SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kia e-Niro
Autor Wiadomość
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 140
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-07-03, 19:00   

- nie notowałem tego ale w lecie to mam zużycie 12 - 15 kWh/100km.
- w zimie z ogrzewaniem to tak 20 - 25 kWh/100km.
- tak ma marginesie to przy prędkości 180km/h w lecie było prawie 40 - 50 kWh/100km.
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
electric 
Hyundai IONIQ

Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 83
Wysłany: 2021-07-03, 22:18   

spairo napisał/a:
- nie notowałem tego ale w lecie to mam zużycie 12 - 15 kWh/100km.
- w zimie z ogrzewaniem to tak 20 - 25 kWh/100km.
- tak ma marginesie to przy prędkości 180km/h w lecie było prawie 40 - 50 kWh/100km.


No to by potwierdzalo, to co czyta sie czasem w necie z tym zuzyciem, wyglada naprawde dobrze.
Id4 i enyaq iv przy predkosciach raczej miastowych to bylo w okoloci 18kWh.

Swoja droga, to logo - masz cos wspolnego z systemem FreeBSD? To logo tego systemu, a ten system to moj chleb :)
 
 
jakosek 
e-Niro MY20

Wiek: 34
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-07-08, 14:03   

electric napisał/a:
Dostrzegacie jakies minusy - po roku korzystania - z auta e-niro?

Zużycia bym się nie czepiał, raczej każdy elektryk zużywa więcej zimą. Według mnie ~21kWh/100km przy 110 na tempomacie z ogrzewaniem przy lekkim mrozie to przyzwoity wynik. powyżej tej prędkości zaczyna szybko rosnąć.
Na mapy patrzę tylko poglądowo, więc nie zwracam uwagi na aktualizacje map. Oprogramowanie nie ma raczej dziur więc też potrzeby aktualizacji nie ma, to nie T i na nowe funkcjonalności za bardzo nie liczę :)
Z minusów - auto jest większe niż się wydaje. Przesiadłem się z A6 w kombi - trochę krótsze jest, ale nawet szersze (!), trzeba uważać przy parkowaniu, żona nie chce jeździć bo za duże :) Na parkowanie pomaga kamera - dobra widoczność, ale trochę za mocno łapie syf (w VW jest chyba chowana?). Beznadziejne światło cofania, muszę poszukać jakiegoś mocnego led. Faktycznie łatwo zerwać przyczepność przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
Niektóre funkcje resetują się przy każdym starcie (auto hold, vess, niektóre tryby jazdy). Trochę nadpobudliwe systemy kontroli, utrzymania pasa - czasem chce wyrwać kierownicę - ale to raczej w innych markach też spotykane.

To takie trochę na siłę minusy, niektóre można nawet za plusy uznać :) Pytaj raczej o konkretne rzeczy, sporo tu w wątku się pojawiło. Generalnie dobre auto, mi odpowiada pozycja za kierownicą i sztywność zawieszenia - raczej miękkie i komfortowe. Auto ma dobry rozkład masy i nie zarzuca ostro pokonując zakręty, ale odnoszę wrażenie, że koła nie trzymają się idealnie jak na zakręcie są dołki (pewnie kwestia amortyzatorów nastawionych raczej na komfort niż sport :) ), ale tu już mówimy o prędkościach sporo ponad dopuszczalną w danym miejscu.
 
 
e-niro 
Kia 64

Wiek: 58
Dołączył: 06 Paź 2020
Posty: 46
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2021-07-21, 21:53   

electric napisał/a:
spairo, jakosek i inni uzytkownicy eniro,

Dostrzegacie jakies minusy - po roku korzystania - z auta e-niro?
Jezdzilem ostatnio nim, najlepiej je czulem za kierownica, w porownaniu do enyaq iv (ta nazwa jest tak bezmyslna, ze zawsze patrze w google, zeby nie przekrecic :-x ) i vw id4. Wydaje sie byc takie idelanie spasowane, id4 w ogole nie czulem sie, duze, przerosniete, troche jak van. Lepiej bylo w enyaq iv, mimo to, zuzycie w dwoch wyzsze, niz w e-niro, ale to krotko je mialem, by powiedziec, ile faktycznie.


Do dziś dnia nie potrafię zamknąć z pilota szyb. W "normalnym" samochodzie mam tak że jak przytrzymam dłużej pilot na zamknięciu to wszystkie szyby się zamykają w mojej Kii to nie działa .Po zamknięciu Kii guzikiem na klamce i oddaleniu się też się same nie zamkną co dziś przetestowałem gdy zapomniałem zamknąć tylnych szyb przyciskami. Wyszedłem z samochodu do pracy a Kianka stała pół dnia z opuszczonymi szybami. Czy jest opcja zamykania szyb z pilota czy nie ma?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2173
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-07-22, 06:46   

Rozwiązanie: https://m.aliexpress.com/i/1005001982063952.html

Zamontowałem takie w leafie, działa bardzo dobrze.
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 140
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-07-22, 10:12   

- zamykanie szyb z pilota nie ma w eNiro.
- po montazu dodatkowego modułu CAN (cena w serwisie KIA około 800 zł) po włączeniu alarmu szyby się zamykają jeśli były otwarte.
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 35
Wysłany: 2021-07-22, 13:46   

spairo napisał/a:

- tak ma marginesie to przy prędkości 180km/h w lecie było prawie 40 - 50 kWh/100km.


to e-niro da się rozpędzić do 180km/h? W specyfikacji jest przecież 160 z kawałkiem... Swojego tyle nie bujnąłem.
_________________
KIA Niro EV 64kWh XL
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 35
Wysłany: 2021-07-22, 14:06   

Próbował ktoś aktualizacji infotaintment z tego forum? (ja niestety poza krajem więc bez dostępu do samochodu):
https://www.speakev.com/t...52/post-3046582
_________________
KIA Niro EV 64kWh XL
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 140
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-07-22, 17:59   

- tak eNiro 64kWh da się rozpędzić do 180 km/h ale efekt odcięcia nie jest zbyt przyjemny dla kierowcy pierwszy raz.
- ten update jest wgrywany przez serwis, ale sa dziwne kolory jak kto woli.
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 366
Wysłany: 2021-07-22, 18:37   

A co to znaczy, że efekt odcięcia jest nieprzyjemny?
W Leafie2 mam taki przy niecałych 150 km/h i po prostu jakby mnie ktoś wyraźnie (acz nie jakoś gwałtownie) zahamował, lejce zaciągnął z tyłu. :lol:
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-07-23, 11:46   

Mi w Amperze przy 160 po prostu przestaje ciągnąć, nie jest to jakieś gwałtowne, i pisze też na wyświetlaczu o osiągnięciu maksymalnej prędkości.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 140
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-07-23, 16:09   

- ta , jest różnica odcięcie przy 160 a przy 180 km/h.
- szczególnie to jest ważne jak bierzesz udział w wyścigu z Audi A6.
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 1,86 sekundy. Zapytań do SQL: 12