SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Stacje ścienne Rolec są łatwe do przerobienia z 16A na 32A
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-30, 02:00   Stacje ścienne Rolec są łatwe do przerobienia z 16A na 32A

Mowa o tych biało-zielonych z gniazdem - strona producenta:
http://www.rolecserv.com/...ts-For-The-Home
Konkretnie te:
http://assets.rolecserv.c...%20Mode%203.pdf

Na angielskim eBayu używane wersje 16A są z reguły sporo tańsze niż 32A. Do przerobienia na 32A wystarczy w nich zmienić różnicówkę z 16A na 32A i wgrać do kontrolera program z wersji 16A - sprawdziłem i działa :-) Kontroler 16A (ACSE0010) i 32A (ACSE0020) różnią się tylko naklejką i jednym bajtem w programie. Stacje z kablem będą wymagały dodatkowo wymiany samego przewodu - 4x6mm2, ok. 12zł/m.

Stacje te łatwo jest również przerobić na trójfazowe (3x32A czyli 22kW), aczkolwiek wymaga to wymiany zarówno różnicówki, jak i stycznika - stycznik co prawda ma 4 styki, ale czwarty jest pomocniczy, mniejszy. Aby uniknąć mechanicznych kombinacji z wstawieniem dużej trójfazowej różnicówki w miejsce małej jednofazowej można użyć różnicówki elektronicznej - zajmuje tyle samo miejsca co tradycyjna jednofazowa, dochodzi tylko transformator w postaci pierścienia, przez który trzeba przełożyć przewody fazowe i zerowy (uziemienie osobno poza pierścieniem). W przypadku stacji z kablem wymiana przewodu to ok. 30zł/m - 12x2,5mm2, po dwa przewody na fazę/zero/uziemienie.

W najbardziej wypasionej wersji można mieć zarówno gniazdo Type 2 jak i kabel (Type 1 lub Type 2) - o czym pisałem tu:
http://forum.samochodyele...opic.php?t=2181

Każdą z tych przeróbek mogę wykonać za przysłowiowe piwo i koszt części - przynajmniej dopóki mi się ten temat nie znudzi :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 93
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-07-21, 18:29   

Przepraszam za archeologię ale mam pytanie co do Roleca którego niedawno kupiłem.

Rolec 1 fazowy z kablem type 1. # tyg dopiero przy okazji fotowoltaiki przygotowałem sobie przyłącze na 32A. Podłączam Roleca i raz naładuje do pełna bez problemu a innym razem wybija mi różnicówkę która jest pod klapką powyżej za szybką. Jaki może być powód? Słabe uziemienie?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-07-22, 15:32   

Hakun napisał/a:
Jaki może być powód? Słabe uziemienie?
Słabe uziemienie nie bardzo tu pasuje, raczej jakiś upływ w samochodzie lub kablu, wilgoć we wtyczce też może być. Może jakiś problem ma też różnicówka.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 238
Wysłany: 2021-07-22, 21:16   

Oczywiście zaraz różni dogmatyści bezpieczeństwa mnie zjedzą ale jak masz trochę instalacji na zewnątrz (ładowarka, oświetlenie, gniazdka w ogrodzeniu itp.) to wywal różnicówkę w cholerę bo się nabawisz nerwicy i tyle.
 
 
zibi 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 25 Gru 2020
Posty: 208
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-07-23, 10:20   

ja ostatnio miałem taki przypadek że w miejscu w którym się ładuję stale coraz częściej wylatywała różnicówka aż doszło do tego że się jej nie dawało podnieść nawet bez kabla, więc ewidentnie padła przez ładowanie elektryka, wszystko zależy która faza jest najbardziej obciążana a często własnie ta gdzie jest układ pomiarowy różnicówki :lol:
wcześniej wylatywała bardzo sporadycznie
_________________
elektromobilność + fotowoltaika
  
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 238
Wysłany: 2021-07-23, 11:29   

Miałem zibi bardzo podobnie, dlatego różnicówka opuściła moją instalację. Zresztą do jej zadziałania naprawdę nie trzeba wiele, wystarczy np. trochę mrówek w gniazdku elektrycznym (a choler jest w tym roku od groma) albo intensywna mgła.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-07-23, 11:50   

No moja w Rolecu chyba nigdy nie wyskoczyła. Od 3 lat mam w sumie jeszcze jedną na cały dom, od roku między nią a dwiema ładowarkami jeszcze jedną, razem trzy się nagromadziły w szeregu, póki co odpukać wszystko gra.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 93
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-07-23, 11:52   

W tym przypadku chodzi o zabezpieczenie w urządzeniu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12