentach różny stan, z początku jeden sie szybciej rozładowuje (u mnie outlanderowy), pod koniec drugi (amperowy), na koniec oba spotkają sie w tym samym miejscu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
0tik 

Dołączył: 12 Lut 2021
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-05, 18:21   

PatrykS napisał/a:
0tik napisał/a:
Hej, zdradzisz sekret jak podłączony jest drugi akumulator do auta oraz jaki BMS dozoruje dodatkowy akumulator?
Drugi jest podłączony co do idei równolegle do głównego. BMSy wbudowane w moduły outlanderowe, komunikuje się z nimi mój własny monitor ogniw będący elementem kontrolera CHAdeMO - wyświetla stan i balansuje ogniwa.

O I to jest właśnie najważniejsze. Gdyby pakiety od trojaczków też można by było kontrolować ich własnymi BMSami... Ten kontroler chademo to twój własny projekt, czy zutylizowałeś istniejącą elektronikę? Czy Nadaje się to tylko do ładowania po chademo, czy można by wykorzystać to do power banków domowych? Czy to jest tak, że kontroler widzi tylko Aku+ i steruje ładowaniem pod niego? Domyślam się, że komunikacji z główną baterią nie ma, ale prądy ładowania są dla niej bezpieczne. Czy elektronika ampery schłodzi baterię w razie przegrzania? Jakiś patent na bypass który steruje chłodzeniem głównej baterii był by przydatny w upalne lato, ale to na pewno kupa kombinowania.

Może jakiś komputerek obd czytający info z ampery i wysyłający sygnał stop do ładowarki chademo w razie pojawienia się jakiegokolwiek błędu albo rozłączający stycznik.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-07-05, 22:56   

0tik napisał/a:
Gdyby pakiety od trojaczków też można by było kontrolować ich własnymi BMSami...
Można, robię to.

0tik napisał/a:
Ten kontroler chademo to twój własny projekt, czy zutylizowałeś istniejącą elektronikę?
Elekronika własna, soft z sieci, rozwinięty nieco.

0tik napisał/a:
Czy Nadaje się to tylko do ładowania po chademo, czy można by wykorzystać to do power banków domowych?
Jeśli jesteś w stanie dostarczyć power bank do stacji CHAdeMO to można go wykorzystać. Ewentualnie stację CHAdeMO do power banka :-)

0tik napisał/a:
Czy to jest tak, że kontroler widzi tylko Aku+ i steruje ładowaniem pod niego?
Z grubsza tak - wie, do jakiego aku jest podłączony i co z nim można a czego nie.

0tik napisał/a:
Domyślam się, że komunikacji z główną baterią nie ma, ale prądy ładowania są dla niej bezpieczne.
Jak pisałem - nie ma, samochód sobie monitoruje sam, prądy są bezpieczne.

0tik napisał/a:
Czy elektronika ampery schłodzi baterię w razie przegrzania?
Tak.

0tik napisał/a:
Jakiś patent na bypass który steruje chłodzeniem głównej baterii był by przydatny w upalne lato, ale to na pewno kupa kombinowania.
Pewnie myślisz o baterii dodatkowej w bagażniku - to jest jeden prosty i jest to klima na maksa, plus może jakiś wiatrak.

0tik napisał/a:
Może jakiś komputerek obd czytający info z ampery i wysyłający sygnał stop do ładowarki chademo w razie pojawienia się jakiegokolwiek błędu albo rozłączający stycznik.
To już zakładam samochód zrobi sam. Docelowo chcę monitorować przez OBD również pakiet Ampery, ale nie jest to najważniejsze w tym momencie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 423
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-07-07, 20:33   

Cześć. U mnie też "awaria" wyświetlaczy. Po sekundzie gasną obydwa. Czyżby potrzebny był reprog?
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 127
Skąd: Józefów
Wysłany: 2021-07-09, 15:28   

kalex napisał/a:
Cześć. U mnie też "awaria" wyświetlaczy. Po sekundzie gasną obydwa. Czyżby potrzebny był reprog?

U mnie gasł tylko ten od kierowcy. Radio działało i działa bez problemów.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 423
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-07-12, 08:46   

Na szczęście nastąpiła samonaprawa. Oby to nie był zwiastun problemów.
 
 
Andrzej K 

Dołączył: 19 Lip 2021
Posty: 1
Skąd: Kleszczów
Wysłany: 2021-07-19, 17:26   komunikat sprawdź blokadę kierownicy

Witam,
dzisiaj właśnie wyskoczył mi ten komunikat " sprawdź blokadę kierownicy"
skuteczna procedura kasowania przynajmniej w moim Volcie to:
1.wciskam przycisk power bez hamulca tak zwany tryb serwisowy
2.wciskam przycisk power bez hamulca powtórnie komunikat znika
Pozdrawiam wszystkich
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 13