SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
MarekŁ

Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 23
Wysłany: 2021-08-21, 13:09   

Witam wszystkich już nie pamiętam kiedy tu zaglądałem, ale właśnie czytam w mass mediach o jakimś problemie z bateriami w boltach i tych nowszych i starszych. Chevrolet ponoć wycofuje wszystkie swoje elektryki do naprawy. Czy coś komuś otarło się o uszy w końcu Amperka to tak jakby siostrzyczka bliźniaczka :) ;)
Pozdrawiam
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 258
Wysłany: 2021-08-21, 13:58   

Problem dotyczy tylko Chevroletów Bolt wyprodukowanych w latach 2017-2019 w Stanach Zjednoczonych, które mają baterię wyprodukowaną w Korei Południowej (jej numer seryjny zaczyna się na 1). Teraz przebąkują coś o tym, że zidentyfikowano przyczynę problemu (folding separator) i akcją odwoławczą obejmą też roczniki 2020-2021 oraz baterie wyprodukowane w Stanach.
Problem nie dotyczy europejskich Opli Ampera-e (no ale tu im się też może zmienić), ale już tym bardziej na pewno starszych Amper.
 
 
MarekŁ

Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 23
  Wysłany: 2021-08-21, 15:20   

Barca napisał/a:
Problem dotyczy tylko Chevroletów Bolt wyprodukowanych w latach 2017-2019 w Stanach Zjednoczonych, które mają baterię wyprodukowaną w Korei Południowej (jej numer seryjny zaczyna się na 1). Teraz przebąkują coś o tym, że zidentyfikowano przyczynę problemu (folding separator) i akcją odwoławczą obejmą też roczniki 2020-2021 oraz baterie wyprodukowane w Stanach.
Problem nie dotyczy europejskich Opli Ampera-e (no ale tu im się też może zmienić), ale już tym bardziej na pewno starszych Amper.


Dzięki stokrotne za info a już się bałem! :-D
Pozdrawiam
 
 
eSUBA94 

Wiek: 27
Dołączył: 13 Sie 2021
Posty: 8
Wysłany: 2021-09-03, 00:26   

Ponownie mam kilka pytań.

Zamierzam zmienić tylne światła z usa na eu i w cenie konwersji mam możliwośc kupna świateł od europejskiego volta, wtyczka 6 pinowa ta sama jednak EU posiada jeden przewód więcej, ktoś się może zagłębiał w to? Wiem że tył jest ledowy i reflektor ma w środku swoją elektronikę i przerywacz pytanie czy będzie trzeba bawić się kolejnością przewodów bo teraz oba paski pełnią rolę - hamowania, kierunku, pozycyjnych tylnych.




Kolejna sprawa.
Zamierzam poprowadzić przewód trybu parkingowego rejestratora samochodowego. Skąd najlepiej wziąć zapłon (napięcie pojawiające się po odpaleniu) z bezpiecznika F1?
A samo 12V skąd najlepiej brać? z wiązki która idzie do sekcji tych bezpieczników? (nie chce brać z OBD)



Czy korzysta ktoś z was z tej apki http://www.gm-rc.com/ czy może ktoś zrobił już coś lepszego bo ta i inne apki są jeszcze z czasów androida 4.3-5.0
 
 
zuku1786 

Dołączył: 22 Lut 2021
Posty: 4
Skąd: śląsk
Wysłany: 2021-09-06, 19:49   

eSUBA94 napisał/a:
Zamierzam poprowadzić przewód trybu parkingowego rejestratora samochodowego. Skąd najlepiej wziąć zapłon (napięcie pojawiające się po odpaleniu) z bezpiecznika F1?
A samo 12V skąd najlepiej brać? z wiązki która idzie do sekcji tych bezpieczników? (nie chce brać z OBD)

Ja w Amperze mam podłączone tak:
- stały - F3
- po stacyjce - F1
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 42
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 440
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-13, 22:34   

MarekŁ napisał/a:
Witam wszystkich już nie pamiętam kiedy tu zaglądałem, ale właśnie czytam w mass mediach o jakimś problemie z bateriami w boltach i tych nowszych i starszych. Chevrolet ponoć wycofuje wszystkie swoje elektryki do naprawy. Czy coś komuś otarło się o uszy w końcu Amperka to tak jakby siostrzyczka bliźniaczka :) ;)
Pozdrawiam


Czyżbyś miał Amperę-E? Jeśli tak, to jak oceniasz to autko? Pozdrawiam.
_________________
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 42
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 440
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-18, 20:49   

Koledzy.
I może koleżanki.

Ampera i zapewne Volt mają jedna parszywą cechę, można przez przypadek otworzyć szyby pilotem niechcący, gdy przez przypadek przyciśniemy dłużej przycisk, np. W deszczu, co mi się dzisiaj zdarzyło i tylko dzięki uprzejmym ludziom, zmotywowanych obecnością fotelika w środku, którzy mnie znaleźli, nie narobiłem sobie dużych problemów.

Macie jakiś pomysł na zabezpieczenie się przed takim czymś? Różnie się to może skończyć, zalanym środkiem samochodu, kradzieżą...
_________________
 
 
zuku1786 

Dołączył: 22 Lut 2021
Posty: 4
Skąd: śląsk
Wysłany: 2021-09-19, 09:39   

O ile mi wiadomo, to nie ma możliwości wyłączenia tej funkcji (dopiero w Volt 2 można to wyłączyć)
Pozostaje zatem zabezpieczenie pilota przed przypadkowym wciśnięciem przycisków poprzez zastosowanie jakiejś obudowy, nakładki lub nauczenie się chowania go w miejsca, gdzie ma luz i nie ma możliwości przypadkowego wciśnięcia przycisku.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 42
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 440
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-19, 10:09   

Dzieki.
A macie jakies propozycje nakladek, czy musze sam siadac do fusion360 i projektowac te nakladke?
Pozdrawiam
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3966
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-09-19, 21:48   

Też już mnie to parę razy ugryzło - piszę się na nakładkę :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 42
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 440
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-19, 22:01   

PatrykS napisał/a:
Też już mnie to parę razy ugryzło - piszę się na nakładkę :-)


Dobra. Ktoś ma wymiary pilota/kluczyka? Takie dokładne, jest dużo obłości, chcę uniknąć prób dopasowania "na żywym organizmie", mając wymiary mogę spróbować zrobić projekt trafiony za pierwszym razem. CHodzi mi o coś w stylu rysunku technicznego, zmierzyć mogę sam, suwmiarkę mam, ale to nie będzie zbyt dokładne.

Dobrze, że Ampera może się nagrzać w środku na postoju do 40C do chwili, gdy wyczrpie się prąd z akumulatora trakcyjnego. Dzięki temu wszystko co mokre w ciągu godziny wyschło, od momentu kiedy doniesiono mi o otwartych oknach.
_________________
  
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 42
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 440
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-21, 23:22   

Kluczyk to bryła pełna obłości i krzywizn. Bez rysunku technicznego się nie uda. Zbyt dużo szczegółów. O ile obrys to prościzna, to cała reszta to jakaś masakra.
_________________
  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3966
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-09-22, 00:26   

A może olać jakieś dopasowanie i jakiś prostopadłościan na gumkę?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 61
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2021-09-25, 16:20   

Pawiel napisał/a:
Koledzy.
I może koleżanki.

Ampera i zapewne Volt mają jedna parszywą cechę, można przez przypadek otworzyć szyby pilotem niechcący, gdy przez przypadek przyciśniemy dłużej przycisk, np. W deszczu, co mi się dzisiaj zdarzyło i tylko dzięki uprzejmym ludziom, zmotywowanych obecnością fotelika w środku, którzy mnie znaleźli, nie narobiłem sobie dużych problemów.

Macie jakiś pomysł na zabezpieczenie się przed takim czymś? Różnie się to może skończyć, zalanym środkiem samochodu, kradzieżą...


witam,
Mnie tez spotkało to kilka razy ( jest to bardzo niebezpieczne- deszcz,kradzież itp)
Dla mnie żadna nakładka, pokrowiec na pilot nie zabezpieczyło w 100%.
Najlepszym rozwiązaniem jest wyłączenie tej funkcji opuszczania szyb całkowicie.
Jest taka możliwość w każdej Amperze/Volcie - trzeba na nowo przeprogramować moduł odpowiedzialny za tą funkcję z opcją wyłączenia opuszczania.
Zrobiłem to u siebie i teraz jestem spokojny:)
Jeśli ktoś jest zainteresowany to robię takie rzeczy (programowanie modułów)
proszę o wiadomości prywatne zainteresowanych.

pozdro
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 42
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 440
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-25, 19:45   

Dlaczego nakladka blokujaca klawisz otwierania (jest on zbedny, gdy korzystamy z przyciskow przy klamkach) sie mialaby nie sprawdzic?
Opcja przeprogramowania modulu wydaje mi sie ok oczywiscie.
_________________
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 42
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 440
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-25, 19:47   

PatrykS napisał/a:
A może olać jakieś dopasowanie i jakiś prostopadłościan na gumkę?

Chyba nie. Albo porzadnie dopasowana bryla albo lepiej nie ruszac.
Dzis musialem wyjac baterie z pilota, zeby mnie zonk nie spotkal.
_________________
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-26, 10:51   

A może byłaby możliwość przeprogramowania tego tak żeby zamiast otwierać wszystkie szyby zamykał je? Taka funkcja byłaby praktyczniejsza. Mnie na szczęście nie zdarzyło się otworzyć przypadkowo szyb ale juz dwa razy wywołałem alarm typu „panic”. To na szczęście mniej groźne ale hałasu narobiłem.
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 61
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: Wczoraj 10:35   

pszyszek napisał/a:
A może byłaby możliwość przeprogramowania tego tak żeby zamiast otwierać wszystkie szyby zamykał je? Taka funkcja byłaby praktyczniejsza. Mnie na szczęście nie zdarzyło się otworzyć przypadkowo szyb ale juz dwa razy wywołałem alarm typu „panic”. To na szczęście mniej groźne ale hałasu narobiłem.


Nie ma takiej możliwości.
Mogę tylko przeprogramować i wyłączyć w module opcję otwierania szyb z kluczyka.
odnośnie wcześniejszych zapytań dlaczego pokrowiec na kluczyk nie zabezpieczy w 100% to uważam ,że kluczyk może wysyłać czasem sygnał o otwarciu szyb , spowodowane to może być zużyciem kluczyka , "zwarciem" itp.
Takie przypadki mieli kierowcy Volta w USA i tylko wyłączenie tej funkcji zabezpiecza w 100%( a tez mieli nakładki silikonowe)
Ale to tylko moja subiektywna opinia :)
Decyzja należy do was.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3966
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wczoraj 11:59   

Marek napisał/a:
Takie przypadki mieli kierowcy Volta w USA i tylko wyłączenie tej funkcji zabezpiecza w 100%( a tez mieli nakładki silikonowe)
Silikonowe odpadają - to musi być sztywne, plastik, metal, drewno.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 13